Skocz do zawartości

[8000] Gravel z napędem 1x


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam pierwszego gravela do wycieczek. Teraz posiadam rower MTB z wyrzuconym amortyzatorem na oponie 42mm.
Wycieczki od 40 do 100km, asfalt i drogi leśne. Bez sakw. Tereny raczej płaskie. Lubię szybką jazdę około 30 km/h.

Dzisiaj testowałem nowy Kross Esker 5.0 i  Giant Revolt 1. Oba rowery spoko. Bardziej wygodny i zwinny wydawał mi się Giant,
ale w giant są dziwne cienkie opony (preferuję 42 do 45mm) i napęd 2x...

Szukam czegoś o neutralnej geometrii - Coś jak Revolt?  (nie za bardzo sportowy jak szosa i nie wygodny jak dziadkowóz)
Napęd 1x
Opony do 45mm
Rama alu lub ewentualnie Karbon do 10000
Dobre koła/piasty
Koniecznie hamulce hydrauliczne.
Suport skręcany (nie pressfit)
Dostępne w sklepach do przymiarki  (bo bez przymiarki można mieć Canyon Grizl)

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

Witam

Szukam pierwszego gravela do wycieczek. Teraz posiadam rower MTB z wyrzuconym amortyzatorem na oponie 42mm.
Wycieczki od 40 do 100km, asfalt i drogi leśne. Bez sakw. Tereny raczej płaskie. Lubię szybką jazdę około 30 km/h.

Dzisiaj testowałem nowy Kross Esker 5.0 i  Giant Revolt 1. Oba rowery spoko. Bardziej wygodny i zwinny wydawał mi się Giant,
ale w giant są dziwne cienkie opony (preferuję 42 do 45mm) i napęd 2x...

Szukam czegoś o neutralnej geometrii - Coś jak Revolt?  (nie za bardzo sportowy jak szosa i nie wygodny jak dziadkowóz)
Napęd 1x
Opony do 45mm
Rama alu lub ewentualnie Karbon do 10000
Dobre koła/piasty
Koniecznie hamulce hydrauliczne.
Suport skręcany (nie pressfit)
Dostępne w sklepach do przymiarki  (bo bez przymiarki można mieć Canyon Grizl)

Dziękuję

Do Revolta jeżeli pamiętam to 45mm wejdzie.

Przejedź się Specem Diverge, ale koniecznie z futureshockiem. Pozycja umiarkowana, opony wejdą 700x47.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

Do Revolta jeżeli pamiętam to 45mm wejdzie.

Przejedź się Specem Diverge, ale koniecznie z futureshockiem. Pozycja umiarkowana, opony wejdą 700x47.

Który model konkretnie?
Bo widzę tylko E5 z hamulcami na linkę i jakieś modele za ponad 12 tys zł.?

 

Gdyby wybierać pomiędzy Giant Revolt 1 a Kross Esker 6.0:

+ Revolt ma lepszą Ramę jakościowo? 
+ Revolt ma wygodniejszą sztycę D'fusse.
+ Revolt wydaje się wygodniejszy.
+ Revolt ma fabrycznie koła zalane mlekiem

+ Kross ma pochowane linki w ramie.
+ Kross ma szersze opony
+ Kross ma więcej punktów montażowych na ramie
+ Kross ma Pełną korbę GRX  46/30 zamiast FSA 48/32 (zaleta bo napęd jest bardziej miękki)

Jedyną i największą wadą obu rowerów jest napęd 2x zamiast 1x

Cena bardzo podobna a więc mamy remis... Który tu wybrać? Czy może coś podobnego z napędem 1x?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Skoro masz mtb to po co Ci gravel z szerokim laczkiem i amortyzacją w teren - od tego bym zaczął. 

Skoro chcesz jeździć asfalt pożarówki i wydłużyć sobie trasy, być szybszym to może warto trochę inaczej myśleć o tym nowym zakupie 🙂 

Na asfalcie 2x z przodu nie jest zły, a jesli uznasz, że nie potrzebujesz to zmiana napędu na 1x i narrowide jest proste i tanie. Zębatka deckass z ali kosztuje grosze a daje radę 🙂 

Jeśli masz 2 rowery, które na papierze idą łeb w łeb to kup ten, który się bardziej podoba i lepiej na nim czujesz od pierwszego momentu jak na nim siedzisz.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

Który model konkretnie?
Bo widzę tylko E5 z hamulcami na linkę i jakieś modele za ponad 12 tys zł.?

