Skocz do zawartości

Specialized Epic Pro LTD Gloss Desert Rose/Metallic White Silver 2023 za 17 351 zł z Niemiec


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Veriv napisał(a):

Ale ja przecież nikomu nie liczę pieniędzy, tylko mówię że coś się na prawdę sprawdza. 120/120 i vpp dają świetnie radę właśnie do takich zastosowań pomiędzy ściganiem a rekreacją.

A co do pękających tylnych trójkątów, to myślę tak jak @ram. To po prostu kwestia dużych obciążeń, uderzeń mechanicznycb. Jak już ma coś rozwalić to lepiej jedna z kilku rurek tylnego trójkąta bo to łatwiej i taniej wymienić. Jak coś pęka to w miejscu najsłabszym. Na przykład w spectralach często zamiast pęknięć tylnego trójkąta urywa mocowanie tylnego amortyzatora w przednim trójkącie. Bez sensu bo rama do śmieci.

Są firmy gdzie nawet w najdroższych modelach dostaniesz karbonowy przedni trójkąt i tylny aluminiowy, np w Whyte.

 

Godzinę temu, Veriv napisał(a):

Niie rozumiem tego na tyle by móc wyciągać jakieś ogólne wnioski typu które rozwiązanie jest najlepsze, ale napisze to co wiem : 

Sprawa sie tyczy wielu aspektów,  od aspektu wagi : (jednozawias jest raczej lżejszy bo to najprostsza konstrukcja), 

Przez  przez trajektorię po której porusza się koło ( VPP to wirtualny punkt obrotu - dołozone jest kilka łozysk które powodują że oś obrotu koła jest w innym miejscu. Dzięki temu trochę mniej buja, troche lepiej działa i mozesz pewnie uniknąć bicia po nogach bo nie szarpie łańcuchem

az po sprawność dzałania różne wariacje systemów wielowahaczowych(tak zwany czterozawias) które są najcięższe ale i najbardziej czułe czy niezależne od hamowania.

 

Pewnie, każdy system może mieć jakieś ograniczenia ale dopiero solidna praca inżynieryjna może z tych rozwiązań stworzyć dobrze działające zawieszenie w rowerze. 

 

Edit : tu masz bardzo fajny filmik od Dirt it More gdzie (pewnie przy okazji prac nad nowym Dartmoorem) zwymiarowano nowego Santa Cruz Megatower i wrzucono dane do programu obliczającego pracę zawieszeń. Tona bardzo ciekawych informacji

https://www.youtube.com/watch?v=uRtuFd1PptI&t=1s

Mega filmik tyczący Santa, geometrii , naprężeń. Sztos. Tylko w jakim celu, w tle rowerek był prezentowany ? 🙂

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, jajacek napisał(a):

Do wyścigów to widzę się spopularyzował system który wprowadził Trek Supercaliber a potem Canyon Lux. Na Pucharze Świata MTB XCC Short Track zwyciężył w kategorii kobiet i mężczyzn nowy Spec Epic z podobnym systemem zawieszenia. Oczywiście raczej to o niczym nie świadczy bo są to zawodnicy sponsorowani.

A pytanie do was czym się różnią poszczególne systemy zawieszeń?  

Supercaliber i nowy epic mają tylko jeden zawias bez żadnych linków/kołysek itp. Nawet damper jest montowany na sztywno w ramie. To daje w sumie z pół kilo mniej niż w przypadku poprzedniej gen epica. Do tego skok efektywny jest znacznie mniejszy, koło tylne mniej stabilne bo oparte na bardzo długich i elastycznych rurkach tylnego trójķąta i praca zawieszenia tak samo leniwa jak w klasycznych FS XC. To są rowery wybitnie niekomfortowe. Ma być ból, łzy i wyniki 😉

Odnośnik do komentarza

Do Polski też dotarły wyprzedaże Speców.
Epic Pro z tego wątku 21500k.
https://www.specialized.com/pl/pl/epic-pro-ltd/p/218877?color=356881-218877
Epic Evo Expert bez Braina 23200
https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-expert/p/205805?color=336306-205805
Epic Evo Pro na Fox Factory FIT4 z Kashimą 27000
https://www.specialized.com/pl/pl/epic-evo-pro/p/205803?color=336284-205803

Odnośnik do komentarza

Komicznie wygląda przecena z 40k na 20k

  

W dniu 22.04.2024 o 08:31, Oskarr napisał(a):

@Veriv mnie najbardziej w XC500s wkurza brak mocowania pod drugi koszyk. Na warunki wyścigowe jest to w mojej opinii nieporozumienie. Zastanawiałem się ostatnio nad zakupem i to mnie odwiodło, ale do zastosowań for fun, super rower. Nie wiem tylko na ile sztywny jest Manitiu Machete. Ja bym się mocno zastanawiał między XC500s a XC900s, tam jest 1500 zł dopłaty, dostajemy za to rebę, lepsze, lżejsze koła i kasetę GX zamiast NX. Ja jestem jednak spaczony przez wyścigi, znajomi Manitou wymieniali na Rebę a sunringle durocki na Mavicki crossmaxy, ale jeśli ktoś mieszka w górach i jeździ dla funu to taki XC 500s będzie wystarczający, choć ja bym kupił 900s. 

