jajacek Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Z tym że 52. Zdawało mi się że 56 Za samą ramę Specialized Tarmac SL6 Expert po długich targach zapłaciłem 5250 Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Tego co wrzuciłeś widziałem, na FB i OLX. Nie ma tego typu rowerów godnych uwagi. Znalazłem takie coś na szczekach https://m.olx.pl/d/oferta/s-works-specialized-szosa-karbon-roz-56-po-pelnym-serwisie-CID767-ID10OK0X.html?reason=hp|observed https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-tarmac-sport-56-CID767-ID10FG6u.html?reason=hp|observed Są też na tarczach, przewyższają trochę mój budżet ale szczerze to ja tych rowerów speca nie ogarniam, nie wiem czy to oryginalne ramy czy jakieś malowańce z chin. Nie wiem też jakie to grupy napędowe rocznikowo itp, odkąd zacząłem interesować się rowerami na te najwyższe grupy nigdy nie patrzyłem. https://m.olx.pl/d/oferta/s-works-tarmac-sl-5-dura-di2-disc-roval-56-zadbany-CID767-ID10q74L.html?reason=hp|observed https://m.olx.pl/d/oferta/rower-specialized-s-works-tarmac-disc-dura-ace-di2-56cm-CID767-IDRZW7f.html?reason=hp|observed I jeszcze takie coś ale duży blat chyba wyjechały już. https://m.olx.pl/d/oferta/rower-specialized-tarmac-sl6-sport-disc-ultegra-dandy-horse-CID767-ID110APu.html?reason=hp|observed Sorki że aż 5 wrzuciłem ale jak coś podpowiesz to przynajmniej będę wiedział czego mniej więcej szukać i oczekiwać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Pierwsze 4 to model SL5. Produkowane od 2015 do 2019. SL6 od 2019 Tu masz więcej info: The history of the Specialized Tarmac — every version of Specialized's 'one bike to rule them all' from 2003-2023 | road.cc Grupy mechaniczne od najwyższych: DuraAce Ultegra 105 Tiagra Grupy elektryczne: DuraAce Di2 Ultegra Di2 i od niedawna 105 Di2 Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Spoko, dzięki za tą stronę. Odnośnik do komentarza
liverpoolczyk02 Opublikowano 29 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2024 Mogę sprzedać kolejną ciekawostkę odnośnie Sensy Romagna, żeby inni byli mądrzejsi. Ogólnie walki o pozycję ciąg dalszy. Zastosowałem krótszy i wyższy wspornik, ale przekonałem się na własnym przykładzie, że w szosie 90 mm i 10 stopni wznosu to nie jest dobre rozwiązanie. Jakoś tam jednak upośledza prowadzenie roweru. Oryginalnie była fajka 105 mm z łagodnym wznosem, i jak się popedałowało i chowało, żeby odpocząć, to było przyjemne uczucie roweru ciągnącego do przodu. Stabilność też ucierpiała. Więc musi być bardziej płaski, a długość zostanie. Czyli kolejny mostek trzeba kupić Może to też pokłosie geometrii, bo na YouTubie typ mówi, że Sensa ma dość sportową pozycję. Z pozytywnych aspektów, to się rozkręciłem i z marszu potrafię przejechać 60+ km. Przyszłościowo dokupię rękawiczki żelowe, inne siodło i kiedyś oponki zwijane 28mm, może będzie jeszcze lepiej. Nie ma źle 🙂 Wśród lokalnych użytkowników widziałem 2 inne Sensy, ale na 105-tce i tarczówkach. Ludzie wolą dopłacić. Zastanawiam się też, czy nie zrobić zdjęcia, żebyście ocenili pozycję, bo niepokoi mnie, że chwytając za klamki hamulcowe od góry, czuję się wyciągnięty. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Cześć, odświeżę wątek 🙂 Poza tym, że ciągle rozkminiam, jakie MTB kupić, to zdecydowałem się na ...szosę ( a dokładnie szoso-grawel). Kręci mnie wizualnie baranek. Miałem kiedyś taki rower (nazywało się to "kolarka") , było to rodem z PRLu , marka Passeo De Luxe 🙂Pierwsze co, to złamała się w nim przednia przerzutka. Jeździłem na nim w sumie, ja wiem, z 10 lat, wszędzie po Kraku. Kupiłem w Krakowie w latach 90' w sklepie rowerowym w pawilonie Gigant, tym, co go potem spaliła, jak wieść niesie, konkurencja handlowa, pozbawiając dorobku całą masę drobnych sklepikarzy. https://gazetakrakowska.pl/gigant-kultowy-dom-towarowy-w-krakowie-gdy-plonal-ludzie-plakali-wspomnienia-krakowian-1062021/ar/c1-15637050 W każdym razie idea jest taka, żeby kupić taniego, używanego Tribana 500/520/540. Generalnie są one na Sorze (nie wiem, czy na starej). Hamulce V-brake (takie w pełni akceptuję).; Ceny to np. ok 1200. Na przykład taka(tu akurat rozmiar L, podaję przykład) https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-triban-520-rozmiar-l-widelec-carbon-CID767-ID145F9d.html Nie chcę wydawać więcej kasy, bo będzie to taki eksperyment, opony wejdą do Tribana jakies 32 chyba no i musze mieć trochę kasy na MTB 🙂 Czy to dobry pomysł czy slaby? Odnośnik do komentarza
