Skocz do zawartości

Czy Dętka Pirelli p Zero SmarTube 700x23/32 poradzi sobie z cisnieniem 8,5bar ?


Rekomendowane odpowiedzi

Spoko nie jest. Są u mnie trasy gdzie szkoła MTB trenuje i niestety nieprzejezdne już dla mnie. Ale leki teren, gównie utwardzone ścieżki ok. Doszły mi dziś  opony do szosy Continental GP 5000, a co do dętek to jeszcze nie zamówiłem, strasznie mnie korcą SCHWALBE Aerothan Race z 2022. W tym moim nieMTB mam opony SCHWALBE i je po prost kocham.

 

 

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Greg29 napisał(a):

Jak to? A klasyczne mtb z początków istnienia? Nawet jeszcze nie tak dawno, bo na początku lat 90-tych sprzedawane były mtb 26" i na sztywnym widelcu - sam takiego miałem, co prawda opona oryginalnie była trochę szersza (z czasem też założyłem tzw. opony mtb 1,75" i w "normalnym", lekko pagórkowatym lesie radziłem sobie całkiem nieźle) ale widelec sztywny ?

No też miałem takiego a nawet ciut lepszego. Wheelera na kołach 26 cali na Shimano STX na sztywnym widelcu. Dałem za niego 500 USD gdzieś w roku 1992. To był rower niby terenowy. Ale MTB to bym go nie nazwał. Dziś byłby dobrym rowerem parkowo-bułkowym. Również taki obecnie posiadam ale na kołach 28 cali. Jak go kupowałem nazywał się trekkingiem. Rocznik ok. 1998. Dziś trudno powiedzieć :) Fitness, hybrid, flatbar gravel :) Cokolwiek marketing wymyśli :)


263303051_434127734933261_15005083106439

Odnośnik do komentarza

Zamówione dętki SCHWALBE Aerothan Race Tube 23-28/622. Droga podróży aż z Niemiec ponieważ na Allegro ich cena za szt. to 170zł. Dlaczego akurat ten model TPU? Cenny w Polsce sugerują, że jest na nie popyt i obudowa wokół wentyla jest wyraźnie grubsza. Wraz z nowymi oponami oszczędność masy rotującej będzie między 240g/300g. Nie mam pojęcia tak naprawdę czy się sprawdzą, zaryzykowałem ale muszę je sprawdzić, czy dętki z TPU mają sens. schwalbe-aerothan-race-tube-23-28-622-1.jpg.d2d43d78ed0250416e9aef578bb3a5a4.jpg

Odnośnik do komentarza

Już kupiłeś inne, ale tylko dodam że sam jeżdzę na Pirelli P Zero smart tube i dawniej jeździłem na ponad 8bar (teraz 6 bar) i standardem jest to że jak się nie jeździ to co kilka dni trzeba dobić powietrza bo 1 bar zazwyczaj schodziło. Ważę 97kg i zrobiłem na nich około 3 tyś i tylko jedno malutkie przebicie złapałem. Pirelli ostatnio wypuściło dedykowane łatki do tych dętek.

Odnośnik do komentarza

Rozkminiałem temat i najlepsze łatki do nich są Tubolito sprzedawane w Decathlonie. Ostatnio nimi łatałem Aerothana. Problemem tych wszystkich dętek poliuretanowych są plastikowe zawory, które są dość delikatne. Ja mam czujniki ciśnienia SKS Airspy które nakręcają się na zawory i mocno średnio z niealuminiowymi współpracują. 

Odnośnik do komentarza

Na Pirelli P Zero smart tube  jeździ ZielonyF16 i na Gravelu mówił, że zrobił na nich 6tyś i jest OK. Aerothan Race Tube ma ewidentnie grubszą rurkę na wentyl czyli jak słusznie zauważył kolega, najbardziej newralgiczne miejsce TPU. Dodam dla ciekawostki, że Chińskie TPU w cenie zwykłych dętek, mają już metalowe wentyle - problem w tym, że teraz trzeba się rozliczać z towarów z Chin w PIT, jest podatek. Tak sobie mędrkuje, że w razie jak ktoś w TPU miałby nieszczelności na wentylu, to wykręcenie go i nałożenie kleju uszczelniającego na gwint w rurze i wentylu, tak by nie zapchać samego wentylu oraz ponowne skręcenie i pozostawienie tak na noc teoretycznie może sprawę rozwiązać. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...