Skocz do zawartości

MTB Jaki ?10 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nie spotkałem zbyt krótkich szprych w fabrycznym kole dt. Zawsze było to dobrane przyzwoicie tzn. cały gwint szprychy schowany w nyplu i szprycha nie wsystaje z drugiej strony z nypla. Gdyby szprychy były zbyt długie móbłby być problem z ew. centrowaniem pokrzywionej obręczy. W przypadku zbyt krótkich nie. Założenie jest takie, że prostując krzywe koło zawsze tylko dokręca się nyple.

Jeśli masz warunki ew. naprawdę zaufanego wheelbuildera to zawsze da się dużo taniej złożyć alu koło DT na tych samych komponentach co fabryczne i będzie co najmniej tak samo dobre. Niestety miałem w rękach kilka kół podobno od renomowanych budowniczych z PL. Standardem jest brak podkładek pod nyplami w przyp. nieoczkowanych obręczy, klej to rzadkość a rozstrzał napreżenia jak i sama wartość sily pozostawiają często wiele do życzenia. W efekcie na fabrycznym secie przejedzie się kilka sezonów i koło proste a składak co sezon/dwa wymaga jakiejś mikroregulacji.

Odnośnik do komentarza
29 minut temu, Oskarr napisał(a):

Moje składane na zamówienie koła na dt swiss i obręczach stans potrafią cykać. Są mega trwałe i sztywne, do tego bardzo lekko ale cykają. Wysłałem je na serwis, producent odpowiedział, że dt swiss zaleca puszczenie szprych tak, aby nie było zakładu, nic wtedy nie cyka ale koła są mniej sztywne i łatwiej je uszkodzić. Możesz więc puścić te szprychy tak, aby o siebie zachodziły albo tak, aby szły prosto. Różnica w długości to będzie właśnie ta długość co może brakować przy regulacji, stąd pewnie opinia serwisanta o zbyt krótkich szprychach, bo biorąc komplet jes tprzygotowane tak, aby nie dawać szprych na zakład. 

Dziękuję za podpowiedź. Teraz się łamię z zakupem ( DT E1900 do trail i lekkiego enduro) na rzecz innej opcji : obręcze nie Stans lecz od Race Face, piadta dt o jekieś niezłe szprychy. Oczywiście wszystko to montowane na miejscu.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza

Ogólnie piasty Shimano są słabe. Zapytałem kiedyś naszego mechanika, który robi tu w okolicy najlepsze rowery co sądzi o piastach XTR to powiedział że zapomnieć że istnieją. Jak ktoś jeździ rekreacyjnie to da się spokojnie jeździć na niektórych stockowych kołach na Shimano czy Formula. Ale jak się zaczyna ich intensywna eksploatacja albo ktoś jest ciężki to padają. Koleżanka co waży 60 kg, która ścigała się w MTB zajechała piastę Formula w niecały rok. Mi też się to zdarzyło jak bardziej intensywnie jeździłem. Ani Shimano ani Novatec nie nadają się do MTB moim zdaniem ze względu na zastosowane rozwiązania i uszczelnienia. Małe dziecki mojego kolegi regularnie zajeżdżały Novatec trenując MTB.

Miałem przez jakiś czas Fulcrumy MTB, chyba Red Metal 5. I były to bardzo dobre koła. Miałem DT Swiss X 1700 i też były bardzo dobre. DT 1900 bym nigdy nie kupił bo są to przeciętne koła zarówno wagowo jak i jeśli chodzi o piasty. Oscar często tu polecał Mavic Crossmax. Może warto sprawdzić. Sun Ringle Duroc 30 są w miarę przyzwoite i dość pancerne z tych tańszych.

Za cenę DT E1900 kupisz takie koła jakie ja mam, czyli obręcze Newmen Evolution SL A.30 i piasty DT350. Składał mi je Łukasz Ryż. Mail ryz@bikestacja.pl. Waga 1800 gramów. Pancerne.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie 1900tki DT to bardzo biedne obręcze niczym nie przewyższające takich bużdeciaków innych producentów.

Co do piast w serii 1900 to od 2 lat są tam 370 z ratchetem LN czyli przechszczone 350tki poprzedniej generacji. 

Novatec'i - obecnie cierpią głównie z powodu słabych łożysk (kiedyś notorycznie rozpadały się zapadki) - tu pomogłaby wymiana na takie z uszczelnieniami kontaktowymi jak łożyska TPI stosowane przez DT ale wtedy ekonomicznie nie mają żadnego sensu - wyjdą drożej niż DT.

