AdrianoPL Opublikowano 25 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2022 Witam. Rower do jazdy tylko po asfalcie, teren płaski. Znalazłem coś takiego: Trek emonda sl5 2019, 1wszy właściciel, przebieg około 3500km. Do wymiany sztyca + koła, inwestycja około 2,5k. https://m.olx.pl/d/oferta/sprzedam-rower-szosa-trek-emonda-sl5-CID767-IDPOeOd.html Czy warte zakupu? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Przyzwoita cena. Kolega mojego syna sprzedawał ostatnio karbonowego Speca Tarmaca na 105 za 6k. Sztyca jak to w Treku popierdzielona i droga. Do tego roweru odradzam koła z karbonową obręczą. Nie będzie to hamować. Sugeruję alu-carbony. Rama SL jest łamliwa, więc lepiej nie przeginać. Ale naprawa nie jest droga. Fajny rower, testowałem taki. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 26 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Każdy rower do 12k ma jakieś mankamenty( karbonowy czy aluminiowy jeden ciort), powiem szczerze że zanim zacząłem się interesować to zyciu nie myślałem że zakup lepszego roweru jest aż tak trudny. Jest olbrzymi wybór ale każdy trzeba doinwestować, w jeden mniej w drugi więcej ale realnie kwoty wychodzą kosmiczne. Mam już zawężone pole poszukiwań jeśli chodzi o używane i nowe rowery a wciąż mam wiele pytań, uwag i znaków zapytania. Auto było mi łatwiej kupić. Dziś będę dzwonił jeszcze do dystrybutora Ridleya w Opolu. Dziękuję za opinię roweru. Finalnie pewnie wyjdzie z 7-8k więc chyba odpuszczę temat używanych rowerów bo nowy będzie kosztował około 4k więcej więc pchanie się w używany chyba nie ma sensu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Są różne szkoły. Jak kupuję tylko używane w dobrym stanie. Ta Emonda to komfortowy rower. Rildey jest znany z bycia niekomfortowym. Taki był Ridley którego miałem, znajomi podobne odczucia. Różnica między szosą karbonową a alu jest ogromna na korzyść karbonowej. Więc ta Emonda będzie lepsza niż najlepszy rower alu jaki znajdziesz. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 26 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Różnica w cenach jest nieduża dlatego skłaniam się bardziej ku nowemu rowerowi aczkolwiek nie wykluczam kupna używanego. Może po sezonie zacznie pojawiać się więcej ogłoszeń używanych rowerów bo na zbyt wielkie przeceny nowych nie ma co liczyć bo ich po prostu nie ma, a jak są to rozmiary małe albo duże. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 26 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Na tą chwilę z używanych rowerów jest jeszcze takie coś. https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-roubaix-sl4-rozm-56-kola-vision-trimax-1-wlasciciel-CID767-IDQXbKs.html Mam tylko pytanie, czy przy mojej wadze około 90kg nie jest zbyt mała ilość szprych? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Dobry rower ale pogięło gościa z ceną. Jeżdżę na podobnym od wielu lat. Powinien kosztować 4000-4500 na Tiagrze i ok. 5000 na 105. może parę groszy więcej. Jak koło dobrze wykonane to taka waga nie jest problemem. Jeżdżę na kołąch Campagnolo Zonda od lat, gdzie z przodu jest 16, tył 21, moja waga zwykle w przedziale 85-95 i jeszcze ani jedna szprycha mi nie poszła. Visiony są trochę gorszej jakości ale niezłe. Odnośnik do komentarza
AdrianoPL Opublikowano 26 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2022 Też mnie się wydawało że cena wygórowana, ale nie ma do negocjacji. Mnie tiagra w zupełności wystarczy. Właśnie mam wątpliwości co do takiej ilości szprych przy wadze 90kg. Dziękuję za kolejne info. O Treka już dzwoniłem i oferta jeszcze do negocjacji, o roubiax zadzwonię ale nie sądzę że opuści za dużo więc raczej temat spalony. Mam pod nosem tego tarmaca w moim rozmiarze 56 i jak dadzą dobry rabat, tzn kwotę czterocyfrowa to najprawdopodobniej zdecyduje się na niego. Dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Piątek o 07:06 Udostępnij Opublikowano Piątek o 07:06 Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu, ten pasuje więc się podepnę. Liczę na Wasze opinie, szczególnie @jajacek jest obyty w szosach. Chciałbym wymienić swojego Krossa Vento 3.0 na Sorze i hamulcach obręczowych na coś ciut lepszego. Nie to, że muszę, bo Krossem jeździ mi się wygodnie a kupiłem go tanio, żeby zobaczyć czy mi się szosa spodoba no i się podoba i chcę czegoś trochę lepszego. Jednak nie chcę wydać więcej jak +/- 3 tys. zł więc w grę wchodzi używka Znalazłem dwóch potencjalnych kandydatów, jeden to Centurion Gigadrive z wyprzedaży wypożyczalni, podobno jeździł tam w latach 2021-2023. Plusy: rama karbonowa, napęd Ultegra R8000 2x11 (jeśli to prawda bo chyba ze trzech sprzedawców sprzedaje te Centuriony na olx i inni piszą, że mają one Ultegrę R6800), dobre koła na obręczach i piadtach DT Swiss. Minusy: niestety chyba hamulce pozagrupowe, no i obręczowe więc rower raczej niesprzedawalny bo teraz każdy chce hydrauliczne tarcze oraz drugi minus to osie qr, niby nie minus w szosie ale jak poprzednio - obecny standard to sztywne osie i każdy je chce. