AdrianoPL Opublikowano wczoraj o 11:39 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 11:39 Jak w temacie, na czym łańcuch dłużej popracuje? Użytkuje rower szosowy, tylko w suchych warunkach ( zdarzy się wpaść w jakiś deszcz ale zazwyczaj patrzę w prognozę pogody aby uniknąć takich sytuacji). Kończy mi się wosk od Bike7ProWax i zastanawiam się nad zakupem oleju Dynamic ultra 2. Ma dobre opinie, czy ktoś z Was bądź znajomych używał? Pod względem smarowania pomoc bardzo dobry, używa go kilka teamów z ProTour więc jakaś rekomendacja jest. Pytanie czy brudzi i jak bardzo. Używałem oleju Rohloff, fajnie działa ale brudu łapie tyle że jest nie do zaakceptowania, jeszcze zostało pół butelki małej ale nie mam zamiaru używać bo napęd po jednej jeździe jest czarny. Używałem również wosku Momum, ale na jego temat szkoda słów, jedno słowo które ciśnienie na usta to TRAGEDIA. Po każdej jeździe łańcuch przecieram szmatką, dosmarowywany dwa, trzy razy( około 250 km przejeżdżam na jednym smarowaniu) i napęd ponownie myty. Tak w koło macieju co około 800-900 km. Nie powiem bo z wosku ProWax jestem zadowolony ale korci mnie spróbować oleju Dynamic.Podstawowe tylko pytanie na czym jest dłuższa żywotność łańcucha. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 12:06 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 12:06 Ile km robisz rocznie? Ja próbowałem Momum i Squirt. Nie podzielam zachwytu tymi specyfikami. O ile Momum ma słabe opinie, o tyle Squirt jest niemalże pewniakiem według użytkowników. Jak dla mnie napęd był brudny, głośny i ciężki do umycia. Ja polecam Muc Off C3 Ceramic Dry. Używam go od 3 czy 4 lat i po każdej próbie innego specyfiku, wracam do niego. Tradycyjnego oleju bym już nie kupił. Szkoda czasu i zdrowia na mycie usyfionego napędu. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano wczoraj o 13:17 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:17 W poprzednich 3 latach ok. 4k rocznie. W tym roku mam 4k( kontuzja wykluczyła mnie na prawie 6 tygodni z jazdy) mam nadzieję że do 6k dojdę. Reasumując więcej niż 6-7 rocznie raczej nie zrobię. Ja z ProWax jestem zadowolony, ale zaintrygował mnie ten olej Dynamic. Nie wiem czy chce próbować innego wosku skoro z ten uważam za bardzo dobry i sprawdzony. Czy może być coś jeszcze lepszego, trudno mi sobie wyobrazić,chyba że robiony na gorąco ale nie chcę mnie się bawić w takie rzeczy. Zanotuje ten Twój i przesledze w necie opinie ludzi. Momum to gówno w płynie tylko różowe. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 13:56 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:56 Momum używałem. Nie powiedziałbym że jakaś tragedia. Obecnie używam Squirt zimowy i Effetto Mariposa Flowerpower. Napęd w szosie wytrzymuje na ich ze 300 km. Dostałem zestaw testowy od dystrybutora firmy Revolube. Coś tam testuję ale nie wyrobiłem sobie jeszcze opinii. Ale dużo dłużej nie pociągnie. Najdłużej wytrzymuje nieustająco zielony Finish Line. Ale wszystko się do niego czepia i robi się straszny syf. Więc ten to raczej tylko na zimę do MTB i gravela. O tym Bike7 Pro Wax słyszałem wiele pozytywnych komentarzy. Tyle że mam zatrzęsienie tych smarów na najbliższych kilka lat 🙂 Natomiast mamy w domu wosk do woskowania na gorąco, Molten Speed Wax. Niedawno wymieniłem łańcuch więc muszę tego spróbować. O oleju Dynamic nigdy nie słyszałem. Natomiast planuję zrobić research na różne tematy wśród znanych mechaników to może coś się dowiem co sami stosują. Tak swoją drogą to mój partner treningowy przejechał 100 tys km na 3 rotowanych łańcuchach Campagnolo Veloce 10-rzędowych smarując jakimś olejem samochodowym czy motocyklowym 🙂 Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 16:35 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 16:35 Pytanie jeszcze, co oznacza "wytrzymuje". Niektórzy jeżdżą do momentu aż łańcuch piszczy, inni smarują jak napęd zaczyna być słyszalny. Ja jestem w tej drugiej grupie i smaruję co jakieś 100-150 km. Wycieram ścierką łańcuch po każdej jeździe, więc podejrzewam że to nieco skraca okres między smarowaniami. Mnie w wosku irytuje że jest... woskiem. Cały napęd jest tym obklejony. Co z tego że nie łapie brudu, skoro i tak jest cały uwalony. Co do opinii o Muc Off. Zapewne znajdziesz sporo negatywnych, bo jak ludzie słyszą tę nazwę, to od razu piszą że przereklamowane, drogie g..no albo po prostu używają niezgodnie z przeznaczeniem. Ważne jest żeby go nałożyć i odczekać kilka, kilkanaście godzin przed jazdą. Na świeży łańcuch warto nałożyć raz, a potem mniejszą ilość drugi raz. No i jest to łańcuch na suche warunki, więc jakakolwiek woda go zmyje. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 17:27 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 17:27 Co do smarów na bazie wosku tu jest prawidłowy opis użytkowania: Smar SQUIRT czyni cuda - CYKLOPARA Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano wczoraj o 17:49 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 17:49 Zrobiłem dokładnie tak jak w opisie (nie jest to jakieś odkrycie, bo to samo mówi instrukcja Squirt). Ja tam zadowolony nie byłem, ale co kto lubi. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 23 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu Ja osobiście polecam ProWax, ale może znajdzie się coś lepszego, może być olej dlatego pytam o Dynamic ultra bo ostatnio gdzieś wpadł mi w oko, poszukałem opinii i ludzie polecają. Ale nie odpowiedzieliscie mi panowie na zasadnicze pytanie, co zużywa mniej łańcuch 😁. Przejezdzilem 1800 km na KMC ( o dziwo zużycie na razie znikome) dokupiłem dwa Shimano i teraz jeżdżę na zmianę. Shimano jednak lepsze, ciszej napęd pracuje i wydaje się że płynniej zmienia biegi. Jacku, liczę że może dowiesz się coś na temat Dynamica 🙂 Procedury odnośnie nakładania wosku stosuje takie jak z linka Squirta. Myślę że 1000 km można przejechać na szosie maksymalnie, dosmarowac można max 4 razy, kiedyś próbowałem więcej ale już za bardzo jest zalepiony łańcuch. Zresztą po ok 800 km w moim przypadku kaseta na najczęściej używanych koronkach jest brudna i wymaga ponownego mycia. Nie wycieram kasety w ogóle, tylko łańcuch po każdej jeździe, kółeczka przerzutki i dosmarowanie po ok 250 km. Więc całkowite mycie napędu co około 4 tygodnie. I jeszcze jedno, nie mam problemu z jakimiś grudkami wosku i żadnego , najmniejszego problemu z domyciem napędu( pianka Fenwicks + benzyna ekstrakcyjną) jak to narzekają niektórzy ludzie. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu Od jakiegoś czasu używam Smove i jest ok.Na trudne warunki polecam ... rower na pasku. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu 7 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): Pytanie jeszcze, co oznacza "wytrzymuje". Niektórzy jeżdżą do momentu aż łańcuch piszczy, inni smarują jak napęd zaczyna być słyszalny. (...) Wydaje mi się, że dużą rolę tu odgrywa ogólne zasyfienie łańcucha. Jak by nie smarować, to po wciągnięciu szajsu łańcuch będzie hałasować. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu 9 godzin temu, AdrianoPL napisał(a): Ja osobiście polecam ProWax, ale może znajdzie się coś lepszego, może być olej dlatego pytam o Dynamic ultra bo ostatnio gdzieś wpadł mi w oko, poszukałem opinii i ludzie polecają. Ale nie odpowiedzieliscie mi panowie na zasadnicze pytanie, co zużywa mniej łańcuch 😁. Przejezdzilem 1800 km na KMC ( o dziwo zużycie na razie znikome) dokupiłem dwa Shimano i teraz jeżdżę na zmianę. Shimano jednak lepsze, ciszej napęd pracuje i wydaje się że płynniej zmienia biegi. Jacku, liczę że może dowiesz się coś na temat Dynamica 🙂 Procedury odnośnie nakładania wosku stosuje takie jak z linka Squirta. Myślę że 1000 km można przejechać na szosie maksymalnie, dosmarowac można max 4 razy, kiedyś próbowałem więcej ale już za bardzo jest zalepiony łańcuch. Zresztą po ok 800 km w moim przypadku kaseta na najczęściej używanych koronkach jest brudna i wymaga ponownego mycia. Nie wycieram kasety w ogóle, tylko łańcuch po każdej jeździe, kółeczka przerzutki i dosmarowanie po ok 250 km. Więc całkowite mycie napędu co około 4 tygodnie. I jeszcze jedno, nie mam problemu z jakimiś grudkami wosku i żadnego , najmniejszego problemu z domyciem napędu( pianka Fenwicks + benzyna