Cr8z Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Witam, Chcę kupić rower typowo trailowy za max 6-6.5k. Rower będzie eksploatowany w 70-80% na leśnych singlach. Mam 190 cm wzrostu, 95 kg wagi. Interesuje mnie jazda sama w sobie, jakieś skoki na hopach odpadają. Potrzebuje roweru który da radę na leśnych singlach, dobrze trzyma się podłoża i da mi frajdę z jazdy. Zrobiłem przegląd rynku i wytypowałem 3 rowery które mnie interesują: Dartmoor Primal Pro XL RAMA: Sand Storm matowy, AL 6061-T6 WIDELEC: Marzocchi Bomber Z2 29", Boost, skok 140mm, oś 15mm, tapered STERY: Dartmoor Blink OEM KORBA: Shimano Deore FC-5100 ZĘBATKA: 30T, BCD 96mm PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore M5100 1X11 MANETKI: Shimano Deore M5100-R, 11–rzędowa KASETA: Shimano Deore M5100-11, 11-51T ŁAŃCUCH: KMC X11 PIASTA PRZEDNIA: Dartmoor Reel Boost 110x15mm, 32H PIASTA TYLNA: Dartmoor Reel Boost 148x12mm, 32H HAMULCE: Shimano Deore MT-500, 2-tłoczki, tarcze 180mm OBRĘCZE: Dartmoor Patrol 29", 32H, F/V, tubeless ready OPONY: Maxxis Dissector 29X2.4, WT, zwijane, EXO KIEROWNICA: Race Face Atlas 785mm, Ø31.8mm, wznios 1.5" CHWYTY KIEROWNICY: Dartmoor Maze Lite WSPORNIK KIEROWNICY: Dartmoor Viper, Ø31.8mm WSPORNIK SIODEŁKA: X-Fusion Manic, skok 170mm (XL, L) / 150mm (M), Ø30.9mm SIODEŁKO: Dartmoor Leaf Pro WAGA: 13.60kg (bez pedałów) Orbea Laufey H30 XL Widelec RockShox Recon RL Crown adjust Q15X110 Boost Solo Air 140mm Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M5100-SGS Shadow Plus Manetki Shimano Deore SL-M5100 Mechanizm korbowy OC1 Alloy forged Boost 32t Kaseta/wolnobieg Sun Race 11-51T 11s Łańcuch KMC X11 Hamulce Shimano BR-MT201 hydraulic disc Koła Orbea OC1 29c Tubeless Ready Opony Maxxis Forekaster 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR / Maxxis Rekon 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś (Boost) 12x148 mm Wspornik kierownicy OC1 3D Forged 35mm interface 7º Kierownica OC1 35mm 12mm, rise 780mm Wspornik siodła OC MC20 Mountain Control Dropper, 31.6mm Siodło Fortune QF-3091 Merida Big.trail 500 XXL rama BIG.TRAIL TFS Rozmiar ramy S, M, L-17", XL-18", XXL - 19" kolor SPARKLING GOLD (BLACK) widelec Rock Shox Recon Silver RL hamulec przód Tektro M275 hamulec tył Tektro M275 Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10 Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10 Stery MERIDA M4455 Kierownica MERIDA EXPERT TR Mostek MERIDA EXPERT TR Chwyty kierownicy MERIDA COMP EC Przerzutka tył Shimano Deore M5100 Shadow+ Manetka tył Shimano Deore M5100 Manetka przód Shimano SL-MT500-IL Sztyca MERIDA COMP TR skok regulowanej sztycy: S - 125 mm, M/L -150 mm, XL/XXL - 175 mm Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT siodło MERIDA COMP SL pedały VP VPE-891 łańcuch KMC X11 Mechanizm korbowy Shimano Deore M5100 Kaseta/wolnobieg Shimano Deore M5100 Piasta przód Shimano MT400-B Piasta tył Shimano MT400-B Obręcz MERIDA COMP TR Szprychy Black stainless Oś tył MERIDA COMP TR Opona przód Maxxis Dissector Opona tył Maxxis Dissector Dętki Ultralite – 29 Osłona łańcucha Mr. Control CH-CM1 Ogólnie faworytem jest Dartmoor. Ekspertem nie jestem ale wygląda mi że ma najlepszą specyfikację. Dartmoor w porównaniu do Orbei i