Skocz do zawartości

Jak zdemontować mostek 260 stopni by nie porysować kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

To konstrukcja na 4 śruby tylko, że po zdjęciu clampa/płytki kierownica nadal siedzi w miarę sztywno bo jest obejmowane na blisko 3/4 średnicy w mostku. Ja sobie pomagam specyfikiem a'la wd40 albo innym szprejem do smarowania łańcucha. Najpierw mechanicznie oczyść jakąś szczotą ze sztywnym włosiem ze wszelakiego grubszego syfu wszędzie gdzie podejdziesz. Zapodaj smarowidła i wysuwaj starając się specjalnie nie obracać kierownicą. Swoją drogą te mostki bardzo wrażliwe na nierównomierne dokręcanie góra/dół - strzelają otwory śrub w płytce.

Odnośnik do komentarza

Czyli smarować i przesuwać. Siedzi tak ciasno

20 minut temu, mike21 napisał(a):

To konstrukcja na 4 śruby tylko, że po zdjęciu clampa/płytki kierownica nadal siedzi w miarę sztywno bo jest obejmowane na blisko 3/4 średnicy w mostku. Ja sobie pomagam specyfikiem a'la wd40 albo innym szprejem do smarowania łańcucha. Najpierw mechanicznie oczyść jakąś szczotą ze sztywnym włosiem ze wszelakiego grubszego syfu wszędzie gdzie podejdziesz. Zapodaj smarowidła i wysuwaj starając się specjalnie nie obracać kierownicą. Swoją drogą te mostki bardzo wrażliwe na nierównomierne dokręcanie góra/dół - strzelają otwory śrub w płytce.

4 śruby. No właśnie siedzi tak ciasno, że boję się przesuwać. Ale zapsikam mocno WuDekiem i spróbuję.

Odnośnik do komentarza

Teoria teorią, ale praktyka jest zupełnie inna. Wszelkie metody, w tym oliwienia, przekręcania, przesuwania na kierownicy nie flat tylko że wzniosem, który na dodatek na skrętach blokuje mostek przed ściągnięciem (jak oni to założyli?) spełzły na niczym. Podszedłem do tematu łopatologicznie bo stary mostek nie był mi potrzebny. Zależało mi na kierownicy, a ta tylko się kancerowała przy kolejnych próbach.

Messenger_creation_7601F783-B7F1-480C-9713-72F81A8FB4C5.jpeg

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, mike21 napisał(a):

Szkoda mostka, bo to taki relikt nikomu nie potrzebnej inmowacji.

Swoją drogą do kierownic ze wzniosem dedykowane są C220. W jednym z rowerów mam takiego WCSa, który ma szkielet alu w pokryciu węgielnym.

Ja właśnie zmieniłem z długości 100 C260 na długość 35 C220. Ten drugi to montaż/demontaż bez problemu. W sumie nigdy bym siebie nie podejrzewał o ściąganie mostka szlifierką kątową. Sorry za ot.

Messenger_creation_2638E01F-47E0-4B47-BD61-F3B222ADD324.jpeg

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, mike21 napisał(a):

Ta instrukcja jest zbędna. Nie da się insczej założyć do tego kietownicy.

Czytając odpowiedzi, wcale nie byłem tego taki pewny, zwłaszcza w kontekście "pukania młotkiem" 😛 

Strzelam że po prostu od początku był dokręcany za mocno, przez co zacisnął się na kierownicy.

7 godzin temu, mike21 napisał(a):

Szkoda mostka, bo to taki relikt nikomu nie potrzebnej inmowacji.

Niby relikt, a nie do końca. Nadal są mostki które działają na tej zasadzie, albo i obejmują kierownicę mocniej. Z tym że są to "butikowe" komponenty.

image.thumb.png.5aacdb22f23cddd199bc2f2ddf6fd43f.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...