 

Gdyby wybierać pomiędzy Giant Revolt 1 a Kross Esker 6.0:

+ Revolt ma lepszą Ramę jakościowo? 
+ Revolt ma wygodniejszą sztycę D'fusse.
+ Revolt wydaje się wygodniejszy.
+ Revolt ma fabrycznie koła zalane mlekiem

+ Kross ma pochowane linki w ramie.
+ Kross ma szersze opony
+ Kross ma więcej punktów montażowych na ramie
+ Kross ma Pełną korbę GRX  46/30 zamiast FSA 48/32 (zaleta bo napęd jest bardziej miękki)

Jedyną i największą wadą obu rowerów jest napęd 2x zamiast 1x

Cena bardzo podobna a więc mamy remis... Który tu wybrać? Czy może coś podobnego z napędem 1x?

 

 

 

 

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-diverge-e5-comp-apex-1-2024-rower-gravelowy/140247006/p?queryID=a528bc0703435c90c5d392868925592c&buscador_search

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

specialized ma dosyć agresywną geometrię z tego co widzę. Rower jest dosyć długi (rozmiar 58)
Zastanawiam się jeszcze nad Canyon Grizl (rozmiar M). Chba jest mniej agresywny od Specialized

Myślałem że wybór będzie większy. Niestety większość graveli ma napęd 2x.

Ile masz wzrostu ?

W Divergach są kierownice hoover, które podnoszą pozycję o 15mm https://www.specialized.com/us/en/hover-expert-alloy-handlebars--15mm-rise/p/156001?color=230548-156001

Diverge to nie Merida Silex, ale przesadnie agresywny nie jest.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, RowerowyAmator22 napisał(a):

specialized ma dosyć agresywną geometrię z tego co widzę. Rower jest dosyć długi (rozmiar 58)
Zastanawiam się jeszcze nad Canyon Grizl (rozmiar M). Chba jest mniej agresywny od Specialized

Myślałem że wybór będzie większy. Niestety większość graveli ma napęd 2x.

Canyo. Świetny rower. Obręcze na dt . Oczywiście madz na myśli AL. Nieporównywalne agresywność canyon do speca (HT).

Odnośnik do komentarza

Porównałem dla mojego wzrostu 175cm (mam 54 Diverga)

 

Canyon Grizl S

Stack 556

Reach 397 + mostek 70

TTe 552

 

Diverge 54

Stack 592 z futureshockiem (rama alu bez futureshocka w tym samym rozmiarze ma 578)

reach 383 + mostek 80

TTe 558

 

Spec ma wyższy stack o ~22mm (578-556) i jeszcze kierownica ze wzniosem + 15mm.

@RowerowyAmator22 nie wiem jak Tobie wyszło, że Spec jest bardziej agresywny.

Odnośnik do komentarza

Tu się kłócą różne koncepcje. Szybka jazda na asfalcie i 1x to nie idzie w parze. Jak powieje dobrze wiatr albo będzie trochę z górki to minimalny potrzebny w rowerze szosowym blat to 46. A pod górkę 46x34 to za daleko się nie dojedzie. Dlatego zawsze twierdzę że napęd 1x w rowerze szosowym to bzdura.

Nie widzę żadnej potrzeby stosowania szerokich opon w rowerze, który będzie jeździł głównie po asfalcie i drogach utwardzonych. Opony 45 to w cięższy teren. Jak tylko asfalty i szutry i ma być szybko to opony 35-38 mm.

Aluminiowe ramy Krossa są beznadziejne. Ważą tonę i są z najgorszego stopu aluminium, 6061. 
Rama Gianta w Revolt 1 też jest kiepska. Jest zbudowana ze stopu który oni nazywają Aluxx. Pod tą nazwą kryje się zwykły stop alu 6061 z pojedynczym cieniowaniem.
Canyon Grizzl AL podwójnie cieniowane, hydroformowane alu 6061, przynajmniej takie było w 2019 roku.
Rama Speca alu E5 jest dramatycznie lepsza or ram alu Krossa i Revolta 1

Karbonowe sztyce o kształcie D rzeczywiście poprawiają komfort. Ale to samo można osiągnąć za pomocą sztyc zbudowanych tak aby się uginały tak jak sztyce Ergon kolegi @Cajtek78 na zdjęciu.

Prawie żaden producent nie daje dobrych piast do rowerów aluminiowych. Raczej budżetowe.
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...