Skocz do zawartości

Explore 540 vs XC 100 vs KATO PRO 29


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

bylem zdecydowany na Rockridera expl 540, czekałem tylko na dostępność. Jak już się pojawił w Decathlonie, wujek Google podesłał mi dwa modele na promocji:

Rockrider XC100, cena taka sama jak w przypadku expl 540 - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore/_/R-p-330066

GHOST KATO PRO, cenowo wychodzi najtaniej, aktualnie martes dodaje dodatkowe rabat 10% - https://sklepmartes.pl/rower-hard-tail-kato-pro-29-al-u-93ka110-ghost?gclid=CjwKCAiA-dCcBhBQEiwAeWidtVWSa6LOsFYgph6nmnbiKyAkiCydUT8pCpyruY1bi-fyedGsfV_qzRoC2qsQAvD_BwE

540 - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29/_/R-p-329414

Jesli chodzi o sama jazdę, tryb całkowicie mieszany. Głównie lasy, ścieżki z korzeniami, szuter ale tez dojazd po asfalcie.
Doradca w Dec polecił mi expl ze względu na pozycje, mniej pochylona, wygodniejsza.

Trochę martwi mnie ta pozycja przy xc 100, wiec moim zdaniem najlepszym wyborem będzie 540 lub GHOST KATO.

Proszę o poradę, dzięki!

 

 

Odnośnik do komentarza

Ten Kato to rower totalnie rekreacyjny bez amortyzatora powietrznego i bez sztywnych osi. Jest to konkurent tego roweru:
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-5-9-m23-czarny-grafit-r21?gclid=CjwKCAiA-dCcBhBQEiwAeWidtfnf56UTMO25BapSvvHM3aJpByBOk6UF825kEZewhACEVS36wJOAXxoCsIcQAvD_BwE

Koło XC 100 to nawet blisko nie stał.

Prawie w każdym rowerze MTB można tak zmodyfikować kokpit żeby pozycja była rekreacyjna.
 

Odnośnik do komentarza

Będę miał na uwadze inny mostek.

Na foto dobrze to wyglada ?

Myśle, ze w tych pieniądzach XC 100 będzie najlepszym wyborem, nie znalazłem szczerze mówiąc nic innego/ciekawszego.

expl 540 przekonałby mnie jakby trafił na promocje ale ze względu na problem z dostępnością w tym roku raczej nie ma  co na to liczyc.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, kamilo941 napisał(a):

Będę miał na uwadze inny mostek.

Na foto dobrze to wyglada ?

Myśle, ze w tych pieniądzach XC 100 będzie najlepszym wyborem, nie znalazłem szczerze mówiąc nic innego/ciekawszego.

expl 540 przekonałby mnie jakby trafił na promocje ale ze względu na problem z dostępnością w tym roku raczej nie ma  co na to liczyc.

Poczytaj sąsiedni wątek nt. expl 540 i xc100. Ja tez się wahałam, zamowilam oba, jednak wygrał xc100 swoją jakością. Póki co odwróciłam mostek i teraz z -6,5 st zrobiło się +6,5, więc jest o 13 stopni różnicy w pozycji. Zmienilam siodelko i przesunęlam je do przodu. Odczuwalnie zmieniło to pozycję. Jak pojeżdżę to sprawdzę, czy wystarczy czy coś jeszcze zmienić, a możliwości jeszcze są - krotszy mostek, zwężenie kierownicy. 

Expl 540 jest tylko ładniejszy:)

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.12.2022 o 19:24, APZ napisał(a):

Z MTB można nawet zrobić trekking. Ja wymieniłem mostek i jest ok.

Taki sam myk zrobiłem z elektrykiem żonki (niby cross, ale geometria i reszta żywcem wzięta MTB). Mostek Kellys za chyba 160 złotych. Nie ma co demonizować geometrii, dużo da się dopasować zależnie od potrzeb. U własnego hardtaila też zmieniłem mostek na sporo krótszy, choć już bez podnoszenia kokpitu.

