Skocz do zawartości

Amortyzator powietrzny nie tapered


Rekomendowane odpowiedzi

Z prostą sterówką są tylko używaki albo niskopółkowy szmelc. Na pewno nie warto iść tą drogą. Odnośnie "przejściówki" to żeby zamontować wideł z poszerzaną sterówką w ramie z prostą główką trzeba użyć specyficznego steru dolnego EC44... np. tu masz taki komplet: ZTTO rowerowy wewnętrzny bezgwintowy zestaw słuchawkowy 44mm ZS44 CNC 1 1/8 " 1 1/2" 1.5 stożkowy widelec EC44 zestaw słuchawkowy MTB do mostka rowerowego| | - AliExpress

Odnośnik do komentarza

Z tokenem (przejsciówką) ma sens zabawa tylko jeśli masz nową ramę i na siłę chcesz wpakować przyzwoity amor powietrzny aby zabawić się na singlach i pojeżdzić w ogóle po górkach . Zauważ, że jak już poweźmiesz tę myśl, to token jest półśrodkiem, zawsze to będzie to "coś" pośredniego w widelcu, dodatkowy element,  zmieini Ci geometrię roweru a summa summarum dojdziesz do wniosku, że tak naprawdę rajcowałby Cię rower typowo xc lub ścieżlowiec (all mountain)  tylko do tych zadań. Przerabiałem to w żony Bobcat 5 z rewelacyjną ramą ale niestety z osiami QR i szmatławym santourem. Gdzieś widziałem włożony foxa do Bobcata 4 o wartości przewyższającej cenę netto roweru. Widziałem pięknie tunningowany rower grawitacyjnym San Quentin 3 że  sztywnym widelcem (!). We szystkich przypadkach właściciele nie byli zadowoleni z prostego powodu: sami nie wiedzieli co chcą a gdy zrobili upgread w tym kierunku stwierdzał, że charakter roweru co prawda został zmieniony ale rama nie ta, ale QR, ale brak boosta, ale hamulce bo nie dadzą rady na zjazdach etc, etc. Młode moje miało kiedyś na początku Wildcata 5 Trail. To była ciekawostka : z tyłu QR, z przodu widelec na sztywnej osi Santour Lor DS , sprężynowy,  zamontowany w ramie bez taperowania ( nie zwężanej) .Ale była sztywna oś ? była. Z tyłu QR.

 Tu okazuje się , że najważniejszą jest rama , tapetowanie pozwalające na montaż dowolnego amora, odpowiednia szerokość tylnych wideł do montażu  koła na s tylnej osi. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, mike21 napisał(a):

Z prostą sterówką są tylko używaki albo niskopółkowy szmelc. 

Są nowe Judy gold czy to też szmelc? To jakich szukać?

 

Godzinę temu, ram napisał(a):

Tu okazuje się , że najważniejszą jest rama , tapetowanie pozwalające na montaż dowolnego amora, odpowiednia szerokość tylnych wideł do montażu  koła na s tylnej osi. 

Tak, tak ale do tego że nie ma dla mnie ramy z odp. geo za rozsądne pieniądze już doszliśmy, teraz pracujemy z tym co mamy, czyli obecną ramą 

Odnośnik do komentarza

Judy Gold od 2022 tylko boost i tylko tapered. Mozna jeszcze kupić gdzieś po sklepach z prostą rurą i qr. Ale to bieda widelcowa. Aczkolwiek jeśli ważysz do 80kg nie ma tragedii.

Stery EC44 podnoszą główke o 9-12mm (zależy co się kupi). Kąt główki się wypłaszcza o 0,5 stopnia. Do przeżycia chociaż nie praktykuję druciarstwa.

Odnośnik do komentarza

Nie odbierz tego za złośliwość; słowo pisane komunikatorem nie oddaje emocji. Moje zdanie jest takie, że w Twoim przypadku nie warto inwestować w Air amor. Koszt 1,5 do 2,4 tys. to znaczna cena fajnej używki. Zobaczysz co będzie się działo na rynku wtórnym w październiku, listopadzie.  Do  Twoich potrzeb, zastosowań, pozostałbym przy obecnym sprzęcie. 3-5 razy wyjazd w góry może zaspokoić w Twoim przypadku  lokalna wypożyczalnia. Warto doszkolić się teoretycznie, dozbierać kasy i kupić wymarzony rower (n+1) w następnym, lub 2025 r. Ja, pomimo braku płynności finansowej z powodów wydatków wyższej konieczności, mogłem zakupić sztywniaka na boostach, magurach, foxie po 4 latach zmagań finansowych. Żaden wstyd. Gdybym wrzucił fotkę na jakim rowerze poruszam się na co dzień pół forum wyśmiałoby mnie. Przed latem ( jestem przygotowany ba konkretny koszt) planuję zakup karbonu do maratonów/ b.długich dystansów i będzie to mój czynny 4-ty rower. Zobacz jak szczęśliwe są dziewczyny na tym forum z zakupu RockRów. I tak powiem ....Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Markhor jest bardzo topornym i tępo pracującym amortyzatorem. Można to porównać ze świeżo serwisowanym Raidonem. Uważam, że albo kupować coś co daje znaczną wartość dodaną (np. jak wspomniał @ram przebierając w używanych ew. bawiąc się w druciarstwo i montować coś przyzwoitego nowego) albo odpuścić temat upgrade'u tego roweru.

Markhor/Judy przy masie użytkownika przekraczającej powiedzmy 85kg zachowują się już niestabilnie (żeby nie napisać niebezpiecznie) przy ambitniejszej jeździe np. na szybkich singlach, przede wszystkim daje się we znaki podatność na skrętność boczną. Dodatkowo wiotkość potęguje efekt mikrodgrań koła przy hamowaniu (zmniejsza przyczepność).

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...