Szwedacz Opublikowano Poniedziałek o 22:27 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 22:27 4 godziny temu, krix napisał(a): Te MT 200 w ogóle nie blokują koła, nawet nie powodują zatrzymania. Fakt - RT 10, niedotarte itd. Jechałem jakieś 25 km/h i ledwo wyhamowałem przed pieszym, a hamowałem widząc go z daleka. Więc przypuszczam że w tych hamulcach chodzi o to, jak lekko wystarczy nacisnąć klamkę, aby wprowadzić koło w w mocny stan zahamowania z zablokowaniem włącznie, co jest oczywiście stanem niepożądanym tak jak w samochodzie Stąd mamy ABS (...) MT200 w rękach nie miałem, ale może w te wakacje będę miał okazję gdzieś wyskoczyć i w terenie załadowany rower na nich sprawdzić. Para MT410 z RT-10 160mm (i fabrycznych, żywicznych klockach) była spokojnie wystarczająca w Indianie przy wadze systemowej w okolicach 115-120 kg, jeśli mówimy o sile zacisku i możliwości zblokowania kół. Problemem było niskie, łączne przełożenie siły z klamki na hamulec. Zjazd czerwonymi w Szczyrku i poprawka 1.5 rundy HipHopy (z zahaczeniem o czubek Skrzycznego) na końcu całodniowej wyrypy wzdłuż grzbietu (zaczynając rano od podjazdu/wypychu z Milówki na Baranią), na koniec sezonu, kiedy już bandy na HipHopie były strasznie porozwalane tarkami od hamowania, naprawdę dały mi w kość, a przedramiona prawie odmawiały współpracy przy ostatnim zjeździe. Oczywiście, że nie ma to porównania do pary M7120 z 203mm MDR-C. Siła z jaką muszę pociągnąć, aby zblokować koło jest nieporównywalnie mniejsza w tym drugim zestawie, co się przekłada na dużo mniejsze zmęczenie w górach... Ale w płaskopolsce to jest bez różnicy. Tu się nie robi zjazdów po 20min wertepów non-stop, a czasami to można i kilkadziesiąt km przejechać praktycznie nie dotykając hamulców. Zatem to, że te kilka razy dziennie trzeba mocniej zacisnąć klamkę przy hamowaniu kompletnie nie boli - dopóki faktycznie da się koło zblokować. ABS powoli też zaczynają się pokazywać na rynku, może za kilka sezonów marketing uzna, że trzeba każdemu go sprzedać 😉 Odnośnik do komentarza
Rot Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu W dniu 9.06.2025 o 18:59, jajacek napisał(a): Dla mnie w hamulcach są trzy stany: 1. Kotwica. Shimano MT500, Deore, SLX, XT, XTR 2. Spowalniaczo-hamulce. Ale do zaakceptowania. SRAM Level T, TL, wyższych nie miałem Mechaniki Hayes CX5, Avid BB7 3. Gówno. Na śmietnik. Shimano MT200. Jak się mają 5100 w tej klasyfikacji? Pytam, bo nie mam za bardzo porównania nie licząc Tektro jakie były montowane fabrycznie do mojego XC100. 5100 zamontowałem sam, i nie wiem czy mi to sprawnie wyszło, bo choć hamują lepiej, to nie czuję, żeby stawały w miejscu. Jestem w stanie zablokować tył, ale nie jest to siła jaka miałaby mnie wyrzucić przez kierownicę. BTW - od dłuższego czasu słyszę jakieś trzeszczenie z główki ramy, szczególnie pod obciążeniem (skręcanie z jakimś przeciążeniem, hamowanie) i ogółem rower stracił poczucie takiej... sztywności, nie wiem jak to nazwać. Co to może być? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 15 godzin temu Udostępnij Opublikowano 15 godzin temu Hamulce 5100 nie istnieją? Może założyłeś 4100? Miałem takie, hamują tak samo jak modele wyzej ale nie mają servo-wave. Trzeba używać większej sily Trzeszczenie to albo mostek, stery albo amortyzator. Należy wpierw zajrzeć do sterów i mostka. Sprawdzić czy łożysko się nie rozleciało i czy nie napchało do niego brudu, czy mostek jest prawidłowo dokręcony. Do sterów trzeba zajrzeć koniecznie bo jak łożysko się rozpadło to mocniejsze skręcenie sterów pomoże tylko na chwilę. Jak sprawdzisz powyższe i dalej strzela, to moze amortyzator. Może być tak że sterówka strzela na łączeniu z półką, typowa i częsta przypadłość rockshox. To podlega gwarancji. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Nie ma hamulców ani 5100 ani 4100. Przynajmniej ja nie znam. Są MT410, MT500, MT501 (nie wiem czym też dwa się różnią) albo MT6100 czyli Deore. MT500 to chyba zaciski od MT400 i klamki Deore z ServoWave. Przewody niższej jakości jak w MT400 i szerokie klocki pod sersze tarcze, te takie z gównolitu. Ale hamują znakomicie. Deore deczko lepiej. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu Tylko dźwignie są - BL-MT4100. W odróżnieniu od BL-MT401 / 402-3A są kompatybilne z I-SPEC EV. Zaciski są tylko BR-MT410 i -420. Jakieś różnice pewnie są między BR-MT200, -MT410 i -MT500 skoro je wyróżnili jako osobne modele, ale z drugiej strony są w pełni wzajemnie kompatybilne. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 4 godziny temu Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu Tak, mówię o dzwigniach. 4100 to takie deore bez servo wave. W tych grupach coś tam jest ze sobą niekompatybilne bo różnią się przewody. Nie doktoryzowalem się ale jeśli na przewodzie jest napisane "High Power Bike Hose" to pasuje do niego większość zacisków i dzwigni, łącznie z najmocniejszymi grupami. Jeśli nie jest, to niewiele da sie zrobić i trzeba raczej wymienić komplet. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się