Skocz do zawartości

Cannondale Trail SL 2 - Czy warto & Jaka alternatywa?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam trochę więcej info o SL 1 i SL 2 z jakim częściami mogą przyjść. Udało mi się ustalić, że podmianki podzespołów dotyczyły: korba (Prowheel), kaseta (Microshift), piasty (brak więcej info), tarcze (jakieś no-name, bo nie było napisu), wkład suportu (brak więcej info), mostek (jakiś no-name) zamiast ich firmowego z mocowaniem na telefon (Cannondale Intellimount). Nie ma też kierownicy od Cannondale, a firmy FSA. Mostek i kierownica chyba dotyczyły wszystkich co kupili, reszta była losowa. Co o tym myślicie?

1 godzinę temu, ram napisał(a):

Zapytaj w najbliższym serwisie cannon ( nie wiem gdzie mieszkasz) czy bedą rowet serwisować . Wymagane jesy podbicie ksiazki serwisowej po przejechaniu ok. 400 km.

Jestem z Poznania. Na cannondalebikes.pl jest info o sklepach, ale nie ustaliłem czy oferują też oficjalny serwis.

1 godzinę temu, ram napisał(a):

Po drugie Przemyśl, czy taka geo Ci odpowiada. Rower jest dostępny w realu w kilku sklepach w PL.

Jazda bardziej wyczynowa, bo potrzebuję roweru do lasu, a w przyszłości jak złapie bakcyla to pewnie góry. Chyba, będzie OK? Zastanawiam się jeszcze nad rozmiarem L czy XL (mam 183 cm; przekrok: 86 cm). Nie mogłem namierzyć, aby któryś sklep w mojej okolicy miał go na stanie. Na cannondale.com (SL 1) jest model na osprzęcie SRAM, rama chyba z tym samym geo..

SL 2 jest na oficjalnej stronie, ale też nie ma info o dostępności w Polsce (pokazuje mi najbliższy dostępność w sklepie w Berlinie).

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Shun napisał(a):

Mam trochę więcej info o SL 1 i SL 2 z jakim częściami mogą przyjść. Udało mi się ustalić, że podmianki podzespołów dotyczyły: korba (Prowheel), kaseta (Microshift), piasty (brak więcej info), tarcze (jakieś no-name, bo nie było napisu), wkład suportu (brak więcej info), mostek (jakiś no-name) zamiast ich firmowego z mocowaniem na telefon (Cannondale Intellimount). Nie ma też kierownicy od Cannondale, a firmy FSA. Mostek i kierownica chyba dotyczyły wszystkich co kupili, reszta była losowa. Co o tym myślicie?

Jestem z Poznania. Na cannondalebikes.pl jest info o sklepach, ale nie ustaliłem czy oferują też oficjalny serwis.

Jazda bardziej wyczynowa, bo potrzebuję roweru do lasu, a w przyszłości jak złapie bakcyla to pewnie góry. Chyba, będzie OK? Zastanawiam się jeszcze nad rozmiarem L czy XL (mam 183 cm; przekrok: 86 cm). Nie mogłem namierzyć, aby któryś sklep w mojej okolicy miał go na stanie. Na cannondale.com (SL 1) jest model na osprzęcie SRAM, rama chyba z tym samym geo..

SL 2 jest na oficjalnej stronie, ale też nie ma info o dostępności w Polsce (pokazuje mi najbliższy dostępność w sklepie w Berlinie).

A propos zamiany SL 2 na SL 1. Kiedyś (w pandemii miałem oba modele). Projekt był taki: nie ukrywam snobistyczne podejście : wiadomo marka Cannona. To po pierwsze. Po drugie nie byłem w 100% pewien czy bardziej potrzebuję rower do jazdy wyłącznie po pagórkach, czy bardziej crossowy. Wiązało się to z wyborem : albo 1 blat, albo 2 blaty. Co prawda zarówno SL 1 jak SL 2 mają napęd 1x ale... na rurze podsiodłowej, powyżej suportu, jest taki "atawizm" w konstrukcji ramy (w postaci zostawionej platformy - blatu do którego montowane były mechaniozmy napędu 2x w rowerach innej generacji), który pozwala na nowoczesne zamontowanie przerzutki przedniej, gdyby komuś przyszła ochota zamienić napęd 1x na 2x. Drugi plus, to to, że nie jest to rower stricte do zawodów a w konstrukcji tylnego trójkąta przewidziano otwory na montaż bagażnika. Po trzecie: SL 1 ma lepszy wg mnie, bardziej niezawodny amortyzator od  RockShox Judy Gold RL (air) od zastosowanego w SL 2, zdecydowanie lepszą grupę napędu (NX Eagle, SX Eagle) - nie twierdzę, że SL2 ma gorszą bo, to sam SLX, Deore, ale... drobny szczegół podczas eksploatacji 2 modeli bił po oczach, a w zasadzie po nogach. SL 2 był wyraźnie odczuwalnie szybszy na podjazdach i na ścieżkach (użytkowaliśmy te modele z żoną) a to za sprawą kasety zamontowanej w SL 2 - Shimano Deore M6100, 10-51, 12 speed, co czyniło ten rowerek szybszy niż jego bardziej zaawansowany brat, i droższy o 1.5 tys SL 1. Tam o ile pamiętam była kaseta SRAM sx Eagle, 11-50, 12 speed. cm81

Mój wzrost to 180 cm i przekrok 82 cm (nie przesadziłeś z tym Twoim przekrokiem 86 cm ?) i wersja LG była odpowiednia, w środku rozmiarówki odnalazłem się, nie kombinowałem z żadnymi mostkami i żadnymi pierścieniami celem podwyższenia kiery, więc dla Ciebie również sugerowałbym L.

