Skocz do zawartości

Full na maratony do 20k


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem ten artykuł. Kto to jest ten Hambini i z której sałaty go wyciągnięto?

https://www.hambini.com/sram-gxp-an-engineering-guide/

Co w ogóle za koleś. Nie przeprowadził żadnych doświadczeń, ot tak ze schematu wywróżył, że w GXP to będzie padać częściej lewe łożysko bo jest bardziej obciążone przez siłę która "chce wypchnąć oś z ramy roweru". Zero testów. Czyste wróżenie.

Efekt tego wróżenia jest na końcu artykułu, linki do jego własnych "poprawionych" suportów za jedynie 300 dolców za sztukę....

Zeby było śmieszniej to dobrze wiem ze prawe łożysko zawsze pada szybciej, na przykładzie ht2. Nie robiłem do tego doktoratu tylko kilka lat sie scigałem w szkółce mtb i wiem że prawe łożysko zawsze dostaje bardziej. To jest artykuł dla ludzi którzy zamiast jezdzić szukają problemu. Az mi głupio ze tam zawędrowałem.

 

Odnośnik do komentarza

Hambini jest gościem który produkuje swoje bardzo dobre suporty używane m.in przez zespoły z World Tour i jest inżynierem pracującym dla Airbusa. Jest jednym z najbardziej popularnych videobloggerów rowerowych na YT. Inni których oglądam to Peak Torque, Luescher Teknik, GP Lama i DC Rainmaker. Można się od nich bardzo dużo nauczyć.

Odnośnik do komentarza

Sprowadzmy na ziemię. To jest dosłownke jeden inżynier, niezwiązany zawodowo z branżą rowerową, który tworzy hobbystycznie zajmuje się designem, produkcją, dystrybucją kontrolą jakości i marketingiem cudownych suportów. W międzyczasie testuje produkty konkurencji. 

W ten sposób dostarcza lepsze produkty niż zespoły inżynierów pracujących po 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, testujących swoje wyroby, mających twarde dane od uużytkowników. Etc itd.

Jesli jakiś(jaki?) team jezdzi na tych suportach to stawiam puch przeciw orzechom że ten/te teamy ostatecznie zgodziły się wziąć produkt za darmo. 

Odnośnik do komentarza

@Veriv
Nie wiem jakie jest Twoje zaangażowanie w kolarstwo wyczynowe. Ja mam do czynienia m.in z mechanikami, masażystami i dyrektorami sportowymi pracującymi np. w zespołach Bora, Ineos czy Jumbo Visma. Te zespoły mają podpisane umowy sponsorskie w ramach których mają obowiązek reklamować produkty sponsora. Nie zawsze te produkty są najwyższej jakości. I zdarza się że zespoły używają produktów niszowych ale bardziej im odpowiadających. Stąd bywa że jeżdżą koła Lightweight pomalowane z logo Shimano, montowane są do rowerów czasowych suporty Hambiniego, Kogel czy Hawk, używa się komponentów firm Wattshop czy Aerocoach i wielu innych. Zespoły te publicznie się tym nie chwalą bo źle by to wyglądało dla sponsora. A bywało że firmy takie jak Shimano miały nędzne koła, pomiary mocy (tragedia) czy kiepskie łańcuchy czy nędzne łożyska Ceramic Speed, które trzeba było serwisować co 500-1000 km z których zespoły World Tour nie były zadowolone. To samo dotyczyło nędznych kół Mavic, kiepskich przednich przerzutek elektrycznych Srama, padających tylnych przerzutek Srama w poprzedniej wersji, pękających ram BMC czy Trek i wielu innych tzw. fuckupów konstrukcyjnych. Hambini to nie jest jakiś leader sprzedaży, sprzedaje produkty niszowe a czasem custom made ale akurat opinia o jego suportach jest bardzo dobra. Wiem, że Ineos I jumbo Visma płacą za koła Lighweight i nie dostają ich za darmo. 

Mój młody ostatnio poprawiał przez parę tygodni design firmy Specialized w rowerze czasowym montując opiłowany mostek nieznanej firmy, poprawiając aerodynamikę kokpitu i sposób umieszczenia junction boxa bo producent zrobił to tak ja mu wyszło tanio i wygodnie. W masowej produkcji oszczędność jednego dolara to czasem oszczędność 100 tys dolarów czy 1 mln. A jakość rozwiązań pozostawia często wiele do życzenia co możesz zobaczyć na kanałach Peak Torque czy Luescher Teknik.

Odnośnik do komentarza

Jestem amatorem, choć zaangażowanym (choćby te posty piszę balkonu w Chorwacji bo tu pojechałem jeździć na szosę). 

Nie mam insighderskiej wiedzy. Nie wzbudza jednak mojego zaufania takie ekspertyzy przeplatane marketingiem jakie wyczytałem w artykule bo nie są poparte testami, obliczeniami a bardziej widzimisię. Pan Hambini sam wymyślił problem(przeciążone lewe łożysko) i sam zaproponował jak go rozwiązać.

