Skocz do zawartości

Dylemat, kross esker 6.0 czy orbea alma m50


Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, APZ napisał(a):

Najlepiej nie ukrywać się przed wiatrem, lecz jechać z wiatrem. A wrócić autobusem lub PKP, chyba że kierunek wichury odwróci się. ?

W ogóle to jazda zimowa , podczas wiatru i niesprzyjających warunkach mija się z celem. Chyba, że zalecenia zdrowotne są lub presja na wyniki .

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, sl66 napisał(a):

Kontynuując chlubną tradycję offtopicu w tym wątku, dodam od siebie, że oprócz wypadów w stronę natury, lubię też jeździć po mieście. Dużo przyjemniej mi się żyje w Warszawie, kiedy ją poznaję od podszewki, kiedy nie jest dla mnie tylko zlepkiem stałych tras dojazdów. A najlepszym sposobem na taką miejską eksplorację jest jazda na rowerze. Na zwiedzanie piesze Warszawa jest o wiele za duża, z kolei samochodem w wiele miejsc nie wjadę, do tego dochodzi stresujące stanie w korkach. I tu wkracza rower, można wjechać nim niemal wszędzie, a do tego ma wystarczającą prędkość żeby dotrzeć do dalszych dzielnic. Jednocześnie ta prędkość jest na tyle niewielka (w porównaniu np. do motocykla), że łatwo można poczuć otoczenie i jego charakterystykę.

Nie trzeba uciekać przed miastem. Czasami lub często rower przydaje się żeby uciec przed domownikami:) 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, jajacek napisał(a):

Niestety w SF byłem na targach telekomunikacyjnych i nie było za bardzo czasu na wycieczki po okolicy.

 Echhhh.. co tu mówić. Miejsca by brakło na wspominki.  https://www.google.com/search?q=san+francisco+kolebka+mtb&source=lmns&tbm=vid&bih=756&biw=412&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=ismvn&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjXooWx5439AhU6W6QEHWpBD9IQ_AUoBHoECAAQCA

Odnośnik do komentarza

W Chisel 2022 dostaniesz tylko świetną ramę klasy pomiędzy rekreacja plus a entry level racing. Amor słabawy ale znośny, znośne spowalniacze, słaby napęd i znośne koła.
Alma M50 wyścigowa, karbonowa rama, słabawy ale znośny amor, przywoity napęd, spowalniacze zamiast hamulców i tarcze hamulcowe z gównolitu. Na początek będziesz musiał wydać 800-1000 żeby kupić hamulce i tarcze żeby się nie zabić na tym gównie które tam wkładają.

Ja bym jednak poszukał coś lepszego. Np.
https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-flashgrey-n-red

https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-race-green-n-flashgreen

Rockrider XC 900 też jest w porządku:
https://www.decathlon.pl/p/rower-mtb-xc-900-29-carbon/_/R-p-300807

Odnośnik do komentarza

Cube dostępny jedynie w rozmiarze 23". Jako posiadacz XC 900 również polecam. W XC 900 problemem jest miękki lakier i debilne poprowadzenie linki zmiany biegów po ślizgu, który pracuje wraz z linką. U mnie na nowy sezon wlatuje tuning z poprowadzeniem linki zewnętrznie w pełnym oplocie. Oprócz tego bardzo fajny rower z idealną obsługą gwarancyjną 

Odnośnik do komentarza
W dniu 14.02.2023 o 08:34, jajacek napisał(a):

Sądzę że jak się Cube dobrze poszuka to się znajdzie:
https://geizhals.de/cube-reaction-c-62-race-modell-2022-v92010.html

Najpierw przywitam się elegancko, jako, że to mój pierwszy post tutaj. Po drugie pozdrowię serdecznie @jajacek , którego posty czytam z zapartym tchem ?

Jestem "szukającym" MTB rekreacyjnego, ale zanim założę wątek, przegrzebuję forum. 

Mimo wszystko ciśnie się kilka pytań. A czy ten Cube Reaction C 62 ma geometrię rekreacyjną? Jeszcze nie wiem, po czym to poznać (jakieś kąty pochylenia główki? Długość któregoś boku trójkąta ramy?). 

Ciekawe, czy ma punkty mociwania bagażnika. Attention ma takowe.

I zastanawia mnie, czy PressFit nie jest gorszym wyborem od BSA? W każdym razie da się zamiast PressFita wstawić BSA jakby co?

Co do tego Cube, to jest obecnie dostępny tylko w rozmiarze 21`

Na innym wątku jakiś kolega napisał, że kupił ostatnią sztukę (pewnie 19).  Podają na tych stronach, że czas oczekiwania na 19' to 6 tygodni. Ciekawe, czy to prawda i czy cena dalej będzie 1759 ojro.

