krix Opublikowano Środa o 15:11 Udostępnij Opublikowano Środa o 15:11 Panowie, myślicie, że skoro biorę ten mostek +20 to 60mm będzie ok tak jak oryginalnie jest długość w niebieskim? ROCKRIDER Mostek do roweru MTB Rockrider Ahead 1"1/8 60 mm/70 mm/80 mm/90 mm 31,8 mm -20° 99.99zł https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-336071?mc=8666235Jak wstawisz ten mostek do śliwkowego, to uzyskasz to samo, co w niebieskim. Pytanie, jaką będziesz mieć różnicę? Czy chcesz przetestować tę podwyższaną kierownicę?Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano Środa o 15:16 Autor Udostępnij Opublikowano Środa o 15:16 12 minut temu, krix napisał(a): Jak wstawisz ten mostek do śliwkowego, to uzyskasz to samo, co w niebieskim. Pytanie, jaką będziesz mieć różnicę? Czy chcesz przetestować tę podwyższaną kierownicę? Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, kierownica też jest węższa trochę, tamtej ciąć nie chciałem bo rower poszedł do zwrotu. Będę kombinował. Niewiadomo z jaką kiera finalnie przyjdzie bordowy. Na zdjęciach jest rozmiar S. Według opisu kierownica jest ta sama tylko mostek jest inny. A może mi podejdzie z tą 40stką, kto wie. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano Sobota o 16:59 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 16:59 Po wszystkich perturbacjach wychodzi na to, że chyba muszę poszukać roweru crossowego. Czy znajdę coś interesującego w tym budżecie?? Widziałem rowery Kellys Phantic 30/50. Patrzyłem na Krossy, Romety... W zeszlym roku na bike24.de widziałem rowery Radom Scartlight bodajże 9, ale już go w ogóle nie robią. Natrafiłem jeszcze na rower M_Bike CRS XT. Na pewno potrzebuje lepszych przełożeń niż w EXPL540 - chce komfortowo jeździć po asfalcie i ścieżkach powyżej 25km/h. Proszę o pomoc aby zakończyć tę moją agonię... Dzięki. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 17:32 Udostępnij Opublikowano Sobota o 17:32 Większość rowerów crossowych w tym budżecie będzie miała napęd 3xx, którego raczej nie wykorzystasz i będziesz jeździł tylko na środkowym blacie z przodu, więc de facto będziesz miał 1x8/9. Te co się trafiają z napędem 2xx to są z napędem typu Alivio 2x9. Ja bym dołożył do czegoś takiego: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Sobota o 18:27 Udostępnij Opublikowano Sobota o 18:27 Tu masz tak na szybko porównanie Rockridera expl540 L do crossa Giant Roam L. Rama Rockridera jest ok 3cm dłuższa, ale mostek ma 3cm krótszy - więc suma "top tube lenght" + mostek jest porównywalna. Parametr stack praktycznie identyczny. https://bikeinsights.com/compare?geometries=660f1eb69230e700210a5d3d,61c4b5bd495ad9001cc9ad73, Wniosek z tego taki, że pozycja na expl540 jest podobna do pozycji na rowerze crossowym. Jeżeli zmienisz zębatkę na 34z to przy spokojnej kadencji 75obr/min jedziesz ponad 30km/h, przy kadencji 90obr/min prawie 40km/h. Moje zdanie jest takie, że jak będziesz chciał utrzymać przelotowo 30km/h lub więcej to i tak wyjdzie, że lepsza jest pozycja bardziej pochylona, żeby mniejsze opory powietrza były. A z tego co opisywałeś i pokazywałeś na zdjęciu to Tobie bardziej pasuje wyprostowana sylwetka. W teorii przełożenie z crossa z napędem 3x np 48x11 pozwoli jechać ponad 50km/h. Ale może masz mocy w nogach pod dostatkiem i cytując Enzo jesteś przykładem, że "Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią konstruować silników". Trochę żartem, ale bez złośliwości. