jajacek Opublikowano Poniedziałek o 11:04 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 11:04 Największym dealerem rowerów Merida w Warszawie jest Legion. Salon na Bemowie naprzeciwko Tesco i drugi gdzieś na Ursynowie, Belgradzka czy jakoś tak. Merida ma ramę, która ma lepszą jakość wykonania. Ale jest deczko cięższa. I ma trochę przestarzałą geometrię sprzed wielu lat. Ma beznadziejne, muzealne koła, która raczej długo nie pożyją. Z opisu wynika że dobre koła dla Ciebie by były Sunringle Duroc 30, stosowane w niektórych rowerach z Decathlonu i w niemieckich rowerach Radon. Opony beznadziejne. Hamulce takie trochę lepsze spowalniacze ale niedużym kosztem możne je poprawić. Tarcze hamulcowe z gównolitu. Były problemy z korbą, bo Merida dawała nieprawidłową wersję, nie pod Boost i waliła w kulki. Nie wiem jak teraz. Ten amor pod Tobą to raczej też za długo nie pożyje. Zalecany amortyzator to jakiś RockShox, Manitou lub Fox z goleniami 32 mm. Moim zdaniem w Twoim konkretnym przypadku to jest zły zakup. Na 180 wzrostu rozmiar L. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 11:07 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 11:07 Sądzę że to jest lepszy zakup, tylko zmienić koronkę na 36: Rower górski MTB XC Rockrider Race 720 NX Eagle aluminiowa rama ROCKRIDER | Decathlon Ja mam w swoim rowerze blat 35 oval, czyli jak 36 i kasetę 11x46. Nie ma w zasadzie podjazdu w Kampinosie, którego bym nie podjechał. A jak taki jest to i tak już nie ma przyczepności żeby jechać. Jadąc w góry trzeba zmienić blat i łańcuch na inny zestaw. Trzeba tu albo pilnować przebiegów i wymieniać często łańcuch albo tak jak ja ostatnio, jeździć na zajeżdżenie i się nie przejmować dopóki nie zacznie przeskakiwać. Jeden sezon, jakieś 3000 km przejeżdżam. Niestety nowoczesny rower, z nowoczesnym napędem jest drogi w utrzymaniu. Mam jeden rower sprzed 25 lat, z napędem 3x7 i nigdy w nim nie zmieniałem kasety ani koronek korby 🙂 Tylko łańcuch raz na parę lat 🙂 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Poniedziałek o 12:27 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 12:27 W Rockrider Race 720 NX (dawniej XC 120) można, zdaje się, założyć napęd z przodu (taką mam informację, dopytywałem). Jest pusty rowek pod suportem na linkę. W Radon Jealous nie da się założyc napędu z przodu.W Cube Reaction C:62 da się założyć (jest pusta dziurka w ramie na pancerz). Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Poniedziałek o 13:08 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 13:08 Z tą gęstością przełożeń w 2x to jeszcze zależy od konkretnej konfiguracji. Zwłaszcza 2x10 nie musi być tak, że wyjdzie gęściej niż przy 1x12 z patelnią z tyłu. 2x11 26/36 + 11-42 efektywnie dawało 13 przełożeń (względem 1x12 gęściej było przy najtwardszych co właśnie w płaskopolsce było ważne). Konkretną konfiguracją trzeba sobie po prostu przeliczyć np tu: https://mike-sherman.github.io/shift/ Z 2x, na sztywnych, były jeszcze Stormy, nie wiem jak cena/specka stoją po przemianowaniu z Indiany na Torpado, ale może też warto rzucić okiem? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 13:17 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 13:17 Stormy/Torpado cenowo to moze byly i dobre. Ale dostajesz rame i kola takie pod kompletna rekreacje. Ja bym jednak wolal Decathlon. Tym bardziej ze chlop cos pisal o skakaniu. Jak polamie rame to mu Decathlon wymieni. A w Storm raczej nie. Szwedacz ma racje ze skoki w kasecie zaleza od jej budowy. Diabel tkwi w szczegolach. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano Poniedziałek o 14:24 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 14:24 Może aż tak bardzo nie będę tego roweru orał, ale zazwyczaj jeżdżąc po prostu wybijałem się tym starym rowerem i przeskakiwałem krawężniki czy to zjeżdżając czy wjeżdżając. Chciałbym żeby ten nowy rower umożliwiał mi tak jeździć dalej ( tu raczej ustaliliśmy, że cross odpada, bo to nie ta geometria i mógłbym go szybko zajechać), a zakładając, że ten mój stary 25 letni rower waży 12,4kg, 3x7 sram, piasty STX, hamulce v-brake i dawał radę ( choć byłem wtedy z 15-20 kg lżejszy ), to nowy MTB da mi zapewne dużo większe możliwości i pokorzystam sobie w terenie, pouczę się, ale to i tak będzie raczej rekreacyjna jazda, bez zjazdów ( głównie Warszawa i okolice) więc może opcja, gdzie wyrozumiały i dobry serwis ( Decathlon ) będzie najlepsza 🤔 A co myślicie o przełożeniach tak jak w jednym z zaproponowanych rowerów przez sklep? Z tego co spojrzałem na stronie z kalkulatorem przełożeń rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm to mógłbym na nim przy kadencji 90 obr./min jechać tak jak moim starym 40-41 km/h. Tego typu prędkości by mi wystarczyły jakbym chciał jakiś sprint na prostej zrobić, bo u mnie to raczej będą takie sprinty po prostu. Rower MTB SUPERIOR XP 939 | CentrumRowerowe.pl Mechanizm korbowyShimano Deore XT FC-M8100 Hollowtech II (34T) Kaseta/wolnobiegShimano SLX CS-M7100-12 (10-51T) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Poniedziałek o 16:22 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 16:22 To jest podobny poziom co ten z Decathlonu, z tym, ze kola ma nedzne. Nie wiem natomiast jak ten, dosyc tani podstawowy amor RockShoxa ma sie do tego Manitou, bo z Manitou nie mialem do czynienia. Moze nasz kolega mechanik @mike21 nam podpowie? