Skocz do zawartości

Koła systemowe Dt Swiss GR 1600 czy składane na obręczy GR 531


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przed rozpoczęciem sezonu chciałem wreszcie kupić koła do gravela. Przeznaczam na nie 2500 zł. Jak w temacie. Czy systemowe GR 1600 czy od Lemonbike składane na GR 531 i piastach Evanlite (piasty chcę czarne), w systemowych są Dt 350 czarne, więc tu jest plus. W składanych z kolei miałbym w tylnym kole 28 szprych i mógłbym sobie wybrać mosiężne nyple. W systemowych po 24 szprychy i aluminiowe nyple. Moja waga ok 90 kg. Raczej chcę Dt Swiss że względu na dostępność części. Co radzicie? A co sądzicie o Lemonbike.? To chyba najbardziej znana firma składająca koła. Większość opinii jest pozytywna, choć było parę wpisów negatywnych, że kołamiały bicie itd. Ewentualnie jest jeszcze Szobakbike. Na Yt goście wyglądają na kompetentnych.

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, liftlodz napisał(a):

Popatrz na ofertę firmy Vinci

No rzeczywiście ciekawie wygląda ta seria gravelowa. Waga 1300 g z kawałkiem jest zachęcająca. Ale czy wytrzymałyby pod moimi 90 kg. Niby limit jest do 130 kg, ale do tych limitów to podchodzę z przymrużeniem iem oka. Nie znam też piast Vinci, jakiej są jakości.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Piwpaw napisał(a):

Cześć. Przed rozpoczęciem sezonu chciałem wreszcie kupić koła do gravela. Przeznaczam na nie 2500 zł. Jak w temacie. Czy systemowe GR 1600 czy od Lemonbike składane na GR 531 i piastach Evanlite (piasty chcę czarne), w systemowych są Dt 350 czarne, więc tu jest plus. W składanych z kolei miałbym w tylnym kole 28 szprych i mógłbym sobie wybrać mosiężne nyple. W systemowych po 24 szprychy i aluminiowe nyple. Moja waga ok 90 kg. Raczej chcę Dt Swiss że względu na dostępność części. Co radzicie? A co sądzicie o Lemonbike.? To chyba najbardziej znana firma składająca koła. Większość opinii jest pozytywna, choć było parę wpisów negatywnych, że kołamiały bicie itd. Ewentualnie jest jeszcze Szobakbike. Na Yt goście wyglądają na kompetentnych.

Kupiłem kilka kompletów z Lemonbike (1x alu do gravela, 1x karbon do gravela, 1x alu do mtb) na piastach DT350. Przy sprzedaży kół alu do gravela kupujący pokazał mi, że koła mają bicie - nie nazwę tego fachowo ,ale bicie było "wzdłużne" - nie wiem czy ono było od początku, czy powstało w trakcie mojego użytkowania.

To co nie do końca podoba mi się w Lemonbike, to że kręcili nosem jak pytałem o opcję złożenia koła na przesłanej do nich piaście z prądnicą (zanim jeszcze DT wprowadził takie piasty do oferty). Także na pytanie o ewentualne serwisowanie - typu wymiana łożysk trochę gość kluczył. Więc mam odczucia, że możesz u nich kupić z oferty na stronie, ale potem szukaj serwisu sam.

Jestem w stanie zrozumieć sytuację, że np jak chcę na mojej piaście i muszą zamówić pudełko nietypowych szprych, to muszę zapłacić za całe pudełko. Natomiast taka niechęć do zrobienia czegoś spoza oferty na stronie trochę odstręcza.

Przy systemowych kołach jak dla mnie jest jeden minus - jak rozwalisz obręcz, to nie dokupisz z taką samą grafiką. Czyli albo kupujesz obręcz GR531 i masz dwa różne wizualnie koła (profil obręczy oczywiście ten sam) albo kupujesz nowe koło systemowe DT

(naklejki z obręczy z wolnego rynku odkleisz, systemowe są pokryte farbą)

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, Piwpaw napisał(a):

No rzeczywiście ciekawie wygląda ta seria gravelowa. Waga 1300 g z kawałkiem jest zachęcająca. Ale czy wytrzymałyby pod moimi 90 kg. Niby limit jest do 130 kg, ale do tych limitów to podchodzę z przymrużeniem iem oka. Nie znam też piast Vinci, jakiej są jakości.

Kiedyś chyba @jajacek się pozytywnie o Vinci wypowiadał.

Natomiast, jak wchodzimy w zakresy cenowe rzędu 3.5k to ja bym chyba teraz wybrał Zipp 303 S - wg strony mają lifetime warranty.

Ale co do jakości piast to może @mike21 lub @jajacek coś więcej powiedzą - a może ktoś na forum ma i coś o nich napisze.

Odnośnik do komentarza

Kolega scigal sie na Vinci i ma rowniez jako mechanik bardzo dobra opinie o tej firmie. Ja jako pytajacy przedsprzedazowo o pewne szczegoly moge tez ich pochwalic ,a kontakt z klientem

Jako fan jakosci obreczy Zipp zdecydowanie je polecam pod wzgledem wytrzymalosci.

