Skocz do zawartości

[MTB] 29" alu czy carbon +/- 10k pln ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam,

Obecnie jeszcze jeżdżę na dość już leciwym focus black forest https://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-focus-black-forest-29r-3-0-2015 ten rower spokojnie daje sobie radę na płaskich szutrach, ale na singlach niedomaga, z racji już jego wieku i tego, że trzeba byłoby go odświeżyć rozglądam się za czymś nowym. focus rozmiar S, wzrost 172, po jakimś tam czasie bike fitting - wyszło, że rower jest za krótki, zmiana mostka z 70 na 110, doradzono aby przy zmianie roweru szukać M.

No to więc szukam / rozglądam się za czymś nowym, nie z jakoś specjalnie agresywną geo, ale chyba najwięcej frajdy sprawiają trasy xc gdzie trzeba się pomęczyć technicznie. Nie wiem czy alu czy carbon co czytam to mam mentlik w głowie. 

Najchętniej rower z rebą i myślę aby zrobić myk z dołożeniem tokenów aby móc jeździć na niższym ciśnieniu, wg. mnie spoko amor pod względem tego co oferuje do kosztów eksploatacji, sid - nie pamiętam, który, ale kojarzę historię z wadami charger'ów, fox raczej nie koniecznie ze względu na koszty serwisu, reszta odpada. napęd pewnie 1x12 min. slx a optymalnie xt i dobre hamulce.

Co w takiej kwocie warto by było kupić ? praktycznie końcówka sezonu i zastanawiam się czy szukać czegoś w zimę czy wczesną wiosną ?

wrzucę co przychodzi mi do głowy lub nad czym się zastanawiałem a może polecicie jeszcze coś innego:

1. Bulls Copperhead 3S MTB Hardtail 29" - https://shop.zweirad-stadler.de/fahrrad-shop/mountainbikes/hardtail/hardtail-29/bulls-copperhead-3s-mtb-hardtail-29-kaufen.html?force_sid=g1osdcuhv585r500b4i6is7alh cena taka sobie, spoko osprzęt

2. Radon AL 9.0/10.0 - czytałem w którymś poście i chyba @jajacek polecał, ale osprzęt nie do końca taki jaki bym chciał 

3. Cannondale Trail Sl 1 2023 - https://www.mammothbikes.com/en/cannondale-trail-sl-1-2022/p-512617 - fajne promo, może komuś się przyda wrzutka, w tej cenie nie ma za bardzo na co narzekać poza kolorem 

4. Superior XP 969/979 - https://superiorbikes.com/pl/2021/mtb-hardtail/xp-969/gloss-dark-red-hologram-chrome https://superiorbikes.com/pl/2021/mtb-hardtail/xp-979/gloss-white-hologram-black - gwarancja na ramę o ile dobrze kojarzę tylko 5 lat 

5. Cube c:62 rc polecany przez @jajacek droższy amor, gwarancja na ramę tylko 3 lata

6. Alma M30 - byłem pozytywnie nastawiony, ale poczytałem udostępniony wątek no i tak trochę zapał mi opadł ?

7. Trek procaliber 9.7 - napęd mi nie pasuje choć chyba rocznik 2022 był na shimano ? najbardziej gwarancja mnie przekonuje do tej marki a raczej  liczenie, że w razie w ich podejście do klienta będzie ok

jakieś pomysły ? porady ?

Odnośnik do komentarza

Kupujesz w Polsce czy za granicą? Ścigasz się, czy tylko jazda dla funu? Jeśli to drugie to ja bym szedł w aluminiowego Rockridera XC 120. Reba w wersji Gold to od strony konstrukcji to samo co Reba (przynajmniej tak czytałem), reba jednak waży te 200 gramów. NX tam pracuje bardzo przyzwoicie, jeśli więcej ważysz to możesz rozważyć wymianę przedniego hamulca. Reszta jest bardzo dobra i całość kosztuje 4800. Jeśli jednak masz ten większy budżet i chcesz się koniecznie cieszyć z karbonowego roweru to wtedy bym szedł w Race 740 za 8400. Jeśli czasem bike parki i zjazdy trochę enduro to w połowie karbonowy full XC 900 s, obecnie za 10k. 

Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Kupujesz w Polsce czy za granicą?

mieszkam w PL i wolałbym kupić w PL

33 minuty temu, Oskarr napisał(a):

Ścigasz się, czy tylko jazda dla funu?

fun

dzięki za propozycje - full odpada, droższy serwis + wątpię abym wykorzystał potencjał full'a, pozostałem propozycje ciekawe, ale nie ten napęd, przyzwyczajenie bierze górę, ale dzięki za komentarz ?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Oskarr napisał(a):

Kupujesz w Polsce czy za granicą? Ścigasz się, czy tylko jazda dla funu? Jeśli to drugie to ja bym szedł w aluminiowego Rockridera XC 120. Reba w wersji Gold to od strony konstrukcji to samo co Reba (przynajmniej tak czytałem), reba jednak waży te 200 gramów. NX tam pracuje bardzo przyzwoicie, jeśli więcej ważysz to możesz rozważyć wymianę przedniego hamulca. Reszta jest bardzo dobra i całość kosztuje 4800. Jeśli jednak masz ten większy budżet i chcesz się koniecznie cieszyć z karbonowego roweru to wtedy bym szedł w Race 740 za 8400. Jeśli czasem bike parki i zjazdy trochę enduro to w połowie karbonowy full XC 900 s, obecnie za 10k. 

Jesli miałeś na mysli Recona Gold to jest to inna konstrukcja niż Reba

Różnica zasadnicza - system wyrównywania ciśnienia między komorami pozytywną i negatywną - w reconie jest zawór zintegrowany z tłokiem, w rebie brak mechanicznych elementów - jest specjalna przetoka wydrążona wewnątrz goleni górnej. Niewłaściwie serwisowany recon szybciej mści się zacinaniem tego zaworu. W reconie nie przewidziano możliwości zastosowania tokenów zmniejszających objętość komory pozytywnej więc brak regulacji progresji. Zmiana skoku w reconie poprzez zmianę liczby "travel spacers" w rebie wymagana wymiana zespołu tłoka z popychaczem.

Odnośnik do komentarza

Fajny jest ten Twój obecny rower. Jak masz zamiar jezdzić dla funu to bym szedł hardtaila przeznaczonego do.... funu ?

Te rowery które zaproponowałeś są chyba zbyt zbliżone przeznaczeniem i właściwościami do obecnego roweru. Bardziej do tego funu to się taki rower nada : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-laufey-h10-pd28848/?v_Id=169013&gclid=Cj0KCQjwgNanBhDUARIsAAeIcAtuK6TdhwSaxsBqxPEGN0zcQQrgSZvQaYj4x3ED9dV_4hqfKJlyTz0aAsn6EALw_wcB

Odnośnik do komentarza

Chyba szedłem podobną ścieżką. Jeździłem Specem z 2014 roku bez sztywnych osi i w starej geometrii  osi za to świetnie wyposażonym na Foxie i XT/XTR.

Najpierw przesiadłem się na Speca Chisela Expert 2018 na Rebie. Potem na Speca Epica Comp Carbon 2017 na Rebie, którą wymieniłem na Foxa Stepcast Performance. Celem było uzyskanie lepszego wybierania małych nierówności. Jest trochę lepiej niż na Rebie ale nie jest to duża różnica. Sadzę że problemem jest moja waga ponad 90. Jak ważyłem 82-83 i jeździłem na Foxie w starym Specu to amortyzacja i wybieranie małych nierówności było zajebiste.