Suma summarum amor RS Judy Gold nie jest tak znowu bardzo odbiegający jakością, odczuwalnie gorszym od Reby. Kwestie hamulców pomijam.  Rama tej samej geometrii w obu modelach z taperowaną headtube.

Celowałbym w cannona SL 2.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Shun napisał(a):

Mam trochę więcej info o SL 1 i SL 2 z jakim częściami mogą przyjść. Udało mi się ustalić, że podmianki podzespołów dotyczyły: korba (Prowheel), kaseta (Microshift), piasty (brak więcej info), tarcze (jakieś no-name, bo nie było napisu), wkład suportu (brak więcej info), mostek (jakiś no-name) zamiast ich firmowego z mocowaniem na telefon (Cannondale Intellimount). Nie ma też kierownicy od Cannondale, a firmy FSA. Mostek i kierownica chyba dotyczyły wszystkich co kupili, reszta była losowa. Co o tym myślicie?

Jestem z Poznania. Na cannondalebikes.pl jest info o sklepach, ale nie ustaliłem czy oferują też oficjalny serwis.

SL 2 jest na oficjalnej stronie, ale też nie ma info o dostępności w Polsce (pokazuje mi najbliższy dostępność w sklepie w Berlinie).

U nas w grodzie Kraka jest dostępne SL 2 (stoi w sklepie) za , uważaj: 8 499,00 zł.  Nie zważalbym na brak oryginalnego mostka i kiery. Jak się zakochasz i zwiążesz swój los z cannonem (myśmy się rozstali ? ) to mostków masz do wyboru od liku różnych topowych marek niezwiązanych z konkretną marką roweru; np. kanadyjski Race Face ! (nietani , ale topowe wzornictwo i nie do zaj........ nia zwłaszcza przy ostrym jeżdżeniu) .

Odnośnik do komentarza

@ram SL 1 jest sprzedawany przez ten sklep w Hiszpanii z RockShox SID SL i Shimano XT ? Na oficjalnej stronie Cannondale, w ogóle nie ma tej konfiguracji z tym malowaniem. To też mnie zastanawiało. Może to jakiś ulep z części, które im zostały z poprzednich lat ?

 

Godzinę temu, ram napisał(a):

Mój wzrost to 180 cm i przekrok 82 cm (nie przesadziłeś z tym Twoim przekrokiem 86 cm ?) i wersja LG była odpowiednia, w środku rozmiarówki odnalazłem się, nie kombinowałem z żadnymi mostkami i żadnymi pierścieniami celem podwyższenia kiery, więc dla Ciebie również sugerowałbym L.

Mam trochę rozchwiane proporcje - długie ręce i nogi, ale przekrok będzie 85-86 cm.

Odnośnik do komentarza

Miałem okazję przejechać się na RR XC 100 w rozm. L i wyglądało, że wszystko gra.

Porównanie geo XC 100 i Cannondale Trail SL 1/SL 2: link
XC 100 rozm. L ma stack 626 mm, w SL 1/SL 2 w rozm. L jest 617 mm (XL ma 626 mm). Reach krótszy o 6mm w SL 1/2, a reszta chyba całkiem podobna lub mało odczuwalna - czy się mylę?

Geometria w SL 1/SL 2:

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, ram napisał(a):

Tak jest.  RockShox SID SL i Shimano XT nie ma w polskiej sprzedaży. Zobacz też proszę (@Shun) jak wygląda kaseta w wersji hiszpańskiej; czy to 10-51 czy 11-50.

Kaseta to Geardrive 12V 11-50, 12 speeds
To chyba jakiś no-name z Tajwanu ?

https://www.geardrivetech.com/副本-mtb-cassette

 

14 godzin temu, ram napisał(a):

@shun

Tu masz nowy mostek oryginał od cannona, bo był wątek dozbrojenia hiszpana. https://www.olx.pl/d/oferta/mostek-z-cannondale-trail-sl1-CID767-IDV6ecL.html

Nie myślałem, że to taki koszt. Ja za swojego Race face wybecalowałem 400 zeta.

On nie jest oryginalny od Cannondale, to jakiś no-name. Prawdopodobnie ten sam, co w SL 1 sprzedawanym w Hiszpanii.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Shun napisał(a):

Kaseta to Geardrive 12V 11-50, 12 speeds
To chyba jakiś no-name z Tajwanu ?

https://www.geardrivetech.com/副本-mtb-cassette

 

On nie jest oryginalny od Cannondale, to jakiś no-name. Prawdopodobnie ten sam, co w SL 1 sprzedawanym w Hiszpanii.

Rzeczywiście. Przeczytałem nieuważnie. Jest napisane: "dołączony do nowego roweru Cannondale Trail SL1" a to nie samo, co oryginalny :). Z tego co mówisz to składak na ramie Cannona z nowym amorem i przerzutką XT.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...