Powstaje nieustajaco pytanie czy obrecze karbonowe czy dobre alu do jazdy typu rekrecja plus? Nie potrafie na to odpowiedziec. Karbon oczywiscie +10 do wygladu. Natomiast czy do szybkosci jadac nie wiecej niz 30 km/h to watpie.

W tunelu aero roznica miedzy przecietnymi karbonowymi kolami Shimano z wysokim stozkiem a przecietnymi aluminiowymi, niskostozkowymi Fulcrum Racing 5 wyniosla 3 waty 🙂

Odnośnik do komentarza

Co do firmy Lemonbike to nie chcieli odpowiedz na moje pytania dotyczace okol karbonowych i najpierw kluczyli a potem usuneli moje pytania na FB. Widzialem tez kilka watkow ze oszukali klientow w zwiazku z gwarancja. Slyszalem tez ze strasza takich co pisza o tym publicznie konsekwencjami i potem ludzie to usuwaja. Osobiscie nic bym u nich nie kupil. Firm skladajacych kola jest duzo. Bikestacja zlozy co sie chce, doradzi, naciagnie pod wage. Jest takich firm kilka.

Fabryka DT Swiss w Polsce jest w Obornikach w Wiekopolsce, na polnoc od Poznania. Jest przy niej sklep DT4you.com

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Ale co do jakości piast to może @mike21 lub @jajacek coś więcej powiedzą - a może ktoś na forum ma i coś o nich napisze.

Vinci to manufaktura działająca analogicznie jak DandyHorse, Falcon, ProWay, Evanlite i pewnie jeszcze kilka innych, które swego czasu wyrastały w PL jak grzyby po deszczu. To zapaleńcy/pasjonaci, którzy wiedzą co robią (przynajmniej ci, których znam), kitu nie wciskają. Niemniej bazują na rozwiązaniach gotowych z chin, singapuru czy innego tajwanu (z katalogu) a wartość dodana poza ich logo to integracja (poskładanie do kupy) obręczy, szprych, piast, łożysk od różnych dostawców. Przez te kilka lat działalności wywęszyli sobie odpowiedniej jakości komponenty i się ich trzymają. Śmiem twierdzić, że póki im się chce (zapał nie minął) i nie idą na ilość to  nie ustępuje to średniopółkowym DT, a przewyższa wiele innych np. Novatec. Jeśli już rozważacie koła węglowe to zwróćcie uwagęna politykę crash-replacement. W DT dla przykładu jeśli obręczy stanie się kuku to w ciągu 10 lat wymieniaja na nowe koło... za jedyne 250EUR (udział własny w szkodzie). Samej obręczy nie idzie nabyć.

Odnośnik do komentarza

8Sa tu  pewne roznice miedzy skladaczami. Moj kolega prowadzacy sprzedaz kol pod nazwa Escape Wheels zamawia bezposrednio z fabryki w Chinach w zwiazku z z czym ma mozliwosc okreslenia wymaganej jakosci. Poniewaz sam sie scigal, specjalizujac sie w jezdzie na czas oraz uczestniczy w testach aero czolowych zawodnikow na torze to widzi jakie sa trendy i na nie reaguje. A ze sam jest mechanikiem i skladaczem to eksperymentuje i potem potwierdza te eksperymenty w testach na torze. Zlozyl kola, ktore byly chyba na szprychach Pillar Wing na ktorych prawie nikt nie sklad a ktore sa swietne i wytrzymale i na lozyskach NTN Ultra Low Friction, ktorych tez prawie nikt nie uzywa bo sa drogie. W testach te kola wyszlym aerodynamicznie na poziomie Zipp. No i sklada pod indywidualne zamowienie co kto chce. Niedlugo bedzie tez mial dostep do tunelu aero. Bo wszystko wskazuje na to ze w jednym z bardzo nowoczesnych tuneli aero pod Krakowem zostanie zbudowane specjalne stanowisko testowe.

Nigdy nie widzialem zadnego przestawiciela Evanlite/Lemonbike czy NoLimited na torze. Ani zadnych zdjec ich kol w tunelu aero. Wnioskuje wiec ze nie sa to kola typu high performance tylko budzetowe. A pamietam ze kiedys ktos na testy na torze przyniosl kola NoLimited. No i byly na szarym konnu o kawal.

Natomiast tak jak patrze na watki na forum mtbr.com to sa pokazywane czasem fajne zdjecia porownujace jakies obrecze. I np. w jednym z watkow jest porownanie jakichs bardzo znanych chinczykow (nie wiem czy nie Light Bicycle) i Enve, Widac z nich ze rant obreczy w Enve jest prawie dwa razy grubszy. Kola Enve sa ciut ciezsze. Ale po rancie nalezy wnioskowac ze sa duzo bardziej wytrzymale. Autor watku twierdzi tez ze roznica miedzy nimi podczas bardzo agresywnej jazdy jest bardzo duza na korzysc Enve. Znam trz przypadek ze ktosvukonczyl wyscig na golej obreczy Zipp bez opony. Sa tez slupynne test na obreczach Reserve podczas zjaxdow ze schodow. Wiec niektore firmy oferuja jakosc do ktorej chinscy producenci nie moga sie porownywac.

