Skocz do zawartości

Jaki Gravel wybrać - ROMET Boreas 1 , GIANT Revolt 2 , NS BIKES RAG+ 3


Rekomendowane odpowiedzi

Rower powinien być dostosowany do potrzeb. Mamy tu kolegę @DjDario, który jak wnioskuję ze zdjęcia emerytem jeszcze nie jest. Doradzaliśmy mu rower. Chciał rower na bardzo dobrych komponentach. Kupił świetny rower MTB za ok. 8 czy 9k. No i okazało się że jest to dla niego pozycja nie do przyjęcia i go oddał. Kupił elektrycznego fitnessa i nadal mu jednak coś nie pasuje. Wygląda na to że brakuje mu amortyzacji. 

Dlatego podobnie jak inni sugeruję przejechać się rowerem typu gravel, jeśli chcesz taki kupić. przynajmniej godzinę. Bo może się okazać że taka pozycja dla Twojego kręgosłupa piersiowego czy karku jest kompletnie nie do przyjęcia.

Na rowerach typu cross przejechałem dziesiątki tysięcy km. Jest to bardzo uniwersalny rower, pod warunkiem, że jest dobrze skonfigurowany. Jest stosunkowo szybki, jeśli przyjmiemy mocno pochyloną pozycję i założymy dość szybkie opony. A dzięki regulowanemu mostkowi możemy pozycję łatwo zmienić. Jest to również dzięki amortyzatorowi rower stosunkowo komfortowy, którym bez problemu możemy jeździć po lasach. Amortyzator w jeździe po asflacie w niczym nie przeszkadza. Ludzie głupoty piszą. Blokujesz na gładkim asfalcie i nie pracuje.

Tak wyglądał mój rower typu cross. Specialized Crosstrail 2015.

Crosstrail Expert Disc |

Rowery typu fitness są bardzo różne. Niektóre tak jak Tribany z Decathlonu to po prostu szosy z prostą kierownicą i mocno agresywną pozycję. Na drugim biegunie są takie rowery jak Specialized Sirrus mający ekstremalnie grubą główkę rury sterowej co daje stosunkowo wyprostowana pozycję. Mamy jeszcze gravele z prostą kierownicą, które są gdzieś po środku a też są fitnessami. Te rowery nie maja amortyzatora więc słbao sobie radzą poza gładkimi nawierzchniami. W zasadzie są crossem ale bez amortyzatora.

Tak wyglądał mój rower typu fitness/hybrid. Specialized Sirrus 2009.

4294?$scom-pdp-product-image$&fmt=auto

 

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, jajacek napisał(a):

Amortyzator w jeździe po asflacie w niczym nie przeszkadza.

Zakładając, że większość tras to będą w miarę równe i utwardzone ścieżki/drogi rowerowe, to czy kwestie wagi i serwisowania amortyzatora nie przeważą ku decyzji, aby jednak mieć sztywny widelec (karbon/aluminium)? Czy amortyzowanie dobrym, ale sztywnym widelcem jest nieporównywalnie gorsze od zastosowania amortyzatora, typowego w crossach? Nie wiem, nie stosowałem, tylko pytam...   

Odnośnik do komentarza

Niedawno wpadł w moje ręce cross, długo niejeżdżony i bezpański. Z miejsca jeżdżę nim 50% czasu, kosztem wszędobylskiego mtb. Romet Orkan 5. Deore Xt. Tarcze. Napęd 3x10. No bardzo uniwersalny rower. Skoro spełnia moje oczekiwania, amatora z jakimś tam zacięciem, to wystarczy też dla mniej wprawionych. Można jeździć dużo, wygodnie i stosunkowo szybko. 

Także polecam crossy dla autora wątku. 

Sam na pewno skonfiguruję jeszcze pod siebie, na razie dałem, co miałem: przód Panaracer Gravelking SS plus, tył Schwalbe Marathon. Szerokości 35mm. Albo wymienię po prostu obie opony na szybsze, albo chodzi mi po głowie większa modyfikacja - szersze opony, żeby był większy balon i sztywny widelec. Czyli fitness. Amortyzator SunToura to największy minus tego porządnego rowerka. 

