Pepe75 Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Tylko kąt podsiodłówki w Grand Canyonach to 75 stopni - jak dla mnie to nie jest "rekreacyjny mtb pod przyczepkę". Dla porównania Canyon: Pathlite 73.25 st, Grizl AL 73.5st Pogadałem sobie jeszcze z ChatemGPT i po kilku napomnieniach i poprawkach mam taką odpowiedź ma propozycję zmiany amortyzatora ze 100mm (dł całk 506mm) na 120mm (dł całk 531mm) Kąt główki ramy: z 69.4° na około 68.5°–68.7° (spadek o 0.7°–0.9°) Kąt rury podsiodłowej: z 74.2° na około 73.5°–73.7° (spadek o 0.5°–0.7°) Obniżenie suportu: z 69 mm na 63 mm–65 mm (spadek o 4–6 mm) Reach: z 446 mm na około 441 mm–443 mm (spadek o 3–5 mm) Stack: z 629 mm na 652.34 mm (wzrost o 23.34 mm) wydaje mi się @krix że to może być ciekawy koncept: - stack pójdzie do góry - będziesz miał wygodniej - suport też troszkę pójdzie do góry, ale on w standardzie jest niżej niż np w Chiselu - kąty zbliżą się do tych w expl540 Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 12 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Czołem Waszmościom, ostatecznie wybór pada na dwa rowery, co doradzicie? Oba są w podobnej cenie. To ma być rower ATB - turystyczny. Wszędołaz. Sporadycznie na zjazdy górskie. Oba mają w miarę solidne ramy - Jealous AL może pociągnąć przyczepkę do 40 kg, Merida Lite - ma ją sąsiad z bagażnikiem przykręconym do widelca i jeździ z sakwami, nie ma problemów. 1. Merida Lite 600 na XT i Markhor https://bike-alm.de/fahrraeder/mtb/merida/merida-big.nine-600-2023-blau/weiss-29291?number=50241 Plusy - można założyć drugą przerzutkę, ma minimalnie bardziej rekreacyjną geometrię, Merida chyba łatwiej się sprzeda w razie czego. Minus - kąt główki 70 st., koła według Forum muzealne (chociaż obręcze Merida Expert - nie wiem, na ile lepsze od tych kół Big.Nine Lite 300) . Nie wiem, jak z dropperem w Meridzie - czy można puścić kabel wewnątrz rury. 2. Radon Jealous 8 AL https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-3 Plusy - rama na aluminium 7005, bardziej nowoczesna geometria 69 st główka no i rower mający wszystko w wersji podstawowej na początek ( np. chwalone koła SUNringlé Düroc 30). Minusy - nie da się wsadzić przerzutki z przodu. Nie rozumiem jeszcze tego parametru kąta rury podsiodłowej. Jealous ma 74 , a Merida ma 73,5. Który jest lepszy? Jeśli można to tak określić - może są po prostu inne. https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-chisel-2021-xl,radon-jealous-al-8-0-2021-22,merida-bignine-500-lite-2022-2023-xl,cube-attention-2022-22-29-xl,cannondale-trail-sl-2021-xl/ Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 12 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia Tylko się wtrącę, nie sądzę żebyś zauważył znaczącą różnicę między HTA 69, a 70 stopni. Obie są względnie strome, na obydwu się spokojnie jeździ, dopóki nie mówimy o naprawdę stromych ściankach w górach. Podobnie różnica w kącie podsiodłowej marginalna, przy długości rury podsiodłowej 520mm (i powiedzmy 180mm wysunięcia sztycy żeby okrągłe 700mm było do obliczeń), różnica między obydwoma podanymi przez ciebie wartościami przekłada się na niecałe 6mm przesunięcia siodełka w poziomie. Jakbyś zestawił to z agresywniejszym HT, to przy STA 76 stopni już się robi 3cm przesunięcia względem roweru o STA wynoszącym 73.5 stopnia. Żadnej czarnej magii tu nie ma, jest to kąt między poziomem, a linią wychodzącą z supportu (z niuansami związanymi z definiowaniem tego przy przesuwaniu siodełka lub gięciu rury -> efektywny STA). Reszta to podstawowa trygonometria. Większe wartości pokroju 76 stopni STA ułatwiają podjeżdżanie z siodełka, bo przesuwają nasz środek ciężkości bardziej do przodu. Sporo osób natomiast uważa, że przez to mniej wygodnie się jeździ dłuższe i mniej wymagające trasy. Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 13 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia Uff, dzięki @Szwedacz , czyli tu nie ma różnic.Trzeba więc jakiś wybrać...Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jakamil Opublikowano 27 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Witam. Mam dokładnie ten sam problem co kolega KRIX i te same wymagania. Przymierzałem się do Attention i fajnie się siedzi ale brak dwóch blatów z przodu. Co znajdę rower fajny mtb rekreacyjny to brak dwóch blatów z przodu. Coraz bardziej skłaniam się ku złożeniu roweru np na ramie Sunset. Obecnie Sunset jest na Cues co jest słabe. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 27 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Indiana/Torpado Storm z 2x. Zajrzyj do działu sprzedam ? Tylko bagażnik albo na obejmy, albo musisz się wykosztować na mocowany do osi (z zamiennikiem osi) Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Wtorek o 11:29 Autor Udostępnij Opublikowano Wtorek o 11:29 Witam. Mam dokładnie ten sam problem co kolega KRIX i te same wymagania. Przymierzałem się do Attention i fajnie się siedzi ale brak dwóch blatów z przodu. Co znajdę rower fajny mtb rekreacyjny to brak dwóch blatów z przodu. Coraz bardziej skłaniam się ku złożeniu roweru np na ramie Sunset. Obecnie Sunset jest na Cues co jest słabe.Hej. Attention jest obecnie na napędzie 1x, ale jego rama jest przystosowana do 2x.Skąd weźmiesz ramę Sunset? W bike-discount jest tylko damskaWysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Wtorek o 11:41 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 11:41 A to może jakieś nowe Radony zrobili? Albo inne podobne niemieckie? Rose, Dynamics itp, Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano Wtorek o 11:55 Autor Udostępnij Opublikowano Wtorek o 11:55 A to może jakieś nowe Radony zrobili? Albo inne podobne niemieckie? Rose, Dynamics itp,Są Sunsety i rama Scart Light.Chciałem kupić i żonie skompletować, ale skończył się im Paragony Goldy za 80 Euro :( :( Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jakamil Opublikowano Wtorek o 19:10 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 19:10 7 godzin temu, krix napisał(a): Hej. Attention jest obecnie na napędzie 1x, ale jego rama jest przystosowana do 2x. Skąd weźmiesz ramę Sunset? W bike-discount jest tylko damska Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka Oprócz Attention przymierzałem też Merida Crossway i siedziało mi się jeszcze wygodniej. Crossway jest dla mnie odniesieniem geometrii ramy. A jakie proponowalibyście zamiennik amora Paragon Gold ale olejowo-sprężynowy? Zależy mi na jak najrzadszych przeglądach. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się