Hanka Opublikowano 23 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 1 godzinę temu, jajacek napisał(a): Moja kumpela, która latami jeździła na trekkingach, crossach i MTB, niedawno kupiła gravela Bianchi i jest w nim zakochana. Więc na gravele bym się nie zamykał. Ona jeździ prawie tylko po asfalcie. Zmieniła opony na węższe i tyle. A zaletą jest że ma bagażnik. Geometria jest podobna do szosy typu endurance. No i gravel ma tę zaletę że po zmianie opon, może robić za rower zimowy czy też adventure bike. Ponieważ mało ważysz to waga roweru będzie mieć dla Ciebie znaczenie. Każdy 1 kg wagi stanowi dla Ciebie większy procent niż dla kogoś kto waży 90 kg. No i dolośląskie jest pagórkowate więc waga roweru tym bardziej ma znaczenie. 168 wzrostu to jest zwykle rama 50. Można to sobie wyliczyć na kalkulatorze online Wrench Science. To jest też dobry artykuł naprowadzający: Correct Bike Size Specialized Roubaix – Livelo Bike Rental Czy Tiagra czy 105 moim zdaniem nie ma znaczenia. Działają tak samo. Masz tylko jedno przełożenie mniej w Tiagrze. Kluczowe jest żebyś dobrze dobrała rozmiar roweru a następnie kupiła, dobre, komfortowe i szybkie opony. Bo raczej w komplecie będą jakieś śmieciowe i dobre, damskie siodełko. Konkretnego roweru nie podam. Natomiast rower na ramie karbonowej będzie lżejszy i bardziej komfortowy. Spojrzałbym co tam mają słynni handlarze na sprzedaż. Część z nich daje ograniczoną gwarancję startową na rower. SzybkieRowery.pl i Bernard Rowery to najbardziej znani. Często mają rowery z wypożyczalni na Majorce czy Kanarach w dobrym stanie. No i zachęcam do pożyczenia roweru z Decathlonu i przejechania się nim. Żebyś nie była zaskoczona po zakupie. Dziękuję za podpowiedzi 🙂 nie ukrywam, że pierwszą myślą był gravel. Obecnie jeżdżę rekreacyjnie typowym góralem na szerokich oponach i jakoś idzie po asfalcie 🫣 a robię tak w granicach 30 - 50 km 😉 no ale gdzieś wyczytałam, że jak większość trasy to asfalty (a tak właśnie jezdze) to lepiej szosa na szerszych oponach niż gravel 🤔 I bądź tu mądry 🫣🫢 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Przy niezbyt dużych prędkościach a zapewne z takimi będziesz jeździć, nie ma to żadnego znaczenia czy szosa czy gravel. Obecnie w gravelach jest montowany trochę inny osprzęt niż w rowerach szosowych. Dzięki temu ma się trochę "miękkszy" napęd, bardziej odpowiedni dla osób nie jeżdżących zbyt szybko i jeżdżących trochę w lekkim terenie. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Więc na gravele bym się nie zamykał. 168 wzrostu to jest zwykle rama 50. Natomiast rower na ramie karbonowej będzie lżejszy i bardziej komfortowy. Też bym był za gravelem i to karbonowym jak budżet pozwoli. Moja partnerka przy takich samych parametrach jak @Hanka ma Speca Diverge rozmiar 52. Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 23 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Godzinę temu, jajacek napisał(a): Przy niezbyt dużych prędkościach a zapewne z takimi będziesz jeździć, nie ma to żadnego znaczenia czy szosa czy gravel. Obecnie w gravelach jest montowany trochę inny osprzęt niż w rowerach szosowych. Dzięki temu ma się trochę "miękkszy" napęd, bardziej odpowiedni dla osób nie jeżdżących zbyt szybko i jeżdżących trochę w lekkim terenie. Kurde, drzemie we mnie trochę żyłka szybkościowca 🫢 startuję w biegach górskich, stąd zapał do ścigania 😅 wiadomo, rower inna bajka, nie planuję przynajmniej na razie startów w duathlonie 😉 tym moim góralem śtednia wychodzi mi okolo 21 - 24 km / h przy dystansach 30.