SZMARAGT Opublikowano 20 godzin temu Udostępnij Opublikowano 20 godzin temu Cześć, jestem w trakcie poszukiwania roweru MTB dla siebie (198cm, 105kg). Przede chciałbym aby rower był wygodny, chciałbym robić dłuższe trasy. Nie będę też jeździł po nie jakiś mega górkach, nie szukam nic zjazdowego. Znalazłem kilka ofert, super gdyby ktoś się pomógł zdecydować lub wybrać coś innego. Z gór dziękuję. (Budżet 4-6k). rower mtb | rower xc | rower cross country | rower orbea | greenbike.pl rower giant fathom 29 2 | rower górski hardtail | greenbike.pl Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Przy tej wadze i wzroście to chciałbym mieć sztywny amor. Z lagami co najmniej 32 mm. Judy się kompletnie nie nadaje. Minimum to Rockshox Recon albo Manitou Machette. Amor Giant Crest to totalny shit. Ogólnie ten Fathom to masakra. Shimano MT200 w Orbea to nie hamulce tylko spowalniacze. To się na przykład nadaje: Rower górski MTB XC Rockrider Race 720 NX Eagle aluminiowa rama ROCKRIDER | Decathlon Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Przy tej wadze i wzroście to chciałbym mieć sztywny amor. Z lagami co najmniej 32 mm. Judy się kompletnie nie nadaje. Minimum to Rockshox Recon albo Manitou Machette. Amor Giant Crest to totalny shit. Ogólnie ten Fathom to masakra. Shimano MT200 w Orbea to nie hamulce tylko spowalniacze. To się na przykład nadaje: Rower górski MTB XC Rockrider Race 720 NX Eagle aluminiowa rama ROCKRIDER | DecathlonCzy tam nie ma czasem Machete Comp, o którym pisał @mike21 że jest nie wart uwagi? W opisie roweru nie ma specyfikacjiWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Trzeba by grzebnąć co pisał. Jak w Manitou to się słabo orientuje. Wiem tylko że powietrzny i ma lagi 32 mm. Na RockShoxach to chyba prawie na wszystkich jeździłem. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Race 720 ma mańka maczetę comp. Trwały, odporny na bardzo długie przeginanie z opóźnieniem serwisu. Da się na tym jeździć ale tylka nie urywa. Tłumik tylko powrotu + blokada (odpowiednik TurnKey z RSa). Przy 105kg będzie się wił na wszystkie strony ale nic mu nie będzie. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Nie można przesadzać z tą amortyzacją i każdemu od razu doradzać drogie amortyzatory z górnej półki. Jeździłem przy mojej wadze do 95 w przypływach dobrobytu na Judy i Markhorze. Nie gieły się, nie wiły i normalnie pracowały. Musiałby ktoś mieć ze 120 żeby odczuć w nich brak sztywności przy zwykłej rekreacyjnej jeździe. Aczkolwiek przy ponad 100 może i lepiej od razu zainwestować w nieco droższy sprzęt bo jak się zapragnie pojeździć bardziej agresywnie w terenie... Fajne wydają się być Treki Procaliber 6 i 8. 8 przekracza budżet ale warto dołożyć. Tylko widzę, że wzrost zacny i trzeba szukać dużego rozmiaru ramy. https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-procaliber-8?sku=5301937&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[HBGR][CSS%3A Google][PMax] Rowery do 30k&utm_id=21014728078&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzvC9BhADEiwAEhtlN62bDxp4H5bcuhUivawnMUNDnL4cZ8qgkvbRSsGjFLy7goPH9w2rCxoClMkQAvD_BwE Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu Po prostu nie zwracasz na to uwagi oraz poruszasz się rekreacyjnie. Mam kilka singli w okolicy gdzie przy zjeździe trzeba zrobić po wielokroć agrafkę (zakręt ostrzejszy niż 90 stopni). Przy dohamowaniu oś koła chowa się kod kierownicą (nominalnie jest widoczna znacznie przed). Podczas składania się w zakręcie nawet 32mm RSy (uważane za najsztywniejsze z 32) gną się bardzo odczuwalnie -np. przekręcasz kierownicę o 20 stopni a koło skręca się o 18. Raz tam pojechałem na testowym rowerze z FOXem 32 i więcej tego nie powtórzę 😉. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 1 godzinę temu Udostępnij Opublikowano 1 godzinę temu Fakt że Fox 32 jest wiotki dramatycznie. Wystarczy stanąć z przodu, ścisnąć koło nogami i próbować poruszać kierownicą. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 32 minuty temu Udostępnij Opublikowano 32 minuty temu Z tego co sam sprawdzałem wiotki amortyzator strasznie dostaje w kość od zjeżdżania. Dosłownie napycha się błotem które dostaję się łatwo pod uszczelki, nie może to działać dobrze i długo. Jednego Machete tak załatwiłem takim traktowaniem, dostał luzów. Sama wiotkosc nie ma dla mnie żadnego znaczenia podczas zjezdzania Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się