Skocz do zawartości

Rower do 8k Gravel/Przełaj_Trek, Giant, Spec


Rekomendowane odpowiedzi

Na oponie (wprawdzie szosowej a nie cyclocross) o wadze 230g przejechałem 11,5tys.km (mowa o oponie tylnej). Złapałem na niej 1,5 kapcia. Kapeć "0,5" to taki, przy którym uszkodziłem dętkę i zanim się kapnąłem jeździłem na niej 3 tygodnie. Drugi kapeć trafił się na końcu żywota opony, wjechałem na szkło i opona poszła do kosza, bo jak się jej przyjrzałem to oplot już wychodził.

Rozumiem oczywiście, że opony CX są wykorzystywane w trudniejszych warunkach niż szosowe, ale czy zakładanie opon o wadze 890g to nie jest jednak przesada? To już jest odczuwalna waga.  

Odnośnik do komentarza

Marathon Plus (tour) to fajna i solidna opona, ale ja bym raczej używał jej do miejskiego roweru (gdzie wymiana dętek to mordęga), albo  na jakieś dłuższe wyprawy. Fakt, że na niej nigdy nie złapałem "kapcia", ale wybrałem ją tylko dlatego, że wytrzymałość miała priorytet. W rowerach, gdzie łatwo zdjąć koło użyłbym czegoś lżejszego, nadal z wkładką antyprzebiciową, ale niekoniecznie aż tak pancerną. Marathon to trekkingowa opona.

 

Jak się upierasz przy tak dużej wytrzymałości to zerknij na Verestein Perfect Extreme, która jest nieco lżejsza (ale tylko w rozmiarze 37x622), Michelin Protek Max (nie znam wagi i rozmiarów).

Odnośnik do komentarza

hej Chlopaki

u mnie teraz temat siodla, dobrego siodla

nie mam doswiadczenia bo z poprzednim Bontragerem spedzilem 9 lat i od ok 3lat zaczalem je przeklinac ;)

sklaniam sie ku SPEC POWER COMP

jezdzil ktos?

 

pytanie tylko jedno:

143 czy 155mm?

 

Po pomiarze w Specu rozstaw kosci u mnie 133mm i proponuja rozmiar 155

ale kurcze to siodlo to szeroka kanapa jak cholera

pewnie kwestia wizualna...

mial ktos z tym doczynienia?

 

Pozycja: mysle ze w polowie miedzy sportowa a "turystyczna" (cokolwiek to znaczy)
Jazda tylko badz glownie w gornym chwycie

Odnośnik do komentarza

Przejechałem na nim 50 km i było ok a rzadko które jest dla mnie ok. Mój młody tez się na nim przejechał i też chwalił. 155 to cholernie szeroko, rzadko się zdarza żeby facet potrzebował aż tak szerokie ale może tak akurat masz.

 

Radziłbym jeszcze rozważyć to:

https://www.specialized.com/hn/en/henge-comp/p/132511?color=219111-132511

 

Zauważ że każde siodło Speca ma podany level padding czyli stopień grubości wyściółki. Level 1 jet dębowe dla ludzi z dębowym tyłkiem. 2 trochę lepiej, 3 w miarę miękkie i wygodne. Jak chciałbyś coś miękkiego i tańszego to proponuję to:

https://www.decathlon.pl/siodo-sport-confort-500-id_8351502.html

Odnośnik do komentarza

Dziura jest kompletnie do niczego niepotrzebna. Bardziej moda niż rzeczywista potrzeba. Potrzebny jest ewentualnie kanał w środku. Dziura ma tę wadę że czasem przez nią leci błoto od dołu i wieje :) No i dziura ma tę wadę że wokół niej jest trudno umieścić odpowiednią ilość wygodnej  wyściółki, więc wszystkie siodła z dziurą jakie spotkałem były średnio wygodne.

Sami używamy z młodym wyłącznie siodeł Specowych albo Selle Italia ale ani jedno z nich nie jest z dziurą.

 

Nie znam wygodniejszego siodła niż to:
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/611/Specialized.Rival.143.MTB./

Mieli niedawno jeszcze jedną sztukę koło mnie za ok. 400 zł ale w kolorze białym

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...