Skocz do zawartości

Kupię lekki rower miejski-crossowy z paskiem zębatym


Rekomendowane odpowiedzi

Pękła mi rama w Author Horizon z 1999 roku (koła 28 cali). Chyba go pospawam, ale zawsze marzyłem o rowerze na pasku. Przyznaję, że robię kilka tysięcy km rocznie, rower często parkuje na deszczu, zostawiam go pod kinem/teatrem w centrum Warszawy (np. pod złotymi tarasami) zapięty za pseudozabezpieczcenie za 20 zł i po 5 h wciąż tam stoi. Oczywiście ma na sobie większość "nowych" części, łącznie z kołami, łancuchów i bebechów/opon nie liczę.

 

Dlaczego taki długi wstęp? Bo z jednej strony budżet nie ma znaczenia, z drugiej boję się, że się będę bał. Utrata roweru za 10 k zł mnie zaboli, ale może tyle trzeba dać? Mam nadzieję, że nie 20 k zł. Biorąc pod uwagę, że na codzień jeżdżę rowerem wartym pewnie 100 zł, to najchętniej wskoczyłbym w coś za 3 k zł, ale pewnie się nie da samego paska z osprzętem za tyle kupić(?)

Przeczytałem ten artykuł:

https://roweroweporady.pl/rower-z-napedem-na-pasek-czy-warto/

ale po wpisaniu w google "rower miejski z paskiem" prawie nic nie znajduję.

Tzn. w sumie nic nie znajduję. Pomocy.
 

 

Odnośnik do komentarza

Daj znać jak poszło. Mam stalowego Authora Classic mniej więcej z tego okresu. Ale od czasu zakupu gravela stoi na balkonie nie jeżdżony. Z mojego doświadczenia to jeśli rower zapinasz linką to ile by nie był wart, to i tak go ukradną. Sugeruję lekki łańcuch Gerda Contra 900 6V. Taki używam. Cążkami do drutu jakie noszą w kieszeni złodzieje rowerów nie przetną.

Miałem kiedyś Speca Sirrusa, którego kupiłem za 2k. Był to świetny i lekki rower do miasta. Poniżej 10kg. Ale bez hamulców tarczowych. Których w mieście nie potrzebujesz. Chyba że w śniegu jeździsz. Jego odmianą jest Specialized Source, który miał zintegorwane oświetlenie i błotniki. Ja kupiłem za 1300 przełajowkę Specialized Crux. Wrzuciłem opony 42 mm. Zrobiłem upgrade osprzętu do używanego Shimano Tiagra. Kupiłem używane dobre koła. Zrobiłem upgrade hamulców z canti na mini v-brake.  I w sumie za ok. 2k Mam zajebisty rower na miasto. Tyle że bez paska, który szczerze mówiąc nie jest mi do szczęścia potrzebny. Zawsze można kupić łańcuch antirust. 

 462540238_1611168679813552_3905512253656032184_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=dZEn-7tF0isQ7kNvwGViAaq&_nc_oc=AdkqEy0VMmQGh_BrwGzAi7DY2AcgerOfJGBwPZULs-2UgmTzdeH0dN9lVsUId8EJ7JE&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-waw2-1.xx&oh=03_Q7cD2AEFpRl0fCa3PK5GHhQ4_SEY_Sh6USmPsoxYToq13TWFHQ&oe=6830C20E

263303051_434127734933261_1500508310643907037_n.jpg?stp=dst-jpg_s2048x2048_tt6&_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=0024fc&_nc_ohc=0NWx5PlfFO0Q7kNvwHf2iJw&_nc_oc=AdlV_fHz3pJTvUThPtG9d5ZzHtojBB1JuXoru_dvxL7a2hEFme2LXamj73LV5o6XdrA&_nc_ad=z-m&_nc_cid=0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-waw2-2.xx&oh=03_Q7cD2AH7KkgR4r_6bE0xqzEIw1XvM1twI5GC4tNvH0btV87Z1g&oe=6830B22A

Odnośnik do komentarza

@jajacek dzięki za namiar na zapięcie. Co do łańcucha - ja nie lubię go czyścić i smarować, i tak go mieć będę w mtb (xc100), którym jeżdżę raz/dwa razy na miesiąc. W rowerze miejskim zdarza się i jazda w deszczu. A wtedy szybko pojawia się pisk. W authorze horizonie nie mogę zliczyć ile zębatek poszło z tyłu, a ile z przodu. Jestem idealnym kandydatem na pasek. Do tego żyję z przyszłości (to co mam na ekranie zwykle materializuje się za 10+ lat) i pasek to coś bez porównania bardziej dla mnie niż łańcuch, który mi spadał w rowerze w latach 80', gdy jeździłem po moim osiedlu. Choć wiem, że paski są historycznie pewnie starsze niż łańcuchy.

M.in. samochód rodzinny zmieniłem na teslę, bo nie wymaga corocznych (czy jak wcześniejszy ford co-dwuletnich) przeglądów. Lubię rzeczy bezobsługowe. W xc100 dolewam mleko raz na 2 lata (czyli raz to zrobiłem), amortyzatora nie ruszam, bo działa świetnie (a wiem, że trzeba niby co rok, ale zgaduję przy codziennej jeździe, a nie po śmiesznych 1000 km rocznie mtb). Ale w miejskim rowerze łańcuch nie jest dla mnie.

