IgorK Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Dzień dobry, amortyzatory przednie ze sztywną osią występują w rozmiarze osi 15x100 i 15x110mm. Składam MTB, rama ma sztywną oś 12x148mm. Jaki amor wybrać: 15x100 czy 15x110? Chodzi o dostępność amortyzatorów i kół. Zależy mi żeby piasta była na "zwykłych" łożyskach tj. standard Shimano (wianek/konus). Czy któryś z ww wymiarów jest przeważający? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 15x110, bo jak zechcesz kupić komplet kół to będzie boost przód i boost tył. Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Z tyłu masz boost to i na przód wypada mieć boost. Bierz piastę DT Swiss, nie oszczędzaj zapłacisz podwójnie w rozrachunku Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Tak jak Pepe napisał jak Boost to przód 15x110 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca łatwiej i taniej kupić komplet kół/piast w jednolitym standardzie boost jest standardem nowszym - łatwiej z ew. spieniężeniem jeśli będą to przyzwoite koła no i przednie koło z piastą boost jest 20% sztywniejsze niż w standardzie 100 I moja rada - nie idź w koła: mavic, fulcrum, zipp, lightweight, shimano, roval (spec), bontrager (trek) a także innych rozpoznawalnych marek produkujących rowery. Najlepsze pod względem cena/jakość/dostępność/naprawialność są gotowe koła DT. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Fanem Mavic to ja też nie jestem. Ale ile kół Campagnolo/Fulcrum miałem to już mi trudno zliczyć. Zero problemów. Roval te tanie to wiadomo że na mocno przeciętnych a czasem wręcz słabych piastach Formula a ostatnio Bear Pawls, firmy której kompletnie nie znam. Te droższe produkowane w fabryce DT Swiss i na komponentach DT Swiss. Mam szosowe Rovale CL i CLX, szytkowe i oponkowe. Poza problemami z głupim pomysłem jakim są łożyska ceramiczne w CLX nie ma problemów. Zipp mamy w rowerze czasowym zero problemów. Sobie teraz kupiłem Zipp Firecrest 404 na piastach 77/177 i szprychach Sapim CX Sprint. Zobaczymy jak będzie. Jeśli chodzi o MTB miałem Fulcrum Red Metal 5 pod boost i żałuję że sprzedałem. Zero problemów. Natomiast DT Swiss X1700 częste problemy w postaci rozcentrowywania się kół i słabej odporności na uderzenia boczne. Ale to były dośś wycieniowane obręcze. Teraz mam koła na obręczach Newmen Evolution SL A.30, piastach DT 350 i szprychach Sapim. Przez pół roku zero problemów. Koła Shimano, wszelkie czy szosowe czy terenowe, to był zawsze shit, podobnie jak średnie i niskie modele Bontrager. Natomiast fakt że do kół DT Swiss części są bezproblemowo dostępne, co jest wielką zaletą. Kupić obręcz Campagnolo/Fulcrum na wymianę jest problemem, szprychy też są niestandardowe. Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca Ok, dziękuję za info. Czyli 15x110. DT tzn DT Swiss? Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 3 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca I jeszcze jedno. W opisach pojawia się info że tył jest MICROSPLINE. Co to? Chyba coś z bębenkiem: sprzęgło czy kształt wielowypustu do montażu kasety? Czy kaseta Shimano CS5100 11-rzędowa będzie pasować? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca Microspline to standard bębenka Shimano pozwalający założyć kasetę Shimano typu Microspline z koronką 10T. Kaseta CS-M5100 jest kasetą HG Hyperglide i nie będzie pasować. DT To DT Swiss. https://bike.shimano.com/pl-PL/technologies/component/details/new-tech-microspline.html Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca W dniu 2.03.2024 o 22:15, IgorK napisał(a): Dzień dobry, amortyzatory przednie ze sztywną osią występują w rozmiarze osi 15x100 i 15x110mm. Składam MTB, rama ma sztywną oś 12x148mm. Jaki amor wybrać: 15x100 czy 15x110? Chodzi o dostępność amortyzatorów i kół. Zależy mi żeby piasta była na "zwykłych" łożyskach tj. standard Shimano (wianek/konus). Czy któryś z ww wymiarów jest przeważający? Wybierz 15x110 i od razu zastanów się nad mocowaniem tarcz hamulcowych. Polecam jednak CenterLock a do tylnej piasty microspline pod kasetę shimanowską o najszerszej rozpiętości 10-51 . Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Dodam jeszcze, że w DT Swiss nie będziesz miał problemów z wymianą bębenka, jeżeli z czasem dojdziesz do wniosku, że chciałbyś 11. rzędową kasetę wymienić na 12. rzędową od Shimano czy SRAM-a z koronką 10. W przypadku innych producentów piast też często jest to możliwe, ale u wielu z nich jest problem żeby go dostać. A z dostępnością części zamiennych do DT nie ma żadnego problemu. PS Mam trzy komplety kół złożone pod siebie na częściach DT Swiss + moja Monika ma fabryczne DT w rowerze. Nie mamy z nimi najmniejszego problemu, a jedne z kół mam już kilka ładnych lat i w ciągłej eksploatacji. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 11 godzin temu, IgorK napisał(a): I jeszcze jedno. W opisach pojawia się info że tył jest MICROSPLINE. Co to? Chyba coś z bębenkiem: sprzęgło czy kształt wielowypustu do montażu kasety? Czy kaseta Shimano CS5100 11-rzędowa będzie pasować? Jak pisałem poprzednio MicroSpline przyjmie kasetę shimanowską 12-to rzedową 10-51. Nie idź w inną rozpiętość. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 10 godzin temu, jajacek napisał(a): Microspline to standard bębenka Shimano pozwalający założyć kasetę Shimano typu Microspline z koronką 10T. Kaseta CS-M5100 jest kasetą HG Hyperglide i nie będzie pasować. DT To DT Swiss. https://bike.shimano.com/pl-PL/technologies/component/details/new-tech-microspline.html 12-to rzędowa. microsplie z rozpiętościa 10-51. Pisty DT Swiss dobierze we właściwej konfiguracji i przekroju i bez problemu. Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Centerlock wyrabia się tarcza łapie Luz. Najważniejszy jednak argument, tarcze na 6srub są tańsze.Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 26 minut temu, akir19 napisał(a): Centerlock wyrabia się tarcza łapie Luz. Najważniejszy jednak argument, tarcze na 6srub są tańsze. Operator Center Lock nie martwi się, że jedna śruba się poluzuje i tarcza z tego powodu nierówno będzie rozkładała siły hamowania. Wyższe modele XT, XTR mają tylko ten system. Sama kaseta łączona na CL jest relatywnie lżejsza od mocowań na IS. Jest to dylemat typu "wyższość świąt BN nad WLKNOCY". Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się