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Sobota o 19:10 Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:10 1 godzinę temu, Greg29 napisał(a): Większość rowerów crossowych w tym budżecie będzie miała napęd 3xx, którego raczej nie wykorzystasz i będziesz jeździł tylko na środkowym blacie z przodu, więc de facto będziesz miał 1x8/9. Te co się trafiają z napędem 2xx to są z napędem typu Alivio 2x9. Ja bym dołożył do czegoś takiego: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7 Z 10 lat przejeździłem na crossach z napędem 3x9. Wykorzystywałem każdą koroneczkę. Aczkolwiek blat 48 głównie z wiatrem i z górki. Ale na ustawki szosowe zacząłem przyjeżdżać na takim rowerze. W mojej szosie przełożenie 39x11 kończy się przy 38-40 km/h. W crossie miałem 48x38x28. I nie ma lepszego napędu do takiego roweru. W szosie mam obecnie 3x11 z korbą 52x39x30 i jeszcze ani razu nie zmieniałem blatu. A jeżdżę na niej od 12 lat. Przebieg pewnie ze 60-80 tys km. Więc te crossy-gówna z 1x, jeśli chodzi o szybką jazdę po szosie to sobie można włożyć tam gdzie słońce nie dochodzi 🙂 Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 19:29 Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:29 Tak Jacku ale Ty jesteś świadomym użytkownikiem, który jeździł crossem w różnych warunkach, i po płaskim i po górkach i z sakwami, który wie jak wykorzystać 3 blaty z przodu a niestety większość społeczeństwa, które rower wykorzystuje na niedzielne przejażdżki lub ewentualnie po płaskim do pracy, jak już ustawi na ten środkowy blat to tak jeździ. Dlatego dla tzw. "przeciętnego Kowalskiego" napęd 1xx w crossie jest wystarczający Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano Sobota o 19:38 Autor Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:38 5 minut temu, Greg29 napisał(a): Tak Jacku ale Ty jesteś świadomym użytkownikiem, który jeździł crossem w różnych warunkach, i po płaskim i po górkach i z sakwami, który wie jak wykorzystać 3 blaty z przodu a niestety większość społeczeństwa, które rower wykorzystuje na niedzielne przejażdżki lub ewentualnie po płaskim do pracy, jak już ustawi na ten środkowy blat to tak jeździ. Dlatego dla tzw. "przeciętnego Kowalskiego" napęd 1xx w crossie jest wystarczający Ja siebie też uwazam za świadomego użytkownika. Często zmieniałem przełożenia w swoim Cube Naturę EXC, dostosowałem aby utrzymać podobna kadencję, obciążenie. Prędzej bym powiedział, że częściej korzystałem z największego blatu z przodu niż środkowego. Czyli dla mnie rower Crossowy z jednym przełożeniem z przodu odpada, a co za tym idzie odpada przez to wiele potencjalnych rowerów bo teraz robią prawie wszystko w takiej konfiguracji. Jedyne co znalazłem z przełożeniami 3x to Romet Orkan 9. Ale nie znam tych rowerów - tyle co słyszałem jedno lubią inni nienawidzą. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Sobota o 19:47 Udostępnij Opublikowano Sobota o 19:47 Większość z tych, które wymieniałeś w poprzednim poście miało napęd 3xx. Może więc taki, na Deore 3x10: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-stevens-6x-gen-1-pd48371/ ewentualnie ten: https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-meski-kross-evado-70-w-100-gotowy-do-jazdy-p-8225.html Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Sobota o 20:31 Udostępnij Opublikowano Sobota o 20:31 Taki jest: The ROSE Black Lava TR 2 | Your Perfect Bike at the Best Price W szwabskich i czeskich trzeba poszukać. Odnośnik do komentarza