Natomiast z moich doświadczeń wnioski płyną takie:
1. Karbon jest sztywniejszy, szybszy i lżejszy ale jego większa sztywność może nie odpowiadać komuś kto szuka komfortu
2. Szersze opony na szerszych obręczach dają lepszą przyczepność i lepszy komfort. Ale kosztem wagi.
3. Kolega wsadził do Reby w Chiselu którego ode mnie kupił jeden token, zajęło mu to maks 0,5h, nic więcej nie trzeba było wymieniać. Twierdzi że poprawiło się wybieranie małych nierówności
4. Osbiście wolę pracę Shimano XT od SRAM GX
5. Zdecydowanie wolę pracę i siłę hamulców Shimano począwszy od MT500/Deore niż SRAM Leve TL
6. Koszty serwisowe Foxa i Rockshoxa przy przebiegach rzędu 3k km rocznie są zbliżone i stówa w te czy wewte ma znikome znaczenie.

Nie kupiłbym obecnie żadnego MTB który nie ma sztywnej osi z Boost bo taki jest obecnie światowy standard i rower bez tego będzie trudno sprzedawalny w przyszłości.
Gdyby nacisk był na rekreację kupiłbym ramę aluminową i koła na szerszych obręczach
Gdyby nacisk był na szybką jazdę kupiłbym karbonową ramę i taki n.p.  Cube Reaction C:62 Race spełaniałby praktycznie wszystkie moje potrzeby.

Odnośnik do komentarza

@Wierzbajol

Z wymienionych przez ciebie najlepszą, z uwagi na karbonowe koła, ale i najdroższą opcją jest TREK (10,3 kg w zestawie). Zastosowana w Treku Reba jest pół oczka gorszą opcją niż amor w Superior XP 979 (rewelacyjny skądinąd SID Select SL). W praktyce, jak pisze Jacek, nie odczujesz różnicy między jednym a drugim (zakładam, że przy Twoim wzroście, Twoja waga nie jest wyższa niż 90 kg). Drugie "ale" to takie, że wykładając na tego Treka"( 9,7 ProCaliber, rocznik 2023) 3,300 EUR, to zdecydowanie dokonałbym zakupu Superiora XP 979, a koła karbonowe zafundowałbym sobie na kolejny sezon w prezencie (o ile w ogóle dojdziesz do wniosku, że Ci one są do ścigania niezbędne). Napęd na Superiorze (XT/SLX) jest minimalnie gorszą z kolei opcją od napędu w Treku (GX Eagle).

Druga podpowiedź to taka, iż jeśli nie masz ciśnienia na ramę karbonową, to wyśmienite wyposażenie i stosunek do ceny masz w proponowanym GRAND Canyon "9", w wersji AL. Jest to jednak, z uwagi na skok amora i minimalnie b. agresywna geometrię, rower "pół-ściezkowy". Wyśmienity amor na FOXie Float 32 Rhytm. Napęd XT Deore i większy skok w widelcu (120 mm), więc możesz popróbować sił niekoniecznie tylko w maratonach. W gratisie dostajesz podstawowego droppera (mykmyk - Iridium Dropper). Przyzwoite klamki od Shimano SLX M7100. Tzw. problemem może być serwis, chociaż od nowego roku w takiej np. małopolsce uruchomiony zostanie stacjonarny serwis Canyona. W Superiorze 979 jeszcze lepszy zestaw klamek (SHIMANO XT BL-M8100/BR-M8100).

Reasumując: Superior XP 979 bez dwóch zdań. Niestety trzeba wyłożyć za produkcję z 2023 r. 10 tysiaka.

Edytowane przez ram
.
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Veriv napisał(a):

Te rowery które zaproponowałeś są chyba zbyt zbliżone przeznaczeniem i właściwościami do obecnego roweru

to mi generalnie nie przeszkadza, nie chce mi się już inwestować w obecny sprzęt na starym geo, 1x12 też uprości jazdę bo jedna manetka, blokada amorka + 1 manetka i tyle mi w zupełności wystarczy na kokpicie, nic więcej nie chcę ?

