Skocz do zawartości

Szosa w okolicach 30k


Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, R2rs napisał(a):

Zrobię lekki offtopic wracając do głównego tematu ?

Podjąłem już wstępną decyzję i skłaniam się jednak ku Specialized (chyba, że ktoś jednak przekona mnie jeszcze do Scotta lub Gianta)

Pytając w sklepie pojawiła się jeszcze możliwość zakupu tej wersji:
https://www.specialized.com/us/en/tarmac-sl7-expert/p/199467?color=335321-199467

Jednak zastanawiam się nad zakupem wersji Comp https://www.specialized.com/pl/pl/tarmac-sl7-comp--shimano-105-di2/p/257114?color=396143-257114 i wymianą kół na komplet https://www.specialized.com/pl/pl/roval-rapide-cl-ii/p/174214?color=350602-174214&searchText=30021-5101

Co o tym sądzicie? Może pominąłem coś istotnego?

Lekkim minusem jest 105 zamiast Ultegry, ale koła są chyba lepsze niż te w podanym wyżej Expercie? Dochodzi do tego też aspekt wizualny, jednak białe malowanie bardziej mi się podoba niż ten zielony ? Minusem jest też cena, bo jednak ten komplet wychodzi trochę drożej :< Jeśli chodzi o koła to oczywiście te na wysokim stożku podobają mi się bardziej, ale lekko obawiam się tych bocznych podmuchów wiatru, o których pisaliście wcześniej. Może lepiej wziąć te: https://www.specialized.com/pl/pl/roval-rapide-c-38/p/205534?searchText=30021-4500&color=330189-205534?

Coś chyba zdechła strona Speca. Lepiej, żeby kolor Ci się podobał ? Na upartego osprzęt kiedyś zmienisz, kolor nie bardzo (nie tracąc gwarancji). Białego Tarmaca oglądałem w salonie - wygląda mega ? Na bike discount są Zippy 303 firecrest / 303 S (chyba będą trochę tańsze od tych lepszych Rovali, lżejsze i trochę niższe - 40mm / 45mm). Crash protection z tego co czytałem mają w porządku.

Odnośnik do komentarza

@R2rs
Comp ta sama rama, Di2 w trochę niższej wersji co moim zdaniem nie ma większego znaczenia. Aluminiowa, aluminiowa okrągła kierownica (w Expert  jest taka sama) i jakieś podstawowe koła aluminiaki warte może z 500 zł.

Koła Rapide C38 są kompletnie bez sensu i proponuję o nich zapomnieć. Nie ma problemu z bocznym wiatrem, na nowoczesnych ultra szerokich obręczach.

Koła mające sens to wskazane Rapide CL II ale podlinkowałeś cenę tylko za jedno koło :) Najtaniej wyjdzie Ci zapewne Comp i świetne koła Zipp 303S kosztujące 900 Euro:
https://www.bike24.com/p2381054.html

Są to koła na własnych piastach Zippa z systemem zapadkowym. Mamy koła Zipp w rowerze czasowym i nie ma z nimi problemu. Raz na jakiś czas należy wymienić łożyska, które są standardowe, niedrogie i łatwo dostępne. Obręcz 27 mm pod oponę 28-50 mm. Jeździ się na nich w wyścigach gravelowych bo są mega wytrzymałe. Koło zaprojektowane pod tubeless pod specjalne opony typu hookless.

Jak Zipp to sugeruję kupić z Niemiec, bo polski dystrybutor jest beznadziejny albo jak wybierzesz Specowe to ze Speca w Warszawie na Ponczowej bo jakby coś się z nimi działo to tam będziesz miał najlepszą obsługę gwarancyjną. 

Nie ma na nie crash protection w Europie, chyba że się coś zmieniło. Podobnie ze Specem. Dają jakąś śmieszną zniżkę w Specu na nowe koła jakby co od ceny detal na ich stronie. Zipp i Spec oferują chyba 100% crash protection w USA.

