Veriv Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października @Turysta05 Nie wiem czemu ten kosztuje to 90zł. Chciałem pokazać czym jest mostek. Nie wiem czy ten jest właściwy bo nawet nie wiem jaka jest długość i średnica obecnego. Nie mamy danych, zrobienie zdjęć (bez widocznej twarzy) jest dobrym pomysłem Odnośnik do komentarza
Magda86 Opublikowano 21 Października Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 20 minut temu, jajacek napisał(a): Przedłużka dłuższa niż 3 cm może być groźna dla życia i zdrowia. Odradzam takie patenty. Dobrze wiedzieć. Dziękuję Odnośnik do komentarza
tomasz90 Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Witam jak już kiedyś pisałem na forum kup sobie piłeczkę w sklepie ortopedycznym z wypustkami i masuj sobie nadgarstki żeby rozluźnić ręce i nie nawabić się cieśni nadgarstka ,pozdrawiam Odnośnik do komentarza
ozzmozz Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października @Magda86 mi na bolące nadgarstki pomogły podkładki pod mostek (kierownica dzięki temu wyżej około 1cm) oraz gripy. Polecam Ergon GS1 Evo. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Autorka wątku napisała, że ma przód siodełka pochylony do dołu, jeśli dobrze zrozumiałem, więc "leci" do przodu, zapiera się rękoma, pewnie jeszcze z wygiętymi nadgarstkami więc bolą. Sprawdziłem w necie ten rower i wydaje się, że mostek ma na plus i że kierownica nie jest prostą rurą tylko ma jakiś tam upsweep i pewnie jakiś backsweep też. Na początek wymieniłbym tylko chwyty na jakieś ergonomiczne, np. jakieś Ergony Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października No i oczywiście - zapomniałem napisać - prawidłowa regulacja siodełka, przede wszystkim zaczynamy od poziomu, później wysokość (góra/dół) i odległość od kierownicy (przód/tył). W necie masz mnóstwo instrukcji jak to prawidłowo zrobić Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Siodełko oczywiście, ale od samej kierownicy duuużo zależy! Producenci montują szerokie proste "wiosła" bo taka moda! Wiosła, które są dobre, ale nadają się na 15 minut downhill-owania, a potem na dłuższą przejażdżkę "cierp ciało coś chciało", a miała być rekreacja. W necie można poczytać analizy o ergonomicznych, fizjologicznych kątach chwytu dłoni /nadgarstka. To praktyka znana od 150 lat, tak zwane holenderki: Oczywiście poparta współcześnie analizami naukowymi, i dobrze że nauka dba o nadgarstki przeciętnego rowerzysty, natomiast producenci i my sami, rowerzyści, jesteśmy oślepieni modą, dosłownie na własne życzenie. Potem montuje się rogi, gripy, itp. wynalazki aby choć trochę ulżyło. A tak naprawdę problem rozwiązuje dobrze ugięta kierownica: Odnośnik do komentarza
Magda86 Opublikowano 22 Października Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 23 godziny temu, jajacek napisał(a): Przedłużka dłuższa niż 3 cm może być groźna dla życia i zdrowia. Odradzam takie patenty. Dobrze wiedzieć. Dziękuję Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października 12 godzin temu, Turysta05 napisał(a): (...)Producenci montują szerokie proste "wiosła" bo taka moda! Wiosła, które są dobre, ale nadają się na 15 minut downhill-owania, a potem na dłuższą przejażdżkę "cierp ciało coś chciało", a miała być rekreacja. (...) Oczywiście poparta współcześnie analizami naukowymi, i dobrze że nauka dba o nadgarstki przeciętnego rowerzysty, natomiast producenci i my sami, rowerzyści, jesteśmy oślepieni modą, dosłownie na własne życzenie. Potem montuje się rogi, gripy, itp. wynalazki aby choć trochę ulżyło. A tak naprawdę problem rozwiązuje dobrze ugięta kierownica. Każdemu według potrzeb. Jeździć, regulować, jeździć, regulować i tak do skutku. Ja sobie nie wyobrażam jazdy terenowej z krótką i mocno giętą kierownicą, zdarzało mi się na pożyczanym MTB, przerabianym na trekkinga, krótsze przejażdżki z taką holenderką robić i wymuszane przez kierownicę zawężanie łokci (by nie wykręcać nienaturalnie nadgarstków) utrudnia manewrowanie. Krótkie rogi są super, ale to rozwiązanie na przydługie odcinki drogami lub w prostym terenie. Na kierownicy 72cm miałem rogi od zewnątrz (i na nich większość czasu w łatwym terenie spędzałem), teraz na 80 - od wewnątrz (i raczej po to, by móc zmienić chwyt, a nie być podstawowym, najwygodniejszym, zwłaszcza na łatwych i stromych podjazdach). Kierownica ma niewielki, 15mm wznios i 6° gięcie. Rozstaw chwytu (zewnętrzne krawędzie dłoni) wychodzi mi zatem koło 75cm, więc teoretycznie te 2-3cm z każdej strony bym mógł urwać, by nie mieć wystającej poza dłonie kierownicy i zmniejszyć szansę uderzeń o przeszkody. Manetki tak ustawione, aby po wstaniu z siodełka mieć mniej więcej proste nadgarstki. To jest konfiguracja, która u mnie się sprawdza na wielogodzinne jazdy, zarówno leśnymi drogami, jak i po górskich szlakach. Nie uważam tego za zaślepienie modą, a zdecydowany upgrade w komforcie. (Choć nie jest to dobre porównanie z wyizolowaną jedynie tą, konkretną zmianą). Badania siłą rzeczy muszą jakoś uogólniać wyniki na standardową osobę, a kiedy my szukamy komfortu, to musimy dobrać i wyregulować wszystko pod siebie i naszą jazdę. Wskazówki na pewno pomagają szybciej znaleźć tą naszą optymalną, ale ostatecznie i tak sprowadza się to do iluś prób, iluś ustawień i iluś godzin w siodle. A skoro i tak poruszamy się bardziej czy mniej po omacku, to fajnie popróbować dobrać pasujące ustawienia na tym co już mamy, zanim zaczniemy wymieniać i kupować części. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się