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, APZ napisał(a):

Zakładając, że większość tras to będą w miarę równe i utwardzone ścieżki/drogi rowerowe, to czy kwestie wagi i serwisowania amortyzatora nie przeważą ku decyzji, aby jednak mieć sztywny widelec (karbon/aluminium)? Czy amortyzowanie dobrym, ale sztywnym widelcem jest nieporównywalnie gorsze od zastosowania amortyzatora, typowego w crossach? Nie wiem, nie stosowałem, tylko pytam...   

Amortyzacja sztywnym widelcem karbonowym i samymi oponami jest dramatycznie gorsza niż amorem powietrznym. Serwis amora robimy co ok. 200h. Więc z grubsza 3000 km. W przypadku roweru, który nie jeździ w terenie, w ciężkich warunkach koszt będzie wynosił ok. 120 zł w przypadku RockShoxa za wymianę oleju. W przypadku Suntoura powietrznego tam nie ma za bardzo co serwisować bo nie ma oleju. Można go rozebrać i przeczyścić raz na parę lat. Więc koszty żadne. Suntour niepowietrzny nie ma sensu, bo w zasadzie nic nie robi.

Odnośnik do komentarza

Dzięki! 🙂


Zobacz co napisałem wyżej , też go znalazłem.😁 

ale:

na tym filmie na tej stronie:  LINK

(puść od 7:44 min. dokładnie) chwalą że ten POLYGON X7  cyt.  "( z tyłu jest SLX ,  on jest na całym SLXsie ) " 

a w specyfikacji na stronie:  sprint-rowery.pl pisze:

Manetki:  Shimano deore sl-5100, 1x11 speed trigger
Przerzutka tylna:  Shimano deore rd-m5100 direct attach

Sorry, jak się wydają moje pytania głupie, ale nie znam się kompletnie puki co na tym. 

PYTANIE :  Czy ten rower to jest na tym "całym SLXsie" co mówią w filmie ? Czy może znów "polski profesjonalista" coś wymienił żeby taniej sprzedać? Bo takich akcji już trochę widziałem i nic mnie nie zdziwi. 

Odnośnik do komentarza

Dopytałem i jest jednak na DOERE nie na SLX. Jak patrzyłem na zagraniczne strony to jest na SLX. Więc jest jak napisałem powyżej, albo na wschodni rynek pcha się tańsze rozwiązania.

Spojrzał by ktoś na resztę specyfikacji roweru czy jest ok? Mi te nazwy niestety puki co niewiele mówią 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Dopytałem i jest jednak na DOERE nie na SLX. Jak patrzyłem na zagraniczne strony to jest na SLX. Więc jest jak napisałem powyżej, albo na wschodni rynek pcha się tańsze rozwiązania.
Spojrzał by ktoś na resztę specyfikacji roweru czy jest ok? Mi te nazwy niestety puki co niewiele mówią
 
Cześć. Posiadam tego Polygona od lutego br, w rozmiarze L.
Z SLX jest tylnia przerzutka. Jak chcesz wyślę Tobie fotki na PW. Kaseta to Sunrace.
Sztywne osie. Opony WTB.
Hamulce MT410.
Powietrzny Amor.
Kupiłem go w Sprint-Rowery.
Jak do tej pory zrobilem ponad 1000 km na nim, głównie po szutrach i lasach.
Z rzeczy które wymienilem to siodełko z Entity na Bontragera Verse Comp. Powód - fabryczne było dla mnie za szerokie.
W najbliższym czasie planuje przejść na SPD, oraz na mleko. Obręcze są wg producenta i sklepu pod to przystosowane - zobaczymy.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania co do użytkowania pisz śmiało, czy tu czy na PW.


Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka





Odnośnik do komentarza

Rag.thumb.jpg.247e50b5953a40c1e352093ce6681371.jpgJa sprzedałem MTB i kupiłem sobie Raga+3. Zajebisty rower na asfalt, szutry, w lesie też daje radę i na miasto również. Szerokie opony 45C, sztywne osie, napęd 1x11, fajna geometria, taki kompromis pomiędzy sportem a wygodą. Bardzo uniwersalny gravel z mocną ramą. Nie chcę crossa, fitnessa czy trekkinga bo to dla gospodyń domowych i emerytów. Nie musisz napierdzielać setek, ja aktualnie dojeżdżam sobie czasami do pracy w ładną pogodę po 11 w jedną stronę a w weekendy jak mam czas to sobie strzelę  rundkę 30 - 40 km. Jestem w stanie  zrobić 100 i więcej ale nie mam czasu bo mam dzieci i psa:))

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...