krix Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Teraz starą Sorę to ciężko spotkać. Miała oznaczenie 3500. Ale jeszcze z 8 lat temu kupiłem na niej młodemu rower w Decathlonie. I miał "wąsy" Obecna Sora ma oznaczenie 3000 i jest produkowana od 2016 roku. TRP Hy-Rd to model półhydrauliczny, który kosztuje chyba ze 600 zł Sora 3000 na zdjęciu. Czyli Tribany z Sorą (nie starocie) to względnie dobra opcja...?Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Dobrą bym nie nazwał. Przyzwoitą tak. Jechałem na aluminiowym gravelu z tą nową Sorą i poza tym że był to muł pociągowy to nie miałem większych zastrzeżeń co do działania klamek i napędu. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu A co sądzicie o tym? Wzięte z pepperka... https://www.privatesportshop.es/catalog/product/view/id/4231920?st=Partnership&ad=timeone&campaign=bt-cpl%24loc-V%24&utm_source=partnership&utm_medium=cpl&utm_campaign=timeone-generic&ed=38743&toSubid=eyJkIjoxNzQwMTcyNDEwLCJwIjoiMzg1MyIsInBpIjoiMzg3NDMiLCJjYiI6IjFjMDA0bjFtYnJnNzkiLCJwciI6IjQxNjEifQ.ytkQNQ_FjaUh0VgvLxxFNAPfKs5Mpp9YWtr-q_4pYzw Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu 13 minut temu, krix napisał(a): A co sądzicie o tym? Wzięte z pepperka... https://www.privatesportshop.es/catalog/product/view/id/4231920?st=Partnership&ad=timeone&campaign=bt-cpl%24loc-V%24&utm_source=partnership&utm_medium=cpl&utm_campaign=timeone-generic&ed=38743&toSubid=eyJkIjoxNzQwMTcyNDEwLCJwIjoiMzg1MyIsInBpIjoiMzg3NDMiLCJjYiI6IjFjMDA0bjFtYnJnNzkiLCJwciI6IjQxNjEifQ.ytkQNQ_FjaUh0VgvLxxFNAPfKs5Mpp9YWtr-q_4pYzw Ale Ty wiesz, że to gravel..? Bo szukałeś szosy… Tabelki geo nie znalazłem, ale za 700e ? To brać i jeździć 🙂 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Ale Ty wiesz, że to gravel..? Bo szukałeś szosy… Tabelki geo nie znalazłem, ale za 700e ? To brać i jeździć Własnie nie rozumiem sceptycznych opini nt. grawela i jednocześnie pozytywnych na temat szosy endurance. Przecież wystarczy założyć opony np 28 - 32 i mamy szosę? Czy to o to chodzi, że taki grawel ma obręcze za szerokie do szosowych opon? I jest cięższy?Czy chodzi o to, że są sporo droższe od szos i niewiele dają w zamian?[mention=11334]Pepe75[/mention] tak się stale rozglądam ;) Myslalem, że kupię taniego Tribana za 1k, ale one wszystkie są na starej Sorze. To jak ocenić przyjemność z jazdy. ;) Faktycznie lepiej kupić używkę Domane albo nawet Roubaix. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Grawel z szosowymi oponami nadal będzie grawelem z szosowymi oponami a nie szosą. Inne przełożenia, inna pozycja, sztywność, itp., itd. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu 18 minut temu, krix napisał(a): Własnie nie rozumiem sceptycznych opini nt. grawela i jednocześnie pozytywnych na temat szosy endurance. Przecież wystarczy założyć opony np 28 - 32 i mamy szosę? Czy to o to chodzi, że taki grawel ma obręcze za szerokie do szosowych opon? I jest cięższy? Czy chodzi o to, że są sporo droższe od szos i niewiele dają w zamian? [mention=11334]Pepe75[/mention] tak się stale rozglądam 😉 Myslalem, że kupię taniego Tribana za 1k, ale one wszystkie są na starej Sorze. To jak ocenić przyjemność z jazdy. 😉 Faktycznie lepiej kupić używkę Domane albo nawet Roubaix. