Skocz do zawartości

Wymiana napędu


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.07.2022 o 12:14, Oskarr napisał:

łapie trochę nostalgia, że rozpoczęcie porządnego ścigania w wieku 30 lat to trochę późno

@oskar o tak jak ze mną ? Wszyscy moi znajomi/przyjaciele/kumple z młodości są upośledzonymi ruchowo starymi dziadkami (45+) i na moją pasję patrzą z politowaniem z powodu braku kondycji i miłości do pilota/piwa. Muszę więc przyklejać się do teamów z którymi 2x w roku robię maratony, trekingi. Ważne by robić to dla siebie i swojej pasji.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, mike21 napisał:

Daj znać jak się spisują po kilku kkm. Czy nie porobiły się głebokie bruzdy albo czy się nie pokrzywiły.

Ok ,dam znać .

Co do lepszych hamulców hydraulicznych doszły mnie też słuchy że dobrze by było mieć też lepszy amortyzator i stery , niestety przy hamowaniu mocno są obciążone i dostają mocno po tyłku ?

Odnośnik do komentarza

Dlatego moim zdaniem takie operacje w tego typu rowerach są nieuzasadnione ekonomicznie. Wymiana amortyzatora, sterów, hamulców przewyższy wartość tego roweru. 

Jeździłem na mt 200 w treku Merlin 7, pierwszy raz 2 lata temu przy decyzji między xc 100 a treku. Sram level zdecydowanie lepiej hamował w fabrycznym rowerze niż mt 200, nie wiem jakie tarcze trek tam dawał. Jeździłem przez chwilę trekiem Merlin czy marlin 7 z tego roku, również mt 200, 500 km przebiegu i dalej to nie hamowało. Miałem 2 lata temu w rowerze mtb hamulce v brake, deore albo slx, ten stary 10-15 letni mtb hamował minimalnie gorzej niż mój nowy xc 100. Inny kolega ma w jakimś starszym cube mt 200 i ten rower też nie hamuje. Możliwe że da się skonfigurować te hamulce tak, aby zaczęły hamować ale ja póki co się z hamującym rowerem mtb z hamulcami mt 200 nie spotkałem. 

Obecnie nie udowodnię krótkiej drogi hamowania na vbrakach bo w moim starym mtb wymieniałem amortyzator na powietrzny, wleciał więc na przód hamulec shimano slx z tanią tarczą prox 160mm i bez żadnych zabaw od razu to hamowało. Na tyle zostały vbrake, nawet przenosząc cały ciężar na tylne koło, wychylając się tyłkiem za siodełko, niezależnie od prędkości te vbrake bez większej siły pozwalają zablokować koło. W tym mtb też byłem w stanie zawsze zablokować koło przednie. 

Mój młodszy brat ma w swoim rowerze mt 400 i od początku też te hamulce hamowały. 

Jeżdżę teraz co tydzień w ustawkach mtb w Toruniu, przyjezdza tam po 20-30 osób, podpytam w przyszłym tygodniu, może ktoś będzie miał mt 200 i vbrake to zrobimy porównanie. 

Odnośnik do komentarza

Oskar jak mogły nie hamować ? Próbuje sobie to wyobrazić ? wiesz miałeś może styczność z innymi lepszymi hamulcami i dlatego tak podchodzisz do tematu , albo rzeczywiście to powód tych słabych tarcz co są w zestawie ? ja naszczęście będę miał inne .

Jak tylko założę i przejadę trochę km zdam relacje jak się zachowują , ale porównanie będę miał tylko z fabrycznymi ?

Co do inwestycji / upgrade to trzeba zawsze coś próbować zmieniać ,ulepszać ale wszystko z głową .

Odnośnik do komentarza

Waże w okolicy 100kg. Rower z hamulcami mt200 i tarczami 160mm (akurat sramowskimi) mogę postawić na przednim kole a tył zablokować na przyczepnej nawierzchni. To znaczy, że sily im zdecydowanie nie brakuje tyle, że trzeba odpwoednio napracować się klamkami. Oczywiście ze wzgledu na ServoWave modele deore (a wyższe dodatkowo ze względu na odroninę większą średnicę cylinderków zacisku) mają inną charakterystykę przekazywania siły nacisku klamki na zacisk stąd kompletnie inne odczucia.

Żeby była jasność - do bardziej ambinej jazdy niż przejażdżka po leśnych, ubitych ścieżkach ze sporadyczbymi zjazdami deore to minimum minimorum.

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.07.2022 o 21:51, tyski napisał:

Oskar jak mogły nie hamować ? Próbuje sobie to wyobrazić ? wiesz miałeś może styczność z innymi lepszymi hamulcami i dlatego tak podchodzisz do tematu , albo rzeczywiście to powód tych słabych tarcz co są w zestawie ? ja naszczęście będę miał inne .

Jak tylko założę i przejadę trochę km zdam relacje jak się zachowują , ale porównanie będę miał tylko z fabrycznymi ?

Co do inwestycji / upgrade to trzeba zawsze coś próbować zmieniać ,ulepszać ale wszystko z głową .

Rower zwalniał zamiast hamować. Coś jak zwalnia szosa. Rowery szosowe też nie hamują. Na sram level t jadac 20 km/h zaciskając klamkę mogę zablokować przednie koło, w deore zrobię to przy 25, w sram guide na metalicznych klockach przy 30 (tam też były dobre tarcze) w starych vbrake spokojnie przy 15 km/h w mt 200 przednie koło się blokowało poniżej 10 km/h. Może kwestia tarczy, jutro będę miał dostęp do 20 różnych rowerów to będę molestował te mt 200, może ktoś ma je skonfigurowane tak, że hamują. Deore za 100 zł więcej niz mt 200 hamowały od razu, więc wiem, że deore można polecić. 

Odnośnik do komentarza

Dla mnie to dalej głupie wyrzucanie pieniędzy w błoto. Strzelam, że swój obecny rower sprzedasz za 1500-1700, dorzucasz te 500 zł i 1000 zł, który bys dorzucił do amortyzatora i brakuje Ci jeszcze 200 zł do takiego expl 540 z powietrznym amortyzatorem i podobnej klasy hamulce co te mt 200, w gratisie dużo lepsza rama, napęd deore, koła ze sztywnymi osiami i zwezana główką ramy. Koło 3000-3200 potrafią kosztować używane xc 100. Serio w takie rowery nie ma co inwestować. 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wskazówki , wiem że dużo z niego nie wycisnę , ale dobrze mi się na nim jeździ , i mam poniekąd do niego sentyment ? rama mi pasuje i na chwilę obecną wolę w niego inwestować i cieszyć się jazdą ile się da niż bawić się w sprzedawanie i kupowanie innego , może to nie ekonomiczne ale na tą chwilę mi to nie przeszkadza i jest mi na rękę .

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...