Skocz do zawartości

szybsze opony do crossa - zamiast fabrycznych 28x1.60


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, hej,

chciałbym Was prosić o radę na jakie opony zmienić fabryczne, montowane w Unibike Viper GTS 2018 - SCHWALBE SMART SAM / 28X1.60.

Rower mam dokładnie taki jak w tym linku z 2018r. https://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-viper-disc-gts-2018-p-2200.html , w 90% jeżdzę po ścieżkach rowerowych miejskich (Warszawa) - czyli asfalt/kostka, od wielkiego dzwona odbije w jakiś lasek, ale na ścieżkę ubitą/twardą. Nie jeżdżę w terenie ani po żadnych piachach, itp.

Roweru nie chce zmieniać, ale chciałbym trochę zmniejszyć opory + łatwość/szybkość przejazdu na ścieżkach właśnie poprzez wymiane na jakieś może cieńsze z innym bieżnikiem opony pasujące do cross'a.

Jestem totalnym laikiem więc nie za bardzo wiem, które warto kupić i czy potrzebuje też zmienić dętkę no czy opona będzie pasowała do mojego roweru.

Z góry dzięki za jakieś propozycje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

A co powiecie o tej?

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-efficiency-pd33291/

Kolega mi wczoraj pisał żebym szukał 700c 38 a nawet 35 semislick jeśli faktycznie na asfaltowe/kostkowe ścieżki rowerowe i najlepiej zwijaną (bo będzie lżejsza) i niekoniecznie bezdetkowa bo tego nie wykorzystam a po co dopłacać.

Lub taka?

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-terreno-zero-g2-0-pd20321/

Ja piernicze nie wiedziałem ze opony to doktorat prawie

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, disaster3 napisał(a):

Ja piernicze nie wiedziałem ze opony to doktorat prawie emoji3.png

Proponuję byś sobie wyszukał na YT tematy - opony do gravela. Po prostu jest teraz więcej świeższego tematu do znalezienia. Rozmiary i zastosowania podobne jak w crossach a bieżniki mają przyjemne i szukać coś w tym stylu. Gravelowa to i cena pewnie z auutomatu w górę ale coś podobnego niby dla innych rowerów się znajdzie.

Chłopaki ci już podali wskazówki. Kwestia która bardziej apetyczna na twoje potrzeby. Możesz jeszcze pomyśleć nad szerokością tą samą a może nawet większą tak do 1.75 bo więcej może nie wejść ale gładszy bieżnik. Będzie bardziej miękko ale gładko. Na węższych, lżejszych, gładszych szybciej się śmiga po równym. Resztę załatwisz ciśnieniem. Zwijane droższe ale lżejsze niż drutowe. Drutowe mogą też być wytrzymalsze. Podświadomie jakoś nie podobają mi się takie ... semi slicki z bardzo agresywnym bieżnikiem po bokach. Z jednej strony wizualnie a z drugiej z tego co piszą to przy ostrzejszych zakrętach z większą prędkością mogą słabiej trzymać i jest dyskomfort. Kwestia stylu jazdy, terenu, preferencji. Pozostaje gęstość oplotu, waga, możliwy przebieg itp. itd.

Powodzenia w obronie doktoratu ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.06.2023 o 07:52, disaster3 napisał(a):

A co powiecie o tej?

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-efficiency-pd33291/

Kolega mi wczoraj pisał żebym szukał 700c 38 a nawet 35 semislick jeśli faktycznie na asfaltowe/kostkowe ścieżki rowerowe i najlepiej zwijaną (bo będzie lżejsza) i niekoniecznie bezdetkowa bo tego nie wykorzystam a po co dopłacać.

Lub taka?

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-terreno-zero-g2-0-pd20321/

Ja piernicze nie wiedziałem ze opony to doktorat prawie emoji3.png

To teraz wyobraź sobie wybór roweru ?

prof. dr hab.

Odnośnik do komentarza

jak wyżej, juz zamówiłem po obejrzeniu kilku filmików na YT i były też wyżej polecane.
https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-thundero-tr-pd24922/?v_Id=151952 - 700x40c

@krix

Nie wiedziałbym co wybrać, dobrze że nie mam tego dylematu, a rower traktuje czysto rekreacyjnie, zamiast chodzenia (co tez czasem robię), to wyskoczenie na godzinke na cardio jako uzupełnienie normalnego treningu lub w dzień nietreningowy. Kręcenie sie po ścieżkach rowerowych, wiec cross z troche szybszymi oponami powinien oblecieć.

Jeśli teraz miałbym wybierać rower, to chyba wybrałbym sie to sprawdzonych miejscówek Bike-Sizing/Fitting aby mi coś doradzono po pomiarach i wywiadzie, do czego miałby mi służyć itd... Za dużo tego jest i można z pół roku spędzić na szukaniu, czytaniu, rozkminianiu....

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Panowie, wyjaśnijcie mi zagadkę:
kupiłem opony Schwalbe Marathon Plus Tour, Rozmiar 47 × 622. Powinny mieć szerokość 47 mm. A mają 40-42 ( zależy, jak mierzyć, ale na pewno bieżnik nie ma 47 mm). Mierzę opony na dwóch innych rowerach obok stojących - Hutchinson Toro 52 x 622 - ma 52 mm, B'twin 44 x 622 - mają 44 mm. A te Schwalbe 47 są węższe niż te B'TWINY 44. 
Kupiłem specjalnie prawie dwucalowe, żeby były w trekkingu jak najszersze

fc8273f53207eb69ca658ee70cba8113.jpgdcb3ffc27a7654a5d4dc54659c603652.jpg5b291865250d133e9942a382bf09b7e3.jpg
Odnośnik do komentarza

Dobra, teraz policzyłem sobie 1,75 x 2,54 cm (1 cal) i wychodzi 4,45 mm. No to bliżej tego wyniku 42 mm. W takim razie źle sobie policzyłem, przy kupnie. Ale dalej nie rozumiem, czemu te opony na dwóch pozostałych rowerach mają tyle mm, ile pierwsza liczba przy rozmiarze ( ileś_mm x 622)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

 

Cytat

Dobra, teraz policzyłem sobie 1,75 x 2,54 cm (1 cal) i wychodzi 4,45 mm. No to bliżej tego wyniku 42 mm. W takim razie źle sobie policzyłem, przy kupnie. Ale dalej nie rozumiem, czemu te opony na dwóch pozostałych rowerach mają tyle mm, ile pierwsza liczba przy rozmiarze ( ileś_mm x 622)

Czy w każdym z tych rowerów masz taką samą szerokość obręczy? Na jakiej obręczy są te Marathony?

W szerszych obręczach opona inaczej się układa i przez to po napompowaniu jest węższa.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...