Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Ci, że wygląda to dobrze. Wielu producentów w tej cenie daje tylko mechaniczne tarczówki. Resztą osprzętu też wygląda nieźle. Są oczywiście ciężkawe koła (Fulcrum podaje 1950 gramów), ale w tej cenie bym nie wybrzydzał, u konkurencji nic lepszego nie będzie.

Zastrzeżenie do jazdy poza asfaltem mogę mieć tylko do tylnej przerzutki Tiagra (miałem w gravelu) - nie ma sprzęgła, więc będzie walić łańcuch po tylnym trójkącie. Ale jest na to rada - zakłada się opaskę neoprenową (groszowy koszt) albo wymienia przerzutkę na Shimano GRX (nowa za 240 zł, a Tiagrę sprzedajesz za 130 zł).

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, lukasz.przechodzen napisał(a):

Powiem Ci, że wygląda to dobrze. Wielu producentów w tej cenie daje tylko mechaniczne tarczówki. Resztą osprzętu też wygląda nieźle. Są oczywiście ciężkawe koła (Fulcrum podaje 1950 gramów), ale w tej cenie bym nie wybrzydzał, u konkurencji nic lepszego nie będzie.

Zastrzeżenie do jazdy poza asfaltem mogę mieć tylko do tylnej przerzutki Tiagra (miałem w gravelu) - nie ma sprzęgła, więc będzie walić łańcuch po tylnym trójkącie. Ale jest na to rada - zakłada się opaskę neoprenową (groszowy koszt) albo wymienia przerzutkę na Shimano GRX (nowa za 240 zł, a Tiagrę sprzedajesz za 130 zł).

No właśnie zastanawia mnie waga jaką podają na stronie 10,5 kg to co najmniej 1 kg mniej niż podają inne firmy np. Aspre2, Giant, Trek na tiagrze i stockowych kołach. To oznacza że te fulcrum jednak lżejsze od stockowych kół innych firm? Zastanawia mnie też korba Rotor 50/34 niby dobra firma ale poza grupowa i podobno cięższa od korby tiagry. 

Rozmiarówkę też mi dziwną strona canyon pokazuję. Mam 184 90 przekrok, długie ręce, długie nogi, krótkie plecy. Zawsze jeździłem na gravelach L, MTB XL. Tu pokazuje mi 2 rozmiary M i L ale zalecana M. 

 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Krisssek78 napisał(a):

Rozmiarówkę też mi dziwną strona canyon pokazuję. Mam 184 90 przekrok, długie ręce, długie nogi, krótkie plecy. Zawsze jeździłem na gravelach L, MTB XL. Tu pokazuje mi 2 rozmiary M i L ale zalecana M. 

Canyon ma dość zawyżoną rozmiarówkę. Mam 2 rowery od nich, obydwa L i są w sam raz; u innych producentów jestem na granicy L i XL, ze wskazaniem na to drugie.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, miro napisał(a):

Na Twoim miejscu brałbym jednak L, biorąc pod uwagę długie nogi i ręce. Mój wzrost to 187, ale noga 87/88 cm, ręce raczej krótsze niż dłuższe.

No właśnie tak to jest być na granicy rozmiarów. Długość rury górnej też niestandardowa 553 M, 568 L u mnie idealnie 560. Przekrok w Canyon M 800 i L 827 więc L na przekrok byłby ok nawet w XL (też jakiś niski jest podany).

Odnośnik do komentarza

Ja mam 175 i niski przekrok 74. Kalkulator Canyona nawet nie przyjmuje takich danych ? po wpisaniu przekroku 76 podpowiada ramę XS. I taka rama by mi w zasadzie pasowała, mimo, że podają, że jest do max. 170 cm wzrostu. S-ka też by pasowała, tylko musiałbym bardzo głęboko sztycę wsunąć do ramy...

W każdym razie rozmiarówką literową nie ma się co przejmować. Oferują osiem rozmiarów, jakoś musieli je ponazywać ?

Co do wyboru u Ciebie to najlepiej byłoby się przysiąść i porównać, no ale u Canyona jest z tym problem. Osobiście wolałbym mniejszy rozmiar, rama będzie zwinniejsza i zwrotniejsza, ale kto co lubi. Zresztą to samo pisze Canyon w kalkulatorze ?

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Krisssek78 napisał(a):

No właśnie zastanawia mnie waga jaką podają na stronie 10,5 kg to co najmniej 1 kg mniej niż podają inne firmy np. Aspre2, Giant, Trek na tiagrze i stockowych kołach. To oznacza że te fulcrum jednak lżejsze od stockowych kół innych firm? Zastanawia mnie też korba Rotor 50/34 niby dobra firma ale poza grupowa i podobno cięższa od korby tiagry. 

Rozmiarówkę też mi dziwną strona canyon pokazuję. Mam 184 90 przekrok, długie ręce, długie nogi, krótkie plecy. Zawsze jeździłem na gravelach L, MTB XL. Tu pokazuje mi 2 rozmiary M i L ale zalecana M. 

 

To masz podobne proporcje jak mój młody który ma 182 i przekrok 91. MTB ma L, szosę race M (548) ale wcześniej jeździł na L (565). IMO możesz się wpasować zarówno w M jak i w L. W L będziesz miał wyżej kokpit co może być lepsze jak nie masz dobrej mobilności kręgosłupa piersiowego. 

Jak porównasz z gold standardem czyli Specem Roubaix i Trekiem Domane to ma podobny reach ale trochę większy stack:
https://geometrygeeks.bike/compare/canyon-endurace-2022-m,canyon-endurace-2022-l,specialized-roubaix-pro-2022-54,specialized-roubaix-pro-2022-56,trek-domane-sl-2022-2023-54-cm,trek-domane-sl-2022-2023-56-cm/

M będzie bardziej usportowiony niż L. L bliższy rekreacji. Jeśli chcesz z niego korzystać jak z gravela to brałbym L. To nie będzie zbyt wygodna rama poza asfaltem jak sądzę.

Każde koła Fulcrum są lepsze od badziewiaków które daje wiekszość firm w tej cenie. Będą miały tylko słabe łożyska w najtańszych modelach, które trzeba zmienić np. na Nachi jak przyjdzie pora.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...