Skocz do zawartości

MTB do ok 3-3,5 tys. zł do lasu na piaszczyste ścieżki.


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, sl66 napisał(a):

Sama wymiana gripów juz dużo daje. Miałem tem sam problem w mtb xc, bolała mnie lewa dłoń przy nasadzie kciuka. Wymiana na ergonomiczne chwyty znacznie zmniejszyła dolegliwości. Dodałem tez rogi wewnętrzne - bardzo fajna sprawa. Natomiast docelowo i tak chciałem zwęzić trochę kierownicę i być może wymienić na taką ze wzniosem. Jednak nie zaimplementowałem tych ostatnich zmian, ponieważ w międzyczasie pozbyłem się mtb xc (a to dlatego, ze o wiele więcej frajdy dawała i daje mi jazda gravelem i w 90% przypadkówi tak wybierałem szutrowca nad górala).

Widziałem 😉

IMG_6673.JPG

Odnośnik do komentarza

Kiepskie opinie ma ten Finish Line.
Nie wiem na ile wierzyć testom Adama Keirina z Zero Friction Cycling ale ocenił ten produkt jako beznadziejny.
Ja używam Effetto Mariposa Flowepower.
Wosk do łańcucha EFFETTO MARIPOSA Flowerpower | CentrumRowerowe.pl
Ludziska na forach bardzo chwalą Bike7 Pro Wax. Zamierzam kupić.
Smar do łańcucha Bike7 Bike 7 Pro WAX 150 ml - 5414195007945 - 15647007776 - Allegro
Wosk do łańcucha BIKE7 Pro Wax | CentrumRowerowe.pl

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Pepe75 napisał(a):


Trochę nie rozumiem Twojego uporu - kupiłeś rower chyba za ok 3500zł, a nie chcesz dołożyć 60-70zł za mostek i zrobić rower wygodniejszym.

Nie to że 'nie chcę', ale może jeśli po wymianie gripów i lekkim zwężeniu będzie ok i fajnie się już będzie jeździło - to pytanie po co bardziej kombinować..

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Tylko, że nie dowiesz się jak będzie dopóki nie spróbujesz.

no ma być wygodnie, jak będzie wygodnie to może będzie ok, no chyba że będę szukał żeby było 'jeszcze wygodniej', jeśli będę miał na to czas to być może będę myślał nad różnymi wymianami. Tak jak wspominałeś już 3,6 poszło, 200 w serwisie za złożenie, teraz jeszcze kilka rzeczy, gripy,smary, może pedały wymienię, itp, budżet już też trochę nadszarpnięty, więc na razie kombinuję z tym co jest, jeśli będzie nadal niezbyt dobrze, będę odczuwał jakieś bóle pleców itp to będę wtedy kombinował z kolejnymi wymianami. Wczoraj już naprawdę była duża różnica po podniesieniu tego mostka. 

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, MakczuPikczu napisał(a):

Tak jak wspominałeś już 3,6 poszło, 200 w serwisie za złożenie,

pomyśl sobie o tym w ten sposób, że jakbyś szedł do bike fittera albo do serwisu, gdzie mieliby rozwiązać Twój problem, to za samo doradztwo skasowaliby kilka stów, Ty te pieniądze możesz sobie inwestować w sprawdzanie różnych opcji w rowerze. 

Ja ustawiam siodełka tak, aby w każdym rowerze mieć te same kąty. Jeśli ma sztyce z offsetem w tył, to idzie do przodu, w praktyce każde moje siodełko zaczyna się około 1 cm za osią supportu. Zwykle biorę rower wzorcowy i przez jakieś 2h przenoszę wszystkie kąty na nowy rower + pierwsze jazdy próbne z ciągłym przestawianiem i poprawianiem pozycji. Np w selle italia mam pochylenie siodełka 1,5 stopnia a na chińskim karbonie aby mieć podobne odczucia potrzebuje 2,3 stopnia. 

