Skocz do zawartości

Czy Cannondale synapse to dobry wybór


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników, jestem nowa więc jeżeli zadaję pytanie w złym wątku to bardzo przepraszam.

Stoje przed wymianą roweru, do tej pory jeżdżę na jakimś prastarym MTB, aczkolwiek moje trasy totalnie się zmieniły, jeżdżę głównie po pięknych ścieżkach asfaltowych a trudnego terenu (o ile w ogóle można to tak nazwać, bo to po prostu ubita leśna droga) ten rower widzi tylko może 200m, bo właśnie tyle zajmuje mi wjazd na ścieżki. Robię trasy głównie ok 40km, ale chciałabym w tym roku zaliczyć trochę dłuższe „wycieczki” a mój dotychczasowy sprzęt mi w tym w ogóle nie pomaga.

Orientowałam się co mogłabym zakupić, myślałam trochę o gravelu, ale niestety budżet jest dosyć skromny 3-3,5k, a z używkami nie pomaga dodatkowo fakt, że żadnej w mojej okolicy nikt nie sprzedaje, bądź sprzedaje ale niestety rozmiarem nie pasuje, albo są na Microshift bądź Claris a z tego co się naczytałam też tu na forum nie ma co w to wchodzić. Znalazłam drugą opcję, czyli szosę endurance, z tego co wyczytałam jest lekka i dosyć wygodna właśnie na dłuższe trasy, więc chyba wszystko czego oczekuje od roweru. Jedyna sensowna jaką znalazłam to Cannondale synapse 105 https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/cannondale/49520/synapse_105_disc#google_vignette

Teraz w mojej głowie kotłują się myśli, czy brać właśnie tę używkę w kwocie 3k, czy może poczekać na coś innego (chociaż nie ukrywam, że wolałbym nie czekać) czy dać sobie spokój i po prostu pójść do sklepu i zakupić jakiegoś nowego krossa eskera 1.0 na tym właśnie podobno nieszczęsnym microshift.

Odnośnik do komentarza

@tomasz90 właśnie niby rynek bogaty, a zarazem skromny 😅 

@AmatorSzosy no właśnie z tego co wyczytałam to właśnie te Cannondale podobno spoko, ale nie wiem czemu mam w głowie pewne obawy. A co do samego rozmiaru tutaj też jest problem, bo jestem na granicy dwóch, ale z tego co mi wiadomo zawsze lepiej wziąć mniejszy. 
 

Teraz jeszcze doszły mi kolejne dwa rowery, które mogłabym zakupić. Jest to cube attain https://rowerycube.pl/rowery-szosowe/5996-rower-cube-676300-attain-race-4054571407108.html?gad_source=1

oraz giant contend https://mcsport.pl/pl/rower-giant-contend-ar-3-2020.html

czy ktoś mógłby podpowiedzieć, która sztuka wypada najlepiej w zestawieniu i po którą najlepiej sięgnąć? 

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.04.2024 o 00:24, Aleksandra12 napisał(a):

Witam wszystkich użytkowników, jestem nowa więc jeżeli zadaję pytanie w złym wątku to bardzo przepraszam.

Stoje przed wymianą roweru, do tej pory jeżdżę na jakimś prastarym MTB, aczkolwiek moje trasy totalnie się zmieniły, jeżdżę głównie po pięknych ścieżkach asfaltowych a trudnego terenu (o ile w ogóle można to tak nazwać, bo to po prostu ubita leśna droga) ten rower widzi tylko może 200m, bo właśnie tyle zajmuje mi wjazd na ścieżki. Robię trasy głównie ok 40km, ale chciałabym w tym roku zaliczyć trochę dłuższe „wycieczki” a mój dotychczasowy sprzęt mi w tym w ogóle nie pomaga.