Dwa razy droższe od Zipp ale w cenie Rovali będą Enve Foundatian 45:
https://www.bike24.com/p2398244.html?source=SRP&indexName=production_SEARCH_INDEX_EN&objectId=ENV496935&queryId=0d056374f8594677b65f53bb8e22357a&userToken=db635968-7bbd-42ab-8b11-421503a6a195

Szerokość zewnętrzna obręczy 28 mm czyli koła pod oponę 28 mm. Nie wiem natomiast co to jest za piasta Enve Foundation Road Hub. Ma ratchet jak w DT Swiss ale można poczytać co to jest. Być może jak w Specu piasta robiona dla nich przez DT Swiss.

Ich zaletą jest 5 lat gwarancji 100% crash protection, no questions asked. Właśnie w ramach tej gwarancji leci do mnie kierownica Enve na wymianę, za połamaną w wyścigu. Znowu Enve należy kupić z EU a nie z Polski bo znowu polski dystrybutor jest beznadziejny.

Kolejna opcja to koła Bontrager. Mają 2 lata 100% crash protection
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/koła-rowerowe/koła-do-rowerów-szosowych/c/E420/?pageSize=48&q=%3Arelevance%3AfacetMaterialPLM%3AMaterialComponents16&sort=relevance

Do roweru dokupiłbym karbonową kierownicę. Albo aero jak chcesz żeby było szybko albo okrągłą jak ma być komfort. Najchętniej Enve z wyżej wymienionych powodów. Ja mam w rowerze endurance karbonową okrągłą Speca. Mój syn ma w Tarmacu Enve SES Aero, typu flare, węziej na górze, szerzej na dole a wcześniej miał podobną Speca i twierdzi że Enve znacznie lepsza. Wszystkie karbonowe połamał w kraksach. I 6 kół karbonowych przy okazji :)

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

Podjąłem już wstępną decyzję i skłaniam się jednak ku Specialized (chyba, że ktoś jednak przekona mnie jeszcze do Scotta lub Gianta)

Jeśli masakryczna cena 27 tyś  za rower na 105 nie jest dla Ciebie problemem to bierz Specialized, jeśli Ci się najbardziej podoba. Nie ma nic gorszego niż wydać tyle kasy i jeździć czymś co Ci się nie podoba.

Jeśli i tak planujesz zmienić koła po zakupie to Tarmac SL7 ma przewagę nad Addict RC względem:

- Tarmac ma bodajże większą tolerancje opony, max 32c w SL7 i 30c w Addict RC.

- W Addict RC jest gówniany system podkładek, tzn. nie jesteś w stanie ich przełożyć wyżej i obniżyć kierownicę. Trzeba ciąg rurę sterową. Chociaż widzę, że ten nowy SL7 też ma jakiś specyficzny mostek i może być ten sam problem.

Poza tym różnica 5500 tyś.

Odnośnik do komentarza

@krix
Jeśli się nie znasz, to sugeruję serwis kół zlecić dobremu mechanikowi. Serwisować we własnym zakresie można ewentualnie koła które mają system Ratchet DT Swiss bo tam nie bardzo jest co uszkodzić. Piasty posiadają 6 łożysk maszynowych. 2 z przodu, 4 z tyłu. Wymienia się je kiedy zajdzie potrzeba. Używa się smarów zabezpieczających łożyska przed wilgocią.  W piastach DT 370 standardowo występuje system zapadkowy. W nowszych, droższych wersjach ratchet. W kołach systemowych ze względu na koszty raczej zapadki.

Odnośnik do komentarza
Cytat

Koła mające sens to wskazane Rapide CL II ale podlinkowałeś cenę tylko za jedno koło ? Najtaniej wyjdzie Ci zapewne Comp i świetne koła Zipp 303S kosztujące 900 Euro:
https://www.bike24.com/p2381054.html

Tak, wiem, że komplet wychodzi za 8700 ? Zastanawia mnie ta różnica w cenie, bo te Zippy, które wrzuciłeś to jest 4000, więc te Rovale kosztują 2 razy więcej. Skąd ta różnica?
 

