Skocz do zawartości

Specialized Chisel- fajne promo :-)


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze dopowiedzieć dlaczego to jest zła technika. 

Jesteś w stanie podskoczyć znacznie niżej i co gorsza, tył będzie wyżej przód. Zaczniesz w ogóle od podniesienia tyłu. Można epicko zaryć np o krawężnik na który usiłujesz wskoczyć. Jeszcze gorsze konsekwencje są przy wybijaniu się z dropów, hopek bo tracisz kontrolę nad rowerem i możesz wylądować na dziobaka. Jeśli w ogóle dolecisz bo, jak mówiłem, podskakujesz znacznie niżej.

Odnośnik do komentarza

Gdzieś tutaj na forum Jacek podawał link do anglojęzycznego forum z wątkiem o Chiselu.

Nie chcę siać fake newsów, ale

dziś znalazłem tam wpis z przed kilku dni o wadach fabrycznych ram w Chiselu.

Wada fabryczna dotyczy ram w limitowanej kolorystyce zakupionych w Bikeinn z Hiszpanii, ale też ram wyprodukowanych w Wietnamie i Tajwanie.

Nie wiem na ile to wiarygodny wpis, w końcu to internet, ale są dołączone zdjęcia wady.

 

Mój srebrny Chisel Comp 2023 z polskiej dystrybucji jest z Wietnamu. Usiłowałem teraz zmierzyć odstępy, niestety tylny błotnik oraz osłona ramy przed spadającym łańcuchem uniemożliwiają mi pomiar.

 

Poniżej wklejam tłumaczenie i zdjęcia:

Źródło:

https://www.mtbr.com/threads/specialized-chisel-discussion.1049395/page-55?nested_view=1&sortby=reaction#replies

"

JanD
3 posty · Dołączył 2024

#2452 · 5 dni temu
Cześć. Nie wiem, czy ten temat był już tutaj poruszany, ale nie udało mi się go znaleźć.

Niedawno spotkałem się z czterema przypadkami krzywej tylnej konstrukcji Chisel Specialized. Tylne koło nie zostało wyśrodkowane w tylnym trójkącie, a rozstaw tylnych końcówek nie wynosi 148 mm, ale ponad 150 mm. W dwóch przypadkach pomyślnie rozpatrzono już reklamację i zwrot pieniędzy. Jeden z tych czterech rowerów był mój, drugi mojej żony. Niedawno otrzymałem zwrot pieniędzy i prawdopodobnie zimą zgłoszę się po rower mojej żony. Jej rower ma również asymetrycznie frezowaną główkę ramy.

Czy ktoś tutaj spotkał się z tymi problemami? Znam około 5 Chiselów w moim otoczeniu i tylko jeden jest w porządku :D. Trochę smutno.

Przepraszam za mój tłumacz Google z angielskiego.

______________________

slidey
91 postów · Dołączył w 2023 r

#2453 · 2 dni temu
Wow, to dość poważny problem. Będę musiał na to uważać. Czy po zamontowaniu tylnego koła w tylnym trójkącie widoczna jest szczelina pomiędzy piastą a jednym z haków, zanim oś przelotowa zostanie dokręcona? Czy tylny trójkąt nie powinien być nieco szerszy, aby ułatwić wkładanie i lekko wyginać się do wewnątrz przy dokręcaniu osi? Ponadto, czy składając wniosek o odszkodowanie, otrzymałeś zupełnie nową ramę, czy gotowy rower?

______________________

JanD
3 posty · Dołączył 2024

#2457 · 2 dni temu (edytowane)
Tak, jest zauważalna luka. Nie sądzę, że tak powinno być. W rzeczywistości trudniej jest włożyć oś przelotową, gdy piasta nie jest mocno przytrzymywana przez haki. Teraz mam używanego Chisela od mojego przyjaciela i ma on dokładnie 148 mm odstępu między hakami.

Ja i inna znana mi osoba otrzymaliśmy zwrot pieniędzy. Oboje kupiliśmy zestaw ramek z limitowanej edycji online w Bikeinn (Hiszpania).

Co ciekawe, problem ten występuje także w przypadku ram produkowanych na Tajwanie i w Wietnamie.

Dodaję kilka zdjęć problemów.

"

 

image.thumb.jpeg.3fee5dba85ed1d598826ab96241c57b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.500b1fc7f26d69d77ea4c0c8fb9df79f.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.25254cb72998440002a7b1357aac85ec.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.f5358349a08d4b3789687277b86050f6.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.5f4b8ea5d5531c7f63202c60c72034a9.jpeg

 

 

image.thumb.jpeg.5f00fc0ad782dee15465117b6c900f62.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, jajacek napisał(a):

Spec to taka firma co wymieni ramę bez problemu jak ma wady produkcyjne. Wystarczy dowód zakupu. Czy masz jakiś problem z tą ramą?

