Skocz do zawartości

Przesiadka z Kross Vento 2.0 2021


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, tak jak w tytule. Zastanawiam się nad przesiadką z Kross Vento 2.0 2021 na Giant Contend AR 3. Czy ma to sens? W Krossie wymieniłem opony, owijkę, dętki, założyłem nowe taśmy na obręcze jednak nie dają mi spokoju przerutki Claris, odbierają mi całą przyjemność z jazdy. Jest sens robić upgrade do 105 czy sprzedać rower i kupić coś innego?

Odnośnik do komentarza

Na pewno jest sens przesiąść się na Tiagrę lub 105. Pracują niemal tak samo. Różnica jednego biegu.
Zwykle upgrade ma sens o co najmniej dwie grupy do góry. Po płaskim, przy szybkiej jeździe to jedno przełożenie więcej się przydaje.

Natomiast co do ramy to Kross Vento 2.0 2022 (ale chyba od lat bez zmian) to rama endurance z podstawowego aluminium 6061. I robiąc upgrade warto by przejść na lepsze alu albo karbon. Giant Contend AR 3 jest zbudowany z aluminium które Giant nazywa AluXX. Po wczytaniu się jest to zwykły stop alu 6061 czyli to samo co w Krossie. Więc nie masz tu w kwestii ramy nic do zyskania. Więc możesz po prostu w Krossie zmienić groupset.

Osobiście sprzedałbym tego Krossa i kupiłbym używanego Speca Roubaix, najlepiej wersję SL4 na Tiagrze lub 105. To jest rower na którym jeżdżę ja i przynajmniej 5 moich kumpli. Świetna rama karbonowa, mega wygodna. Używki chodzą po 4-5,5k w zależności od groupsetu i kół.
 

Odnośnik do komentarza
Teraz, Oskarr napisał:

Raczej nie ma sensu. Giant jest na sorze, sora jest lepsza niż claris ale dalej dupy nie urywa. Montaz 105 też bez sensu. Ja bym proponował uzywke albo, jeśli jeszcze są dostępne, kupno carbonowego rometa. Były pół roku temu w cenie koło 6k na tiagrze nowe. 

Te Romety Hurgan w karbonie były niezłe. Natomiast dowiedziałem się że te ramy Romet kupuje z chińskiego Flyxii. Nie są to złe ramy.
 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za propozycje, Romet wygląda bardzo ciekawie niestety nigdzie nie jest dostępny. Zastanawiam się również czy pozycja na tym Romecie będzie wygodna. Nie ścigam się, nie jeżdżę na ustawki. Zależy mi na wygodzie (trasy 100~200km). Miałem kilka perypetii z aplikacją koomot, mianowicie oszukiwała i mocno się dziwiłem gdy nagle asfalt się kończył, a przed sobą miałem kilka kilometrów szutru. Gianta podesłałem ponieważ ma możliwość założenia szerszych opon. Obecnie jeżdżę na Continentalach Grand Sport Race i bardzo sobie chwalę.

Jakie cechy posiada rama karbonowa oprócz mniejszej masy oraz lepszej amortyzacji?

Odnośnik do komentarza

Jeśli szukasz wygody to Roubaix albo gravel. Cały świat na szosie przechodzi na opony 28C. Karbon jest dużo bardziej wytrzymały zmęczeniowo i łatwiejszy w naprawie niż au. Jest natomiast mniej elastyczny więc jak się go rozciągnie ponad miarę to pęka szybciej niż alu. Dobra rama karbonowa dużo zniesie:
https://www.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

Teoretycznie nie powinno się wozić na klasycznym bagażniku dachowym który zaciska ramę. U mnie karbony jeżdżą na klasycznym bagażniku i defektów nie mam. 

Thule ma specjalne "ochraniacze" na karbonową ramę które zmniejszają presje na ramę podczas ściskania. Chociaż tutaj i tak lepiej wypadają bagażniki montowane na hak ponieważ nie trzeba tej rączki z zaciskiem dokręcać na maksa aż usłyszymy klik tylko można samemu dostosować siłę z jaką będzie ściskać ramę. Ale na haku rowery mniej pracują niż na dachu więc można sobie pozwolić na mniejszy ścisk.

Odnośnik do komentarza

Bardzo słuszna uwaga.

16 minut temu, damianKr napisał:

bagażniki montowane na hak ponieważ nie trzeba tej rączki z zaciskiem dokręcać na maksa aż usłyszymy klik

Ja na zacisku bagażnika w autobusie załatwiłem, tzn. literalnie wgniotłem w środku lata, w temp. 34 C  przekrój ramy rury aluminiowej, podwójnie cieniowanej. To warto wiedzieć !   Dramat.

Odnośnik do komentarza

Dlatego grupy kolarskie mają bagażniki gdzie rower zaczepia się za widelec i tylne koło. Przednie koło na oddzielnym stelażu albo w środku. Można kupić je pojedynczo od paru firm.

https://boxcars.pl/category/bagazniki-rowerowe-dachowe-montowane-za-widelec

Najtańszy chyba taki:
https://www.e-bagazniki.pl/bagazniki-rowerowe/na-dach-za-widelec/bagaznik-na-dach-za-widelec-tour-professional,1034.html

311601772_5555260017891268_4015631372754

Odnośnik do komentarza

Źle się skupiasz. Kompletnie nie ma znaczenia czy np. nowe 105 czy Ultegra. Od poziomu Tiagra 4700 nie ma już złych grup. Nie rozpoznałbyś z zamkniętymi oczami na jakiej jedziesz. Optymalnym wyborem pod względem stosunku jakość/cena jest 105 11-rzędowe. Ale Tiagrę 4700 też się da zmodyfikować do 11-rzędów za pomocą zmiany klamek na 105 i łańcucha i kasety na 11-rzędów. Przerzutki są kompatybilne. 10-rzędowe Shimano 105 5700 działało gorzej niż Tiagra 4700. Każda Ultegra działała bardzo dobrze i precyzyjnie.

Natomiast różnica między ramą aluminiową i karbonową jest dramatyczna i odczuwalna z zamkniętymi oczami. No i kluczowe jest żeby dobrał odpowiednią wielkość ramy do swoich parametrów fizycznych.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...