gezyegze Opublikowano Czwartek o 18:45 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 18:45 Teraz, kwakmx napisał(a): W teorii rower przychodzi gotowy do jazdy, ale w praktyce lepiej wziąć klucz i posprawdzać wszystkie śruby/nakrętki, dużo tego nie ma, np u mnie słabo dokręcili przednie zaciski, tzn złym momentem - wszystkie śruby dokręcam kluczem dynamometrycznym. a to fakt, aczkolwiek to chyba normalka że śrubki wszystkie trzeba sprawdzić. u mnie były luźne oba koła, zaciski przód/tył, hak przerzutki, korba, manetki, siodełko. Odnośnik do komentarza
Bladek Opublikowano Czwartek o 19:17 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 19:17 A z takich 3 modeli, ktory byscie wybrali: Kross level 6.0 Kellys gate 30 rockrider expl 540 Odnośnik do komentarza
gezyegze Opublikowano Czwartek o 19:21 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 19:21 4 minuty temu, Bladek napisał(a): A z takich 3 modeli, ktory byscie wybrali: Kross level 6.0 Kellys gate 30 rockrider expl 540 też się nad nimi zastanawiałem, wybrałem 540 bo ma sztywne osie i mam decathlon 3km od domu, w dodatku nigdy jeszcze nie miałem problemów w dekatlonie z gwarancjami rolek, namiotów, materacy, kajaka itp. więc dlatego padło na dekatlon, rower jest świetny jestem meeega zadowolony. nazwa kross źle mi się kojarzy, jeszcze napis na całą rame.. 😄 Odnośnik do komentarza
Bladek Opublikowano Czwartek o 19:31 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 19:31 8 minut temu, gezyegze napisał(a): też się nad nimi zastanawiałem, wybrałem 540 bo ma sztywne osie i mam decathlon 3km od domu, w dodatku nigdy jeszcze nie miałem problemów w dekatlonie z gwarancjami rolek, namiotów, materacy, kajaka itp. więc dlatego padło na dekatlon, rower jest świetny jestem meeega zadowolony. nazwa kross źle mi się kojarzy, jeszcze napis na całą rame.. 😄 Kross moze tak ale kellys ma plusy wg mnie w napedzie 1x12 i blokada amora w manetce, ale znowu ma 100mm amorek a nie 120mm jak w expl540 Odnośnik do komentarza
Bladek Opublikowano Czwartek o 19:35 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 19:35 Tak ogólnie, to ja wiem ż eprzeginam, bo ja będę jeździć turystycznie, ale jeszcze takie cudo na allegro jest w decathlonie xd Rower górski MTB All Mountain Rockrder AM 100 Hardtail - 4272214 - 16725223123 - Allegro.pl Odnośnik do komentarza
ravcio Opublikowano Czwartek o 20:04 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 20:04 W dniu 27.02.2025 o 01:10, ravcio napisał(a): Dzień dobry (wieczór). Pytanko - RR Explore 540 (rama XL 189cm) czy zmiana fabrycznego mostka 60mm na 40mm może mocno wpłynąć na "narowistość" roweru? Dobra, jednak zaryzykowałem i wziąłem Dartmoor Fury V3, ale 45mm. Dzisiaj pierwsza przejażdżka i jakbym wcześnie nie przeczytał, że może być "narowisty" to bym pewnie nie zwrócił uwagi. Mam wrażenie, że jest o niebo lepiej - zarówno pozycja, jak i samo prowadzenie roweru. Pojeżdżę więcej i zobaczę wtedy jak ten zestaw się sprawuje. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Czwartek o 22:40 Udostępnij Opublikowano Czwartek o 22:40 3 godziny temu, Bladek napisał(a): Tak ogólnie, to ja wiem ż eprzeginam, bo ja będę jeździć turystycznie, ale jeszcze takie cudo na allegro jest w decathlonie xd Rower górski MTB All Mountain Rockrder AM 100 Hardtail - 4272214 - 16725223123 - Allegro.pl Wszystko zależy jak rozumiesz turystykę. Rowery tego typu, jak zalinkowany próbuje być mogą być bardzo dobrym turystykiem jeśli interesuje cię jazda górskimi szlakami. Tylko mówimy tu raczej o pieszych szlakach i górskich grzbietach, a nie