Cytat

Do roweru dokupiłbym karbonową kierownicę. Albo aero jak chcesz żeby było szybko albo okrągłą jak ma być komfort. Najchętniej Enve z wyżej wymienionych powodów. Ja mam w rowerze endurance karbonową okrągłą Speca. Mój syn ma w Tarmacu Enve SES Aero, typu flare, węziej na górze, szerzej na dole a wcześniej miał podobną Speca i twierdzi że Enve znacznie lepsza. Wszystkie karbonowe połamał w kraksach. I 6 kół karbonowych przy okazji ?

Myślę, że nad kierownicą będę zastanawiał się już później i tak już bez niej mam dużo tematów do przemyśleń ?
 

Cytat

Jeśli masakryczna cena 27 tyś  za rower na 105 nie jest dla Ciebie problemem to bierz Specialized, jeśli Ci się najbardziej podoba. Nie ma nic gorszego niż wydać tyle kasy i jeździć czymś co Ci się nie podoba.

Jeśli i tak planujesz zmienić koła po zakupie to Tarmac SL7 ma przewagę nad Addict RC względem:

- Tarmac ma bodajże większą tolerancje opony, max 32c w SL7 i 30c w Addict RC.

- W Addict RC jest gówniany system podkładek, tzn. nie jesteś w stanie ich przełożyć wyżej i obniżyć kierownicę. Trzeba ciąg rurę sterową. Chociaż widzę, że ten nowy SL7 też ma jakiś specyficzny mostek i może być ten sam problem.

Poza tym różnica 5500 tyś.

Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem, że po zmianie kół ten rower i tak będzie kosztował grubo ponad 30k, a będzie to wciąż "tylko" 105. Zastanawiam się czy to aż tak duża różnica? Oczywiście pomijając wagę, która w Ultegrze jest niższa. W sumie ciekawy też jestem tej róznicy, o której piszesz (5500), czy te rowery rzeczywiście są prawie identyczne, a różnica wynika jedynie z marży Speca? 

Odnośnik do komentarza
Cytat

Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem, że po zmianie kół ten rower i tak będzie kosztował grubo ponad 30k, a będzie to wciąż "tylko" 105. Zastanawiam się czy to aż tak duża różnica? Oczywiście pomijając wagę, która w Ultegrze jest niższa. W sumie ciekawy też jestem tej róznicy, o której piszesz (5500), czy te rowery rzeczywiście są prawie identyczne, a różnica wynika jedynie z marży Speca? 

To już musisz sobie sam odpowiedzieć ?. W salonie Speca powiedzą Ci, że różnica ceny jest stąd że ich rowery są wyśmienite. W salonie SCOTTa powiedzą, że to marża, to samo powiedzą u GIANTa ;). 

Jak dla mnie wydatek na Ultegre jest bez sensu, 105 Di2 działa świetnie, te kilka gram mniej nie zrobi Ci różnicy.

Przy takich kwotach rowerów nie kupuje się w ciemno. Idź na jazdę próbną i zobacz na którym czujesz się lepiej. W Specu chyba nie ma problemów z jazdami próbnymi, u SCOTTa również dostałem rower do przetestowania. Jak byłem w Orbea to powiedzieli mi że mogę tylko na chodnik wyjechać... 

Odnośnik do komentarza
[mention=11126]krix[/mention]
Jeśli się nie znasz, to sugeruję serwis kół zlecić dobremu mechanikowi. Serwisować we własnym zakresie można ewentualnie koła które mają system Ratchet DT Swiss bo tam nie bardzo jest co uszkodzić. Piasty posiadają 6 łożysk maszynowych. 2 z przodu, 4 z tyłu. Wymienia się je kiedy zajdzie potrzeba. Używa się smarów zabezpieczających łożyska przed wilgocią.  W piastach DT 370 standardowo występuje system zapadkowy. W nowszych, droższych wersjach ratchet. W kołach systemowych ze względu na koszty raczej zapadki.
Dzięki Jacek!
Nie znam się, ale się poznam, a co!...Mam nadzieję, że mi się uda. Lubię sam grzebać i wiedzieć, jak to jest zbudowane, daje mi to satysfakcję (możliwe, że co odpuszczę samodzielny serwis amora). Przynajmniej w rowerze, bo samochód mnie upokarza I oddaję go do mechanika, zapominam stale gdzie są te wszystkie simerbloki, półosie, stabilizatory i nie udaję, że wiem o co chodzi Chociaż przynajmniej nauczyłem się sam zmieniać olej i wymieniać filtry (trzeba wynająć samodzielne stanowisko z podnośnikiem i zlewarką do starego oleju, jest jeszcze takie w Krakowie, chociaż coraz trudniej znaleźć warsztat ze stanowiskiem samoobsługowym, gdzie nawet pożyczają jakieś narzędzia).

