woszu Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja Hej. Za radą forumowiczów kupilem EXPL 540. Super sprzęt, ale... brakuje mi prędkości. Wiem że to nie szosowy, ale może uda się coś uzyskać zmianą zebatki? Czy moglibyście polecić coś pasującego, jeśli jest? Czy przy zmianie zębatki trzeba tez wymieniać łańcuch? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja 1. Zmiana opon na Conti Race King lub Schwalbe Thunder Burt 2. Zmiana zębatki na 34 lub 36 o ile rama przyjmie. Odnośnik do komentarza
woszu Opublikowano 16 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja Dzięki za info. W jaki sposób szukać zebatki, żeby pasowała do EXPL 540? A odnośnie opon, to rozumiem że po zmianie na te race może było by łatwiej, ale chyba nie szybciej, jeśli nie zmienię przełożenia? 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja To są dużo szybsze opony. Czyli zdejmujesz opony od traktora i zakładasz wyścigowe 🙂 Będzie szybciej 🙂 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja Wg info na stronie max zębatka to 32, ale niektórzy na forum pisali, że weszło 34. 36 to na bank nie wejdzie. Do fabrycznej korby Deore max oryginalna zębatka to 32z. Szukaj chińczyków na allegro. Ewentualnie możesz zmienić korbę na slx z centralną nakrętką - będziesz miał większe oryginalne zębatki dostępne. Odnośnik do komentarza
woszu Opublikowano 16 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja Poszukam 34, ale widzę że zębatki mają różne mocowania. Każda deore 34 podejdzie? Może wejdzie tez 36, bo tam miejsca sporo. Sprawdzę o ile większą średnicę ma 36 od 30 Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja 5 minut temu, woszu napisał(a): Poszukam 34, ale widzę że zębatki mają różne mocowania. Każda deore 34 podejdzie? @woszu czytaj ze zrozumieniem 😉 deore kończą się na 32z. Szukaj na allegro chińczyków np Deckas rozstaw 96mm, asymetryczna Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja Czujność wskazania przy zębatkach. Mają mieć to samo BCD jeśli przykręcane do pająka i offset odpowiedni dla Boost. Zwykle 3mm. Standardów jest pierdylion różnych. Odnośnik do komentarza
woszu Opublikowano 16 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 7 minut temu, jajacek napisał(a): Standardów jest pierdylion różnych. Dlatego pytam o poradę:) Kupiłem takie: https://allegro.pl/oferta/okragla-zebatka-narrow-wide-36t-96bcd-asymetryczna-13204757781 W wersji 34 i 36 zębów. Najwyżej jedną zwrócę. Z łańcuchem muszę kombinować czy ogarnie? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja Jeżeli się nie mylę to Shimano ma różny offset w zależności od korby - czyli jak chcesz zmienić offset to musisz kupić inną korbę (ewentualnie niefabryczne zębatki mogą występować ze zmienionym offsetem, np https://www.garbaruk.com/pl_PL/shimano-xtr-m9100-round-custom-offset.html?category=1) Natomiast Sram ma jeden rodzaj korby i do niej np zębatki z offsetem: 0, 3 i 6mm Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 16 Maja Udostępnij Opublikowano 16 Maja 8 godzin temu, jajacek napisał(a): Conti Race King Którą wersje tych opon byś polecił? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Jak budżet nie jest ograniczeniem to Protection. Natomiast jak dużo asfaltu to szkoda dobrych opon i wtedy chyba wziąłbym Performance. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja W dniu 16.05.2024 o 17:17, jajacek napisał(a): To są dużo szybsze opony. Czyli zdejmujesz opony od traktora i zakładasz wyścigowe 🙂 Będzie szybciej 🙂 Jeżeli przełożenia pozwolą. Na szybszych oponach będzie łatwiej uzyskać maksymalną prędkość (i ją utrzymać), ale jeżeli braknie przełożeń, to rodzaj opon nie będzie miał znaczenia. Kalkulator przełożeń podaje, że dla zestawu 30x11 i opon 29x2,3 cala przy kadencji 90 pojedzie się 34 km/h. Wymiana tarczy na 32 podniesie prędkość przy tej kadencji do 36,5 km/h. @woszu Jeżeli na płaskim, na góralu, jeździsz 35 km/h to zazdroszczę i pozostaje kombinowanie z większym blatem. Dużo dałaby wymiana kasety na taką z 10. ząbkami na dole, ale trzeba byłoby myśleć nad wymianą napędu na przynajmniej 11. rzędowy + wymiana bębenka w piaście (lub całej piasty), a to pociągnęłoby za sobą już niemałe koszty. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja W dniu 16.05.2024 o 20:31, woszu napisał(a): Z łańcuchem muszę kombinować czy ogarnie? Na 99% będzie trzeba wymienić na dłuższy. Tzn. działać to może nawet i na tym łańcuchu co jest, ale przerzutka może się niebezpiecznie napinać na największej zębatce. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Jest generalna zasada, która mówi, że przy zmianie największych zębatek czy to w kasecie czy to korbie o 2 zęby nie trzeba zmieniać łańcucha ale i tak dobrze jest zawsze sprawdzić bo może, tak jak napisał Łukasz, zbyt mocno się napinać łańcuch na największej zębatce. Przy zmianie o większą ilość zębów zawsze trzeba wymienić łańcuch Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się