Odnośnik do komentarza

Tak swoją drogą nasz mechanik, serwisujący rowery wyczynowych kolarzy MTB, twierdzi że jakość karbonowych Superiorów stawia tuż za Specialized, Scott i Cannondale. Trek w kwestii jakości znajduje się na dole jego listy. Z kolei kolega prowadzący serwis naprawy karbonu twierdzi że nigdy w życiu by nie kupił karbonowego Treka lub Canyona bo ich ścianki mają 0,5 mm i są wyjątkowo łamliwe i często trafiają do niego do naprawy. Rowery obu tych firm są produkowane w tej samej fabryce, Quest Composite Technology. Przy  czym Trek ma bardzo dobrą gwarancję a Canyon nie.

Odnośnik do komentarza
59 minut temu, jajacek napisał(a):

Tak swoją drogą nasz mechanik, serwisujący rowery wyczynowych kolarzy MTB, twierdzi że jakość karbonowych Superiorów stawia tuż za Specialized, Scott i Cannondale. Trek w kwestii jakości znajduje się na dole jego listy. Z kolei kolega prowadzący serwis naprawy karbonu twierdzi że nigdy w życiu by nie kupił karbonowego Treka lub Canyona bo ich ścianki mają 0,5 mm i są wyjątkowo łamliwe i często trafiają do niego do naprawy. Rowery obu tych firm są produkowane w tej samej fabryce, Quest Composite Technology. Przy  czym Trek ma bardzo dobrą gwarancję a Canyon nie.

Każda z proponowanych maszynek nie jest idealna. Przywołany GrandCanyon to alumionowa konstrukcja no i nie do wyścigów raczej z uwagi na geometrię i skok amora. Raczej do funu.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, wierzbajol napisał(a):

to mi generalnie nie przeszkadza, nie chce mi się już inwestować w obecny sprzęt na starym geo, 1x12 też uprości jazdę bo jedna manetka, blokada amorka + 1 manetka i tyle mi w zupełności wystarczy na kokpicie, nic więcej nie chcę ?

Ale popatrz ze na tym Focusie masz kąt główki ramy 69-70(w zależności od rozmiaru) a na superiorze masz 69 stopni. Ten Focus wcale jakiś przestarzały nie jest w porównianiu do proponowanego następcy.

Do listy jaką stworzyłeś serio proponuje dopisać bardziej agresywną geometrię, mykmyka, szersze obręcze i opony. Bo to rzeczywiście Ci da więcej. Ten Cannondale Trail Sl 1 2023 który podałeś to coś w tym kierunku. Chociaż ma dość dziwnie dobrany amortyzator. Niby rower trail w nazwie, ale skok 100mm. Niby SID, ale w wersji 32mm zamiast 35mm. Moze jednak takie XC z lekkim akcentem Trail ma sens.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, wierzbajol napisał(a):

dzięki za komentarz, widziałeś gdzieś 979 za 10k ? 969 widziałem, nawet ciut taniej, ale 979 to bardziej ~12k. w treku napęd mi nie leży ?

@jajacek również dzięki za Twoje podsumowanie.

 

55 minut temu, Veriv napisał(a):

 

Do listy jaką stworzyłeś serio proponuje dopisać bardziej agresywną geometrię, mykmyka, szersze obręcze i opony. Bo to rzeczywiście Ci da więcej. Ten Cannondale Trail Sl 1 2023 który podałeś to coś w tym kierunku. Chociaż ma dość dziwnie dobrany amortyzator. Niby rower trail w nazwie, ale skok 100mm. Niby SID, ale w wersji 32mm zamiast 35mm. Moze jednak takie XC z lekkim akcentem Trail ma sens.

Marin Team 2. Ma wszystko o czym pisze Veriv. Nawet Foxa 34 mm. Lekki. Nie ma się do czego przyczepić. Najlżejszy z aluminiaków. Lakier słaby jak komu to nie przeszkadza. Do zawodów nie nadaje się.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...