- 50 km. Nie są to jakieś mega prędkości, wiadomo. Ale jednak muszę dobrze zastanowić się nad wyborem roweru , żeby później nie żałować że wzięłam gravela a mogłam szosę i na odwrót Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Coś tam potrafię depnąć z racji blisko 90 kg ale nigdy mi nie zabrakło twardych przełożeń na korbie 46. Mam w szosie korbę 52x39x30 i 52 uruchamiam niezwykle rzadko, gdzieś od 35 km/h jak z tyłu dobrze powieje. Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 23 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 3 minuty temu, jajacek napisał(a): Coś tam potrafię depnąć z racji blisko 90 kg ale nigdy mi nie zabrakło twardych przełożeń na korbie 46. Mam w szosie korbę 52x39x30 i 52 uruchamiam niezwykle rzadko, gdzieś od 35 km/h jak z tyłu dobrze powieje. Czyli gravel w zupełności wystarczy.? 🤔 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Z dużej górki przy 60 km/h może zabraknąć 🙂 Ale poza tym wydaje mi się że wystarczy 🙂 Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 23 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 39 minut temu, jajacek napisał(a): Z dużej górki przy 60 km/h może zabraknąć 🙂 Ale poza tym wydaje mi się że wystarczy 🙂 I znowu jestem w punkcie wyjścia, czy jednak gravel czy szosa 😅🫢 to skomplikowane 😅 Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 23 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2 godziny temu, Pepe75 napisał(a): Też bym był za gravelem i to karbonowym jak budżet pozwoli. Moja partnerka przy takich samych parametrach jak @Hanka ma Speca Diverge rozmiar 52. Karbon to chyba niestety ciężko do 7 tys. Odnośnik do komentarza
Locomotiv21 Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca To może wypożycz, spróbuj, zobaczysz co Ci pasuje: Szosa https://rent.decathlon.pl/s?businessCategory=bikes_road&category=bikes&exact=true Gravel https://rent.decathlon.pl/s?businessCategory=bikes_gravel&category=bikes&exact=true Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 50 minut temu, Hanka napisał(a): czy jednak gravel czy szosa 😅🫢 to skomplikowane 😅 Do mnie dziś przyszedł gravel. Mam obecnie 5 rowerów i nawet mając bezpośrednie porównanie, ciężko stwierdzić, co jest najlepsze 😄 Za jakiś tydzień - dwa będę mógł podać dane, będę widział na co chętniej wsiadam, jakie mam średnie prędkości itp. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Mam i szosę i gravela.Jeśli jadę na trening, na szybko to tylko szosa.Jeśli jadę gdzie oczy poniosą to tylko Gravel.Jeśli wyjeżdżam samochodem i zabieram ze sobą rower - to biorę gravela. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 51 minut temu, liftlodz napisał(a): Mam i szosę i gravela. Jeśli jadę na trening, na szybko to tylko szosa. Jeśli jadę gdzie oczy poniosą to tylko Gravel. Jeśli wyjeżdżam samochodem i zabieram ze sobą rower - to biorę gravela. No właśnie pod tym względem gravel jest lepszy - wolniej lub szybciej ale prawie wszędzie pojedzie. Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 24 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca A czy do szosy typu endurance w razie potrzeby wsadze koła gravelowe? 🤔 gdybym np chciała zrobić wycieczkę krosową? 🤔 Odnośnik do komentarza
Hanka Opublikowano 24 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 15 godzin temu, Locomotiv21 napisał(a): To może wypożycz, spróbuj, zobaczysz co Ci pasuje: Szosa https://rent.decathlon.pl/s?businessCategory=bikes_road&category=bikes&exact=true Gravel https://rent.decathlon.pl/s?businessCategory=bikes_gravel&category=bikes&exact=true Nie wiedziałam że jest taka opcja 😉 fajna. Tylko to wiąże się z wyjazdem do Wrocławia 😬 dojechać, wypożyczyć, pojeździć, oddać, wsiąść na drugi , pojeździć oddać 😉 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się