Velo dookoła Tatr, albo szukasz roweru który ma się nadać do turystyki po bezdrożach i jednocześnie pozwoli pośmigać w bikeparkach. Próbuje, bo linkowany ma RS Judy o skoku 130mm. O ile nie jesteś wagi piórkowej, to obciążenia przy takiej jeździe górskiej przerosną ten amortyzator. Dodatkowym utrudnieniem będzie brak punktów montażowych na tylny bagażnik (nie żebym polecał do wyżej wspomnianej jazdy branie takich ilości bagażu, by potrzebować bagażnika, ale czasami może być to nieuniknione). Upgrade hamulców to praktycznie mus - swobodnie da się na nich pojeździć po górach, ale pierwszy wypad w konkretniejsze góry, będzie jednocześnie ich ostatnim, bo po pół godziny, może godzince zjazdu w trudniejszym terenie sam dojdziesz do tego, że bez większych tarcz, a może i większego przełożenia siły z klamki na klocki nie da rady. (Osiągniesz ten poziom zmęczenia przedramion, że dalsze zjazdy będą katorgą) Wstawienie opon 29x2.1" do "roweru All Mountain" (i to jeszcze HT) przemilczę. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano Piątek o 06:11 Udostępnij Opublikowano Piątek o 06:11 Szwedacz piszesz z własnego doświadczenia? Czuje sie lekko bezsilny, bez umiejętnosci przekazania informacji. Inaczej sie jezdzi po górach, inaczej poza. Amor może i jest giętki, ale... co z tego tak na dobrą sprawę? Ma na tyle dobre kąty, że nie będzie tego bardzo mocno czuć. Hamulce hamują słabo, ale akurat tak dobrze by nie zablokować przypadkowo koła na luznej nawierzchni - lepiej dłuzej hamować ale zahamować, niż sie wyglebić na kamieniach. Koła 2.1 - to tez jest całkowicie OK bo toro jest agresywną oponą z dużymi odstającymi klockami - szersza by zaowocowała znacznie wiekszymi oporami toczenia i dobrze by siadła dopiero na szerokiej obreczy. Do dzis w pucharze swiata downhill uczestnicy jezdzą na obręczach 25mm. To działa na tyle dobrze ze nie ma senu zmieniać. Agresywna opona 2.1 będzie gryzła znacznie lepiej niż największy balon z gatunku race king Zastosowanie roweru jest takie jak w opisie "odkrywanie jazdy all mountain". Coś takiego : https://www.youtube.com/watch?v=lZtk6UFxlfw&ab_channel=fab%2FGoatRider Odnośnik do komentarza
gezyegze Opublikowano Piątek o 08:26 Udostępnij Opublikowano Piątek o 08:26 czy ktoś z was wymieniał/rozbierał już bębenek kasety w 540'stce? mój jest strasznie cichy i troche to irytujące, że jadąc 30km/h przestając pedałować ludzie nic nie słyszą 😞 nie wiem, czy ten typ tak ma czy napchane tam smaru na zapadkach. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Piątek o 13:54 Udostępnij Opublikowano Piątek o 13:54 Veriv, tak. Piszę to czysto subiektywnie, na bazie swoich doświadczeń. Żeby ten rower został tani, Dec mógł ładować do niego np. RS 35. Pod moimi 85kg (okazjonalnie doładowanymi dodatkowo bagażem do włóczęg) Recon 100mm się nie sprawdzał. Jak go dopompowałem tak, żeby nie dobijał, to kompletnie przestawał być czuły - ot lżejszy zamiennik (i nieco wygodniejszy, już nie bądźmy przesadnie krytyczni) dla XCT na którym latami jeździłem. Kąty ramy ma bardzo fajnie dobrane. Ma względnie płaską główkę (raptem 1 stopień mniej niż Roscoe, Stoic czy Laufey), ale nie ma tak stromej rury podsiodłowej, więc nie trzeba kombinować z przesuwaniem siodełka i szukaniem kompromisowej pozycji. Strome są fajne do podjazdów, ale przy dłuższych odcinkach po względnie płaskim, lepiej mi się sprawdza bardziej konserwatywny efektywny kąt. Przy hamulcach się kompletnie nie zgadzam. Słabsze hamulce zaoferują ci lepszą modulację, ale to nie wszystko. Musisz zrównoważyć modulację z przełożeniem siły z klamek na zaciski (co z definicji jest praktycznie przeciwieństwem bez kosmicznych zmian skoku klamki). Musisz zapewnić odprowadzanie ciepła. I ostatecznie musisz mieć łapy w stanie gotowym do dalszego hamowania (co jest wypadkową tego jak mocno musimy cisnąć klamki i tego jaką mamy efektywnie amortyzację od opony i widelca). Latami jeździłem na V'kach w kole 26" (w myśl zasady, że po co wymieniać rower, skoro służy dalej), spędziłem sezon na MT400 z tarczami 160mm. Ostatni sezon spędziłem już na 4-tłoczkach i tarczach 203mm. Na każdym z tych zestawów dało się swobodnie jeździć turystycznie po górach. V'ki co prawda w beskidzkich glinach pożerały klocki w absurdalnie krótkim czasie, ale rekompensowały to idiotoodporną obsługą i bezproblemowym serwisem. 400ki z tarczami 160 też hamowały OK, problem był w tym ile siły musiałem przyłożyć do klamek. Potem podczas zjazdu lecisz po wertepach na mocno spiętych przedramionach, wszystkie wibracje przenoszone od nierówności na ręce w takiej sytuacji błyskawicznie męczą. Coś jak wszelkie statyczne ćwiczenia, gdzie ćwiczący ma utrzymać sztywno pozę bez ruchu, a druga osoba przeszkadza - i tak kilkanaście minut! Zjedziesz tak raz, drugi... Ale pod koniec całodniowej trasy będzie spory ból. No i do tego odprowadzanie ciepła. Jak patrzę pobieżnie po śladach z ostatniego sezonu, gdzie pamiętam że jakieś konkretniejsze zjazdy były, to w karpackich warunkach mowa o przewyższeniach rzędu 750 m do może 1000 m, robionych w 15-20 min (choć w Velkej Fatrze te 15 min to z przerwą na chwilę odpoczynku dla rąk wychodziło). To pi razy drzwi wychodzi nam średnio 0.7 m/s składowej pionowej czyli (zależnie od wagi) setki watów idące w tarcze. Zawodnikowi 55kg pewnie wystarczą w takich warunkach 160ki, ale nie każdy waży te 55kg 😉 Co do opon, pamiętaj że mówimy o hardtailach. Tu nie ma tylnego zawieszenia, jedynie jest tylna opona. Ciśnienie, grubość i sztywność opony decydują o wszystkim. Zdecydowanie jestem zwolennikiem wrzucania najszerszej możliwej opony na tył, kompensując to względnie łagodnym bieżnikiem i mieszanką dającą względnie niskie opory toczenia. W kamienistych rejonach jak Czantoria, Polica, niektóre stoki Gorców czy Velka Fatra wręcz nie wyobrażam sobie wracać do jazdy na oponach 2.1-2.2" na względnie wysokim ciśnieniu. W tej chwili obie opony u mnie siedzą 29x2.6 (z przodu Agarro, z tyłu eBarzo) i w suchych czy lekko wilgotnych warunkach na brak przyczepności nie narzekam - nawet na stokach nieco powyżej 50% po zarosionej trawie da się bez problemu zjeżdżać kontrolując rower. Przez cały sezon jedyny raz jak faktycznie czułem się niepewnie, to gdy czerownym zjeżdżałem spod szczytu Huzarów na Mochnaczkę podczas drugiego dnia nieprzerwanych opadów (z wierzchu gęste maleniska, a pod nimi rozmoczone błoto). Nie lubię przesadnej gradacji poddyscyplin ze spektrum MTB, bo potem rozmywa się kompletnie ich sens i znaczenie, a przeciętny dyskutant (ze mną łącznie), nie potrafi tras dobrze zaklasyfikować do nich. To co wrzuciłeś zalinkowane bym zdecydowanie powiedział, że to jest jakieś XC czy inny lekki trail, a nie AM (co potwierdza wcześniejszą tezę?) Wygląda na bardzo przyjemne i mało wymagające zjazdy, gdzie swobodnie XC robione 'po nowemu' by się w sam raz sprawdziły. Nie ma tam kamienisk, nie ma wielkich korzeni i spadania w dziury za nimi. Masz dobrą widoczność i nie musisz uważać, czy zza krzaka nie wyjdzie turysta albo grzybiarz itd. Pozwolę sobie ukraść fotkę z sieci, ale dyskusję o jeździe turystycznej takimi konkretniejszymi HTkami rozumiem jako coś gdzie spotykamy się z mieszanką skrajnie różnych terenów i nawierzchni. Może trafić się segment 50km asfaltu, mogą się trafić stoki o nachyleniu nieco ponad 50% (powiedzmy między 30, a 35 stopni), możemy dzień jechać połoniną po idealnie równej ścieżce, a możemy i bite pół godziny zjeżdżać nonstop ścieżką jak na fotce z przelotową rzędu 25 km/h: Wszystko to możemy robić dodatkowo obciążonym bagażem rowerem albo z większym (jak na rower) plecakiem. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Piątek o 15:23 Udostępnij Opublikowano Piątek o 15:23 Po takich kamulach to bym hardtailem na oponach 2,3 cala nie chciał zjeżdżać. Full i opony 2,6 raczej. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 05:50 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 05:50 Akurat mam taką oponę na jednym z rowerow. Nie konkretnie Toro(nie chce mi sie przeciez zakładac) ale inną oponę z rzadkimi i odstającymi klockami : 2.1 vs 2.3 cala : w praktyce to ze opona 2.1 jest węższa gubi sie pod agresywnym bieżnikiem. Na pewno nie jest to kwestia szerokości obręczy, bo to z dziecięcego roweru. Jak dla mnie jest całkiem w porządku:) Owszem, od hamowania może boleć przedramię, ale nie zblokujesz przypadkowo koła na gruzie i się nie wywalisz. Mocne hamulce wymagają dużo wprawy w trudnym terenie. Nie każdy kto kupuje 1szy rower ją od razu ma. Ja mysle ze ten teren z filmiku jest trudny, na filmach z roweru wszystko wygląda łatwiej, prościej. Nie nagrywałem nigdy sam ale oglądam filmiki z miejsc po których jeżdżę. Kamienie mniejsze, hopy skromne a skos płaski. Odwrotnie jak na zdjęciu gdzie fotograf może oszukać perspektywą, np umieszczając kamienie na 1szym planie a rowery na drugim. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 09:05 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:05 Ostatnio korespondowałem z kilkoma zawodnika i sklepami oraz z Newmenem. Wszyscy zgodnie obwieścili śmierć opony 2,1 cala w MTB i obręczy 25 mm. To jest obecnie szerokość w coraz większej ilości rowerów typu gravel. Newmen nie będzie już produkował obręczy 25 mm do MTB. Standardem stało się 30 mm. A standardem opon w XC 2,35-2,4 cala. Newmen - Wheels - MTB W enduro widzę pomału przechodzenie na szersze obręcze 35 mm i opony w okolicy 2,6 cala. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano wczoraj o 09:29 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:29 A co mają mówić jak nic innego nie sprzedają... ucięli połowę indeksów by trzymać mniejsze stany magazynowe obręczy mtb i do tego dorabiają teorie. Dt swiss w najlepsze sprzedaje węższe obrecze. Zawodnicy pucharu świata DH, nawet ci najlepsi nadal jeżdżą na obręczach ex471 o szerokości 25mm. Dt swiss nawet nie sprzedaje obręczy szerszych >30mm do innych zastosowań niż e-bike Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano wczoraj o 10:05 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 10:05 Obawiam się że nie jest tak jak piszesz. A DT jako ogromna firma to niekoniecznie nadąża jako pierwsza za trendami mając jak to duże korpo dużą bezwładność organizacyjną. W Pucharze Świata XCO nikt już nie startuje na wąskich obręczach i wąskich oponach. Więc nie mówimy o teorii tylko o praktyce. Moi ścigający się w XCO w PL koledzy wszyscy poprzechodzili na szersze obręcze i opony. Bo wyszło im że mimo większej wagi są na nich szybsi w trudnych warunkach i trudniej połamać obręcz. 7 lat temu już był ciekawy test na ten temat: Comparison Test: Are Wider Rims Better? We Try 4 Different Widths - Pinkbike A co powie nam kolega @mike21? Jakie są trendy w Niemczech? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się