Co do DT Swiss to nic nie wiem o ich karbonowych kolach innych niz szosowe. Natomiast szosowe sa obecnie tworzone przy wspolpracy z topowym specjalista od aero, szwajcarska firma Swiss Side. Ktora w kolko siedzi w tunelu aero, wspolpracuje z zespolami World Tour i opracowala tez wlasne narzedzia pomiarowe.

Jechalem w zeszlym roku na ich kolach Hadron Ultimate 62 mm z przodu i 80 mm z tylu. I byly zajebiste. Sa produkowane w fabryce DT Swiss. W ostatnich testach aero do jakich mam dostep, kola DT Swiss wypadly bardzo dobrze. Co potwierdza ze Swiss Side robi dla nich dobra robote. A mielismy karbonowe kola DT Swiss sprzed paru ladnych lat i niestety byl to shit.

Przy czym trzeba zauwazyc ze dla nas, amatorow, wszelkie te roznice w tunelu aero kompletnie nie maja znaczenia. Bo zeby byly istotne trzeba jezdzic na szosie z predkoscia co najmniej 40 km/h.

Natomiast ich wytrzymalosc i jakosc ma znaczenie. Moze tego nie wiecie ale kiepsko wykonany karbon, traci sztywnosc. Widze to w moich kolach Roval, produkowanych nomen omen w DT Swiss. To sa kola gdzies z roku 2017 czy 2018. Sa duzo mniej sztywne niz moje Zipp z tego samego okresu. Jedne i drugie regularnie serwisowane. A Rovale pierwszej generacji sprzed 10 lat to w ogole tragedia taknsamo jak 10-letnie DT Swiss. Technologia produkcji karbonu idzie do przodu. I dobre chinczyki z roku 2025 moga byc lepsze niz markowe kola sprzed kilku lat.

Niestety diabel tkwi w szczegolach. Kupujac kola oczekuje ze producent udostepnia profil obreczy, na jakich kola sa zlozone piastach i szrychach i jakie uzywaja lozyska. Niestety niektorzy skladacze nie chca podawac tych informacji co od razu mnie odrzuca. Poza tym karbon jest laminatem skladajacym sie z wielu pojedynczych elementow. Kupujac od markowego producenta mozemy zalozyc ze ten laminat zostal wykonany z dobrej akosci prepegow i zywic. Taki Vinci na moje zyczenie udostepnil mi takie dane. Prawie zaden inny skladacz ich nie udostepnia. 

Kolejna sprawa to jak sie kola zachowuja w bocznych, turbulentnych wiatrach w praktyce. Jest na YouTube test na kanale NorCal Cycling. Testowano kola Ican za ok. 500 USD czy troche wiecej. 50 mm. I kola Roval Rapide CLX Ii o podobnej wysokosci stozka. Na petli testowej w bardzo wietrznej pogodzie. No i Rovale totalnie zniszczyly Icany o kawal. Wniosek jest taki ze im bardziej bedzie wialo tego typu, nowoczesne kola beda mialy tym wieksza przewage.

No i kolejna sprawa to crash replacement o ktorym pisze mike. Dobra firma go oferuje i nie ma z tym zadnego problemu. Jest to wliczone w polityke cenowa.

Odnośnik do komentarza

Tam są piasty 76/176. Trzeba poszukać opinii w necie.
Zipp Hub Technology | SRAM
Widzę że szereg producentów używa piast Zipp. 
Zipp 76/176 są używane w kołach Reserve
Zipp ZR 1 są w kołach, które przyszły z rowerem klubowym mojego syna Orbea Orca.
Nie mieliśmy żadnych problemów z piastami w kołach 404 Firecrest ani 858, które używamy. Ale inna sprawa że jak się zużywają łożyska to w tego typu kołach wsadzamy raczej bardzo dobre typu NTN.
Widziałem wiele narzekań na piasty Zipp na forach. Nie wiem czy wynikają one z braku regularnych serwisów czy innych przyczyn.
Tak samo widziałem narzekania na Fulcrum/Campagnolo. Miałem już takich kół Campy ileś kompletów i zero problemów. Kolega w Fulcrum Racing 5 zajechał dość szybko łożyska. Były niskiej jakości bo to koła budżetowe. Wymienił na Nachi i od tego czasu zrobił na nich bez problemu jakieś 50k km.
Zakładam że łożyska w tych 303S będą budżetowe i będą wymagały szybko wymiany. A piasta będzie wymagała uszczelnienia dobrym smarem przez dobrego mechanika.
Ten gość wie co mówi, to jest świetny blog i pisze, że są to podstawowe piasty z podstawowymi łożyskami, które będą wymagać wymiany. Wpis sprzed wielu lat ale piasty te same.
Zipp vs. Enve Wheels - Rider First Bike Fitting. Rider Matched Bike Sales.
Tak swoją drogą Dandy Horse pisali kiedyś na blogu że będą już tylko serwisować koła swoje i Zipp. Bo do Zipp nie mają żadnych zastrzeżen.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...