liverpoolczyk02 Opublikowano Niedziela o 06:11 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 06:11 Na Orkanie jest się mocno osadzonym w siodle, taka konstrukcja i niewiele można z tym zrobić. Zgoda, jest to rower bardzo uniwersalny, ale jeśli ktoś ma większe zacięcie, to szkoda jeźdźca na taki rower. Moja piątka waży z 15,5 kg. Dziewiątka, jak widzę, ok. 14 kg. I ten ciężar się czuje. Nie jest to zrywny rowerek. Napęd, wbrew dzisiejszym trendom, jest użyteczny, choć ja bardzo wysokiej prędkości nie jestem w stanie utrzymać przez więcej niż kilkanaście sekund. Zbyt duże opory powietrza. Pozycja łagodna, można jeździć wiele godzin i nic nie boli. I taka ciekawostka, mam w Orkanie opony 2x35 mm, a więc wąsko. I rower jest o wiele bardziej miękki, aniżeli gravel, gdzie mam szersze gumy. Widzę tutaj 2 przyczyny: - teoretycznie amortyzator sprężynowy nie pracuje, ale w praktyce coś tam tłumi, - przednia opona jest z miękkiej gumy. Polecam inny, lepszy rower, serio nie idź w Rometa... 🤣 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 06:21 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 06:21 Kolega, który waży 100 kg miał Rometa i jeździł nim do pracy. Amor powietrzny Suntour NCX Air padł po kilku miesiącach. Niestety te amory Suntoura to badziewie. Stał u nas na balkonie MTB kolegi mojego syna, jaki Giant Talon na 2-3 półki wyższym modelu Suntoura. Axon czy jakiś tak. Też śmieć. Zimą ledwo pracował. Jak cross to tylko z Rockshox Paragon Gold. Nawet używka. Niemcy się specjalizowali w takich rowerach i sprzedawali bardzo wypasione wersje jak ten słynny Radon Scart Light. Teraz u nich wszyscy się przesiadają na elektryki więc jest ich dużo u polskich handlarzy. Firmy Stevens, Dynamics, Rose, Cube, Focus, Kalkhoff, Ghost, Haibike, austriacki Bulls (taki miałem) i KTM. Może pracujący w DE @mike21 podpowie kilka innych firm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 06:31 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 06:31 Tabelka przygotowana przez ChatGPT: Oto tabela rowerów crossowych producentów z krajów DACH, które były fabrycznie wyposażone w amortyzator RockShox Paragon (Gold/Silver) i napęd 3x Shimano Deore lub lepszy (Deore/SLX/XT). Uwzględniam modele głównie z lat ok. 2017–2022, bo po tym okresie większość producentów zaczęła przechodzić na napędy 1x lub 2x. ✅ TABELA: Rowery cross z RockShox Paragon + 3x Deore lub lepiej Producent Model Amortyzator Napęd Rok produkcji Uwagi Radon Scart Light 10.0 RockShox Paragon Gold RL Shimano XT / SLX 3x10 2019–2021 Jeden z najlepiej wyposażonych crossów w historii, alu rama, lekki Cube Nature SL RockShox Paragon Gold Shimano XT / Deore 3x10 2019–2020 Dobrze wyważony, popularny w DE i PL Cube Nature EXC RockShox Paragon Silver Shimano Deore 3x10 2019–2021 Słabszy widelec (sprężynowy), ale mocny napęd KTM Life Track Disc RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 2018–2020 Często rama z wewnętrznym prowadzeniem przewodów Bulls Cross Lite EVO RockShox Paragon Gold RL Shimano XT / Deore 3x10 2019–2021 Niekiedy z dynamem w piaście, lekko trekkingowy Stevens 8X Lite Tour / Cross RockShox Paragon Gold Shimano XT / Deore 3x10 2017–2021 Wysoka jakość ramy, niski profil, niemiecka precyzja Ghost Square Cross 6.8 AL RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 2019 Stylowy design, pełny osprzęt trekkingowy (błotniki, bagażnik opcjonalnie) Rose Multisport Trekking 3X RockShox Paragon Gold Shimano XT 3x10 ~2017–2020 Możliwość