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ultegra-r8000-cube-centurion-dt-dwiss-CID767-ID14oJGU.html Drugim kandydatem jest Trek Emonda AL 4 Disc, chyba z 3021-2022 roku sądząc po malowaniu. Plusy (w porównaniu z Centurionem): sztywne osie, hamulce hydrauliczne, znana marka więc łatwiej sprzedać. Minusy (w porównaniu z Centurionem): gorszy napęd bo Tiagra 2x10, noni aluminiowa rama, dobry kilogram cięższa niż w Centurionie. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-emonda-alr-4-disc-rozm-56-CID767-ID15yC5V.html Zanim znalazłem tego Treka to byłem zdecydowany na Centuriona ze względu na karbon i napęd, teraz nie wiem, zwątpiłem trochę bo widzę jak ciężko sprzedać tego mojego Krossa na szczękach a Centurion do tego jest nieznaną marką u nas. Jestem amatorem, mam ponad 50 lat, nie jeżdżę wyścigów ani ustawek, jeździłem na Tiagrze i była wystarczająca dla mnie, nawet ta Sora jest o.k. sle chciałem coś na minimum 105-tce. Mam 183 cm wzrostu, przekrok 87 cm i prawie 90 kg wagi (dużo siłowni w ostatnich prawie 30 latach więc ciężko zejść bez utraty masy mięśniowej). Może wskarzecie mi na jakiś szczegół, który przeważy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 07:44 Udostępnij Opublikowano Piątek o 07:44 Jak znajdę chwilę to napiszę. Niestety jestem chwilowo mocno zaangażowany w walkę w obronie demokracji 🙂 Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano Piątek o 10:05 Udostępnij Opublikowano Piątek o 10:05 Dzięki. Trzeba bronić demokracji, my to wiemy bo żyliśmy we wcześniejszej rzeczywistości. Ewentualnie w tej cenie mogę jeszcze kupić Cube Attain na Shimano 105 2x11, hydraulice, rama aluminium z karbonowym widelcem Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu @jajacek liczę, że znajdziesz wieczorem chwilkę, żeby wyrazić swoją opinię bo ewentualnie, jeśli ten Trek jest godny uwagi to będę w niedzielę jechał do Bydgoszczy i mogę lekko zmodyfikować trasę, żeby ten rower obejrzeć. Może ktoś jeszcze inny z szosowców wyrazi swoją opinię, @liftlodz, Ty też masz kilka rowerów, w tym szosy Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu Jeśli nie jeździsz po górach i w deszczu to na szosie hamulce tarczowe są, moim zdaniem, zbędne, sztywne osie zresztą też.Ja z tych dwóch kupiłbym Centuriona.PS Centurion to marka premium Meridy Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 6 godzin temu Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Dziękuję za odpowiedź. W górach nie jeżdżę bo mieszkam na drugim końcu Polski 🙂 Generalnie byłem zdecydowany na tego Centuriona ale jak znalazłem Treka to trochę zwątpiłem ze względu na późniejszą ewentualną odsprzedaż, że rower na szczękach, qr-ach i nieznanej u nas marki może być po prostu niesprzedawalny w przyszłości. Oczywiście osprzętowo i z uwagi na karbonową ramę ten Centurion jest nie do pobicia w tym budżecie. Nie wiem, muszę to przemyśleć Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 godzin temu Udostępnij Opublikowano 5 godzin temu Centurion to marka Meridy tak jak kolega napisał. Te rowery wydają się być ok. Nie ma sztywnych osi w żadnym rowerze nie mającym hamulców tarczowych. Wadą jest klasyczna geometria i że nie jest to szosa endurance. Ale ten Trek też endurance nie jest. Emonda ALR to chyba jest z tego ich najwyższego stopu alu. Zapewne wejdą szersze opony co jest jak dla mnie kluczowe. Nie wyobrażam sobie już jazdy po szosie na jakichś 23 i niechętnie na 25. Amator powinien jeździć IMO na 30-32 mm. Jeżdżę na 28 mm bo mi szersze do obręczowego Roubaix nie wchodzą. No i przy 90 kg to hamulce tarczowe nie zaszkodzą. Czyli mamy karbon obręczowy na Ultegrze Kontra alu tarczowy na Tiagrze. Treka na tarczach sprzedaż zawsze, z pocałowaniem w rękę. Więc chyba bym jednak brał Treka. Mój syna mający 183 wzrostu i przekrok 91 jeżdzi na ramach 54. Ale jest młodym, wyczynowym zawodnikiem. Dla Ciebie zalecałbym ramę 56. I taka jest w Treku. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się