 

Ps. A historia o kołach Lightweight, które jakiś tam team kupował i malował w barwy Shimano to cyrk i tylko pokazuje jak odrealnione są te rowerowe igrzyska.

Odnośnik do komentarza

Może być że masz trochę racji. Nie zamierzam go bronić bo nie mam nic z inżynierią wspólnego. On ma swój model działania i czasami próbuje lansować jakąś tezę. Natomiast dyskutuję czasem z kolegą, zajmującym się rowerami hobbistycznie który jednak jest rekordzistą świata amatorów w jeździe godzinne i jest wykładowcą związanym z inżynierią i automatyką przemysłową na brytyjskim uniwersytecie i jest w stanie przeliczyć wszystkie wzory  fizyczne. I generalnie się z nim zgadza dodając że oczywiście Hambini robi wielki raban. 

Generalnie branża rowerowa wygląda tak że dominujące na rynku są wielkie marki, głównie amerykańskie i przereklamowane włoskie, których zadaniem jest wytwarzanie dużych zysków. Jakość ich produkcji masowej często pozostawia do życzenia. Podczas gdy są firmy, które są wyspecjalizowane w niszowej produkcji i robią to znacznie lepiej.

Przykłady.
Najlepsze i najszybsze woski na rynku to Molten Speed Wax i Silca (akurat szef grupy Silca jest doradcą technicznym w EF Education First i doradzał mojemu młodemu w jeździe na czas)
Najlepsze łańcuchy torowe ma chyba obecnie Izumi. 
Najlepsze karbonowe blaty do jazdy na czas produkuje chyba Wattshop i AeroCoach. Na kołach AeroCoacha czasem też jeżdżą zawodnicy Ineos chociaż ostatnio raczej na Princeton CarbonWorks
Najszybsze korby to chyba Wattshop Cratus

Najlepsze lemondki to Wattshop Anemoi, Aerocoach Aescalon, SyncErgonomics czy Speedbar gdzie gość jednosoobowo prowadzi firmę robiącą lemondki wytopione pod przedramiona dla czołowych zawodników World Tour.
Najlepszą kierownicę do torowych wyścigów średniodystansowych robi obecnie nowozelandzka firma Velobike.  Chyba też jednoosobowa.

Takich przykładów mógłbym mnożyć. O większości tych firm pewnie nikt z forumowiczów nie słyszał. Po prostu ci którzy nie są zaangażowani w wyczyn znają tylko Shimano, Sram i Campagnolo jeśli chodzi o napędy i sądzą że najlepsze rowery to te na których jeździ Pogacar, Kwiatkowski i czołówka World Touru. Prawda jest nieco inna.

Jazda na czas i tor to jest takie F1 kolarstwa gdzie testuje się wiele niestandardowych i customowych rozwiązań. Czasem wchodzą one do mainstreamu, czasem nie.

 

Odnośnik do komentarza

Tu by jakieś know how trzeba na forum założyć, bo w moim wątku tak cenne informacje zginą @jajacek.

Obecnie korzystam z Token i jestem w miarę zadowolony, bo faktycznie poprawia bolączki wciskanego suportu. Jak by nie było trochę jesteśmy skazani an suport, bo nie wybierzemy go wybierając rower.

W zasadzie jestem zdecydowany i szukam Orbea Oiz M Pro 2023 w dobrej cenie, sytuacja na rynku widzę dynamiczna może wyczekam jakąś zniżkę.

@Cajtek78 nareszcie! Wygląda bardzo dobrze i wygląda na to, że projektanci wzięli pod uwagę obecne trendy - nie widziałem tylko jeszcze kątów. Niestety rok nie poczekam, bo ma być "dla ludu" od 2024. Patrząc po modelu nad którym się zastanawiałem, to dostępność w Polsce pojawiła się 1,5 roku po premierze.

 

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, jajacek napisał(a):

Ten Rockrider dobrze wygląda. Tylko niech wyrzucą tą babę co za kolorystykę odpowiada, bo chłop to chyba nie ?

Mój mechanik mówi że Token Ninja to nie jest dobre rozwiązanie i preferuje inne od Praxisa czy Wheels Manufacturing. Ale wielu ludzi Tokena chwali.

 

Mnie też biały póki co najbardziej podchodził kolorystycznie.

Dziękuję, następnym razem przy wymianie skorzystam z któregoś z wymienionych.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, jajacek napisał(a):

A tak przy okazji tak Niemcy głosowali na najlepsze rowery XC na portalu mtb-news.de:

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvbmV3cy93

1. Scott Spark
2. Orbea Oiz
3. Canyon Lux
4. Nicolai Saturn 11
5. Last Celos
6. Arc8 Evolve FS
7. Specialized Epic Evo
8. YT Izzo
9. Santa Cruz Blur
10. Cannondale Scalpel

Ciekawe, że Cannondale tak zepchnęli. Niektórych nawet nie znam i dziwi też trochę ten Spec, gdzie recenzenci zazwyczaj chwalili go w kategorii XC.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...