Jak już będziesz miał wszystko ustawione, możesz podesłać zdjęcia z boku, jak siedzisz na rowerze, bokiem opartym o ścianę. Najlepiej z jednym pedałem maksymalnie w dół. jak chcesz to zamaluj twarz, jej nie potrzebujemy 

 

Co do pedałów. Jak się wkręcisz, bardzo polecam spd, różnica w jeździe na platformach a na spd jest ogromna. Na zimę bym zostawił platformy, aby nie musieć kupować zimowych butów spd. Z platform polecam te:

https://pl.aliexpress.com/item/1005003897641057.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.4af81c24Rie5w1&gatewayAdapt=glo2pol

z spd m520 shimano 

Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, Oskarr napisał(a):

pomyśl sobie o tym w ten sposób, że jakbyś szedł do bike fittera albo do serwisu, gdzie mieliby rozwiązać Twój problem, to za samo doradztwo skasowaliby kilka stów, Ty te pieniądze możesz sobie inwestować w sprawdzanie różnych opcji w rowerze. 

ewentualnie można też (jak się ma czas) pojeździć po różnych sklepach i poprzymierzać i wybrać ten który pasuje i jest wygodny 🙂

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Natomiast nie wiem co takiego mieli składać w serwisie ? Rower z pudełka ma zdjęte przednie koło, kierownicę i sztycę z siodełkiem.

 

Pierwszy raz kupowałem nowy rower, zadzwoniłem do sklepu i się pytałem czy przychodzi cały czy w częściach, czy łatwo złożyć jeśli w częściach czy trudno, w sklepie powiedzieli mi że nieraz są wymagane jakieś specjalne klucze itp i że ogólnie najlepiej oddać do serwisu na złożenie, licząc na to że pan który sprzedaje rowery od 20 lat we co mówi - tak też zrobiłem 😉 (no i ogólnie myślałem że trzeba tam poustawiać, poregulować przerzutki też itp) ...

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, MakczuPikczu napisał(a):

(no i ogólnie myślałem że trzeba tam poustawiać, poregulować przerzutki też itp) ...

Bo czasami trzeba, ja sobie poskładałem sam ale wolałem podjechać do znanego mi fachowca na regulację napędu, do czego nigdy nie miałem i drygu i cierpliwości. Zapłaciłem 20 zeta:)

Tak na marginesie to zobacz w poniższym linku na ścieżkową wersję Gate X 30 z mostkiem 60mm, amorem 120, mocniejszymi obręczami kół i myk mykiem... Szkoda, że takiej nie było w promce:) Ale i tak na wiosnę se przerobię swojego w ten deseń:))

https://kellysbike.com/pl/pl/xc/gate-x30-sand-29_10811

 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, MakczuPikczu napisał(a):

ewentualnie można też (jak się ma czas) pojeździć po różnych sklepach i poprzymierzać i wybrać ten który pasuje i jest wygodny 🙂

Tak nie ustalisz. Musiałbyś wypożyczyć w każdym z tych sklepów rower na dzień jazdy + przy każdym coś pod siebie ustawić. Ustawienie roweru to nie tylko wysokość siodełka, ale też pochylenie siodełka, pozycja przód tył siodełka, zastosowana ilość podkładek pod mostkiem, ustawiony kąt kierownicy, ciśnienie w oponach pod Twoją masę, ciśnienie w amortyzatorze pod Twoją masę, regulacja prędkości odbicia w amortyzatorze pod jego ciśnienie. 

Ja mam np mostek regulowany w szufladzie. Jak ktoś ze znajomych chce sobie coś testować, to dostaje ten mostek, sprawdza różne kąty i później kupuje sobie taki, który mu pasuje. Ja jak mam już wszystko idealnie dopasowane, to dla redukcji masy kupuję zintegrowaną kierownicę z mostkiem, ale to opcja do ścigania, do rekreacji nie polecam. 

Te specjalne klucze do złożenia roweru to imbusy 4,6,8. do regulacji przerzutek dochodzi klucz imbusowy 2 mm i 3 mm. 

