Skocz do zawartości

opony pancerne 25mm do roweru szosowego


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę Marinem Four Corners i Rometem Huragan 1

Romet nie jest kompatybilny z Tubeless

Obręcze DP 16 o szerokości 16 mm

W Romecie wchodzą max opony 25 mm, podobno wedle producenta 28 mm nie dają gwarancji czy będą kompatybilne. Moja waga to 86-88 kg przy 180 cm, więc jak na taki rower jestem dosyć ciężki

W marinie odpukać bardzo rzadko zdarzają mi się przebicia bo wybieram zazwyczaj opony z ochroną antyprzebiciową. Opona przednia nie zaliczyła flaka od około 2 lat aż dętka ze starości zaczęła puszcząc powietrze

Natomiast w Romecie przebicia są dosyć częste. Wiem że to taki typ roweru, poza tym ja staram się jeździć tak aby w miarę możliwości unikać zatłoczonych asfaltów. Tj jeżdżę po kostce, płytach chodnikowych, zdarzają się krótkie odcinki szutru

Nie zależy mi jakoś specjalnie na osiągach, ani wadze zestawu, czy opona będzie 200 gr lżejsza czy cięższa nie zrobi mi wielkiej różnicy,

Pomyślałem o 2 sposobach ograniczenia wymiany dętki

1) wsadzić jakieś pancerne opony 25 mm np, Schwalbe Marathon Plus które są również w szerokości 25mm

2) zainwestować  w opony pełne np, Tannus które też są w rozmiarze 25 mm i podobno miałyby być kompatybilne z obręczami 16 mm

 

 

Czy ktoś z was ma takie doświadczenie z jazdą na szosie z takimi oponami? Wiem że to zaprzeczenie szosy która powinna być szybka, ale mi konieczność zbawy z wymianą dętek na trasie 2 godziny jak uda się wyrwać z rzadka od dziecka psuje zabawę. Wolałbym żeby było wolniej, nawet mniej wygodnie, ale bez tak częstych awarii

Pozdrawiam

Marcin.  

 

Odnośnik do komentarza

Na Marathonach 25 mm moja koleżanka jeżdzi 25k km rocznie. Zero przebić.
O tych Tannusach słyszałem ale nigdy nie widziałem.
Po pierwsze sugeruję sprawdzic w serwisie w jakim stanie jest opaska na obręcz. Jej podły stan i jakość są często przyczyną przebić.
Druga rzecz która można zrobić żeby opancerzyć opony to kupić taśmy antyprzebiciowe na obręcz. 
Widziałem chyba w Decathlonie.

Wkładka antyprzebiciowa 2x osłona dętki opony rowerowej do roweru 700C 28" - 5903738829361 - 17329030438 - Allegro

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, tygrysek napisał(a):

Natomiast w Romecie przebicia są dosyć częste. Wiem że to taki typ roweru, poza tym ja staram się jeździć tak aby w miarę możliwości unikać zatłoczonych asfaltów. Tj jeżdżę po kostce, płytach chodnikowych, zdarzają się krótkie odcinki szutru

Szukaj przyczyny po stronie obręczy, a nie opony. Może opaska jest cienka i przebijają otwory pod nyple. Sprawdzałeś po której stronie są przebicia?

Pomysł z pancernymi albo pełnymi (!!!) oponami w rowerze szosowym nie ma sensu. To po co Ci ten rower w takim razie, skoro masz już Gravela? Ani to nie będzie wygodne, ani szybkie, ani bezpieczne, bo kiepska opona w romiarze 25c będzie się ślizgała.

Jeździłem na Continental GP5000 25c które są już na pograniczu opon wyścigowych. Asfalt, kostka, ostry żwir na DDR i nigdy nie miałem kapcia.

Twoi problemem jest coś od strony obręczy lub tandetne opony które masz aktualnie. 

Ja aktualnie mam Vittoria Corsa N.ext, które jeżeli chodzi o odporność na przebicia, wypadają lepiej niż niektóre opony Gravelowe. Opory toczenia są nieco wyższe niz Topowych opon, ale bez dramatu. Przy okazji ważą 240g w rozmiarze 34c.

15 godzin temu, tygrysek napisał(a):

Opona przednia nie zaliczyła flaka od około 2 lat aż dętka ze starości zaczęła puszcząc powietrze

To musiała być wspaniała dętka, albo coś źle zdiagnozowałeś. Jeżdżę na lekkich dętkach już od dobrych kilku lat i nie widzę żeby cokolwiek im się działo, a są naprawdę cienkie.

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, jajacek napisał(a):

Mój młody na Corsa NEXT kilka jazd, co druga-trzecia kicha jak tylko na jakiś żwirek czy dziurawy asfalt zjechał. Waży 73 kg. Koła dobre. To nie jest wytrzymała opona, którą mógłbym zarekomendować.

A ja je tłukę wszędzie. DDR, lepsze i gorsze asfalty, żwir a ostatnio jakieś 2km po bocznej drodze z kamieniami, gruzem itd. Zero problemów.

Wiem że odwiedasz stronę BRR. N.ext tak jak pisałem, ma lepsze wyniki niż niejedna opona Gravel.

Może trzeba zejść z ciśnieniem? 

Oczywiście mówimy o różnych rozmiarach, ale konstrukcja opony pozostaje ta sama.

Odnośnik do komentarza

Może kiedyś zrobię porównanie opon. W przypadku opon, które mają być odporne kluczowe parametry to grubość opony i jakość wkładki antyprzebiciowej.
Corsa NEXT grubość opony na środku 3,1 mm, odporność na przebicia środek 51 punktów, boki 17 punktów
Conti Gatorskin Hardshell środek 3,7 mm, odporność na przebicia środek 100 punktów, boki 26 punktów
Wystarczy zrobić podobne porównanie dla innych opon.

Odnośnik do komentarza

Tyle że Gatorskin ma opory toczenia wyższe niż niejedna opona Gravel.

N.ext to taki kompromis pomiędzy osiągami, a wytrzymałością. Oczywiście nie upieram się przy tych oponach, to był tylko przykład że można mieć ochronę antyprzebiciową i jednocześnie osiągi opony szosowej.

Ciekawy jestem, jak bardzo dramatycznie zły byłby rower na pełnych oponach albo z tymi wszystkimi wkładkami.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...