jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Ma reach 439 w XL. W moim MTB mam reach 441 w rozmiarze L a mam 175 wzrostu. Więc sądzę że będzie spoko. Odnośnik do komentarza
biker78 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 23 minuty temu, jajacek napisał(a): Nie są złe takie kółka 27,5 w terenie. Na asfalcie gorzej. Kiedyś pożyczyłem fulla na kołach 27,5 i dopiero po jakimś czasie się zorientowałem że to nie 29. Ale da się żyć. 520 ma amor ROCKSHOX XC30 to już chyba lepiej niż suntor w 500 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Różnica 5 klas :) Odnośnik do komentarza
biker78 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 19 minut temu, jajacek napisał(a): Różnica 5 klas ? A może dało by się w niego wsadzić jakieś bradziej gravelowe opony w stylu WTB Risddler 700x45? Tylko czy się da na taką obręcz i czy nie była by to trochę profanacja MTB Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Na dojazdy do pracy to olać czy profanacja czy nie. Jasne że dało by się wsadzić, Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Dałoby radę, tylko po co? Ścigałem się w zeszłym roku z chłopakiem na takim RR, chłopak miał z 20-30 kg nadwagi i ściągnięty czujnik prędkości (nie odcinał mu mocy powyżej 25km/h). Mi do idealnej sylwetki brakuje około 2 kg, ja na karbonowym rowerze XC, regularnie trenujący i ścigający się. Dałem radę trzymać jego prędkość przez 10 km, później odpadłem, u mnie tętno 180+ u kolegi okolice 150. Opony wpłyną Ci jedynie na szybsze zużycie baterii (ładowanie co 50-70 km zamiast 60-80) i będą cichsze. Wydaje mi się, że XL będzie ok, najwyżej skrócisz mostek. Opony 27,5 2,4" mają taką samą średnicę jak opony 28x1,5 cala. Wsadzenie węższej zmniejszy Ci koło. Odnośnik do komentarza
biker78 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Godzinę temu, jajacek napisał(a): Na dojazdy do pracy to olać czy profanacja czy nie. Jasne że dało by się wsadzić, Mega dzięki Panowie byłem mierzyć. W Warszawie na Bemowie mają xl i L. Fatycznie xl lepiej pasuje chociaż jakby skrócić mostek było by idealnie. Mega fajny rower, fajny amortyzator i silnik. Może jedynie przerzutki takie sobie ale to szczegół. Rower zamówiony xD. Za 7.500 zł w porównaniu z tymi co wstawiłem to mega fajna okazja. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Ziomal z Bemowa? Daj znać jak pojeździsz :) Odnośnik do komentarza
biker78 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 42 minuty temu, jajacek napisał(a): Ziomal z Bemowa? Daj znać jak pojeździsz ? Jasne ? Muszę się uzbroić w cierpliwość bo nie wziąłem ze sklepu z wystawy tylko mają dosłać z magazynu. Będzie trzeba go ochrzcić w Kampinosie ? Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 8 godzin temu, jajacek napisał(a): Ale jednak 400 to trochę mało. Koledzy co testowali elektryki mówili że to lekkiego roweru typu szosa/gravel 500 Wh jest ok. ale do ciężkiego musi być 700 Wh żeby miało to sens Myślę Jacku, że przesadzasz. Mam elektryka z akumulatorem 500Wh i z moją wagą 62kg oraz wagą roweru 26kg w maksymalnym trybie wspomagania osiągam zasięgi 90-110km po mieście (Warszawa, a więc płasko), o ile nie wieje :) zazwyczaj jeżdżę ok 26km/h, czyli szybko się rozpedzam do 25km/h, odbcina wspomaganie, sam dalej krece dosc intensywnie, chwilami jadę bez wspomagania, chwilami wspomaganie na parę sekund znowu się włączy. Bosch ma bardzo fajny kalkulator zasięgu, gdzie można zobaczyć jak różne czynniki wpływają na zasięg. U mnie ta predykcja się sprawdza dobrze (też mam silnik Bosch) https://www.bosch-ebike.com/en/service/range-assistant Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Wiadomo że po płaskim wymagania są zupełnie inne. Kolega który jechał pod wulkan waży 70 kg. Jechał na 250 Wh na szosie w trybie Turbo. Starczyło na 30 km. Obecnie w szosie elektrycznej Speca jest 320Wh z możliwością podłączenia zewnętrznego 160 Wh w formie bidonu z baterią. W fullu Turbo Levo Speca ważącym chyba 21 kg jest 700 Wh. ale też chyba poprawia się wydajność energetyczna tych rowerów z w kolejnych modelach. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 No tak, ale jak kolega jest z Bemowa i pisze o dojazdach do pracy i lekkich szuterkach to trochę mija się z celem patrzenie na zasięgi w górach zamiast na zasięgi miejskie ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Znalazłem że niektórzy mają jakiś standaryzowany test podjeżdżania na baterii. W tym teście full enduro Speca, przejechał 53 km. Wszystkie te czołowe fulle widzę mają raczej 700 Wh. Canyon Spectral nawet 900 Wh. Tu ciekawy artykuł: https://www.outdoorgearlab.com/topics/biking/best-electric-bike Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 3 minuty temu, sl66 napisał(a): No tak, ale jak kolega jest z Bemowa i pisze o dojazdach do pracy i lekkich szuterkach to trochę mija się z celem patrzenie na zasięgi w górach zamiast na zasięgi miejskie ? Że z Bemowa to napisał dopiero na drugiej stronie :) Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 28 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 9 godzin temu, jajacek napisał(a): Że z Bemowa to napisał dopiero na drugiej stronie :) Ok, faktycznie :) Czytałem cały wątek na raz Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się