Skocz do zawartości

Opony do gravela


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam w miarę uniwersalnej i szybkiej opony do gravela. Jeżdżę 65% asfalt 35%szutry. Obecnie jeżdżę na Conti Speed King CX 35c lub IRC Boken Doublecross 42c. Te pierwsze są szybkie, ale na szutrach nie dają komfortu (mrowią mnie nadgarstki), te drugie są pancerne, lecz trochę toporne i wolne na asfalcie.

 

W oparciu o Bicycle Rolling Resistance wytypowalem dwa typy, które powinny być szybkie o uniwersalne. Są to Tufo Thundero 40c (21.2W) oraz Conti Terra Speed 40c (21.6W). Które z tych dwóch będą lepszym wyborem? A może jest jakiś inny model warty uwagi?

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40

Odnośnik do komentarza

Ogólnie opony Tufo nie cieszą się dobrą opinią. Nazywane są powszechnie kartoflami :) Ale może wersja gravel jest lepsza niż te chłamy które produkują na szosę. Continental produkuje szybkie opony, które zwykle mają niskie opory toczenia, z mieszanki o średnio wolnym ścieraniu i zwykle o bardzo mało odpornych ściankach bocznych. Wersje o bardziej odpornych ściankach bocznych mają w nazwie Protection. Ja w rowerze którym jeżdżę w podobnych proporcjach jak napisane, mam Specialized Pathfinder 42 mm. Komfort jest w dużej mierze wypadkową szerokości opony i zastosowanego ciśnienia. Do opon 42 mm stosuję 2,5-3 bary przód, 3-3,5 bara tył.

Tu masz ciśnienia pod tubeless. Nalezy doliczyć ok. 5 PSI pod dętkę:
https://www.enve.com/learn/tire-pressure/

Jak brakuje komfortu to sugeruję rozważyć zakup amortyzowanego mostka XLC albo podróbki mostka RedShift z Ali Express.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, liftlodz napisał:

Jeżdżę na Tufo, tyle że Speedero i jestem mega zadowolony. Dość ciasno wchodzą na obręcz.

Dzięki, też myślałem o Speedero, ale według Bicycle Rolling Resistance, opory toczenia Thundero i Speedero są takie same. Lepiej więc wziąć Thundero bo oferują większą uniwersalność.

"Our tests show that the Tufo Gravel Speedero uses the exact same compound and casing as the Gravel Thundero (read our review). Both tires perform very strongly in our tests, but we find it a bit strange the Gravel Speedero has the same exact rolling resistance as the Gravel Thundero. The result is that we can't find a reason to pick the Speedero over the Thundero, as the Thundero tread pattern simply looks like it'll be better nearly everywhere."

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, jajacek napisał:

Ale może wersja gravel jest lepsza niż te chłamy które produkują na szosę.

Nie wiem jak w szosówkach, ale według BRR Tufo Thundero są jednymi z najszybszych opon gravelowych. Mają opory 21.2W, o 0.4W mniej niż często uznawany za punkt odniesienia Continental Terra Speed 40c (21.6W) oraz aż o 2.9W mniej niż Pathfindery (24.1W). 


Ogólnie tak jak pisałem, rozważam też Conti Terra Speed, ale ludzie narzekają, że się bardzo szybko zużywają.

Odnośnik do komentarza

Na szosie Tufo produkuje opony z beznadziejnej jednoskładnikowej mieszanki, które w mokrych warunkach mają zero przyczepności. Stąd wsród szosowców powiedzenie "gówna typu Tufo". Ale też Tufo chyba nigdy nie próbowało konkurować w kategorii wyścigowej, tylko robiło opony tańsze i pancerne. Ostatecznie Włoszczowska tez jeździła na oponach Mitas/Rubena i dawała radę.

Odnośnik do komentarza

Miałem w zeszłym roku okazję zrobić rundkę na pożyczonych od sąsiada oponach Continental Terra Speed 35, a potem Conti Terra Trail 40.

Speedy ładnie niosą, zwłaszcza na asfalcie, ale poza nim dla mnie już miały za delikatny bieżnik i może trochę za małą szerokość (na 40 mm na pewno byłoby lepiej pod tym względem).

Traile też nie najgorzej dawały radę na asfalcie (oba modele mają mieszankę BlackChilli czyli tę samą co w szosowych Conti 5000), czuć było pewną różnicę, ale nie aż tak znaczną. Za to poza asfaltem były dużo pewniejsze.

Co ciekawe, zrobiłem na nich tę samą asfaltowo-terenową pętlę i na jednych przejechałem ją ze średnią 22,1 km/h, a na drugich 22 km/h ? Co Speed zyskał na asfalcie, to Trail odrobił poza nim.

Od trzech sezonów jeżdżę na Goodyear'ach Connector 40 mm i jestem bardzo zadowolony. Ale powoli myślę o wymianie i korcą mnie właśnie Speed'y o szerokości 40 mm.

Odnośnik do komentarza
  • 8 miesięcy temu...

odkopuję
Co myślicie o tym zestawie?
przód:
Maxxis Rambler 40x700 EXO TR 60TPI
709a25331ad89a7f89494f7ba2b9a69b.jpg
tył:
Maxxis Receptor 700x40 EXO TR 60TPI
f19a2abe01d3f6bace9afcae41b26704.jpg

z przodu chciałbym mieć dobrą trakcję i trzymanie w zakrętach w deszczu lub na gruncie/ szutrze
z tyłu szukam niskich oporów toczenia.
przeznaczenie:
DDR - asfalt / kostka Bauma - 60%
Nieutwardzone - szuter/ droga gruntowa/ łatwy singiel - 40%

Warunki deszczowe, bez błota


Odnośnik do komentarza

Miałem Maxxisy Ramblery 38c i nie za bardzo mi się sprawdziły, łatwo łapały kapcie, poza tym mam wrażenie, ze nie były zbyt szybkie. Obecnie używam 2 x Tufo Thundero 40c i jestem zadowolony. Według https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews, Thundero mają bardzo niskie opory toczenia jak na oponę gravelową, o wiele niższe niż Ramblery. Ponadto, mają porównywalny opór toczenia co Tufo Speedero przy zachowaniu głębszego bieżnika - z tego powodu wybrałem 2 x Thundero.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...