Meridy ma chyba najsolidniejszy amortyzator. Pytanie czy Rockshox Recon jest znacząco gorszy? A co z hamulcami? Czytałem że Shimano mt201 szału nie robią, jak na ich tle wypadają Mt 500 i tektro 275? Rozumiem że przy moim wzroście podane rozmiary będą ok ? A może polecicie mi zupełnie inny rower ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Na trailowych się nie znam. Kolega @ram takie ujeżdża. Miałem w domu takiego Dartmoora przez chwilę. Kolega na nim jeździł. Ze specyfikacji wynika że jest najlepiej wyposażony. Te ramy pękają ale być może wymienią za free. Z tych powyżej zdecydowanie brałbym Dartmoora. MT200 to nie są hamulce tylko spowalniacze. Do trekkinga się słabo nadają a co dopiero do MTB. Podobnie tarcze RT10 z gównolitu. Hamulce minimum MT400 a lepiej MT500, tarcze minimum SLX. Tektro też spowalniacze ale poodbno z tarczami Tektro nawet hamują. Marzoq to dużo lepszy amor od Recona. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Dokładnie... recona sl sobie odpuść. Co do hamulców to żadne z nich nie nadają się do trailówki. Tarcze sm-rt7x (i rt6x) od kiedy przeniesiono produkcję do Chin nie różnią się w żaden sposób pod względem walorów typowo użytkowych od rt10 - jedna strona tych tarcz nie jest obrobiona na grubościówce przez co otwory mają obłe krawędzie co wpływa na upośledzenie samooczyszczania klocków - sprowadza się do tego, że praktycznie hamuje jeden klocek. Dla ścisłości tarcze rt6x i wyższe nie są kompatybilne z zaciskami takimi jak mt500 czy mt200 - klocki wystają poza obszar roboczy tarczy. Co do hamulców mt200-mt400 to mit n/t ich jakości bierze się z tego, że nikt nie paruje hamulców kosztujących w detalu 200zł komplet z tarczami kosztującymi 300zł ? a właśnie w tarczach leży problem. Mam rower do poruszania się w umiarkowanym terenie z tymi hamulcami i tarczami 160mm magury - działa to skutecznie przy mojej masie 95kg ale do bardziej ambitnych celów zdecydowanie min. to m7100 lub m6120. Co do pękających primali to owszem - zdarzały się ale nie te pro - to zupełnie inna rama i za krótko na rynku żeby coś n/t pisać. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Swoje ważysz a w trailowych hardtailach mocno dostają koła. Tak więc na to bym zwrócił uwagę, bardziej niż na hamulce i amortyzator. W tańszych rowerach nie ma co oczekiwac cudów. Merida z tego co widze jako jedyna ma koła, których jakość da się w miare wiarygodnie ocenić. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Nie żartuj, koła w Meridach to zwykle tragedia. Tu na podłych piastach Shimano i pewnie ważące tonę. Dobrze że chociaż szerokość obręczy nie do muzeum, jak w rowerach XC. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 Kola w tym primalu są pancerne, dosłownie ? niestety bardzo ciężkie chociaż w trailówce to ma znaczenie drugorzędne. Wewnętrzna szerokość przyzwoite 32mm. Hamulce też najlepsze w tym zestawieniu niemniej jak wspomniałem nie do prawdziwego ścieżkowania. Gdyby brakowało siły hamowania to wystarczy zmienić zaciski (mt420, mt520 lub m6120) oraz tarcze hamulcowe (swissstop catalyst one, sram centerline albo shimano rt86). Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 11 godzin temu, Cr8z napisał(a): Witam, Chcę kupić rower typowo trailowy za max 6-6.5k. Rower będzie eksploatowany w 70-80% na leśnych singlach. Mam 190 cm wzrostu, 95 kg wagi. Interesuje mnie jazda sama w sobie, jakieś skoki na hopach odpadają. Potrzebuje roweru który da radę na leśnych singlach, dobrze trzyma się podłoża i da mi frajdę z jazdy. Zrobiłem przegląd rynku i wytypowałem 3 rowery które mnie interesują: Dartmoor Primal Pro XL https://dartmoor-bikes.com/hardware/trail/primal-pro-29-0 RAMA: Sand Storm matowy, AL 6061-T6 WIDELEC: Marzocchi Bomber Z2 29", Boost, skok 140mm, oś 15mm, tapered STERY: Dartmoor Blink OEM KORBA: Shimano Deore FC-5100 ZĘBATKA: 30T, BCD 96mm PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore M5100 1X11 MANETKI: Shimano Deore M5100-R, 11–rzędowa KASETA: Shimano Deore M5100-11, 11-51T ŁAŃCUCH: KMC X11 PIASTA PRZEDNIA: Dartmoor Reel Boost 110x15mm, 32H PIASTA TYLNA: Dartmoor Reel Boost 148x12mm, 32H HAMULCE: Shimano Deore MT-500, 2-tłoczki, tarcze 180mm OBRĘCZE: Dartmoor Patrol 29", 32H, F/V, tubeless ready OPONY: Maxxis Dissector 29X2.4, WT, zwijane, EXO KIEROWNICA: Race Face Atlas 785mm, Ø31.8mm, wznios 1.5" CHWYTY KIEROWNICY: Dartmoor Maze Lite WSPORNIK KIEROWNICY: Dartmoor Viper, Ø31.8mm WSPORNIK SIODEŁKA: X-Fusion Manic, skok 170mm (XL, L) / 150mm (M), Ø30.9mm SIODEŁKO: Dartmoor Leaf Pro WAGA: 13.60kg (bez pedałów) Orbea Laufey H30 XL https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/laufey/cat/laufey-h30-2023 Widelec RockShox Recon RL Crown adjust Q15X110 Boost Solo Air 140mm Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M5100-SGS Shadow Plus Manetki Shimano Deore SL-M5100 Mechanizm korbowy OC1 Alloy forged Boost 32t Kaseta/wolnobieg Sun Race 11-51T 11s Łańcuch KMC X11 Hamulce Shimano BR-MT201 hydraulic disc Koła Orbea OC1 29c Tubeless Ready Opony Maxxis Forekaster 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR / Maxxis Rekon 2.60" FB 60 TPI Dual Exo TR Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś (Boost) 12x148 mm Wspornik kierownicy OC1 3D Forged 35mm interface 7º Kierownica OC1 35mm 12mm, rise 780mm Wspornik siodła OC MC20 Mountain Control Dropper, 31.6mm Siodło Fortune QF-3091 Merida Big.trail 500 XXL https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3048/bigtrail-500 rama BIG.TRAIL TFS Rozmiar ramy S, M, L-17", XL-18", XXL - 19" kolor SPARKLING GOLD (BLACK) widelec Rock Shox Recon Silver RL hamulec przód Tektro M275 hamulec tył Tektro M275 Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10 Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10 Stery MERIDA M4455 Kierownica MERIDA EXPERT TR Mostek MERIDA EXPERT TR Chwyty kierownicy MERIDA COMP EC Przerzutka tył Shimano Deore M5100 Shadow+ Manetka tył Shimano Deore M5100 Manetka przód Shimano SL-MT500-IL Sztyca MERIDA COMP TR skok regulowanej sztycy: S - 125 mm, M/L -150 mm, XL/XXL - 175 mm Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT siodło MERIDA COMP SL pedały VP VPE-891 łańcuch KMC X11 Mechanizm korbowy Shimano Deore M5100 Kaseta/wolnobieg Shimano Deore M5100 Piasta przód Shimano MT400-B Piasta tył Shimano MT400-B Obręcz MERIDA COMP TR Szprychy Black stainless Oś tył MERIDA COMP TR Opona przód Maxxis Dissector Opona tył Maxxis Dissector Dętki Ultralite – 29 Osłona