ekstrakcyjną) jak to narzekają niektórzy ludzie. Obawiam się że jest to trudne pytanie i prawie niemożliwe żeby jednoznacznie odpowiedzieć. Ja używam wspomnianego Muc Off ale jeżdżę w suchych warunkach na szosie. Wczoraj sprawdziłem dwa łańcuchy KMC 10s TiN Gold i według mojego przymiaru Bitul, wskazują praktycznie zerowe zużycie, a każdy z nich ma już pewnie jakieś 2-3k przejechane. Tyle że ja ważę tyle co nic i jeżdżę po płaskim. W MTB zajeżdżałem cały napęd XT w 4k km, używając Shimano PTFE który uważam za najlepszy produkt z kategorii olejów. Czy to oznacza że Muc Off jest o tyle lepszy? No nie. Myślę że mało kto jeździ na tyle dużo, powtarzalnie itd, żeby jednoznacznie odpowiedzieć. Jest niby ta strona Zero Friction, ale metody badawcze są wątpliwe. Mogę się mylić, nie wiem, natomiast na ten moment ciężko mi uwierzyć w te bajki że któryś produkt spowoduje że napęd wytrzyma dwa razy dłużej, w stosunku do produktu wyjściowego. Kup to co Ci pasuje i odpowiedz sobie uczciwie. Zrobi Ci różnicę czy wymienisz napęd po 5k czy 6k? 9 godzin temu, AdrianoPL napisał(a): I jeszcze jedno, nie mam problemu z jakimiś grudkami wosku i żadnego , najmniejszego problemu z domyciem napędu( pianka Fenwicks + benzyna ekstrakcyjną) jak to narzekają niektórzy ludzie. Kup sobie K2 Akra/ulubiony odtłuszczacz + butelkę która tworzy pianę. Zużywasz tyle co nic i dodatkowo Akra jest tania. Kupowanie tej pianki za kilkadziesiąt PLN jest tematem dyskusyjnym. Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Będę się bacznie przyglądał wątkowi. Swego czasu testowałem różne rozwiązania. Z wosków tylko momum i dwa squirty. W moim użytkowaniu najlepiej sprawdza się nasz Polski Expand zielony jak mam czysty rower, czerwony jak tylko dosmarowuje w trasie, lub ma lać dzień w dzień. Działa najdłużej i najdłużej łańcuchy na tym wytrzymują. Kusi mnie sprówbować Bike7, który wszyscy chwalą, ale to z nowym łańcuchem. Kiedyś wynajdę te stare tabelki i umieszczę tu dla potomnych. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 9 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu Czyszcze napęd po każdej jeździe szmatką aby pozbyć się nagromadzonego syfu. Zobaczymy ile wytrzymają moje łańcuchy i ogólnie cały napęd. Na tą chwilę przejechane 4k km i łańcuchy, kaseta korba wyglądają bardzo dobrze. Wszystko notuje więc podzielę się informacjami gdy trzeba będzie wymieniać cokolwiek. 5 godzin temu, kryptoszosowiec napisał(a): Kup sobie K2 Akra/ulubiony odtłuszczacz + butelkę która tworzy pianę. Zużywasz tyle co nic i dodatkowo Akra jest tania. Kupowanie tej pianki za kilkadziesiąt PLN jest tematem dyskusyjnym. Skończy mi się pianka ( starcza na długo, tania nie jest ale skuteczna) to przetestuje ten odtłuszczacz. Trzeba zabezpieczyć ramę czy spokojnie można psikac nie bojąc się o lakier. Wiadomo że uważać na klocki i tarcze. Jeżdżąc na wosku z moich obserwacji wynika że cały napęd należy i tak całkowicie wyczyścić po około 800-1000km. Olej czy wosk czy to coś w takim razie zmieni? Chyba nie. Odnośnik do komentarza
wierzbajol Opublikowano 9 godzin temu Udostępnij Opublikowano 9 godzin temu 20 godzin temu, jajacek napisał(a): O tym Bike7 Pro Wax słyszałem wiele pozytywnych komentarzy Najpierw były zachwyty a później już różnie, nie wiem czy jakieś "fake'i" trafiły na rynek czy coś innego było na rzeczy. Ja w mtb używam squirt'a i w sumie jest ok, nie syfi się tak napęd jak na innych specyfikach - poza finishline'em testowałem smoove, rock 'n'roll, itp. Słyszałem/czytałem o spoko opiniach nt. fenwicks professional, ale nie testowałem, więc nie mam swojej opinii. Odnośnik do komentarza
kryptoszosowiec Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu 18 minut temu, AdrianoPL napisał(a): Trzeba zabezpieczyć ramę czy spokojnie można psikac nie bojąc się o lakier Ja myję ze zdjętym kołem (rolka zamiast kasety), a kasetę oddzielnie po demontażu. Tak czy inaczej, nic nie powinno się stać, dopóki nie nałożysz i zostawisz do wyschnięcia. Polecam tę butelkę robiącą pianę, bo preparat zostanie dokładnie tam gdzie tego potrzebujesz. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się