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza




Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem, że po zmianie kół ten rower i tak będzie kosztował grubo ponad 30k, a będzie to wciąż "tylko" 105. Zastanawiam się czy to aż tak duża różnica? Oczywiście pomijając wagę, która w Ultegrze jest niższa. W sumie ciekawy też jestem tej róznicy, o której piszesz (5500), czy te rowery rzeczywiście są prawie identyczne, a różnica wynika jedynie z marży Speca? 
To już musisz sobie sam odpowiedzieć . W salonie Speca powiedzą Ci, że różnica ceny jest stąd że ich rowery są wyśmienite. W salonie SCOTTa powiedzą, że to marża, to samo powiedzą u GIANTa ;). 
Jak dla mnie wydatek na Ultegre jest bez sensu, 105 Di2 działa świetnie, te kilka gram mniej nie zrobi Ci różnicy.
Przy takich kwotach rowerów nie kupuje się w ciemno. Idź na jazdę próbną i zobacz na którym czujesz się lepiej. W Specu chyba nie ma problemów z jazdami próbnymi, u SCOTTa również dostałem rower do przetestowania. Jak byłem w Orbea to powiedzieli mi że mogę tylko na chodnik wyjechać... 


Ja popieram ideę wypróbowania.
Sam teraz kupowałem na ślepo, mimo że dużo tańsze rowery i wiem, że jednak warto pożyczyć i zrobić sobie całodniową/parogodzinną wycieczkę, więcej niż kółko wokół sklepu.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza

Z czego wynika cena Speca? Z kilku czynników. Po pierwsze z brandingu. Spec i Trek to firmy które od lat pozycjonują się na topie i wykładają ogromne pieniądze na sponsoring. To musi wrócić w cenie produktów. Druga sprawa to R&D. Tarmac SL7 projektuje niemiecka firma Denk Engineering. Tworzą prototypy w modelu komputerowym, potem prototypy są budowane z karbonu i testowane wraz z amerykańskim zespołem R&D Speca i w ich tunelu aero. Potem wybierają najlepsze i dają do testowania zawodowcom. Potem feedback od nich, dokonanie niezbędnych zmian i przekazanie do produkcji w fabryce Topkey na Tajwanie. Tarmac SL7 składa się z ok. 500 karbonowych elementów łączonych ręcznie. Cały projekt przygotowania nowego roweru trwa 3 lata. Każda rama jest praktycznie identyczna, zbudowana z materiałów najwyższej jakości.

Scott też jest topowym brandem ale w rowerach szosowych jego branding plasuje się poniżej Speca i Treka. Ja bym jednak dał mu szansę i bym zrobił jazdę testową. 5k przy rowerze za 30k to nie jest wielka różnica. Jak się kupuje taki rower to warto kupić to co nam się bardziej podoba i na czym lepiej się czujemy niż kierować się tylko ceną. Swoją drogą Denk Engineering wcześniej pracował dla Scotta i Cannondale :)

W opozycji do takich top brandów mamy chińskie ramy typu open mould. Często wyglądają podobnie bo Chińczycy uwielbiają kopiować to co dobre. Z czego składają się w środku? Cholera wie :) Z jakiegoś karbonu. Z ilu części? Nikt nie wie. Czy były testowane w tunelu aero albo przez zawodowców albo były robione crash testy? No bez jaj :) CCC czyli Cena Czyni Cuda. Czy są to złe rowery? Absolutnie nie. Niektóre z nich są bardzo dobre. Czy amator odczuje różnicę między Specem a Ali Express? Doświadczony amator, nawet taki jak ja odczuje. Czy będzie to znaczna różnica? Nie, bardzo nieznaczna na poziomie amatorskim. Znaczna na poziomie wyczynowym.