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Akurat ja będę bardziej za gravelem niż za szosą 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu Gravel to jest z grubsza szosa endurance na szerszych oponach z napędem z grubsza przełajowym i z mocowaniami na bagaż, ewentualnie również błotniki i pierdylion bidonów. Mają też zwykle szersze kierownice. Ostatnio jest trend w kierunku kierownic z tzw. flarą. Modele są przeróżne jeśli chodzi o sztywność i o geometrię. Są bardziej i są mniej usportowione. Jak przychodzę do serwisu to duża część graveli nie stoi na oponach gravelowych tylko na węższych. Czyli że właściciele nie zaszczepili się na jazdę na tych rowerach poza drogami utwardzonymi. DeepSeek tak podpowiada 😉 Gravel bikes and endurance bikes are both designed for comfort and versatility, but they cater to slightly different riding styles and terrains. Here are the key differences: 1. Purpose and Terrain Gravel Bike: Designed for mixed terrain, including gravel roads, dirt paths, and light trails. It can handle rougher surfaces and is more versatile for off-road adventures. Endurance Bike: Optimized for long-distance road riding on paved surfaces. It prioritizes comfort and efficiency on smooth or slightly rough roads. 2. Geometry Gravel Bike: Features a more relaxed and stable geometry with a longer wheelbase, slacker head tube angle, and higher bottom bracket for better handling on uneven terrain. Endurance Bike: Has a more upright and comfortable geometry compared to race bikes, but it’s still more aggressive than a gravel bike, with a focus on stability and efficiency on paved roads. 3. Tire Clearance Gravel Bike: Offers wider tire clearance (typically 40-50mm or more) to accommodate larger, knobbier tires for better traction on loose surfaces. Endurance Bike: Limited tire clearance (usually 28-32mm), designed for narrower, smoother tires optimized for pavement. 4. Tires Gravel Bike: Equipped with wider, knobbier tires for grip on loose or uneven surfaces. Often tubeless-ready for lower pressure and better puncture resistance. Endurance Bike: Uses narrower, smoother tires with minimal tread for reduced rolling resistance on paved roads. 5. Gearing Gravel Bike: Often features a wider range of gears, including a 1x (single chainring) or 2x drivetrain, with lower gears for climbing steep, loose terrain. Endurance Bike: Typically has a 2x drivetrain with closer gear ratios for efficient pedaling on roads. 6. Handlebars Gravel Bike: Often uses flared drop bars for better control and stability on rough terrain. Endurance Bike: Uses traditional drop bars, sometimes with a more ergonomic shape for comfort on long rides. 7. Suspension and Compliance Gravel Bike: May include features like suspension forks, dropper posts, or additional compliance in the frame to absorb vibrations and bumps. Endurance Bike: Focuses on frame and seatpost compliance for comfort on long rides, but lacks suspension components. 8. Weight Gravel Bike: Slightly heavier due to reinforced frames, wider tires, and additional features for off-road capability. Endurance Bike: Lighter than gravel bikes, prioritizing speed and efficiency on paved roads. 9. Mounting Points Gravel Bike: Typically includes multiple mounting points for racks, bags, and bottles, making it ideal for bikepacking or long adventures. Endurance Bike: May have fewer mounting points, as it’s designed more for road riding and less for carrying heavy loads. 10. Riding Position Gravel Bike: More upright and relaxed for better control and comfort on rough terrain. Endurance Bike: Slightly more aggressive than a gravel bike but still more upright than a race bike, prioritizing comfort for long hours on the road. Summary: Gravel Bike: Versatile, rugged, and designed for mixed terrain with wider tires, relaxed geometry, and off-road features. Endurance Bike: Comfortable, efficient, and optimized for long-distance road riding with smoother tires and a more road-oriented design. Choose a gravel bike if you plan to ride off-road or on mixed surfaces, and an endurance bike if you stick to paved roads and prioritize speed and comfort. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się