Trochę mnie cena Race900s rozczarowała, tam jest już karbonowy tylny widelec, obecnie najlepiej wygląda tam opcja na karbonowych kołach i elektronicznej przerzutce, ale to już 13,5k i dalej tylko jeden koszyk na bidon 😕 

Moi znajomi się przesiedli ostatnio na Canyony, w ekipie mamy Luxa, Luxa Traila i 3 Neurony. Kolega startując 2 tygodnie temu w Pucharze Polski w maratonie mtb w Koronowie na 94 km i 1000 metrów przewyższenia mając do wyboru Rockridera Race 740 (karbonowy hardtail, 11 kg na rebie, GX i crosmaxach) a Canyonem Neuronem 9 (fox 34, fox float, karbonowa rama i koła DT XMC 1700 - 13 kg) wybrał Neurona. Koronowo było stosunkowo płaskie, tylko 1000 metrów na 94 km, za to sporo singli po sporych korzeniach i nierównej powierzchni. Najlepszy na takie warunki byłby lekki full XC np. taki spec albo canyon lux. Neuron na tej trasie to jak strzelanie z armaty do ziomka z nożem, ale fulle tracą mniej energii na wyboistym terenie. Założyłbym się, że na tej trasie od Neurona i Race 740 byłby też szybszy tańszy XC 500s. 

 

Widziałem ze pojawił się nowy model, żywcem wyjęty z teamu/druzyny XCO sponsorowanej przez decathlon :

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-940s-karbonowa-rama/_/R-p-350265

Ma już 2 koszyki na bidon. Aż dziwnie wygląda z tym enduro kątem główki ramy 66.5 stopnia. Generalnie śmieszna maszyna, rower do XC który udaje enduro.

Odnośnik do komentarza

A ja dziś wyleciałem z domu na szybko na MTB. To tak w kwestii eksploatacji i stawania po drodze. 2,5h jazdy, 48 km. Średnia ciut poniżej 20. Po 4km dojazdu do lasu w każdą stronę, reszta po lesie. Jedno stawanie na siku 🙂 Wypiłem z pół bidonu. Po dobrym śniadaniu w postaci jajecznicy z trzech na bekonie z kawałkiem dobrego chleba Hetman z piekarni Putka (polecam) jeść mi się nie chciało więc nawet nie sięgnąłem po batona. Na Garminie 5 stopni ale słoneczko.

20k za Rockridera na GX to bym nie był skłonny dać.

Odnośnik do komentarza

Ale ta oferta torchę wygrywa z tą ze specem z wątku, tylko problem jest taki, że mieli rzut 100 rowerów na Polskę. Obecnie skok 66,5° robi się bardzo popularny. Trasy zawodów są coraz bardziej popieprzone i trudniejsze. Ścigamy się w XC po trasach, gdzie 5-10 lat temu leciały OSy downhillowe czy enduro. Producenci dają koła z gwarancją wytrzymałości na skok z 50 cm, tymczasem na MP XCO są dropy po 150 cm. Z Polskich marek NS bike zapoczątkowało 66,5, później orbea dołączyła, canyon z luxem trailem, ktm ostatnio też zaproponował fulla downcountry z kątem w okolicy 67. 
Ten rockrider ma topowe amory sida, ma elektronicznego GX, który działa ładniej niż elektroniczny XTR - porównywałem ostatnio w rowerach kolegów, do tego karbonowe koła z dożywotnią gwarancją. Świetny jest, ale niedostepny. Decathlon traci na sprzedaży, puścili go raczej jako forma promocji sklepu, że mają fajny rower, niż jako produkt sprzedażowy. 

Odnośnik do komentarza

Spec to główkę 67,5 miał już w S-Worksie Epicu 2021
https://bikehub.co.za/news/review-2021-specialized-s-works-epic-r8141/
Mam deja vu, ze już to kiedyś omawialiśmy w jakimś wątku. Czy nie?

A czy wygrywa ze Specem z wątku?

image.png.7f895a473ba263692aebdfd4580c310d.png

Co to jest RockShox SID Base? Nie brzmi jak topowy SID
Epic z kolei ma SID SL Ultimate. To jest najwyższy model IMO
Rockrider najtańszy myk-myk na rynku. Epic Bike Yoke Divine SL
Rockrider SRAM GX Eagle AXS, Epic SRAM X0 Eagle AXS
Rockrider koła Reynolds 1665 gramów na piastach huk go wie, Epic Roval Control 29 na piastach DT 350, 1450 gramów.
Tyle że te Reynoldsy mają rzekomo dożywotnią gwarancję. Pytanie na co? Rovale też ale na "manufacturing defects" 

"We stand behind our frames—forever. This means we offer a lifetime warranty to the original owner against structural defects in material or workmanship on ALL models of Specialized-branded frames and forks. This includes seatstays and chainstays on full-suspension bikes."

