Skocz do zawartości

MTB Jaki ?10 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Wojtek89 napisał(a):

Widzę ze dyskusja rozgorzała na dobre ?

Ostatnie porównanie :

https://www.rowerowy.pl/cube-reaction-pro-29-20l-nie-cza-23.html

a RR Race 720 

bo chyba wybór będzie miedzy tymi dwoma 

chyba ze rok  więcej pozbieram na Orbea oiz h20 chyba ze powiecie ze za te pieniądze to żaden full ?

Cube za 7500 to jakiś żart. Aluminiowa rama jak wnoszę po wadze roweru z najtańszego alu, najtańszy amor powietrzny. Czyli baza do dupy.
Świetne heble, napęd przyzwoity ale bez szału, z wolno zmieniającą manetką Deore. Nędzne koła. Zakup tego roweru to kompletna bzdura.

Rowerowi Rockrider Race 720 NX nic nie brakuje. Lepsza rama, lepszy amor, porównywalny napęd, gorsze heble, lepsze koła.

Odnośnik do komentarza
W dniu 29.09.2023 o 21:30, Veriv napisał(a):

Dalej nie rozumiem o co chodzi z tym że za 10k to żaden full. Sugeruje to, ze istnieje jakaś magiczna kwota minimalna, która pozwala na zakup rozsądnego fulla. 

A tam magiczna od razu. Do 10k z fulli nie kupi się żadnego ściganta XC, ścieżkowce ważą ponad 15kg a rowery do ciężkich zastosowań są przeraźliwie skonfigurowane.

Odnośnik do komentarza

Akurat śledzę właśnie bo myślę nad osobnym rowerem do cięższych, bardziej grawitacyjnych zastosowań i jest w czym wybierać. Dobre przeceny są

Canyon Spectral 8k

Canyon Spectral 10300zl

Canyon Torque 11k

Marin Alpine 7 11k

Idiotoodporny Dartmoor Thunderbird 9k

 

W XC riserczu nie robiłem ale sam mam Rockridera XC500s, któremu do XC nic nie brakuje, może poza miejscem na 2 bidony. Teraz w tej samej cenie jest 900s który jest super moim zdaniem. Tylko mykmyka dołożyć i swietny rower gotowy.

Odnośnik do komentarza

Spectral fajny rower oprócz jakości. Dwie sztuki pękły kumplowi zmęczeniowo. Pierwszego Canyon mu wymienił w ramach gwarancji, w drugim przypadku odmówił wymiany.

Dartmoor pękają masowo o ile mi wiadomo. Marin to chyba też są problematyczne rowery. Wolałbym coś z Decathlonu albo używkę typu Scott Spark czy jakiś Santa Cruz, który jest pancerny.

10 najlepszych rowerów XC według użytkowników niemieckiego MTB News:

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93

1. Scott Spark
2. Orbea Oiz
3. Canyon Lux
4. Nicolai Saturn 11
5. Last Celos
6. Arc8 Evolve FS
7. Specialized Epic Evo
8. YT Izzo
9. Santa Cruz Blur
10. Cannondale Scalpel

Odnośnik do komentarza

Muszę przepytać kolegę, który naprawia karbon co ma na ten temat do powiedzenia. A czy wszystko pęka? Na pewno znacznie mniejszą szansę na pękanie ma rower, którego rama nie jest nadmiernie wycieniowana i została dobrze zbudowana przez profesjonalnego producenta.

W zeszłym roku pękły mojemu młodemu po kraksach w peletonie dwa wycieniowane, szosowe Spece. W tym roku 5 kraks na szosach ARC8 i przeżyły. Rower i rama są cięższe. Więc być może należy się zainteresować wagą ramy.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Veriv napisał(a):

Akurat śledzę właśnie bo myślę nad osobnym rowerem do cięższych, bardziej grawitacyjnych zastosowań i jest w czym wybierać. Dobre przeceny są

Canyon Spectral 8k

Canyon Spectral 10300zl

Canyon Torque 11k

Marin Alpine 7 11k

Idiotoodporny Dartmoor Thunderbird 9k

 

W XC riserczu nie robiłem ale sam mam Rockridera XC500s, któremu do XC nic nie brakuje, może poza miejscem na 2 bidony. Teraz w tej samej cenie jest 900s który jest super moim zdaniem. Tylko mykmyka dołożyć i swietny rower gotowy.

