Nath147 Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Może nowe są na maszynowkach i stąd ta różnica. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
niet Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Ja wpadnie jakąś premia na koniec roku, też kupuje koła :) także wiem jak cie cieszy ten zakup. Ja myślę o stokach Alu-karbon, na mazowszu fajnie się podobno sprawdzają. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Cieszę się że jesteś zadowolony z kół i moich rekomendacji. Co do pokrowców na koła to mamy ich wiele i używamy zarówno do przechowywania jak i transportu kół. Najlepszy stosunek jakości do ceny mają takie: http://allegro.pl/pokrowiec-na-kolo-m-wave-rotterdam-29er-torba-i6775480334.htmlAle już bardzo trudni kupić. Mam chyba 5 czy 6 sztuk różnych rozmiarów. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Może nowe są na maszynowkach i stąd ta różnica. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka poprzednie Fulcrumy fabrycznie montowane do roweru nie były jakieś najgorsze, ale po zamianie na te opisane DT różnica jest naprawdę mocno zauważalna Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Zwykle wyższa prędkość wynika ze sztywności i aerodynamiki kół. Tu mowy o aerodynamice nie ma. Więc pewnie ze sztywności i w minimalnym stopniu jakości łożysk w piastach. Nie wiem jakie miałeś poprzednio opony. Ale Roubaix Pro też do wolnych nie należą. Więc po parę watów tu i tam i się uzbiera. A jakie dętki? Lateks czy te takie super light? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 wcześniej miałem Schwalbe One Race Guard 25c. Teraz kupiłem zwykłe dętki Specialized Standard. Nowe koła mają płaskie szprychy - nie sądzę, że taki detal byłby jakoś bardzo istotny pojedynczo, ale jak mówisz cały zespół lepszych cech tworzy progres w prędkości. Pewnie koła są sztywniejsze, ale nie umiem tego oszacować. Odnośnik do komentarza
holek Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Jacek masz założone Roubaix Pro na Zondy? Jak weszły skoro opona to 23/25 a koła 22? Stoję właśnie przed dylematem co wybrać (zonda, scirocco, quatro czy team 35) i najbliżej mi chyba do zondy ale sa strasznie wąskie i nie wiem jakie gumy da sie tam zalozyc Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Chyba nie do końca rozumiesz oznaczenia. Obecny model kół Zonda ma obręcz o szerokości zewnętrznej 22mm natomiast szerokość wewnętrzna obręczy to 17mm. Na takie obręcze zakłada się obecnie opony 23C, 25C, 28C (realnie każda z nich będzie nieco szersza niż wskazywałby rozmiar opony), wszystko w zależności od tego jakie mamy oczekiwania pod kątem aerodynamiki, przyczepności i komfortu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Mam stare Zondy 15C na których mam Roubaix Pro 25/28. Realna szerokość opony na tych obręczach to 28mm. Pompuję zwykle 5,5 bara z tyłu 5 z przodu przy moich obecnych 88 kg. Z ciekawości na niedzielnym etapie po brukach Dumoulin pompował 4 z przodu, 4,5 z tyłu :) Radek dobrze wytłumaczył. Szerokość zewnętrzna nowej Zondy to 22mm. Zaleca szerokość opony to 25 do 50 mm. Odnośnik do komentarza
holek Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 W kwestiach technicznych jestem straszliwym dyletantem :/ Także bardzo dziękuję za informacje. Czyli moge spokojnie zakładać 28. A to ciśnienie to nie za niskie? Dlaczego tak? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2018 Niskie dla komfortu. A czy za niskie? Skoro zawodowcy tak jeżdżą to chyba nie? Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 @jajacek i forumowicze czy macie może kolegów, którzy jeżdżą na takich kołach? http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-bullet-50-carbon-clincher-wheelset/ Wszystkie opinie znalezione w sieci są pozytywne ale jest ich bardzo mało. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Chciałem kupić kiedyś te koła. Bardzo mnie kręciły bo miały odpowiednią dla mnie wysokość stożka, podobały mi się kolorystycznie i są produceneta, gwarantującego wysoką jakość. Nie są to jednak koła, mającego bardzo nowoczesny aerodynamiczny profil ani nie oferujące zbyt niskiej wagi. Są one alternatywą dla moich FFWD F6R, które mają trochę wyższy stożek czy Mavic Cosmic. Mają aluminiową powierzchnię hamowania co jest plusem ale stary wąski profil obręczy, pod opony 700x23 lub 700x25. Natomiast dla nas amatorów są wartościowymi kołami. Jest tylko kwestia czy kupić takie czy jednak kupić koła full carbon. Niewiele więcej, bo ciut poniżej 1000 euro kosztowały Fulcrum Racing Quattro Carbon ze stożkiem 40mm. Teraz podrożały na ponad 1200 ale sądzę że jak dobrze poszukać to się znajdzie za 1000.http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-racing-quattro-carbon-wheelset/ Te z kolei mają bardzo dobre review zarówno pod względem aerodynamiki jak i wykonania. Jest też trzech sprzedawców w Polsce, którzy mogą mieć FFWD i parę innych kół w dobrej cenie. Antkowiak w Wałczu FFWD i niemal identyczne koła pod swoją marką Jaan, Gidaszewski, Velo7 pod Poznaniem i Krzysiek Panfil, Profesjonalny Serwis Rowerowy w Warszawie. No Limited ma też teraz wyprzedaż. Też można spojrzeć co mają. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 https://www.cyklomania.pl/fulcrum-kola-racing-quattro-carbon-c17-hg11-shimano-sram,id6552.html https://www.cyclingweekly.com/reviews/wheels/fulcrum-racing-quattro-carbon-wheelshttps://intheknowcycling.com/2018/10/14/carbon-road-bike-wheels/ Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Dzięki Jacek za kawałek cennej wiedzy. Właśnie zastanawiałem się jak wysoki stożek byłby dla mnie najlepszy. Dopytywałem ostatnio jednego kolarza o wadze zbliżonej do mojej (65) który jechał na stożku 60 przód, 80 tył czy mu nie przeszkadza na wietrze, który akurat tego dnia wiał dosyć mocno, ale nie miał żadnych problemów. Te racing Quatro Carbon też miałem na oku ale czy 40mm będzie już dawał efekt aero? Szukam i kombinuję dalej. No Limited ma nawet fajne koła. Rozumiem, że polecasz raczej omijać szytki - kiedyś wspominałeś, że to drogi sprzęt. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się