Pitrich Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Chodzi mi po głowie ten rower. https://www.r-raymon-bikes.com/en-nz/bicycles/mtb-fullsuspension/fullray-120/fullray-120-4-0-2022.html Ktoś miał styczność? Macał? Widział? Firma należy do grupy PEXCO razem z np: Felt, Husqvarna czy KTM a więc nie jest to jakiś No Name. Chodzi mi tu głównie o ramę. Wygląd, skok, geometria - wszystko mi pasuje. Wrzuciłbym sobie koła na microspline i cały napęd 1x12. do tego sprężynowy damper bo akurat mam idealnie pasujący. Napis na ramie totalnie mi wisi, zamiast tego wolałbym by rama byłą zrobiona topornie a nie wycieniowana na chama. Szkoda że nie mam jak sprawdzić tego roweru organoleptycznie. Rower służyłby do jeżdżenia po lesie i "offroad". Zero skakania i agresywnej jazdy po singlach bo po pierwsze nie mam żadnych w promieniu 100km a po drugie nie za bardzo mogę z uwagi na odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Zawieszenie to horst link z tego co widzę więc powinien się dobrze sprawdzać. W Polskich sklepach generalnie do 10k nic ciekawego już nie ma, wysyłkowo z Niemiec czy Hiszpani nie chce mi się brać i czekać nie wiadomo ile. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Nawet jeśli nie jest no name to jest "no service". Skąd weźmiesz śruby, tuleje do zawieszenia. Ta cena jednak jest tak dobra, że nawet jakbyś miał szukać pomocy u tokarzy, to ma to chyba sens Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Taki bieda-full ale co najważniejsze amortyzacja za tę cenę nie jest zła. Rama z z najtańszego alu co nie wróży dobrze przy intensywnej eksploatacji ale po równinie nic się nie powinno dziać. Ja na opisie z tomografii mam same zwyrodnienia kręgosłupa ale nie mam z nim żadnych problemów na hardtailu z oponami 2,3 cala na niskim ciśnieniu i z sztycą podsiodłową tłumiąca drgania. Jak nie masz singli i czegoś na czym tylne zawieszenie ma pracować to nie wiem czy nie jest to strzelanie z armaty do wróbla. Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 2 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Co do śrub,tulejek, itp. Przerabiałem temat z Kellysem ale akurat tam było kilka bardzo cienkich i miękkich śrub z aluminium i tu mnie zestaw naprawczy uratował bo w jednej się zjechał gwint a druga pękła przy wykręcaniu. W tym Raymonie wyglądają na solidniejsze ale wiadomo, wygląd może mylić ? Z resztą, mało która firma udostępnia do detalicznej sprzedaży zestawy naprawcze zawieszenia. Myślę że tutaj pomóc mógłby dystrybutor na PL. Najtańsze aluminium - pewnie 90% rowerów leci na 6061. Czasem zdarzy się 7005 ale to promil. Trek ma swoje "Alpha Aluminum" które jest pewnie marketingową nazwą na jakiś popularny stop. Wątpię by byli mistrzami metalurgii, tym się raczej zajmuje huta czy firma wycinająca profile/hydroforming itp. Mam cichą nadzieję że "podrzędny" producent nie goni za cieniowaniem i odchudzaniem ram bo i po co mu to. Kolejna rzecz, u mnie niestety jest ucisk na korzenie nerwowe i ból po dłuższej jeździe i tłuczeniu po nierównościach. Full zapewnia mi dwukrotny "zasięg" przy mniejszych dolegliwościach. Wiadomo że się ciężko pedałuje ale i gravelem czy karbonowym ht było by łatwiej ale ja się nigdzie nie ścigam, nie spieszę a fullem robiłem i po 150km. Szkoda że w necie nie ma praktycznie żadnych informacji o tym modelu a nie wierzę że nikt tego nie kupuje. Przewrotnie może to być na plus, oznaczało by to że nikt na te maszynki nie narzeka ? W sumie, zawsze można zamówić rower, oglądnąć pomacać i ewentualnie zwrócić ? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Do takiego Marina ro zestawy śrub, łożysk etc zamówisz na allegro w dość przystępnej cenie. A cena roweru będzie raczej porównywalna z tym co podlinkowałeś Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 2 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Tak się składa że mam Marina, tylko co mi z pękniętego roweru ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 2 godziny temu, Pitrich napisał(a): Trek ma swoje "Alpha Aluminum" które jest pewnie marketingową nazwą na jakiś popularny stop. Wątpię by byli mistrzami metalurgii, tym się raczej zajmuje huta czy firma wycinająca profile/hydroforming itp. Mam cichą nadzieję że "podrzędny" producent nie goni za cieniowaniem i odchudzaniem ram bo i po co mu to. Większość użytkowników zagranicznych forów jest przekonana na podstawie sporej wagi i jakości spawów że jest to stop 6061. Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 2 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Zagrywka marketingowa tak jak te wszystkie śmieszne nazwy magicznych systemów. Co do wytrzymałości ram. Póki co najdłużej żyje Romet Rambler z 2013 roku a ma chyba najwięcej przejechane ? Seria 6xxx - słabsza, łatwo spawalna Seria 7xxx- mocniejsza, trudno spawalna Zawsze musi być COŚ! A ja się pytam gdzie są masowo robione rowery na rurkach cro-mo Tange, Reynolds czy Columbus i nie chodzi mi o manufaktury które istnieją na zachodzie. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 Trzymam kciuki że ten Raymon przypasuje. Daj znać proszę po jakimś czasie jak tak atwoje wrazenia Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 Miałem na Tange. 25 lat temu jak mieszkałem na Karaibach :) Nie wiem czy to aby Marin nie był :) Szosę miałem też na Columbusach. Mam też do dziś Authora, rocznik chyba 1997 na Cro-Mo. Miałem też crossa Bullsa z alu 7005. Pancerna rama. Nawet upadek na asfalt przy 120 km/h z dachu samochodu jej nie wzruszył :) Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 W dniu 2.09.2023 o 08:21, amphasis83 napisał(a): 11 godzin temu, Pitrich napisał(a): Zagrywka marketingowa tak jak te wszystkie śmieszne nazwy magicznych systemów. Co do wytrzymałości ram. Póki co najdłużej żyje Romet Rambler z 2013 roku a ma chyba najwięcej przejechane ? Seria 6xxx - słabsza, łatwo spawalna Seria 7xxx- mocniejsza, trudno spawalna Zawsze musi być COŚ! A ja się pytam gdzie są masowo robione rowery na rurkach cro-mo Tange, Reynolds czy Columbus i nie chodzi mi o manufaktury które istnieją na zachodzie. Jeśli Cię to naprawdę interesuje, to pisałem o tym w poście 31 lipca ubiegłego roku: https://www.desperadocycles.com/reynolds-953-bicycle-tubing/ w kontekście polemiki z kol. liftlolodzem nt. ram stalowych. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 @pitrich p.s. możesz nawet w Californii zamówić takowe rurki ? a rower przekazać swoim prawnukom ? Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 3 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 Temat jest do ogarnięcia, nawet można kupić ramę w pełni zawieszoną na cro-mo ale to większość mało znane firmy no i cena w porównaniu do aluminium x2 ? Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 Zastanawiam się jeszcze czy w razie czego przełożyć do tego roweru kompletny napęd Deore 1x12 i koła pod microspline bo mam i to akurat zamleczone i gotowe. Wkład supportu na powerspline jakoś do mnie nie przemawia ? Tak samo kwestia hamulców, albo zostawić Level T albo założyć MT200. Odnośnik do komentarza
Pitrich Opublikowano 6 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Rower przychodzi w wielkim pudle, do skręcenia tylko kierownica i pedały no i regulacja napędu. Porobiłem fotki z bliska bo brakuje w necie zdjęć tego roweru. Moim zdaniem wygląda dość porządnie. Z drobiazgów. stery na łożyskach chyba półzintegrowanych na wiankach (dorzuciłem smaru trochę i nie rozbierałem dalej. Tylny szybkozamykacz z patentem na taki śmieszny kluczyk schowany w oście - średnie rozwiązanie bo doj@#$ było na maksa i musiałem zrobić dźwignię śrubokretem. Ogólnie dość ciężko chodzi ten gwint. Myk-myk chodzi z oporem ale ...działa póki co. Support był ładnie nasmarowany ale ośki kół już nie. Fajne gripy z miękkiej gumy i przykręcane na śrubę, niektóre firmy dają totalny shit a tu nie ma tragedii. Przerzucone koła z Marina + napęd Deore na zewnętrznych łożyskach. Hamulce zostały na próbę te Sram Level T. nie chciało mi się rozpinać hydrauliki a przy okazji zobaczę jak to działają. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się