łańcucha Mr. Control CH-CM1 Ogólnie faworytem jest Dartmoor. Ekspertem nie jestem ale wygląda mi że ma najlepszą specyfikację. Dartmoor w porównaniu do Orbei i Meridy ma chyba najsolidniejszy amortyzator. Pytanie czy Rockshox Recon jest znacząco gorszy? A co z hamulcami? Czytałem że Shimano mt201 szału nie robią, jak na ich tle wypadają Mt 500 i tektro 275? Rozumiem że przy moim wzroście podane rozmiary będą ok ? A może polecicie mi zupełnie inny rower ? Rozumiem, że to Twój przemyślany wybór ? Pierwsze, co mi się nasuwa, to skok amora (140). Jeśli to mają być single, leśne ścieżki (górskie oczywiście też) ale bez ekscentrycznych hopów, to 140 mm wydaje się niepotrzebnym balastem. 140 idealne do wykorzystania w ostrym enduro, gdzie dobicie amora przy zjeździe do 140 mm (z uwagi na stromiznę) wydaje się koniecznym warunkiem, tym bardziej przy ostrzejszych skokach a 120 jest zbyt mała jak na enduro. Ale w miarę agresywna jazda w dół, zwłaszcza w lesie ... 140mmm, które sobie waży, to bym przemyślał, czy 140 jest mi konieczna. Oczywiście każdy się rozwija technicznie i nie znaczy, że 140ka nie będzie fajnie zachowywała się w terenie bardziej płaskim... pannom byłam, dzieckom miała ale co to to nie! ? . Po prosto wozisz ze sobą dodatkowe 900 gram i tyle. Bezdyskusyjnie Marzocchi Bomber Z2, którego obecnie sam dobijam (to najlepszy atut i wizualny i techniczny rowerka. W terenie - cudo, miodzio (miałem poprzednio w innym Foxa 34 StepCast). Tutaj nie ma się co zastanawiać. DTM jest w tym obszarze bezkonkurencyjny. Po drugie, aluminium, to wcale nie jest zły materiał do jazdy w terenie. Tu nie chodzi o uszczknięcie wagi jak ma to miejsze w XC, zwłaszcza w rowerach karbonowych. Im mniejsza waga, tym przekłąda się ona na lepszy wynik jeśli się ścigamy a i komfort jazdy lżejszym rowerem jest większy w przypadku długich dystansów (maratony) . W trailu i lżejszym enduro czynnik wagi schodzi na dalszy plan. Tu więcej czasu spędzamy na zjeździe niż podjazdach lub posuwaniu po płaskim (mniej więcej 60% zjazd i reszta co nie jest zjazdem). Do tego rower trail jest zrobiony. Reasumując alu nie jest złe i musiałbyś się napocić aby mechanicznie uszkodzić ramę alu. Sam miałem okazję zakupu roweru do bardziej ostrzej jazdy niż trail i odpuściłem z uwagi na większą wrażliwość na uszkodzenie mechaniczne. Zostajemy przy alu. Zresztą rama Dartmora nie jest zła. Wizualnie rama na 2023 jest cool. W ubiegłym roku chłopcy ścigali się w Izerskich na DTM właśnie na takich beżowych ramkach. Kąt rury podsiodłowej w DTM przyzwoity (73,5 st) w połączeniu z mykmykiem daje największy komfort przy technicznym zjeżdzie (nie będziesz musiał przypalać tylną oponą szortów i czegoś tam przy okazji nie przytrzesz. 66 st kąt główki - idealny na agresywny trail (na enduro mogłoby być lepiej (jakieś 63 st. byłoby spoko ale to klasa trail). Po trzecie. We wszystkich Twoich typach jest coś do zmiany. We wszystkich do zmiany hamulce przede wszystkim. Minimum M6110. Polecam ze swej strony najsłabsze, ale jednak, czterotłoczkowe (BR-MT420). Na kołach pojeździłbym z rok (max 2) i zobaczył co dalej, w jakich warunkach będziesz je użytkował. Jeśli ostrzej - wymiana na DT Swiss enduro e1900 lub jakieś zamienniki