W przypadku Formuli to jest loteria. Po odrzuceniu wszelkiego zła wcielonego gdzie jest zastosowana chociaz jedna ? kulka to zdarzają im się piasty poprawne (biorąc pod uwagę, że tylna piasta "maszynowa" boost kosztuje w hurcie 17EUR) jak i konstrukcyjnie nie mające prawa działać dłużej niż sezon (np. brak tulei odprężającej siły wzlużne na łożyskach). 

Odnośnik do komentarza

Kiedyś były fajne crash testy w niemieckim Bike Magazine. Ale znikły z sieci. Testowano przy jakim uderzeniu obręcze przeżyją. Karbonowe i aluminiowe. Nie pamiętam wszystkich testowanych ale na pewno były tam DT Swiss, Newmen, Syntace i Sun Ringle. Sun Ringle przeżyły pierszy poziom testowania jeśli się nie mylę, potem już padaczka. DT Swiss, Synatace i Newmem większość z nich. Chyba Syntace i Newmen wypadły najlepiej jeśli dobrze pamiętam. Stąd moja decyzja o zakupie. Moje DT X 1700 miały wgniotki przy moim i mojego młodego sposobie jazdy bo współdzielimy rowery. Newmen na razie idealnie proste. 

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, ram napisał(a):

Dziękuję za podpowiedź. Teraz się łamię z zakupem ( DT E1900 do trail i lekkiego enduro) na rzecz innej opcji : obręcze nie Stans lecz od Race Face, piadta dt o jekieś niezłe szprychy. Oczywiście wszystko to montowane na miejscu.

W okolicach 350zł kosztują obręcze DT serii XR/XM (XC/AM). W komplecie są podkladki i nyple z klejem. Ciut droższe są EX (Enduro). To przyzwoite, spawane, lekkie i bardzo trwałe obręcze dostępne w kilku szerokościach (szczególnie XM). Ciężko znaleźć w tej cenie coś lepszego. Ważne żeby nie przekraczać nośności oraz tzw. intended use (czyli np. na obręczy do XC nie skakać dropów większych niż 60cm).

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, jajacek napisał(a):

Za cenę DT E1900 kupisz takie koła jakie ja mam, czyli obręcze Newmen Evolution SL A.30 i piasty DT350. Składał mi je Łukasz Ryż. Mail ryz@bikestacja.pl. Waga 1800 gramów. Pancerne.

Dziękuję za szczegóły. Brałem je pod uwagę (NEvol.) Nie pociagną w moim cięższym zastosowaniu, w cięższym terenie . Priorytetem w moim przypadku jest pancerność, nie waga. Ale z adresu skorzystam, może będzie kręcił na obręczach Race Face.

Odnośnik do komentarza

Swoją drogą odnalazłem ten crash test na niemieckiej stronie.

Brak opisu.

Tłumaczenie z translatora z niemieckiego:

 

Breakage test: carbon breaks, aluminum dents

The eternal competition for the best material does not stop at the rims. Our impact test simulates what happens when aluminum or carbon comes into hard contact with the ground.

Overlooked a stone, or jumped right into a root? When the tire punctures, the structural strength of the rim counts. With an impact test, we checked what the rim can withstand. To do this, we stretched the wheels at an angle of 20 degrees and thundered a 7.5 kilogram plastic hammer onto the rim flange from five heights. Aluminum rims quickly get dents, the depth of which we have measured (table values above). We checked carbon rims for visible damage and made up to five attempts at five different points at the highest impact level. Sometimes four attempts go well without damage, and on the fifth the rim breaks. We rated the highest damage-free level for carbon, and for breakage we also downgraded by one level. In the case of aluminium, we evaluate the level at which the deformation remains below one millimetre.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał(a):

Jacku, mam rozumieć, że w zestawie ma być DT 350 ? W oryginalnym zestawie Newmana widzę piasty piasty FADE (cena... bagatela już od 900zeta ? )

Przy okazji co niektórzy mają odpowiedź co z trwałością i niezawodnością kół (obręczy) od Bontragera ?

Edytowane przez ram
,
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Fabryczne koła SL A.30 to jedne z najlepszych (jeśli nie najlepsze) koła w tej kategorii na rynku. Ładowność do 150kg przy ASTM 4 (dropy 1.2m, prędkość 40kmh). Niemniej żaden wheelbuilder nie podejmie się złożenia tak wylajtowanych kół (szprychy cieniowane do 1.65mm) na tych obręczach żeby dać gw na te parametry.

 

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ram napisał(a):

Jacku, mam rozumieć, że w zestawie ma być DT 350 ? W oryginalnym zestawie Newmana widzę piasty piasty FADE (cena... bagatela już od 900zeta ? )

Przy okazji co niektórzy mają odpowiedź co z trwałością i niezawodnością kół (obręczy) od Bontragera ?

Mi w Bikstacji złożyli na DT 350 ale obecnie można kupić gotowce na ich piastach za 500 Euro.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...