2 godziny temu, Nimia napisał(a):

Ja tez się wahałam, zamowilam oba, jednak wygrał xc100 swoją jakością.

Jest bezdyskusyjnie lepszy. A teraz jeszcze pięć stów obniżki, za 3 800 PLN można mieć dobry sprzęt.

2 godziny temu, Nimia napisał(a):

Expl 540 jest tylko ładniejszy:)

E tam ? 

2 godziny temu, Nimia napisał(a):

Zmienilam siodelko i przesunęlam je do przodu.

Z przesuwaniem siodełka w poziomie (w pionie też) lepiej uważać. Minimalnie może i można tym odrobinkę skorygować 'długość' roweru, ale zasadniczo ma być ustawione w odpowiedniej pozycji w taki sposób, żeby Ci nie obciążać różnych stawów. Jest prosty sposób na ustawienie siodełka przód-tył: przy poziomym ustawieniu korby rzepka kolanowa ma być w linii pionowej z osią pedału. Łatwe do zrobienia, potrzebna osoba do pomocy, sznurek i obciążnik (najlepiej oczywiście poziomica i kątownik, ale to przecież nie apteka). Od reguły są wyjątki, na przykład do jazdy na czas często wszystko jest ustawione mocniej 'do przodu', ale nie-zawodowiec nie musi się nimi przejmować. Najczęściej ludzie mają siodełka za bardzo do tyłu.

Odnośnik do komentarza

Tzw setback siodełka czyli odległość o linią przeciągnięta w pinie od środka suportu a nosem siodełka zależy od długości kości udowych. Wiem że bikefitterzy mają tendencję do zabawy z tym pionem i większości wypadków da to dobre efekty. Ale są ludzie mający proporcje nie mieszczące się w tym wskazaniu.

Natomiast słusznie napisałeś że to nie siodełkiem regulujemy długość do kokpitu. Tylko robimy takie manewry kokpitem poprzez mostki i gięcia kierownic żeby uzyskać optymalną pozycję. Ja bym powiedział zupełnie odwrotnie, że większość ma siodełka za bardzo do przodu ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Nimia napisał(a):

Poczytaj sąsiedni wątek nt. expl 540 i xc100.

Ten wątek ma już chyba ze 20 stron, przed czytaniem lepiej dolej sobie piwa albo zrób drinka ? Mnóstwo pożytecznych informacji, ale też gadania o dupiemaryni.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, jajacek napisał(a):

Ja bym powiedział zupełnie odwrotnie, że większość ma siodełka za bardzo do przodu ale może się mylę.

Może masz za dużo triatlonowców w okolicy ? U mnie większość jeździ jak na Harleyu ? 

Odnośnik do komentarza

Taka pozycja na obniżonym mykmykiem siodełku z rękoma wywarlonymi w kosmos (przy amorze na wdłach 140 mm plus) obniżonej przy tym geometrucznie długości rury podsiodłowej  ma na celu maksymalne dociążenie tylnego koła co z szerokością opony  2,5" plus faktycznie polepsza trakcję,  opona lepiej się klei i lepiej pracuje w błocie lub na podjazdach. ALE NIE w mieście, gdzie rowniez regularnie widujdvoszollmów w przyłbicach zjazdowych przy dojazdach do... pracy :) 

Odnośnik do komentarza
9 minut temu, ram napisał(a):

Taka pozycja na obniżonym mykmykiem siodełku z rękoma wywarlonymi w kosmos (przy amorze na wdłach 140 mm plus) obniżonej przy tym geometrucznie długości rury podsiodłowej  ma na celu maksymalne dociążenie tylnego koła co z szerokością opony  2,5" plus faktycznie polepsza trakcję,  opona lepiej się klei i lepiej pracuje w błocie lub na podjazdach.

Na asfalcie bożesztymój, na asfalcie!?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...