i cześć pieśni. Masz spokój. Po czwarte - zmieniarka. Tutaj mamy wszędzie Deore 5100 z przełożeniem x11. I dobrze, wszak to rowery nie do ścigania. Po szóste: dropper. Wszystkie posiadają. W DTM jest taki , jakiego ja używam (pisałem chyba ze 2 tyg. temu - nie ma się do czego przyczepić. Działa nienagannie i co najważniejsze, przy Twoim wzroście masz mega komfort wysunięcia go (lub wciśnięcia) do 170 mm. Po siódme: rozwijana prędkość (38 km/godz), która w takim półgrawitacyjnym rowerze nie powinna być brana pod uwagę ale należy powiedzieć głośno: Dartmoor Primal Pro 29 ma obliczeniową prędkość użyteczną na którą składa się napęd, korba (aha o której nic nie pisałem), bieżnik. Ale jak mówię: nie ścigamy się, jeździmy rekreacyjnie, czas nas nie goni. Reasumując bez dwóch zdań wskazałbym i wskazuję na Dartmoora. Zresztą biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, to osprzęt we wszystkich modelach wskazanych przez Ciebie to ten sam level. Przewagę zdecydowanie wskazuje amor M2 bomber , kuzyn foxa ale... Weź sobie w wyszukiwarkę wrzuć rowerek NORCO Fluid 1 HT "czarny diabeł". Poczytaj co to za marka (niedoceniana ale kultowa w stanach i kanadzie). Powinieneś go przytulić jako nówkę za 5900 zeta w roczniku 2022 z wewnętrznym prowadzeniem linek, choć nie uważam, że to jest zaleta dla tego typu rowerków. Widelec przedni ciut słabszy od M2 bombera, ale niewiele (X-Fusion)a zdecydowanie lepszy od Orbea i Meridy o skoku 120 mm (lżejszy przede wszystkim). Oczywiście heble do wymiany przyszłościowo(Tektro M275) Na olx dostaniesz jakieś 250, może 300 zeta to przy zamianie zamortyzujesz kosz. I tak sprawa wygląda. Dartmoor. O szczegółach pisali przede mną panowie. Chyba, że rama stalowa HT ale to już zupełnie inna historia (też na Marzocchi Bomber Z2). Owocnego myślenia ? . Odnośnik do komentarza
Cr8z Opublikowano 20 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i porady. Dobrze wiedzieć które podzespoły ewentualnie w przyszłości będę musiał wymienić na lepsze. O rowerach Norco słyszałem, nawet coś przeglądałem tylko nie zwróciły mojej uwagi. Sprawdzę jeszcze raz przy czasie. Trzeba się z tym chwilę przespać i podjąć decyzję. Co do ramy to wolę aluminium, ale z ciekawości, jest jakiś rower wartyy uwagi na stalowej ?? Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 Ze stalowych ścieżkowców np. ns bikes eccentric cromo. Tak samo jak Dartmoor polska marka. Znajdziesz również coś z marina i kony. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 5 godzin temu, Cr8z napisał(a): Co do ramy to wolę aluminium, ale z ciekawości, jest jakiś rower wartyy uwagi na stalowej ?? Też wolałem. Do czasu ? To musi samo przyjść. Nie namawiam i nie agituję. Aktualnie jestem zrośnięty że stalą CroMo 4130. Topowe Marin El Roy. Marzocchi Z1 140mm. Zmieniarka XT. Nawet nie myślę o powrocie do alumna. Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 W dniu 19.01.2023 o 10:35, Cr8z napisał(a): Zrobiłem przegląd rynku i wytypowałem 3 rowery które mnie interesują: Strasznie zawęziłeś rynek, szukasz trailówki a wybrałeś dwie przeciętne i jedną fajną, nie chce mi się szukać za ciebie ale popatrz w necie trailówki Norco, Nukeproof, Commmencal Meta, Whyte, Santa Cruz, NS Bikes... Z tych, które przedstawiłeś to Dartmoor, rower projektowany i konfigurowany przez ludzi, którzy wiedzą co robią i co roku poprawiają ramy i osprzęt w oparciu o własne doświadczenia:) Odnośnik do komentarza
