manieksl Opublikowano Czwartek o 06:39 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 06:39 Hej, posiadam rower trek procaliber 9.6 wer 2 Koła Bontrager Kovee Comp 25 (ok 2,1kg) Chciałbym kupić koła o wadze do 1,5kg i zmieścić się w cenie 2 tys zł, czy jest to realne? mogę prosić o jakieś przykłady? Znalazłem coś takiego...a raczej coś takiego niedostępnego, przekracza ciut założoną wagę ale też kosztuje nieco poniżej 2k https://accent-bikes.com/produkty/czesci/kola/kola-mtb-29/exe-boost-v2 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Czwartek o 07:11 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 07:11 Ile Ty ważysz i w jakich warunkach jeździsz? Ja bym składał na zamówienie. Ja składałem w fitwheels, około 2k wyszły koła 1550 gramów ale z masą idzie wytrzymałość. Moje po 1,5 roku na gwarancji miały wymienianą tylną obręcz. Te accent to spoko koła do gravela, jeśli chcesz jeździć na treku po asfalcie i szutrach - spoko. Do mtb XC, XCM moim zdaniem minimum to 25 mm wewnętrznej, jeśli planujesz jakieś wyjazdy w góry to 27-30 mm aby wsadzić już tam oponę 2,4". z nowych chyba najlepsze do XC/XCM byłyby XR 1700, ważą 1670 i kosztują koło 2500 zł. Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano Czwartek o 07:14 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 07:14 1 minutę temu, Oskarr napisał(a): Ile Ty ważysz i w jakich warunkach jeździsz? Ja bym składał na zamówienie. Ja składałem w fitwheels, około 2k wyszły koła 1550 gramów ale z masą idzie wytrzymałość. Moje po 1,5 roku na gwarancji miały wymienianą tylną obręcz. Te accent to spoko koła do gravela, jeśli chcesz jeździć na treku po asfalcie i szutrach - spoko. Do mtb XC, XCM moim zdaniem minimum to 25 mm wewnętrznej, jeśli planujesz jakieś wyjazdy w góry to 27-30 mm aby wsadzić już tam oponę 2,4". z nowych chyba najlepsze do XC/XCM byłyby XR 1700, ważą 1670 i kosztują koło 2500 zł. 83kg i rekreacyjnie...ale wymieniłem już parę komponentów i generalnie marzy mi sie maksymalne odchudzenie roweru. Mam opony Continental King cos tam 2.2. Do tej pory wymieniłem osprzęt z deore na deore xt i sztyce na carbon i zjechałem do 11.4kg a chciałbym 10 z przodu Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Czwartek o 07:52 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 07:52 To zależy od założeń. Ja przy zbliżonej wadze w swoim hardtailu MTB zastanawiałem się czy kupić super lekkie koła alu czy koła alu, które będą bardziej komfortowe i niezawodne. Po wielu rozkminach padło na te drugie. W fitwheels złożyłem koła na obręczach Newmen Evolution SL A.30, 30 mm, piastach DT 350 i szprychach Sapim. Wyszło trochę poniżej 2k. Ważą 1800 gramów. Alternatywą były gotowce, Newmen Evolution SL X.A.25 na obręczach 25 mm i z piastą Newmen. Waga 1480 jeśli dobrze pamiętam. Chodzą po 600 Euro. Czasem deczko taniej. Poprzednio miałem DT Swiss XR 1700. Nie wytrzymywały napieprzenia nimi po korzeniach przy wadze 85-90. Ciągłe wgnioty i centrowanie. Newmenów nie centrowałem od zakupu 2 lata temu ani razu. Ostatnio szprychy dociągnęliśmy. Poniżej 10 kg chyba niestety nie zejdę. Rower waży chyba ok. 10,5 w obecnej konfiguracji na tych kołach i z myk-mykiem i siodełkiem, które nie jest zbyt wycieniowane. I oponach 2,3 cala. Świat ogólnie poszedł w obręcze 30 mm i opony 2,35-2,4 cala. Natomiast do Race King / Cross King 2.2/2.25 obręcze 25 mm podejdą idealnie. W starszych crash testach (co prawda kontestowanych tu na forum) obręcze Newmen wypadły lepiej niż obręcze DT Swiss czy Sunringle Duroc. Tu możesz zerknąć co Niemcy sprzedają: Newmen Sl 25, Fahrräder & Zubehör | kleinanzeigen.de Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano Czwartek o 07:57 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 07:57 ok dzięki za info, napisalem do kilku firm, czekam na oferty. A co sądzisz o tych Accentach? Nie mam parcia zeby na "juz" kupowac, wiec moge poczekac az sie pojawią Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Czwartek o 08:06 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 08:06 Ja nie kupuję nie markowych komponentów. Obręcze 23 mm wewnętrznie to się stosuje w gravelach a nie w kołach MTB. Piasty jakieś chińskie no name. Obręcze też chińskie nie wiadomo jakie. Więc ja bym tego nie kupił. Tu masz nowe Newmeny za 400 Euro plus przesyłka do PL. New Newmen Evolution SL X.A.25 29" Boost MicroSpline Wheel Sat in Baden-Württemberg - Blaustein | Used bicycle accessories for sale | kleinanzeigen.de Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano Czwartek o 08:16 Autor Udostępnij Opublikowano Czwartek o 08:16 dzieki, nie pierwszy raz na tym forum mi doradzałeś i zawsze byłem zadowolony, skorzystam z Twojej rady! dzieki Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Czwartek o 09:57 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 09:57 @manieksl nie szedłbym w koła alu o wadzę poniżej 1600 przy Twojej masie. Skoczysz parę razy jakiegoś dropa i wyrwiesz nyple. 