Czy mamy znane firmy które kupują takie chińskie ramy typu open mould i sprzedają pod swoim brandem? Oczywiście. Takim przykładem jest Romet czy włoska De Rosa.

Czy kupiłbym Tarmac SL7? Jest to zajebisty rower, co potwierdzi każdy który miał z nim do czynienia. Nowego bym nie kupił bo płaci się znaczne premium a ja należę do oszczędnych. Ale kupiłem młodemu Tarmac SL6 powyprzedażowy za 15k w którego jeszcze włożyliśmy 5k w upgrade. I kupiłem drugi SL6, ciut tańszy na zapas :) Jak kogoś stać na nowy to czemu nie?

Co do kół to z czego wynika różnica między kołami Zipp a Roval? Zipp ma bardzo agresywną politykę cenową. Te koła są budowane w trochę tańszej technologii i mają gorsze piasty niż koła Roval. Są też chyba na tańszych szprychach. Czy to ma znaczenie dla amatora? Nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

W opozycji do takich top brandów mamy chińskie ramy typu open mould. Często wyglądają podobnie bo Chińczycy uwielbiają kopiować to co dobre. Z czego składają się w środku? Cholera wie ? 

To czasem nie jest Tarmac SL7? ? https://pl.aliexpress.com/item/1005005381697172.html?pdp_npi=2%40dis!PLN!3 915%2C71zł!3 915%2C46zł!!!!!%40211b813b16890683627173734e540e!12000032824816074!btf&_t=pvid%3A4b685eb3-4130-4e3f-8c33-b56d3e61038b&afTraceInfo=1005005381697172__pc__pcBridgePPC__xxxxxx__1689068363&spm=a2g0o.ppclist.product.mainProduct&gatewayAdapt=glo2pol

Jedyne 4 tyś zł ;). Ostatnio nawet jakiegoś SCOTTa Sparka widziałem za śmieszne pieniądze ;).

@R2rs dopytaj również na jakie rabaty możesz liczyć od ceny katalogowej. Ja w tamtym roku w Specu nie dostałem żadnego rabatu, u SCOTTa udało mi się wyciągnąć tysiaka. Może u Ciebie w mieście Spec będzie bardziej łaskawy. 

Kupujesz jako osoba fizyczna? Jeśli masz działalność to odliczenie samego VAT przy takich kwotach już robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Cytat

dopytaj również na jakie rabaty możesz liczyć od ceny katalogowej. Ja w tamtym roku w Specu nie dostałem żadnego rabatu, u SCOTTa udało mi się wyciągnąć tysiaka. Może u Ciebie w mieście Spec będzie bardziej łaskawy. 

Kupujesz jako osoba fizyczna? Jeśli masz działalność to odliczenie samego VAT przy takich kwotach już robi robotę.

W obu sklepach powiedzieli mi, że dostanę 10% rabatu. W przypadku Speca również na dodatkowe koła. Tak, będę brał na działalność ?

Myślę, że teraz pozostało już tylko przetestować te rowery i podjąć ostateczną decyzję. Niestety nie ma możliwości wypożyczenia na dzień i zrobienia jazdy testowej, w grę wchodzi tylko test po parkingu. Jedynie w Specu usłyszałem, że mogą spróbować sprowadzić z Warszawy jakąś testówkę (o ile w ogóle mają)

Odnośnik do komentarza

Spec posiada całą flotę rowerów testowych z tym że centrala na Wschodnią Europę z tą flotą jest w Czechach. Kiedyś kosztowało to 200 zł za dobę i dzięki takim testom dokonałem dobrego wyboru. Ale jeśli nie masz jak przetestować Scotta, to nie ma do czego porównać. Ja bym zadzwonił do centrali Scotta w Warszawie i zapytał. Chyba muszą mieć coś na testy. Tym bardziej że niedawno takie robili.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...