tmax Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 W dniu 19.01.2023 o 23:49, ram napisał(a): Rozumiem, że to Twój przemyślany wybór ? Pierwsze, co mi się nasuwa, to skok amora (140). Jeśli to mają być single, leśne ścieżki (górskie oczywiście też) ale bez ekscentrycznych hopów, to 140 mm wydaje się niepotrzebnym balastem. 140 idealne do wykorzystania w ostrym enduro, gdzie dobicie amora przy zjeździe do 140 mm 140 to nie jest amor do ostrego enduro tylko do aktywnego trailu:) Odnośnik do komentarza
Cr8z Opublikowano 21 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 Zamówiłem Dartmoor'a. Ostatnia dostępna sztuka, mam nadzieję że nic się po drodze nie wykrzaczy i trafi do mnie ? 3 godziny temu, tmax napisał(a): Strasznie zawęziłeś rynek, szukasz trailówki a wybrałeś dwie przeciętne i jedną fajną, nie chce mi się szukać za ciebie ale popatrz w necie trailówki Norco, Nukeproof, Commmencal Meta, Whyte, Santa Cruz, NS Bikes... Z tych, które przedstawiłeś to Dartmoor, rower projektowany i konfigurowany przez ludzi, którzy wiedzą co robią i co roku poprawiają ramy i osprzęt w oparciu o własne doświadczenia:) Pewnie masz trochę racji. Nie jestem w stanie sprecyzować jaki ciąg myślowy doprowadził mnie do wyboru między tymi trzema. Być może budżet, być może osprzęt, być może brak znajomości tematu, na pewno trochę wygląd bo jednak rower ma się podobać. Przez ostatnie parę tygodni przejrzałem ofertę dziesiątek różnych sklepów. Zarówno krajowych, jak i zagranicznych (bikester, wiggle, chain reaction i wiele innych których nawet nazw nie pamiętam). Oferty marek o których piszesz także wiedziałem. W moim przedziale cenowym specyfikację rowerów są bardzo zbliżone, Dartmoor ewidentnie odstaje na plus. Minus jest też taki że jest koniec sezonu, nie wszystkie rowery są obecnie dostępne. Rowery Commencal na przykład mega mi się podobają, ale ich ceny zaczynają się tam gdzie kończy się mój budżet ? Wiadomo, można czekać, sprawdzać codziennie sklepy i polować na okazje. Ale niedługo wskoczą nowe kolekcje na '23 rok i ceny na pewno pójdą w górę ? W ramach ciekawostki dodam ofertę na jaką trafiłem, na samym początku poszukiwań roweru. Niestety nie skorzystałem, a rower szybko poszedł. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 6 godzin temu, tmax napisał(a): Z tych, które przedstawiłeś to Dartmoor, rower projektowany i konfigurowany przez ludzi, którzy wiedzą co robią i co roku poprawiają ramy i osprzęt w oparciu o własne doświadczenia:) Dokładnie tak myślę. Stosunek jakości do ceny właściwy a pojeździe i michę ucieszysz tak samo jak na przemarkowanych zestawach. Dartmoor to produkt fachowców wiedzących czego oczekiwać od terenowej jazdy. Wkładają w to serce stale ulepszają. Weź pod uwagę alumna Norco. Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 21 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2023 2 godziny temu, Cr8z napisał(a): ? Nie masz czego żałować. To wyrób czekoladopodobny. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się