Orientowałam się co mogłabym zakupić, myślałam trochę o gravelu, ale niestety budżet jest dosyć skromny 3-3,5k, a z używkami nie pomaga dodatkowo fakt, że żadnej w mojej okolicy nikt nie sprzedaje, bądź sprzedaje ale niestety rozmiarem nie pasuje, albo są na Microshift bądź Claris a z tego co się naczytałam też tu na forum nie ma co w to wchodzić. Znalazłam drugą opcję, czyli szosę endurance, z tego co wyczytałam jest lekka i dosyć wygodna właśnie na dłuższe trasy, więc chyba wszystko czego oczekuje od roweru. Jedyna sensowna jaką znalazłam to Cannondale synapse 105 https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/cannondale/49520/synapse_105_disc#google_vignette

Teraz w mojej głowie kotłują się myśli, czy brać właśnie tę używkę w kwocie 3k, czy może poczekać na coś innego (chociaż nie ukrywam, że wolałbym nie czekać) czy dać sobie spokój i po prostu pójść do sklepu i zakupić jakiegoś nowego krossa eskera 1.0 na tym właśnie podobno nieszczęsnym microshift.

Cannondale super marka ale w7ybrałaś model niedostępny, bo to model który "wyszedł" w 2016 roku.

Odnośnik do komentarza

Będziesz mieć pewne problemy z używanymi szosami endurance - mają dość wąską maksymalną szerokość opony. Zwykle to okolice 25-28 mm. Pod tym względem dużo lepiej wypadają rowery nowsze, szczególnie na hamulcach tarczowych, tam obsłużenie opony 35 c to żaden problem. 
Sam gravel to właśnie taka szosa, z kompaktowym napędem, trochę bardziej uniwersalną kasetą i szeroką oponą.

Z szosami jest problem jeśli chodzi o zwykłą jazdę. Nagle odkrywasz wszelkie nierówności terenu, to co na mtb jest super gładkie na szosie jest niewygodne. Do tego dochodzi częstsze przebijanie opon, mniej wytrzymałe koła itp. kolejny problem w używanym rowerze to koszty eksploatacyjne - te będą zawsze wyższe niż w nowym oraz napęd, nawet jeśli to jest 105 ale ma już 7-8 lat będzie działać gorzej, niż np. nowa Sora, czy microshift. 

U Ciebie jeszcze dochodzi kwestia, że będzie to Twój pierwszy rower tego typu, zakładam więc, że nie masz dużego doświadczenia jeśli chodzi o działanie sprzętu, możesz mieć więc problem z oceną, czy dany rower będzie fajną opcją. Ja bym więc na Twoim miejscu szedł w nowy rower np. coś takiego:

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-romet-huragan-4/_/R-p-X8858870

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-microshift-10s/_/R-p-344419

Z tych 3 co podesłałaś, to 1 jest najbardziej szosowym rowerem, będzie najszybszy i prawdopodobnie wejdą najcieńsze koła, z pozostałej dwójki ja bym wybrał Cuba, ale aby się nim zainteresować, musiałby kosztować okolice 3k-3,5k
 

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.04.2024 o 00:24, Aleksandra12 napisał(a):

Witam wszystkich użytkowników, jestem nowa więc jeżeli zadaję pytanie w złym wątku to bardzo przepraszam.

Stoje przed wymianą roweru, do tej pory jeżdżę na jakimś prastarym MTB, aczkolwiek moje trasy totalnie się zmieniły, jeżdżę głównie po pięknych ścieżkach asfaltowych a trudnego terenu (o ile w ogóle można to tak nazwać, bo to po prostu ubita leśna droga) ten rower widzi tylko może 200m, bo właśnie tyle zajmuje mi wjazd na ścieżki. Robię trasy głównie ok 40km, ale chciałabym w tym roku zaliczyć trochę dłuższe „wycieczki” a mój dotychczasowy sprzęt mi w tym w ogóle nie pomaga.

Orientowałam się co mogłabym zakupić, myślałam trochę o gravelu, ale niestety budżet jest dosyć skromny 3-3,5k, a z używkami nie pomaga dodatkowo fakt, że żadnej w mojej okolicy nikt nie sprzedaje, bądź sprzedaje ale niestety rozmiarem nie pasuje, albo są na Microshift bądź Claris a z tego co się naczytałam też tu na forum nie ma co w to wchodzić. Znalazłam drugą opcję, czyli szosę endurance, z tego co wyczytałam jest lekka i dosyć wygodna właśnie na dłuższe trasy, więc chyba wszystko czego oczekuje od roweru. Jedyna sensowna jaką znalazłam to Cannondale synapse 105 https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/cannondale/49520/synapse_105_disc#google_vignette

Teraz w mojej głowie kotłują się myśli, czy brać właśnie tę używkę w kwocie 3k, czy może poczekać na coś innego (chociaż nie ukrywam, że wolałbym nie czekać) czy dać sobie spokój i po prostu pójść do sklepu i zakupić jakiegoś nowego krossa eskera 1.0 na tym właśnie podobno nieszczęsnym microshift.