Ogólnie polecam multitoola crankbrothers multi 20. Ma wszystko, co jest potrzebne w serwisie rowerowym. Jak jeździsz na dętkach, to może też być m19, 

https://www.centrumrowerowe.pl/multitool-crankbrothers-multi-20-pd22874/?v_Id=143820

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, tmax napisał(a):

Tak na marginesie to zobacz w poniższym linku na ścieżkową wersję Gate X 30 z mostkiem 60mm, amorem 120, mocniejszymi obręczami kół i myk mykiem... Szkoda, że takiej nie było w promce:) Ale i tak na wiosnę se przerobię swojego w ten deseń:))

https://kellysbike.com/pl/pl/xc/gate-x30-sand-29_10811

 

Fajny ale cena prawie dwa razy większa 🙂to chyba już wolę wymienić ten mostek 😉 aż tak tych wszystkich bajerów nie potrzebuję.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Oskarr napisał(a):

Tak nie ustalisz. Musiałbyś wypożyczyć w każdym z tych sklepów rower na dzień jazdy + przy każdym coś pod siebie ustawić. 

No tak, tylko wiesz, jak wsiadasz na rower i od razu masz 'garbaty ból pleców' i ręce wyciągnięte niemiłosiernie w dół i przód to od razu widać że nie będzie ok, więc wg mojej 'logiki amatora' wypadałoby wybrać taki w miarę wygodny rowerek gdzieś tam na miejscu a ewentualnie potem jeszcze go trochę dopasować żeby było jeszcze wygodniej a nie od dupy strony czyli zamówić niewygodny i potem kombinować żeby dało się jeździć 😉 

Odnośnik do komentarza

Jak już masz jakiś rower, to kolejne wybierasz na podstawie porównania do reach i stacku w Twoim rowerze. Więc przymiarka aby ustalić jakie parametry Tobie pasują, reszta powinna być już do dostosowania. Testy w sklepie mogą być trochę zakłamane tym, że możesz ten rower skalować mostkiem, kierownicą, korbą itp. Patrz to, że ja (176) i moja żona (160) jeździmy na tych samych rozmiarach ram, tylko u niej są koła 27,5, super krótki mostek i masa podkładek pod kierownicą. Ogólnie u mnie cała rodzina jeździ na tej samej ramie - moi rodzice też mają wyścigowe rockridery XC 900 w rozmiarze M, tylko każdy ma inną pozycje przez kierownice, mostki i podkładki. 

Jedynie nic nie zrobisz jak masz za dużą ramę, ale jak jest mniejsza, to można działać. 

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Oskarr napisał(a):

Jak już masz jakiś rower, to kolejne wybierasz na podstawie porównania do reach i stacku w Twoim rowerze. Więc przymiarka aby ustalić jakie parametry Tobie pasują, reszta powinna być już do dostosowania. Testy w sklepie mogą być trochę zakłamane tym, że możesz ten rower skalować mostkiem, kierownicą, korbą itp. Patrz to, że ja (176) i moja żona (160) jeździmy na tych samych rozmiarach ram, tylko u niej są koła 27,5, super krótki mostek i masa podkładek pod kierownicą. Ogólnie u mnie cała rodzina jeździ na tej samej ramie - moi rodzice też mają wyścigowe rockridery XC 900 w rozmiarze M, tylko każdy ma inną pozycje przez kierownice, mostki i podkładki. 

Jedynie nic nie zrobisz jak masz za dużą ramę, ale jak jest mniejsza, to można działać. 

to kurde w sumie bez sensu że oni robią 20 typów i rodzajów MTB, zamiast zrobić jeden i tylko z różnymi mostkami i kierownicami 🙂i wiadomo w wersji osprzętowej do 2,4,6 tys i tak dalej 😉 tak żartuję ale skoro to tylko kwestia mostka i kierownicy to po co ludziom mieszają tyloma rodzajami rowerów, potem człowiek myśli 2 miesiące zamiast iść kupić i dopasować. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...