Skocz do zawartości

[MTB] Full dla amatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem,

potrzebuję wsparcia w wyborze roweru, raczej typu full. Dlaczego full:

- bo gravel mnie nudzi, bo nudzą mnie długie wyprawy, a jedyny moment kiedy czuję, że żyję, to jakiś zjazd 

- bo to komfort jazdy w porównaniu do takiego sztywniaka jak wyżej wymieniony 

- mieszkam w miejscu gdzie jest dosyć płasko, więc jakiś duży skok nie będzie przeze mnie wykorzystany, 100-120mm wydaje się słuszne, ale jak ktoś wie lepiej, albo jeśli się mylę, to chętnie się o tym dowiem 

- jestem amatorem, i nim w tej dziedzinie pozostanę, stawiam komfort ponad sekundy, ale na rowerze turystycznym umarłbym po minucie ze znudzenia 

- budżet? Przyjmijmy, że mnie stać na dobry sprzęt, ale nie widzę sensu wydawania 30 tysięcy złotych, bo się nie ścigam, i nie jeżdzę codziennie 

- nie znam się na kątach, ramach, geometrii, i tutaj przyda się mi porada od Was

- 181 wzrostu, 85 kilogramów wagi, ale rozmiar to już wybiorę sobie ze sprzedawcą  

- sprzedawcy proponują mi maszyny typu Specialized Stumpjumper,  Trek Top Fuel 7 gdzie ja nigdy ich możliwości nie wykorzystam. 

 

Pomożecie? :D

Odnośnik do komentarza

Na dobrym fullu nawet po Puszczy Kampinoskiej jeździ się zajebiście. Parę razy się już przymierzałem ale zawsze były jakieś ale. W każdym razie mam go na radarze.

Kiedyś brałem na kilkudniowe testy trzy karbonowe rowery z górnej półki. Spec Stumjumper, Spec Epic FSR World Cup i Spec Epic Hardtail. 

Stumpjumper to była kompletna pomyłka. Ten rower był wygodny jak kanapa ale ledwo jechał do przodu nie wspominając o jeździe pod górę. Totalny overkill i strzelanie z armaty do wróbla,

Epic Hardtail był to bardzo sztywny przecinak dający dużą prędkość ale bez szczególnego komfortu. Takiego posiadam obecnie.