Obecnie nie jestem w stanie zmierzyć ramy czy występuje w niej wada, wg. opisu to kwestia 2 mm. Musiałbym zdjąć oponę, a możliwe że tylny błotnik, ostatnio sporo się narobiłem przy rowerze i jakoś już nie mam ochoty teraz tego sprawdzać.

Wkleiłem powyższe tłumaczenie informacyjnie dla innych właścicieli Chiselów, nie jest to potwierdzona informacja.

 

Odnośnie firmy Spec to nie mam wątpliwości, że wymienią ramę w razie problemów. Już raz zaraz po zakupie mi wymieniali rower na drugi taki sam - wada fabryczna lakieru. Dostałem nowy rower, kurierem na palecie gotowy do jazdy.

Odnośnik do komentarza

Bez obaw, +2mm odległości pomiędzy punktami mocowania osi nie będzie miało żadnego znaczenia dla użytkowania roweru. Widełki są bardzo plastyczne w tym miejscu.

Dla przykładu, tak mogę łatwo wygiąć widełki łapiąc je 3 palcami kilka cm przed szczytem. Znacznie ponad 2mm. I nie włożyłem przesadnie dużo siły :

https://youtu.be/7VyHN9SOH6A?feature=shared

Pomiar odległości pomiędzy srodkiem obręczy a widełkiem jest obarczony błędem bo centrując koło niekoniecznie obręcz będzie ustawiona dokładnie w środku piasty. Szprychy mają na tyle gwintu że pozostawia to trochę dowolności.

Co jest istotne, to czy rower jezdzi prosto po puszczeniu kierownicy. Jeśli tak, to nie ma się czym przejmować zupełnie.

Odnośnik do komentarza

Powyższe jest raczej prawdą. Sprawdziłem na 3 różnych kompletach i faktycznie koło nie siedzi symetrycznie względem widełek, jedna strona jest +-2 mm bliżej. Rozstaw haków mocujących w Chiselu to trochę powyżej 150 mm, natomiast w innych dwóch ramach które sprawdzałem to odpowiednio: prawie równie 148 mm oraz delikatnie powyżej 149 mm. Zatem problem faktycznie istnieje.

Na jazdę to raczej nie wpływa ale jeżeli zgłoszenie gwarancyjne można będzie złożyć tylko w miejscu zakupu to słabo to wygląda.

Ps. To niezła marka premium, skoro do sprzedaży trafiają ramy z takimi niedoróbkami.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Ovad napisał(a):

jeżeli zgłoszenie gwarancyjne można będzie złożyć tylko w miejscu zakupu to słabo to wygląda.

Najlepiej sprawdzić w gwarancji na stronie Speca, albo w lokalnym serwisie.

Nie wiem tego, ale raczej każdy najbliższy serwis Speca powinien to ogarnąć. 

Przy wymianie ramy na nową, serwis jeszcze za taką wymianę dostanie kasę od Speca.

Jedyny haczyk przy wymianie ramy na gwarancji jaki kojarzę to dostaje się ramę taką jaka jest w Specu - raczej nie dostaniemy takiego samego malowania jak mieliśmy wcześniej. Nie wiem czy dostaje się do wyboru kolor, np. "mamy ramę czerwoną i czarną, którą wybierasz?", nie wiem też jak wygląda sprawa przy ramach z limitowanym malowaniem, np. jakieś wzorki, albo kolor kameleon.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

FS-SIDS-SEL-C1

Myślę o wymianie amortyzatora  w chiselu i mam pytanie bo wiele się naczytałem o wadach sidów ,czy ten model jest ich pozbawiony? Dzięki z góry za odpowiedź , a tak swoją drogą wszyscy chcą  żeby wymieniać koła w tym chiselu co z nimi nie tak ? Szerokość obręczy 25 mam waga poniżej 1900 g kręcą się ok ja np w kellysie zmieniłem koła na dt Swiss xm 421 za ok 2000 zł i wazą ok 1700 więc dla 200gram chyba.nie ma to sensu....

Odnośnik do komentarza

SID występuję w różnych wersjach. Według mojego mechanika bezproblemowy SID to SID z tłumikiem Charger. Mają teraz taki w promocji w Bikestacji za 1649. Brać póki mają.

Koła w Chiselu są ok. Koła dużo lepsze i 400 gramów lżejsze na które je warto zmienić kosztują 600 Euro. Nie ma sensu zmiana na 200 gramów lżejsze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...