Jeżeli nie jeździłaś na szosówce to bezpieczniej najpierw wypożyczyć np na weekend.

Ja bym Cię namawiał na gravela, moim zdaniem jest to bardziej uniwersalny rower - szczególnie jeśli ma być jedynym rowerem i to w kierunku wycieczkowym.

 

Jaki masz wzrost/przekrok ?

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuje @Oskarr za taką wyczerpująca odpowiedź 🙂

 

Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Będziesz mieć pewne problemy z używanymi szosami endurance - mają dość wąską maksymalną szerokość opony. Zwykle to okolice 25-28 mm. 

No właśnie w tych trzech, które powiedzmy wybrałam wchodzą śmiało opony 32 (w giancie z tego co sprawdziłam chyba i 38 wejdą)

Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Z szosami jest problem jeśli chodzi o zwykłą jazdę. Nagle odkrywasz wszelkie nierówności terenu, to co na mtb jest super gładkie na szosie jest niewygodne.

Właśnie dlatego myślę o tej szosie, ponieważ teren po którym obecnie jeżdżę to naprawdę bardzo dobre, nowe ścieżki.

Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Z tych 3 co podesłałaś, to 1 jest najbardziej szosowym rowerem, będzie najszybszy i prawdopodobnie wejdą najcieńsze koła, z pozostałej dwójki ja bym wybrał Cuba, ale aby się nim zainteresować, musiałby kosztować okolice 3k-3,5k
 

Właśnie cube jest w okolicach 3k, dlatego mieści mieści się w budżecie i jeszcze w razie jakiś problemów, zostanie coś na serwis 😅

Ale może faktycznie przejdę się do Decathlonu i zobaczę te tribany, skoro mówisz że microshift wcale nie jest taki zły jak go wszędzie opisują 🙂 

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, Pepe75 napisał(a):

Ja bym Cię namawiał na gravela, moim zdaniem jest to bardziej uniwersalny rower - szczególnie jeśli ma być jedynym rowerem i to w kierunku wycieczkowym.

 

Jaki masz wzrost/przekrok ?

 

No właśnie Gravel był moją pierwszą myślą, ale niestety budżet mocno okrojony, a ja wystraszona tym że nowe, najtańsze napędy wcale nie są najlepsze, skierowałam swoją uwagę na szosy endurance.

176/87

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Aleksandra12 napisał(a):

No właśnie Gravel był moją pierwszą myślą, ale niestety budżet mocno okrojony, a ja wystraszona tym że nowe, najtańsze napędy wcale nie są najlepsze, skierowałam swoją uwagę na szosy endurance.

176/87

Mam zbliżone wymiary (175/84) - gravela mam 54 inne rowery zazwyczaj M.

M-ki to popularny rozmiar, więc z zakupem nie powinno być problemu.

Tak na szybko znalazłem (masz nowoczesne standardy - sztywne osie + widelec karbon):

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-cannondale-topstone-m-microshift-advent-x-1x10-CID767-IDZCy21.html?reason=ip|cool_rec_platform

https://www.olx.pl/d/oferta/kross-esker-2-0-ms-rama-m-CID767-IDZEUF0.html

 

Pierwszego gravela kilka lat temu miałem stalowego Marina Four Cornersa, trochę ciężki ale mają swój urok

https://www.olx.pl/d/oferta/marin-four-courners-gravel-m-CID767-IDZkQvc.html

 

Tu nowy Esker stalowy - ale trochę ponad budżet 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravel-kross-esker-4-0-2023-ms-w-100-gotowy-do-jazdy-darmowa-do-CID767-IDZCrsD.html

 

Wiadomo, że najfajniej mieć grx i hydraulikę, ale na microshifcie i mechanicznych hamulcach też da radę jeździć. Kupuj i jeździj, jak z czasem stwierdzisz że to jest to to zmienisz osprzęt na lepszy lub cały rower.