1600-1650 dla kół alu to rozsądny kompromis. Poniżej polecam już iść w stronę obręczy karbonowych. Jakieś chińczyki typu elitewheels w cenie koło 2000-2500 dają okolice 1550-1600 gramów. Jak chcesz schodzić z masą: 1. sztyca karbon daje jakieś śmieszne 50 gramów, tu się idzie bardziej ze względu na komfort 2. siodełko karbonowe - ważą po 125 gramów, wygodniejsze z drukiem 3D (wyższa cena), koszt od 120 zł na ali, oszczędność z 150 gramów. 3. Zintegrowana kierownica - 200-250 gramów, w porównaniu do kierownicy + mostka Alu mamy prawie 300 gramów oszczędności 4. Kaseta - nic tak nie zbija masy w grupie osprzętu jak kaseta, XT waży 150 gramów mniej niż zwykła deorka 5. Karbonowa korba + alu zębatka. Przejście z aluminiowej korby na karbonową to 150-200 gramów. Powystawowe korby czasem się zdarzają na olx czy allegro, ja truativa stylo karbon kupowałem nowego za 600 zł. 6. Koła karbonowe - jeśli ma być lekko i dość wytrzymale, to karbon wygrywa z alu. Możesz rozważyć dołożenie wkładek, podbiją masę o 50 gramów, ale chronią karbon przed dobiciem. 7. Z tego co widzę tam masz kowadełko z przodu o masie 2 kg. Reba powinna Ci urwać 300 gramów, Fox 32 albo SID to nawet 0,5 kg. Czasem można znaleźć jakieś reby z demontażu na OLX. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Czwartek o 11:57 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 11:57 Te newmany SL X.A. przy masie 90kg spokojnie sobie dadzą radę nawet w ambitniejszych trasach trailowych (tam gdzie procaliber wymięknie). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Czwartek o 13:19 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 13:19 Newmeny maja maksymalną wagę systemową 130 kg. I jak miałbym kupić karbonowe chińczyki co ważą tyle samo to na pewno kupiłbym Newmeny. Chyba, że ktoś się ściga i chce sztywniejsze koła. Z założeniem, że chińczyki się połamią. NEWMEN Wheel Evolution X.A.25 29" 15x110 SP 6Bolt 28h @mike21 Ty się znasz na tych niemieckich klasach gdzie piszą ile można skakać. Jaka to jest klasa tych kół? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Czwartek o 15:22 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 15:22 SL X.A. 61cm, SL A. 122cm Pamiętać też trzeba, że to obręcze bezrantowe (jak prawie wszystkie carbony) co nie specjalnie idzie w parze z jazdą na obniżonym do min ciśnieniu. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Czwartek o 15:50 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 15:50 2 godziny temu, jajacek napisał(a): niemieckich klasach gdzie piszą ile można skakać. Gwoli ścisłości, to wszystko są pochodne międzynarodowej normy ISO 4210 (u nas pewnie częściej podawana pod odpowiadającym jej oznaczeniem EN, w Stanach - ASTM). Jeśli chodzi o wersję przystępną dla śmiertelników (cenowo jak i objętościowo), to chyba Cube na swojej stronie miał najlepsze (pomijając jakość tłumaczenie) strzeszczenie opisu kategorii: https://www.cube.eu/pl-pl/support/bike-classification, dodatkowo Alutech: https://alutech-cycles.com/Classification-for-Bicycle-Usage. Nie pamiętam już jak definiowali 'skoki', ale wydaje mi się, że chodziło o dropy na płaskie lądowanie, na twardej nawierzchni (bo jak inaczej to sensownie zestandaryzować?) Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Czwartek o 16:55 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 16:55 SL X.A. 61cm, SL A. 122cm Pamiętać też trzeba, że to obręcze bezrantowe (jak prawie wszystkie carbony) co nie specjalnie idzie w parze z jazdą na obniżonym do min ciśnieniu. Odnośnik do komentarza
manieksl Opublikowano wczoraj o 06:20 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:20 ostatnio wymieniłem kierownicę, sztycę i korbę - na każdym elemencie zyskałem 200gram. Siodełka z Ali nie zamierzam, widziałem u znajomych, nie dziękuję, na takim syfie twardym siedziec nie bedę, jak będę zdesperowany to prędzej zdejmę zupełnie i nie będę jeździć z siodełkiem niż na czyms takim usiadę 🙂 A co do kół...czekam na wyceny, napisałem do kilku firm Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano wczoraj o 06:25 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:25 Nie wierzę, że koła ważące 1450 z aluminium w rozmiarze 29 cali mogą mieć ASTM 3. 16 godzin temu, jajacek napisał(a): NEWMEN Wheel Evolution X.A.25 29" 15x110 SP 6Bolt 28h Słusznie, że nie wierzę, bike discount podaje inną masę: Weight Front: approx. 740 g Rear: approx. 885 g Wheelset: approx. 1625 g Niemniej, spoko opcja za 2k pln. Szacuje się, że możemy zbić wagę o 40% zachowując tą samą wytrzymałość stosując karbon zamiast aluminium. Chcąc mieć koła poniżej 1600 gramów aby dalej było wytrzymale, jesteśmy skazani na karbon. Jeżdżę w XC, trailu, lekkim enduro, połowa moich znajomych lata na kołach karbonowych i wali nimi o kamienie i nic się nie dzieje, warunek jest tylko taki, że nie możemy nieć super wycieniowanych kół. Jeśli kupimy koła, które ważą 1,1 kg i przejedziemy się szybko po trasie enduro, to jest szansa, że coś uszkodzimy, ale jeśli będą to koła ważące 1,5 kg to nic się nie powinno dziać. Do rekreacji szedłbym w te newmany ważące 1625 gramów. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się