sl66 Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Witam, szukam w miarę uniwersalnej i szybkiej opony do gravela. Jeżdżę 65% asfalt 35%szutry. Obecnie jeżdżę na Conti Speed King CX 35c lub IRC Boken Doublecross 42c. Te pierwsze są szybkie, ale na szutrach nie dają komfortu (mrowią mnie nadgarstki), te drugie są pancerne, lecz trochę toporne i wolne na asfalcie. W oparciu o Bicycle Rolling Resistance wytypowalem dwa typy, które powinny być szybkie o uniwersalne. Są to Tufo Thundero 40c (21.2W) oraz Conti Terra Speed 40c (21.6W). Które z tych dwóch będą lepszym wyborem? A może jest jakiś inny model warty uwagi? https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Jeżdżę na Tufo, tyle że Speedero i jestem mega zadowolony. Dość ciasno wchodzą na obręcz. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Ogólnie opony Tufo nie cieszą się dobrą opinią. Nazywane są powszechnie kartoflami :) Ale może wersja gravel jest lepsza niż te chłamy które produkują na szosę. Continental produkuje szybkie opony, które zwykle mają niskie opory toczenia, z mieszanki o średnio wolnym ścieraniu i zwykle o bardzo mało odpornych ściankach bocznych. Wersje o bardziej odpornych ściankach bocznych mają w nazwie Protection. Ja w rowerze którym jeżdżę w podobnych proporcjach jak napisane, mam Specialized Pathfinder 42 mm. Komfort jest w dużej mierze wypadkową szerokości opony i zastosowanego ciśnienia. Do opon 42 mm stosuję 2,5-3 bary przód, 3-3,5 bara tył. Tu masz ciśnienia pod tubeless. Nalezy doliczyć ok. 5 PSI pod dętkę: https://www.enve.com/learn/tire-pressure/ Jak brakuje komfortu to sugeruję rozważyć zakup amortyzowanego mostka XLC albo podróbki mostka RedShift z Ali Express. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 1 godzinę temu, liftlodz napisał: Jeżdżę na Tufo, tyle że Speedero i jestem mega zadowolony. Dość ciasno wchodzą na obręcz. Dzięki, też myślałem o Speedero, ale według Bicycle Rolling Resistance, opory toczenia Thundero i Speedero są takie same. Lepiej więc wziąć Thundero bo oferują większą uniwersalność. "Our tests show that the Tufo Gravel Speedero uses the exact same compound and casing as the Gravel Thundero (read our review). Both tires perform very strongly in our tests, but we find it a bit strange the Gravel Speedero has the same exact rolling resistance as the Gravel Thundero. The result is that we can't find a reason to pick the Speedero over the Thundero, as the Thundero tread pattern simply looks like it'll be better nearly everywhere." Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Wiem że opory toczenia są te same, ale ze względu na krój bieżnika Speedero ma mniejszą podatność na uszkodzenia drobnymi ostrymi kamieniami. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Godzinę temu, jajacek napisał: Ale może wersja gravel jest lepsza niż te chłamy które produkują na szosę. Nie wiem jak w szosówkach, ale według BRR Tufo Thundero są jednymi z najszybszych opon gravelowych. Mają opory 21.2W, o 0.4W mniej niż często uznawany za punkt odniesienia Continental Terra Speed 40c (21.6W) oraz aż o 2.9W mniej niż Pathfindery (24.1W). Ogólnie tak jak pisałem, rozważam też Conti Terra Speed, ale ludzie narzekają, że się bardzo szybko zużywają. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Na szosie Tufo produkuje opony z beznadziejnej jednoskładnikowej mieszanki, które w mokrych warunkach mają zero przyczepności. Stąd wsród szosowców powiedzenie "gówna typu Tufo". Ale też Tufo chyba nigdy nie próbowało konkurować w kategorii wyścigowej, tylko robiło opony tańsze i pancerne. Ostatecznie Włoszczowska tez jeździła na oponach Mitas/Rubena i dawała radę. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 23 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2022 Miałem w zeszłym roku okazję zrobić rundkę na pożyczonych od sąsiada oponach Continental Terra Speed 35, a potem Conti Terra Trail 40. Speedy ładnie niosą, zwłaszcza na asfalcie, ale poza nim dla mnie już miały za delikatny bieżnik i może trochę za małą szerokość (na 40 mm na pewno byłoby lepiej pod tym względem). Traile też nie najgorzej dawały radę na asfalcie (oba modele mają mieszankę BlackChilli czyli tę samą co w szosowych Conti 5000), czuć było pewną różnicę, ale nie aż tak znaczną. Za to poza asfaltem były dużo pewniejsze. Co ciekawe, zrobiłem na nich tę samą asfaltowo-terenową pętlę i na jednych przejechałem ją ze średnią 22,1 km/h, a na drugich 22 km/h ? Co Speed zyskał na asfalcie, to Trail odrobił poza nim. Od trzech sezonów jeżdżę na Goodyear'ach Connector 40 mm i jestem bardzo zadowolony. Ale powoli myślę o wymianie i korcą mnie właśnie Speed'y o szerokości 40 mm. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2022 Ja zamówiłem ostatecznie (a wlasciwie żonka zamówiła, bo to będzie prezent urodzinowy) Tufo Thundero 40c. Jak trochę pojeżdżę to dam znać jak wrażenia :) Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 23 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2022 6 godzin temu, lukasz.przechodzen napisał: zrobiłem na nich tę samą asfaltowo-terenową pętlę i na jednych przejechałem ją ze średnią 22,1 km/h, a na drugich 22 km/h Ciekawe! Jaki jest mniej więcej stosunek asfaltu do terenu w Twojej pętli? :) Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 odkopujęCo myślicie o tym zestawie?przód:Maxxis Rambler 40x700 EXO TR 60TPItył:Maxxis Receptor 700x40 EXO TR 60TPIz przodu chciałbym mieć dobrą trakcję i trzymanie w zakrętach w deszczu lub na gruncie/ szutrzez tyłu szukam niskich oporów toczenia.przeznaczenie:DDR - asfalt / kostka Bauma - 60%Nieutwardzone - szuter/ droga gruntowa/ łatwy singiel - 40%Warunki deszczowe, bez błota Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Proponuję Tufo Speedero na tyle i Thundero na przód, 40C Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Miałem Maxxisy Ramblery 38c i nie za bardzo mi się sprawdziły, łatwo łapały kapcie, poza tym mam wrażenie, ze nie były zbyt szybkie. Obecnie używam 2 x Tufo Thundero 40c i jestem zadowolony. Według https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews, Thundero mają bardzo niskie opory toczenia jak na oponę gravelową, o wiele niższe niż Ramblery. Ponadto, mają porównywalny opór toczenia co Tufo Speedero przy zachowaniu głębszego bieżnika - z tego powodu wybrałem 2 x Thundero. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się