Skocz do zawartości

Hamulce hydrauliczne vs mechaniczne a nadwaga


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Veriv napisał(a):

@gosc Hamowanie to jest skomplikowana sprawa. Zgodnie ze sztuką to inaczej hamuje sie w szosie, inaczej w mtb. W szosie zazwyczaj OK jest hamować mniej więcej do połowy, do tak zwanego szczytu zakrętu. W MTB zazwyczaj lepiej zahamować przed zakrętem a w samym zakręcie hamować tyłem. I to nie po to by zwalniać tylko po to by kontrolować przyśpieszanie i płynnie złożyć się w zakręt. Starym koniom które postanowiły się nauczyć takich niuansów najlepiej by zrobił instruktor i dość drogie szkolenia techniki jazdy. 

Mówisz o jeździe sportowej, na zawodach, czy typowo miejskiej, wycieczkowo-turystycznej? ?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, gosc napisał(a):

Twoja odpowiedź jest bardziej "techniczna".

Cały wątek przed Twoim pytaniem dotyczył techniki jazdy, stąd techniczna odpowiedź.

2 minuty temu, gosc napisał(a):

Mnie chodziło o cos takiego, "hamuje tylnym, bo lewą ręką sygnalizuję kierunek skrętu". ? 

Tak nie rób, bo to niebezpieczne. Już wiele osób w tym wątku pisało Ci wielokrotnie, jaka jest prawidłowa technika hamowania. Jeśli chodzi o przypadek skrętu w lewo, w ciągu ostatnich 3 godzin pisałem o tym dwukrotnie i Oskar co najmniej jednokrotnie. Rób, jak uważasz, ale czuj się ostrzeżony. Z mojej strony kończę ten wątek, bo nie mam poczucia, że napisanie jeszcze raz o technice hamowania przy skręcie w lewo coś jeszcze zmieni w Twoim nastawieniu ? 

Odnośnik do komentarza

Tam jest trochę dopisane przy skrętach. W przypadku samochodów jest jednoznacznie napisane, że sygnalizacja musi być przez cały czas wykonywania manewru i ma się zakończyć po wykonanym manewrze. Ten punkt dotyczy rowerów, tu już jest zaznaczone, że ma być przed wykonaniem, bez uwzględnienia jak długo. Punkt 4 mówił o tym, że w przypadku rowerów sygnalizacja ma być tylko wtedy, jeśli wykonanie sygnalizacji tj. oderwanie ręki od kierownicy będzie bezpieczne i nie zaburzy jazdy na rowerze. Więc ustawodawca się przygotował na Twoje podchwytliwe zabiegi ? 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, sl66 napisał(a):

Cały wątek przed Twoim pytaniem dotyczył techniki jazdy, stąd techniczna odpowiedź.

Tak nie rób, bo to niebezpieczne. Już wiele osób w tym wątku pisało Ci wielokrotnie, jaka jest prawidłowa technika hamowania. Jeśli chodzi o przypadek skrętu w lewo, w ciągu ostatnich 3 godzin pisałem o tym dwukrotnie i Oskar co najmniej jednokrotnie. Rób, jak uważasz, ale czuj się ostrzeżony. Z mojej strony kończę ten wątek, bo nie mam poczucia, że napisanie jeszcze raz o technice hamowania przy skręcie w lewo coś jeszcze zmieni w Twoim nastawieniu ? 

W pewnym sensie tez chodzi(ło) o to, że nie da się hamować lewa ręką, skoro wykonywana jest sygnalizacja. ? Jakbyście chcieli, to nie da się. ? Wszelkie rady biorę po uwagę, a jw. staram się  sygnalizować i skręcać na tyle uważnie i mam nadzieję bezpiecznie, jak tylko się da.  

Odnośnik do komentarza

@gosc mogłeś nas źle zrozumieć w pewnym momencie. Główna siła hamowania idzie z przedniego hamulca, jeśli jednak sygnalizujemy zamiar skrętu to przez chwilę hamujemy tylko tylnym, później po chwycie kierownicy dochodzi druga ręka. Ogólnie jadąc czy to turystycznie czy sportowo zawsze lepiej wejść optymalnie w zakręt tj. przyhamować przed zakrętem podczas jazdy prosto, zrobić przeciwskręt, nogę od wewnętrznej strony zakrętu unieść do góry, złożyć rower w zakręcie aby mieć lepszą przyczepność, przenieść ciężkość na nogę od strony zewnętrznej (ta co jest na dole), zacząć zakręt szeroko, w szczycie jechać wąsko i wyjechać szeroko. Minimalizujemy w ten sposób siły które na nas działają, zmniejszamy szansę na przewrotkę, dajemy sobie więcej czasu na reakcję i możliwości odbicia jeśli by coś wyskoczyło, nie zbliżamy się dzięki temu do granic przyczepności więc mniej zużywamy opony czy podzespoły roweru takie jak piasty, w razie pojawienia się piasku albo mokrego odcinka na szczycie zakrętu niwelujemy szansę na przewrotkę a wysoko uniesiona noga od strony wewnętrznej daje nam szansę na odratowanie w razie uślizgu kół. 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, Oskarr napisał(a):

Tam jest trochę dopisane przy skrętach. W przypadku samochodów jest jednoznacznie napisane, że sygnalizacja musi być przez cały czas wykonywania manewru i ma się zakończyć po wykonanym manewrze. Ten punkt dotyczy rowerów, tu już jest zaznaczone, że ma być przed wykonaniem, bez uwzględnienia jak długo. Punkt 4 mówił o tym, że w przypadku rowerów sygnalizacja ma być tylko wtedy, jeśli wykonanie sygnalizacji tj. oderwanie ręki od kierownicy będzie bezpieczne i nie zaburzy jazdy na rowerze. Więc ustawodawca się przygotował na Twoje podchwytliwe zabiegi ? 

No nie wiem. Ja w tym artykule nic takiego nie widzę. https://lexlege.pl/prawo-o-ruchu-drogowym/art-22/

O rowerze, jest tylko punkt 5a.

Czytamy różne PORDy? ?

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, gosc napisał(a):

Mówisz o jeździe sportowej, na zawodach, czy typowo miejskiej, wycieczkowo-turystycznej? ?

Panie gosc, technika jazdy nie dzieli się na wycieczkowo turystyczną lub na zawodach. Dzieli się na poprawną lub niepoprawną.

  

W dniu 19.07.2023 o 14:59, gosc napisał(a):

Może się nie znam ;-), ale to chyba nie jest dobry sposób na spowolnienie/zatrzymanie podczas zjazdu z dużą prędkością,  a nawet przy normlanej jeździe. Moim zdaniem, fikołek i itp. gwarantowany. Zanim się przyzwyczaiłem do nowego ustawienia, po zmianie stron manetek, to raz miałem tylne koło na plecach, bo hamowałem przednim. I to przy prędkości może 1-2 km/h, to przy 40-50 z górki taki delikwent leci przez kierownicę.

Traktor, baba w SUVie i taksówkarz mają w poważaniu czy jedziesz sportowo czy wycieczkowo-turystycznie. Liczy się tylko to czy się w nich wpakujesz czy też nie wpakujesz. Pewnie będziesz dalej kontestować cokolwiek przeczytasz i dalej hamować tyłem jak powyżej. Trudno, co robić. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...