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Poniedziałek o 23:44 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 23:44 Jesli mi tylko napiszecie co konkretnie mam porównać. Mam obecnie trochę kłopot z czasem woęc nie śledzę wszystkich wątków. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano Poniedziałek o 23:57 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 23:57 @mike21 Dzięki za odzew, chłopaki pomagają mi wybrać mtb i na ten moment porównujemy MTB XC Rockrider Race 720 NX Eagle z widelcem Manitou Machete 100 mm. Golenie o przekroju 32 mm. Technologie "TS AIR" i "KWIK TOGGLE" : Rower górski MTB XC Rockrider Race 720 NX Eagle aluminiowa rama ROCKRIDER | Decathlon względem MTB SUPERIOR XP 939 z widelcem RockShox Recon Silver RL R (tapered) SoloAir, skok 100mm: Rower MTB SUPERIOR XP 939 | CentrumRowerowe.pl Kwestia jak te amory mają się do siebie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 00:00 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 00:00 15 minut temu, mike21 napisał(a): Jesli mi tylko napiszecie co konkretnie mam porównać. Mam obecnie trochę kłopot z czasem woęc nie śledzę wszystkich wątków. Recon RL Silver vs Manitou Machette Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu @jajacek Machette. Ciut droższy serwis ze względu na droższe uszczelki ale odpłaci znacznie większą długowiecznością i trochę lepszą pracą. @MrFlex RR nie ma napędu i hamulców, ma lepsze koła (włącznie z gumami) i amortyzator. W SUP nie ma amortyzatora, kół, hamulców, jest jakiś pomieszany dziwnie napęd (zamiast korby xt, która nic nie wnosi mogli dać slx a w zamian manetkę xt i może starczyłoby na hamulce chociaż m6100). Nie lubię suportów PF w ramach alu tak więc osobiście nie chciałbym żadnego z nich. Wymiana amortyzatora i kół w SUP żeby to jakoś miało ręce i nogi min. 3k PLN. Wymiana napędu i hamulców w RR zamknęłaby się w 2k. W RR można dołożyć sztycę regulowaną z wew prowadzeniem kabla. Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 15 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Dzięki za pomoc, czyli na ten moment lepiej wygląda Rockrider Race 720 NX, bo mniej ingerencji byłoby potrzebnych. Czy ma ktoś może w głowie co jeszcze warto byłoby rozważyć zwiększając budżet? Nie ukrywam, że wolałbym kupić gotowy rower dobrze złożony, żeby nie musieć wymieniać w nowym rowerze od razu kilku rzeczy. Odnośnik do komentarza
APZ Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 6 minut temu, MrFlex napisał(a): czyli na ten moment lepiej wygląda Rockrider Race 720 NX Zapewnie nie ma to dla Ciebie dużego znaczenia, ale gdybyś ten rower użytkował do długiej turystyki, to weź pod uwagę, że w tym modelu nie ma insertów do montażu tylnego, tradycyjnego bagażnika. Większy bagaż da się ogarnąć, ale innymi metodami. Temat rzeka, więc tu go pomińmy. Dla porównania: Rockrider Explore 540 - przystosowano też do turystyki, zwłaszcza terenowej. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Ile zwiększając budżet? Uciekanie w wyższy budżet jeszcze bardziej utrudni szukanie rowerów z 2x, raczej skażesz się kombinowanie z dużymi blatami przy korbie i piłowanie najmniejszych zębatek w kasecie (z tym paskudnym przeskokiem o 20% między 2 najmniejszymi). Dorzucenie teraz do równania, równie ostatnio niepopularnych insertów na bagażnik jeszcze bardziej utrudni wybór. Jak to ma być rower do treningów wydolnościowych, to może zamiast szukać górala, na którym będzie można najszybciej jeździć, lepiej pójść w stronę poszukania jak najpodlejszych opon, by sobie robić trening na tanich kotwicach o wysokich oporach toczenia, niczym z dodatkowymi ciężarami? Odnośnik do komentarza
MrFlex Opublikowano 10 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 10 godzin temu 4 godziny temu, APZ napisał(a): Zapewnie nie ma to dla Ciebie dużego znaczenia, ale gdybyś ten rower użytkował do długiej turystyki, to weź pod uwagę, że w tym modelu nie ma insertów do montażu tylnego, tradycyjnego bagażnika. Większy bagaż da się ogarnąć, ale innymi metodami. Temat rzeka, więc tu go pomińmy. Dla porównania: Rockrider Explore 540 - przystosowano też do turystyki, zwłaszcza terenowej. Dzięki za zwrócenie uwagi na to, chociaż na ten moment, nie planowałem montażu bagażnika 🤔 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się