konfigurowania przez stronę producenta Dynamics Cross Sport Pro RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 ~2019–2021 Marka Bike24, bardzo dobry stosunek cena/jakość Haibike Seet Cross 10 RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 ~2018–2020 Modele 9.0 i 10.0 zwykle dobrze wyposażone 📌 Uwagi: RockShox Paragon Gold RL to wersja powietrzna (air) z blokadą na kierownicy – najlepsza z rodziny Paragon. Wersje Silver są sprężynowe – wyraźnie cięższe, ale czasem też się pojawiały. Napędy Shimano Deore/SLX/XT 3x10 to klasyka crossów i trekkingów przed erą GRX/1x. Rok 2020–2021 to moment przejścia wielu producentów z 3x10 na 2x10 i 1x systemy – nowe modele rzadko oferują 3x. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 06:43 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 06:43 Tabelka uzupełniająca: ✅ TABELA: Crossy i trekkingi z RockShox Paragon i 3x Deore+ (nowi producenci) Producent Model Amortyzator Napęd Rok Uwagi Canyon Pathlite AL 6.0 (2019) RockShox Paragon Gold RL Shimano Deore 3x10 2019 Wersja z powietrznym RS Paragon, hydrauliczne hamulce, 29" koła Canyon Pathlite AL 7.0 (2020) RockShox Paragon Gold RL Shimano XT 3x10 2020 Wysoka półka, świetny widelec i XT z tyłu Winora Tria 10 Trekking RockShox Paragon Silver Shimano Deore 3x10 ~2018–2020 Modele trekkingowe z dynamem i pełnym osprzętem Winora Sima Trekking 3X RockShox Paragon Gold (opcjonalnie) Shimano Deore 3x10 ~2017–2019 Czasem dostępny w wersji z RS Paragon jako upgrade Hercules Robert Cross SL RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 ~2018–2019 Model klasy średniej, często z dynamem i błotnikami Diamant Opal Esprit Sport RockShox Paragon Gold Shimano XT / Deore 3x10 ~2017–2019 Wysokiej klasy trekking/cross, obecnie nieprodukowany Rixe Trekking Premium 10 RockShox Paragon Gold RL Shimano Deore 3x10 ~2017–2018 Marka kalkhoffowa – mocna rama i klasyczny układ Univega Terreno 500 Trekking RockShox Paragon Gold Shimano Deore 3x10 ~2016–2018 Rowery sprzed integracji z Raleigh, solidne komponenty 📌 Uwagi: Canyon Pathlite to bardziej fitness niż klasyczny cross, ale technicznie spełnia wszystkie warunki: 3x napęd, RS Paragon, duże koła. Winora, Hercules, Diamant – producenci często montowali błotniki i bagażniki, więc czasem te rowery były klasyfikowane jako trekking, ale rama i geometria są bliskie crossowej. Rixe i Univega – dziś mniej widoczne, ale modele z końca lat 2010. miały bardzo dobre specyfikacje. Odnośnik do komentarza
CriseQ Opublikowano Niedziela o 10:52 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 10:52 Cube Nature EXC i SLX ma powietrzny suntour - wiem bo miałem. Wersja 2025 też ma Suntour. Radon całkowicie wyparł się Crossowych, poszedł w elektryki. Nie ma się co dziwić - Niemcy. Canyon Pathlite też już nie jest produkowany - elektryki. Winora Domingo - nawet najwyższy model ma sprężynę i ważą po 15-16 kg. Innych marek nie znalazłem w sklepach, ciężko by było się przysiąść, sprawdzić. Tak na prawdę z amortyzatorem innym niż Suntour jest ten Poligon, który polecił kolega Greg, ale tam zaś napęd 1x, który niewiele się różni od EXPL540. To już taniej by wyszło wymienić korbę na 34T i łańcuch niż dopłacać do innego roweru. Straszna posucha z tymi rowerami Crossowym z sensownymi osprzętami. Gdzieś czytałem, że tylko Polska ma takie parcie na Crossowe, a inne kraje w ogóle nie wiedzą o ich istnieniu. Nie wiem czy to prawda. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się