Skocz do zawartości

gravel do 5000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Nie podoba mi się ze względu na kiepskie hamulce. Dobre mechaniczne tarczówki to TRP Spyre, Avid BB7 i Hayes CX-5. Opinie z netu są takie że te są nędzne.

No i napęd 50/34 jest napędem szoswym a nie gravelowym. Bardzo mi się podoba 48/32. Złożyliśmy koledze rower z takim napędem i świetnie się sprawdza zarówno na szosie, w górach i na off-roadzie.

Odnośnik do komentarza

Jak widać po zdjęciu, do tego Speca nie wejdzie już chyba nic więcej niż założone 30C (nawet do sporej grupy szos endurance wsadzisz 32C), które dodatkowo prawe nie ma bieżnika, dlatego to jest słaby gravel, jedynie na gładkie i zbite szutry.

Zamiast GT, czy tego Scotta wolałbym kupić Fuji Jari 1.7 2018 (sam rozglądam się za czymś w podobnym budżecie). Na cyklomania.com do nabycia za 4900zł (katalogowo 5500). Masz Tiagrę połączoną z superkompaktową korbą 46/30 od FSA na suporcie BSA i kasetą 11-34, czyli bardzo miękko. Masz w pełni karbonowy widelec, no i już masz sztywne osie w obu kołach! Masz bardzo fajną oponę Clementa w optymalnym rozmiarze i przemyślanym bieżnikiem. Warto też rzucić okiem na wyższy model Jari, tj. 1.5 z jednym blatem Ovala i Apexie 11 z hamulcami TRP Spyre oraz na Jari 1.3, który ma już 105tkę, wyższy model korby, lepsze koła, hamulce TRP HY/RD - ale trzeba wysupłać ponad 1.5 koła więcej.

Odnośnik do komentarza

Obejrzałem ten Jari. Szału nie ma. Kiepskie hamulce Tektro Lyra. Korba FSA Vero 46/30. Całkiem fajna ale o napędach zaraz słów kilka. Przednia oś sztywna tak jak w Spec Diverge. Tylna nie wiem, nie bardzo wynika z opisu. Napęd Tiagra. Opony 700x35.

 

Czy ten rower jest lepszy od tego Speca? Napęd ma z grubsza taki sam. Gorsze hamulce. Być może sztywną tylną oś co jest fajne. Pytanie do czego kto ten gravel potrzebuje. Korba 46/34 jest korbą typowo przełajową. Czy można się na niej dobrze rozpędzić po asfalcie? Oczywiście że można. To akurat jest korba z którą z racji ograniczeń dla młodzików i juniorów używa mój młody. Na finiszach rozpędza się na niej do 53 km/h. A czy używa 34 na asfalcie? Jeszcze mu się nie zdarzyło :) Ale to jest wyczynowy zawodnik, chociaż ma niecałe 14 lat, z którym żaden z nas nie miałby szans. 34 przyda się na off roadzie i w górach. A czy 48/32 nie jest lepsze? Wydaje mi się że jest. Jeździłem na takim rowerze i 48 na asfalcie jest bardzo dobre a 32 z przodu i 34 czy 36 z tyłu na off roadzie i w górach jest wyśmienite. 46/32 też całkiem niezłe. Fajnie jest mieć dwie sztywne osie i dobre hamulce Tektro/TRP Spyre albo TRP Hy-RD. Pytanie ile trzeba za to dopłacić. Nie miałem gravela ale gadałem z trzema gośćmi, którzy mają Diverge. Wszyscy byli bardzo zadowoleni.

 

1x analizowałem i do roweru na różne nawierzchnie uważam za pomyłkę. Bardzo słabe zestopniowanie napędu. Nie polecam.

 

A kto jest dystrybutorem Fuji w Polsce i jaką daje gwarancję?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...