krix Opublikowano 23 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 9 godzin temu, Szwedacz napisał(a): Tu masz fajny artykuł, gdzie się (choć nie za szczegółowo) rozpisali o poszczególnych parametrach geometrii: https://www.bikeradar.com/features/the-ultimate-guide-to-bike-geometry-and-handling Jak spojrzysz po katalogach, to zauważysz tendendecję, że im bardziej wypłaszczona główka, tym krótszy mostek, a szersza kierownica. Zwracaj uwagę czy HTA jest mierzone w sagu, czy nie (mało kto to podaje), bo wraz ze wzrostem skoku amortyzatora wypłaszcza ci się HTA, mimo że podczas normalnej jazdy, w sagu, armotyzator będzie te 15-20% ugięty, a więc i kąt główki będzie nieco stromszy podczas jazdy. Wracając do samych wyciągnięć, jak chcesz sobie zobrazować i porównać, to masz na szybkości sklecony taki kalkulatorek: https://www.desmos.com/calculator/mrwose9dll Możesz sobie porównać 2 konfiguracje (kierownica, mostek) mając jako punkty odniesienia stery oraz suport. Siodełko pomijam, bo generalnie będziesz chciał dobierać ramy tak, by zachować stałą relację położenia nóg i siodełka względem suportu, więc tej części roweru za bardzo nie wykorzystasz do regulowania wyciągnięcia za kierownicą. Jak chcesz to sobie rozbuduj o uwzględnianie gięcia i zmiany nachylenia kierownicy. Tu model zakłada kij od szczotki. Najprościej backsweep i obrót uwzględnić odpowiednio skracając parametr długości mostka o te przesunięcie wynikające z tego gdzie mamy gripy względem środka kierownicy. Dzięki, fantastyczne. Najbardziej podoba mi się to: Niżej magia, nie ruszać Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Widać Kraków jest w niższej lidze 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Ale BMC można potestować w Krakowie 😉 BMC Switzerland Polska - Dni Testowe 2025 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 23 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja Ale BMC można potestować w Krakowie BMC Switzerland Polska - Dni Testowe 2025 Zobaczyłem ofertę BMC. Przy nich Radony i Meridy to darmocha.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja 6 godzin temu, jajacek napisał(a): Dzięki 👍 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 28 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja Pamowie, domykam kupno Attention dla żony.Przymierzaliśmy dzisiaj w sklepie rozmiar M i L.Wg rozmiarówki żona powinna mieć M. Jak widziałem, jak jeździ na M (moim zdaniem kolana zbliżaly sie jej do kierownicy i chyba twierdziła, że nogi ma za bardzo zgięte), to poprosiłem ją żeby przejechała się na L.Moim zdaniem L lepiej leży, chociaż wg katalogu to nie jej rozmiar, ale Attention ma specyficzne proporcje.Wrzucam zdjęcia, tak jak udało mi się ująć. Co sądzicie? Szary - M.Niebieski - L.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja Strasznie wyprostowana jest po prawej. Ale może ona tak woli. Jeżdziłem na L. Mam 175 wzrostu. Rower był akurat na wysokość ale jak dla mnie za krótki na długość. Ale kolega co ma 173 jest zachwycony. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 28 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja Strasznie wyprostowana jest po prawej. Ale może ona tak woli. Jeżdziłem na L. Mam 175 wzrostu. Rower był akurat na wysokość ale jak dla mnie za krótki na długość. Ale kolega co ma 173 jest zachwycony.Dzięki!!Czekaj, które zdjęcie jest dla Ciebie po prawej? Na szarym? To Mka. Niebieski Lka. Widać jakąś różnicę?Żona chce mieć komfortową pozycję, ale staram się doradzić jej, żeby nie przesadziła. Żona ma 171 cm. Wydaje mi się, że L lekko ją rozciągnie, będzie nadal wysoko,ale będzie taki oddech. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja Po prawej to większe. Z ciemnym samochodem w tle. Tel L to był taki dziwny rower. Jakiś taki i wielki i krótki. W ogóle nie mogłem się na nim odnaleźć. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 28 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja Po prawej to większe. Z ciemnym samochodem w tle. Tel L to był taki dziwny rower. Jakiś taki i wielki i krótki. W ogóle nie mogłem się na nim odnaleźć.To jak to możliwe, że jest bardziej wyprostowana na większym?W każdym razie żona chce mieć jak najbardziej komfortowo. To może ta Lka nie wygląda źle, co? Chodzi mi o to, czy nie wygląda jakby był na nią za duży.Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja Może takie ujęcie? Jak się na nim dobrze czuje niech bierze. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Niedziela o 19:41 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:41 Panowie, wjechał :)Na razie jedna sztuka.Będziemy przymierzać z żoną.Będę informować, jak się sytuacja rozwija. Od razu pytanie - hamulce MT200 (na klockach i tarczach, ktore.są.dołączone do zestawu, nie znam jeszcze symboli) to dramat.Rowery mają jeździć rekreacyjnie, nie po stromych zjazdach. Kusi mnie założyć bezobsługowe mechaniczne plus dobre tarcze i klocki.Lepiej kupić Avid BB7 czy Shimano np. 6100?Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 19:59 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:59 Mówiłem że to gówno a nie hamulce. Kup Deore. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Niedziela o 21:32 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 21:32 1 godzinę temu, krix napisał(a): Lepiej kupić Avid BB7 czy Shimano np. 6100? Dlaczego chcesz sobie jeszcze pogorszyć hamulce wkładając mechaniki? Jeżeli już wymienić to na hydrauliczne Deore czyli Shimano m6100, tak jak pisze Jacek. Te mt200 jak się dotrą to też będą lepiej hamowały, do rekreacyjnej jazdy po płaskim dają radę. Pewnie też masz najtańsze i najgorsze tarcze rt10 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Niedziela o 21:48 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 21:48 Dlaczego chcesz sobie jeszcze pogorszyć hamulce wkładając mechaniki? Jeżeli już wymienić to na hydrauliczne Deore czyli Shimano m6100, tak jak pisze Jacek. Te mt200 jak się dotrą to też będą lepiej hamowały, do rekreacyjnej jazdy po płaskim dają radę. Pewnie też masz najtańsze i najgorsze tarcze rt10 Bo na Forum BB7 były chwalone jako o niebo lepsze od MT200. Żeby nie trzeba było serwisować. I nie bać się awarii w terenie. Pewnie to paranoja. Wymienianie elementów w dwuśladzie wciąga ;)Mam pewnie najgorsze tarcze. Piszczą, nie hamują. Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się