Odnośnik do komentarza

@krix cześć, 
Reaction C62 to rower wyścigowy z sportową geometrią. Sportową geometrię możesz poznać po długiej górnej rurce. Im kokpit bardziej wyciągnięty do przodu i im niżej jest zawieszony, tym bardziej sportowy to rower. Rowery rekreacyjne idą w geometrię trochę kwadratu, wyścigowe prostokąta. Z głowy nie podam Ci żadnych stosunków długości jednej rurki do drugiej, najłatwiej porównywać geometrię do roweru, który się zna. Np. ja porównuje do rockridera XC 120 na którym przez rok się ścigałem, ten rower posiadał wyciągniętą pozycje ale nie był jeszcze w tym wszystkim bardzo hardcorowy, mój obecny XC 900 ma taką samą długość górnej rurki co XC 100/120 ale ma o 1,5 cm niżej umieszczony kokpit (krótszy mostek), więc ma bardziej sportową geometrię niż XC 100/120. Taka polecana indiana storm x8 ma górną rurkę o 4 cm krótszą niż XC 100, więc jest bardziej rekreacyjny. Cube attention ma geometrię zbliżoną do X8 a C62 do mojego XC 900. 
Ja wolę BSA, można w razie czego zmienić sobie support na taki wciskano skręcany, ninja takie oferuje ale nie robiłbym tego na pewno od razu po kupnie roweru. W XC 100 pressfit skrzeczał jak się jeździło w zimę, zmiana temperatury powodowała że wydawał odgłosy, w XC 900 też mam pressfita, 5kkm w sezonie wyścigowym zrobiłem i nic nie skrzeczy więc nie ma zasady. Zmiana samego suportu nie jest jakaś mega droga - 200-300 zł, do tego należy jednak doliczyć koszt nowej korby, klasy deore korba kosztuje z 300zł, klasy slx koło 400, XT to okolice 500. 

Ten C62 nie jest rowerem z przeznaczeniem do turystycznych jazd. Jasne, można, jednak nie jest nastawiony na wygodę a na wygrywanie wyścigów. Bagażniki można montować takie na obejmach do tylnego trójkąta, jednak nie można tak montować bagażników do ram karbonowych więc C62 odpada podobnie jak mój XC 900. Do takich rowerów można podpiąć torbę podsiodłową ale nie bagażnik. Jak się nie zamierzasz ścigać to bardziej bym polecał Indianę X8, XC 120 albo expl 540 z decathlonu albo wysyłkowo Radon z niemiec. Cube attention to bardziej cross z oponami mtb - brak sztywnych osi więc sprzętowo trochę odstaje. 

Odnośnik do komentarza

Reaction C:62 Race to karbonowy MTB XC z wyśmienitą konfiguracją ale ze spolegliwą geometrią. Taką pomiedzy race a rekreacją. 

Najlepiej widać to na poniższym porównaniu na którym jest też mój karbonowy Spec Epic (gold standard) z 2017, stosunkowo nowy Epic z 2021 i XC 900 z Decathlonu. Jeszcze dołożyłem wyścigowy Scott Scale 900 RC.
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-hardtail-comp-carbon-world-cup-2017-l,b-twin-rockrider-xc-900-2021-l,cube-reaction-c-62-2021-l-19,specialized-epic-hardtail-2021-l,scott-scale-rc-900-2021-l/

Widać że Cube ma większy stack o 5 mm czyli jest odrobinę wyższy ale ma bardzo krótką górną rurę co skutkuje niskim parametrem reach czyli dosięg do kierownicy jest krótki a pozycja jest zrelaksowana.

Nie jest to natomiast rower do turystyki sakwowej z bagażnikami, sakwami i innymi pierdołami że tak powiem. Do tego służą rowery Cube serii Attention czy Acid. Tam jest ekstremalnie krótka górna rura i bardzo wysoko położny kokpit, co skutkuje pozycją jak w trekkingu. Nie każdemu to odpowiada. Jechałem tym rowerem i jako turystyk by ok ale jako rower MTB był dla mnie nie do przyjęcia.

Odnośnik do komentarza

@Darodar Przepraszam ale już w samym pytaniu jest podstęp: interesuje Cię jak rozumiem bardziej pozycja relaksacyjna. Cube, to rower typowo wyścigowy więc z definicji konstrukcyjnie nie jest projektowany dla relaksu lecz szybkich przebiegów. Porównując do niego big nine  metoda jest mniej agresywna od cube. Może warto się lepiej zastanowić do czego ma słuźyć. Im więcej się dowiesz tym więcej jest dylematów w wyborze. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...