 

Odnośnik do komentarza

Nie ma co się bać używanych rowerów pod warunkiem że kupujemy z kimś kto się dobrze zna lub z tzw. dobrej ręki.
Kolega który handluje rowerami, które u mnie przechowuje ma np. takie podejście że jak klientowi nie przypasuje rower to może wymienić na inny albo zwrócić, bo i tak się sprzeda i nie ma co z tego powodu robić zadymę. A dobrze obsłużony klient przyprowadzi innych.

Z doświadczenie mojego i moich koleżanek jeżdżących raczej turystycznie zdecydowanie namawiam na gravela lub przełajówkę albo road plus, który mieści szerokie opony. Po prostu na szerokich oponach jazda będzie bardziej komfortowa i będziesz się czuła pewniej. Właśnie skończyłem gadać z kumpelą, która wczoraj walnęła 190 km z wiatrem. A ma 5 dych na karku 🙂

Odradzam wszelkie Clarisy i Microshity 😉

Jak nie masz daleko do Warszawy to kolega ma taraz bardzo ładnego Bergamonta gravela na sprzedaż na Tiagrze za 3500. Tego:
https://roweroweporady.pl/f/topic/10951-krótki-test-roweru-bergamont-grandurance-5-gravel-alu/#comment-83326
 

I drugiego Bergamonta za 3500, przełajówkę na Shimano 105.

Rower przełajowy gravel Bergamont prime cx tarcze szosowy miejski

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

M-ki to popularny rozmiar, więc z zakupem nie powinno być problemu.

 

@Pepe75 Widocznie nie w moim rejonie, bo tutaj na sprzedaż same S-ki albo L bądź XL, a zawsze fajnie jednak wsiąść i się przymierzyć. Ale jak mówisz, że na mój wzrost i przekrok M powinna być okej, to może pomyślę o czymś z wysyłką 🤔

22 godziny temu, Pepe75 napisał(a):

O topstonie myślałam właśnie w pierwszej kolejności, a esker ale ten 1.0 był taki w razie „w” jak nie uda mi się znaleźć żadnej używki. 
 

@jajacek  co do używek ja raczej z tych co się nie boją, zawsze najpierw staram się liznąć temat co i jak i gdyby okazało się, że jednak potrzebna byłaby jakaś mała naprawa, to trudno, wiadomo że to nie jest nówka sztuka z fabryki i się z tym liczę.

20 godzin temu, jajacek napisał(a):

Kolega który handluje rowerami, które u mnie przechowuje ma np. takie podejście że jak klientowi nie przypasuje rower to może wymienić na inny albo zwrócić, bo i tak się sprzeda i nie ma co z tego powodu robić zadymę. A dobrze obsłużony klient przyprowadzi innych.

I tacy ludzie w tych czasach to złoto, szkoda, że jest ich tak mało.

20 godzin temu, jajacek napisał(a):

Z doświadczenie mojego i moich koleżanek jeżdżących raczej turystycznie zdecydowanie namawiam na gravela lub przełajówkę albo road plus, który mieści szerokie opony. Po prostu na szerokich oponach jazda będzie bardziej komfortowa i będziesz się czuła pewniej. Właśnie skończyłem gadać z kumpelą, która wczoraj walnęła 190 km z wiatrem. A ma 5 dych na karku 🙂

 

Właśnie najbardziej się bałam tych szerokich opon, bo teraz mam strasznie szerokie i ledwo się toczę, co mnie po prostu irytuje, bo chciałoby się pojechać szybciej ale się niestety nie da.

Dla koleżanki ogromne gratulacje, ja liczę że chociaż 100km uda się w tym roku zrobić.

20 godzin temu, jajacek napisał(a):

Odradzam wszelkie Clarisy i Microshity 😉

Jak nie masz daleko do Warszawy to kolega ma taraz bardzo ładnego Bergamonta gravela na sprzedaż na Tiagrze za 3500. Tego:
https://roweroweporady.pl/f/topic/10951-krótki-test-roweru-bergamont-grandurance-5-gravel-alu/#comment-83326
 

I drugiego Bergamonta za 3500, przełajówkę na Shimano 105.
 

No właśnie co nie widziałam jakiś postów na forum, to wszędzie widzę, żeby omijać te napędy, więc już sama zgłupiałam i postanowiłam się zapytać tutaj, ludzi bardziej doświadczonych.

Szkoda, że Warszawa, bo akurat mam kawał drogi, a oba rowery (zwłaszcza czerwony, bo wiadomo szybszy 😅) przepiękne.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...