karol1994cz Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Moim zdaniem lepiej kupic pare stowek drożej ale tribana rc500 na nowej sorze ( jezdzilem na tym osprzęcie i bardzo sobie chwaliłem, wczesniej jezdzilem na 105). Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 1 godzinę temu, karol1994cz napisał(a): Moim zdaniem lepiej kupic pare stowek drożej ale tribana rc500 na nowej sorze ( jezdzilem na tym osprzęcie i bardzo sobie chwaliłem, wczesniej jezdzilem na 105). Dobra, będe patrzeć. Widzę, że trzeba się magistrować w temacie Tribanów. A ten RC, nowa generacja jak rozumiem, może przyjąć szersze opony? Ponieważ potrzebuję jeździć w terenie mocno pagórkowatym( pogórze ciężkkwickie za Tarnowem), dlatego potrzebuję jak najbardziej miękkie przełożenie. To może też taki manewr - kupić Tribana 100 (chodzą nawet za 600-800 PLN ) i kupić nowy zestaw Sory i wymienić. Tylko Triban ma chyba gorsze koła. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Sugeruję żebyś wypożyczył jakiś rower z Decathlonu i przejechał się tam gdzie zamierzasz jeździć. Bo żeby potem nie było jak z Cube 😉 Osób, które sprzedają gravela lub szosę, bo się nie wkręciły albo kręgosłup im się nie zginał są setki. A musi się zgiąć dużo bardziej niż na MTB. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 21 minut temu, jajacek napisał(a): Sugeruję żebyś wypożyczył jakiś rower z Decathlonu i przejechał się tam gdzie zamierzasz jeździć. Bo żeby potem nie było jak z Cube 😉 Osób, które sprzedają gravela lub szosę, bo się nie wkręciły albo kręgosłup im się nie zginał są setki. A musi się zgiąć dużo bardziej niż na MTB. Jest to dobra rada. Też o tym myślałem, ale to jest trochę zachodu i musi być już ciepło i weekendowy wyjazd. Dlatego, jak przeczytałem, że ktoś kupił Tribana 100 za 150 Euro, to mnie oświeciło, stąd ten pomysł. Cuba oddałem, bo był karbonowy i za drogi na eksperyment, czy pociągnie przyczepkę i czy wytrzyma przykręcone siodełko dla dziecka do rury podsiodłowej. Oczywiście przed odesłaniem kopałem w internecie, czy jednak karbon nie wytrzyma. Ostatecznie się poddałem. Aczkolwiek był sliczny. Najładniejsze malowanie, jakie widziałem. Może trzeba było zostawić, najwyżej miałbym pęknietą ramę i znakomite komponenty na przekładkę. Ale też, jak przeczytałem, że amor się przycina do danej ramy i może przekładka nie pasować do kolejnego, to się zniechęciłem. Za mało mam wiedzy. Odnośnik do komentarza
karol1994cz Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Jesli nie zalezy Ci na szerszej oponie niz 28c nie zalezy, to wg mnie zajebisty rower na dobrej alu ramie. https://m.olx.pl/d/oferta/giant-defy-3-m-l-sora-stan-bdb-CID767-ID10TGh6.html, tylko to tez na starej sorze. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2 godziny temu, karol1994cz napisał(a): Jesli nie zalezy Ci na szerszej oponie niz 28c nie zalezy, to wg mnie zajebisty rower na dobrej alu ramie. https://m.olx.pl/d/oferta/giant-defy-3-m-l-sora-stan-bdb-CID767-ID10TGh6.html, tylko to tez na starej sorze. Dzięki za linka! Eh, myślałem, że przynajmniej ten temat będzie prosty 😉 Zrobię tak, jak mówi Jacek, chyba że po drodze trafi się coś bardzo okazyjnie. Powiedzcie tylko - 1. Jak poznać czy Sora jest stara czy nowa? 2. W tych tanich szosach typu Triban hamulce są albo szczękowe na obręczy albo tarczowe linkowo-hydrauliczne. Te pierwsze na pewno dobrze hamują. A te drugie? Odpuścić, bo nie są z wysokiej grupy, czy obleci? Ja znam linkową tarczówkę ze swojego eks MTB marki Kross - to był dramat. I wiem, że lepszy stary v-brake niż słaba tarczówka. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Stara Sora ma ohydnie wystające kable i srebrne klamki. Kiepskie tarczówki hamują gorzej niż v-brake. Dobre tarczówki mechaniczne kosztują tyle do Deore hydrauliczne. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 4 godziny temu, krix napisał(a): Dzięki za linka! Eh, myślałem, że przynajmniej ten temat będzie prosty 😉 Zrobię tak, jak mówi Jacek, chyba że po drodze trafi się coś bardzo okazyjnie. Powiedzcie tylko - 1. Jak poznać czy Sora jest stara czy nowa? 2. W tych tanich szosach typu Triban hamulce są albo szczękowe na obręczy albo tarczowe linkowo-hydrauliczne. Te pierwsze na pewno dobrze hamują. A te drugie? Odpuścić, bo nie są z wysokiej grupy, czy obleci? Ja znam linkową tarczówkę ze swojego eks MTB marki Kross - to był dramat. I wiem, że lepszy stary v-brake niż słaba tarczówka. Miałem Sorę bez „wąsów” chyba w 2019r, może @jajacek masz na myśli Clarisa ? Tam faktycznie w ostatniej wersji schowali „wąsy”. Miałem Trp hy-rd i w miarę dawały radę, lepiej od mechanicznych Trp. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Teraz starą Sorę to ciężko spotkać. Miała oznaczenie 3500. Ale jeszcze z 8 lat temu kupiłem na niej młodemu rower w Decathlonie. I miał "wąsy" Obecna Sora ma oznaczenie 3000 i jest produkowana od 2016 roku. TRP Hy-Rd to model półhydrauliczny, który kosztuje chyba ze 600 zł Sora 3000 na zdjęciu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się