Bierz pod uwagę NS Bike's

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Spectral fajny rower oprócz jakości. Dwie sztuki pękły kumplowi zmęczeniowo. Pierwszego Canyon mu wymienił w ramach gwarancji, w drugim przypadku odmówił wymiany.

Dartmoor pękają masowo o ile mi wiadomo. Marin to chyba też są problematyczne rowery. Wolałbym coś z Decathlonu albo używkę typu Scott Spark czy jakiś Santa Cruz, który jest pancerny.

10 najlepszych rowerów XC według użytkowników niemieckiego MTB News:

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93

1. Scott Spark
2. Orbea Oiz
3. Canyon Lux
4. Nicolai Saturn 11
5. Last Celos
6. Arc8 Evolve FS
7. Specialized Epic Evo
8. YT Izzo
9. Santa Cruz Blur
10. Cannondale Scalpel

Widziałem, czytałem .Kryterium jest: ilość egzemplarzy sprzedanych w Niemczech w stosunku do ilości produkcji Total. Ponadto chcą wywindować, wypromować  marki niszowe (póz.6, póz.4). Akurat ma się to odwrotnie proporcjonalnie do awaryjności ( canyon i słynna z usterkowości ostatnio orbea). Ranking dla lemingów. Król jest jeden: spec. Poza zasięgiem niejednej kiesz eni z uwagi na cenę. Nikt nie bierze pod uwagę, że to potencjalnie rower na całe życie.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Veriv napisał(a):

Myślę że wszystko pęka. Ostatnio oglądałem wywiad z właścicielem marki NS Bikes. Właściciel pytany o to czy na mtb będzie dłuższa gwarancja odpowiedział że nie. Za duże koszta. Trzeba się pogodzić z ryzykiem że popsujesz rower i kupić taki by było Cie na taką ewentualność stać.

No i wszystko gra. Powiedział czystą prawdę. Albo kupujesz rower roweropodobny na 2 sezony albo inwestujesz w zdarzenie, że wiążesz się z wyrobem, który przyniesie Ci dużo satysfakcji x użycia a do tego będzie co służył latami. Co wiąże się z dużą sumą zakupu .

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Muszę przepytać kolegę, który naprawia karbon co ma na ten temat do powiedzenia. A czy wszystko pęka? Na pewno znacznie mniejszą szansę na pękanie ma rower, którego rama nie jest nadmiernie wycieniowana i została dobrze zbudowana przez profesjonalnego producenta.

W zeszłym roku pękły mojemu młodemu po kraksach w peletonie dwa wycieniowane, szosowe Spece. W tym roku 5 kraks na szosach ARC8 i przeżyły. Rower i rama są cięższe. Więc być może należy się zainteresować wagą ramy.

Jak się będziemy nadmiernie interesować wagą karbonowych rowerów, to dojdziemy do wagi najlżejszych ram aluminiowych ( giant, spec, marin) , które w zestawie gotowego roweru ważą 11,8-12,3 kg. ;)) 

Odnośnik do komentarza

Moich dwóch kolegów ma akurat spectrale. Ten rower mi leży, fajnie jezdzi, wiem że jest dobrze zaprojektowany. Nie ma kicbacku, dobry osprzęt i długą gwarancję. Nic raczej nie pęka samo z siebie, trzeba nie dolecieć, przelecieć, generalnie trzeba starać o to.

Rower to nie jest sakramentalne "tak", kilka lat max i wymiana mtb bo mtb sie szybko starzeją. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Veriv napisał(a):

Rower to nie jest sakramentalne "tak", kilka lat max i wymiana mtb bo mtb sie szybko starzeją. 

Czy ja wiem czy tak szybko się starzeją? Miałem rower z 2014 w alu, podstawowa klasa wyścigowa bez sztywnych osi z napędem 2x. Potem tej samej klasy z alu 2018, dostał sztywne osie z Boost. Miałem dwa modele z 2x i 1x. Teraz mam karbonowy XC z 2017 roku. Ma sztywne osie z Boost, mam 2x11 bo tak lubię ale zrobienie z niego 1x nie stanowi żadnego problemu. Geo zbliżona do obecnie sprzedawanych ale rama ważąca 1200 gramów. Stack w obecnie sprzedawanym modelu ten sam, reach zwiększony o 14 mm ale mostek zmniejszony o 30 mm. Główka ramy 69.8 zmieniona na 68,5. Kąt podsiodłówki niezmieniony. Więc ta geo się za bardzo nie zestarzała, Boost nadal jest obowiązaującym standardem. Ciekawe czy dociągnę do 10 lat użytkowania?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...