Waga rowerów Epic 1 kg lżejszy. 
Więc ja tu nie widzę ŻADNEJ przewagi Rockridera.
 

Odnośnik do komentarza

Też byłem ciekawy co to jest ten SID Base. Wychodzi, że to SID SL z damperem Rush RL (nie mam pojęcia co to za damper)

SID Ultimate nie pasuje do tego roweru, bo nie jest nawet dostępny ze skokiem 120mm.

Generalnie, dla mnie to są 2 trochę inne rowery, gdzie Spec jest wyścigową zabawką. Rockrider również ale jest tak "terenowy" jak "terenowy" może być rower do ścigania sie w XC. 

Trochę dziwią mnie aż tak grube wyprzedaże jak spec z 40 na 20k i chyba coś dziwnego się dzieje na rynku. Akcje meridy która ma 49% udziałów w Specu wystrzeliły a jednocześnie sprawozdanie finansowe całe na czerwono. To chyba jest shortowanie przed wynikami za q1 2024

 

Screenshot_20240423_215050_Chrome.jpg

Screenshot_20240423_215214_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, jajacek napisał(a):

Spec to główkę 67,5 miał już w S-Worksie Epicu 2021
https://bikehub.co.za/news/review-2021-specialized-s-works-epic-r8141/
Mam deja vu, ze już to kiedyś omawialiśmy w jakimś wątku. Czy nie?

A czy wygrywa ze Specem z wątku?

image.png.7f895a473ba263692aebdfd4580c310d.png

Co to jest RockShox SID Base? Nie brzmi jak topowy SID
Epic z kolei ma SID SL Ultimate. To jest najwyższy model IMO
Rockrider najtańszy myk-myk na rynku. Epic Bike Yoke Divine SL
Rockrider SRAM GX Eagle AXS, Epic SRAM X0 Eagle AXS
Rockrider koła Reynolds 1665 gramów na piastach huk go wie, Epic Roval Control 29 na piastach DT 350, 1450 gramów.
Tyle że te Reynoldsy mają rzekomo dożywotnią gwarancję. Pytanie na co? Rovale też ale na "manufacturing defects" 

"We stand behind our frames—forever. This means we offer a lifetime warranty to the original owner against structural defects in material or workmanship on ALL models of Specialized-branded frames and forks. This includes seatstays and chainstays on full-suspension bikes."

Waga rowerów Epic 1 kg lżejszy. 
Więc ja tu nie widzę ŻADNEJ przewagi Rockridera.
 

Masz rację, posypuję głową popiół. Spec wygrywa. 
Rockrider byłby lepszym rowerem pod moje zastosowania, tzn. jeden uniwersalny rower na wyścig i na latanie po bikeparkach i lżejszych endurowych ścieżek. Jeden mój znajomy kupił Rockridera Race900s na reynoldsach i z GX AXS, póki co jest zadowolony, czekam aż coś połamie i sprawdzimy jak działa gwarancja decathlona na te podzespoły. 

Odnośnik do komentarza

Skonsultowałem z kolegą który tworzy modele dla hedge fundów i tak, rzeczywiście to wygląda jak gruba spekulacja na Meridzie i Giancie (bo ich wykresy są zbieżne) gdzie spekulanci grają na mocne spadki Gianta i Meridy zaraz po opublikowaniu wyników za pierwszy kwartał roku. No to wygląda bardzo słabo jak na szczyt sezonu rowerowego. 

@Oskarr mysle ze ma to sens, ale taki rower nie przeżyje wiele. Niech tylko kolega nie zakłada lepszych hamulców bo będą robić mu problemy z realizacją gwarancji. Przynajmniej, niech nie zakłada sam, tylko zleci serwisowi decathlonu. Mi uznali dzięki temu.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Skonsultowałem z kolegą który tworzy modele dla hedge fundów i tak, rzeczywiście to wygląda jak gruba spekulacja na Meridzie i Giancie (bo ich wykresy są zbieżne) gdzie spekulanci grają na mocne spadki Gianta i Meridy zaraz po opublikowaniu wyników za pierwszy kwartał roku. No to wygląda bardzo słabo jak na szczyt sezonu rowerowego. 

@Oskarr mysle ze ma to sens, ale taki rower nie przeżyje wiele. Niech tylko kolega nie zakłada lepszych hamulców bo będą robić mu problemy z realizacją gwarancji. Przynajmniej, niech nie zakłada sam, tylko zleci serwisowi decathlonu. Mi uznali dzięki temu.

Tak, to brzmi jak manipulacja rynkiem. To nieprzyjemne, że takie rzeczy się zdarzają.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...