Odnośnik do komentarza

Ten uzywany Bergamont na pasku wyglada na fajny rower. Jesli chodzi o crosdybto Niemcy zawsze sie w nich specjalizowali. No i szczerze mowiac w Warszawie po miescie dobrze miec jakas minimalna amortyzacje zeby nie walic w nadgarstki i kregoslup jezdzac po miejskich kraweznikach, kostce Bauma i zle wykonanych zjazdach  i podjazdach ze sciezek rowerowych. Ja do mojego miejskiego gravela planuje mostek amortyzowany. Natomiast taki amor jak jest w crossie tez jest ok w tym celu. Zintegrowane oswietlenie zasilane z przedniej piasty i blotniki tez sie przydadza.

Odnośnik do komentarza

Nikt nie lubi czyszczenia lancucha 🙂 W moim miejskim gravelu raczej go nie czyszcze. Jest do takich nie czyszczonych, zasyfionych  rowerow, gesty smar zimowy, zielony Finish Line. Co jakis czas dokladam wiecej na brudny naped 🙂

No i fakt ze w miescie wiecej niz z 3 przelozen raczej sie nie korzysta. Wiec tak naprawde naped 1x6 czy 1x7 spotykany w rowerach dzieciecych by wystarczyl. Nie wiem natomiast jakie sa problemy eksploatacyjne zwiazane z tym paskiem. 

W Auhorze majacym ponad 25 lat, majacym naped 3x7, nie przpominam sobie zebym kiedykolwiek zmienial kasete. Na pewno nigdy nie zmienialem blatow korby. Stal niejezdzony 10 lat w deszczu i sniegu na dwoch balkonach. Przeszedl odrdzewienie i serwis za 400 zl i wyglada ze znowu powroci na wieloletnii postoj 🙂

Shimano ma teraz komponeny Cues nastawione na duze przebiegi. Gdzie korba i blaty korby sa w pelni stalowe, podobnie jak koronki kasety i lancuchy o wiekszej zywotnosci. Zobaczymy jak to bedzie w praktyce,

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, jajacek napisał(a):

No i fakt ze w miescie wiecej niz z 3 przelozen raczej sie nie korzysta. Wiec tak naprawde naped 1x6 czy 1x7 spotykany w rowerach dzieciecych by wystarczyl. 

Masz na myśli nieużywanie 1 i 2 z przodu, czy wykorzystanie trzech zębatek z tyłu, np. 1-3?

Codzienna jazda po mieście pokazuje, że jednak wykorzystuje się wszystkie zakresy w układzie przód 3 x tył 1-8. 

Odnośnik do komentarza

No ja chyba jakoś więcej niż z 3 tylnych koronek nie korzystam. Chyba że trzeba byłoby pod tę popieprzoną nową kładkę pieszą przez Wisłę podjechać. Gdzie Ty z 8 przełożeń korzystasz w Warszawie? Przód jeden blat oczywiście wystarcza. W gravelu mam 46 i jakoś w miarę w środku kasety jeżdżę. Z tym że ja jeżdżę prawie tylko po płaskim. Bemowo, Bielany, Żoliborz i Bulwary Wiślane głównie.

Odnośnik do komentarza

@WojtekWawa Romet miał w ofercie taki tani (do ,3,5 tys.) rower na pasku z Nexusem 7 z tyłu. Nazywał się Mistral 2M (z normalną górną rurą) i 2D (z obniżoną - tzw. damka). Żadne cudo, ale za niewielkie pieniądze z paskiem i piastą wielobiegową - do Twoich zastosowań idealny. W dodatku był aluminiowy, to by nie rdzewiał jak jakieś stalówki. Tylko, że 2M wymiotło ze sklepów, a tam gdzie jeszcze Mistrale są, to raczej resztki wersji 2D. Może kup różową damkę, to nie ukradną 🙂?

Z paskowymi rowerami niestety jest bieda, bo to raczej wydatek w okolicach 1 tys. euro 

https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-pro-dustyolive-n-gold

https://www.bike-discount.de/en/cube-editor-race-lizard-n-black

choć do takich zastosowań warto... tylko już z lepszym zabezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, jajacek napisał(a):

No ja chyba jakoś więcej niż z 3 tylnych koronek nie korzystam. Chyba że trzeba byłoby pod tę popieprzoną nową kładkę pieszą przez Wisłę podjechać. Gdzie Ty z 8 przełożeń korzystasz w Warszawie? Przód jeden blat oczywiście wystarcza. W gravelu mam 46 i jakoś w miarę w środku kasety jeżdżę. Z tym że ja jeżdżę prawie tylko po płaskim. Bemowo, Bielany, Żoliborz i Bulwary Wiślane głównie.

Akurat z tego co wiem, to od Bemowa do Centrum i odwrotnie (zresztą nie tylko tam i nie tylko w Warszawie), można spokojnie wykorzystać cały tylny zakres. Od "jedynki" na światłach do prawie najwyższych na odcinkach przelotowych. 😉 Z przodu 3 mam chyba na 48 i tylko tego używam. W zależności od górki/wzniesienia, to spokojnie można wjechać na 3x6/7, a nawet 8 (zwłaszcza z wiatrem w plecy ;-)). Chociaż zdarza sie, że trzeba użyć 3x3/4/5.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...