rogIgor90 Opublikowano Niedziela o 09:44 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 09:44 Co do opon to sugerowałem się wyborem uczestników ultramaratonu w USA Tour Divide. 60000m przewyższeń, 4400 km wzdłuż gór skalistych a potem pustynia do granicy z Meksykiem. Tam prawie połowa ludzi jechała na oponie vitoria mezcal 2,25" a kilkanaście procent właśnie na race King 2,2". Ta szerokość wydaje się takim złotym środkiem do jazdy po każdym terenie. Opona 2,4" wydaje mi się przesadą na trasach np gravmageddon gdzie jeździli ludzie na gravelach z oponą 40mm semislick. Co do hamulców dzięki za informację właśnie podejrzewam że tak może się stać więc na początek wezmę sobie jakieś trasy rowerowe do 80 km Max w górach żeby właśnie przetestować działanie tych klamek. Z tego co wiem do moich MT 410 śmiało można wrzucić już klamki z wyższych grup z servo wave. Wtedy nie będę musiał wymieniać zacisków i tarcz bo z tego co wiem powyżej deore MT 6100 już trzeba innych tarcz używać takich chyba węższych. Różnica sześciu procent w napędzie wydaje mi się że będzie mieć znaczenie jeśli czeka cię może nie jakiś stromy ale długi podjazd na przykład 5 km 12% co w górach nie jest w sumie czymś dziwnym i tutaj te 6% różnicy w napędzie to będzie na pewno kilkanaście kilkadziesiąt oszczędzonych watów co za tym idzie więcej siły na później. No i prosiłbym w sumie najbardziej o odpowiedź czy moja przerzutka sram NX ogarnie kasetę Shimano 10-51 bo różnica na podjeździe 34-50 a 30-51 to już różnica prawie półtorej dodatkowego przełożenia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano Niedziela o 15:16 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:16 Opony Race King są szybkimi oponami. Na wiosnę szykuję drugi zestaw kół do MTB do jazdy gravelowej. Będę testował czy jeździ nie lepiej na Race King 2,2 cala czy na gravelowych Specialized Pathfinder. Mezcal jest oponą ok. 25% wolniejszą od Race King. Osobiście uważam że gravele bez amortyzacji wymrą śmiercią naturalną. Oprócz najtańszych modeli i specyficznych zastosowań. Widać że branża rowerowa przechodzi na rowery typu monster cross do takich zastosowań i normalne gravele z amortyzatorami ale na szerszych oponach. Do zacisków MT400 można zastosować klamki MT500/Deore. Jest to wtedy z grubsza to samo co zestaw Shimano MT500 i hamuje znakomicie. Z tym że zaciski MT400 są pod szerokie klocki za porządne tarcze od SLX w górę są pod wąskie. Można jeździć na szerokich klockach z lepszymi tarczami ale wtedy pomału uszkadza się tarcze na obwodzie. Gdybym mieszkał we Wrocławiu i miał rower MTB to jeździłbym w czeskie Jeseniki. Tam są piękne tereny do górskiej jazdy. Koło Wałbrzycha też jest mnóstwo tras. Opcji dużo. Odnośnik do komentarza
Szwedacz Opublikowano Niedziela o 17:22 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:22 To skrajnie subiektywnie polecę. Nie jeździłem na szerszych Mezcalach, porównanie mam między zestawami: /na obręczach i23 oba/ Barzo 2.35" (przód) + Mezcal 2.25" (tył) oraz /na i31/ Agarro 2.6" (przód) + /na i32/ eBarzo 2.6" (tył). Pierwszy zestaw był odczuwalnie szybszy - nie robiłem miarodajnych pomiarów, ale patrząc po śladach z podobnych tras zaryzykuję stwierdzenie, że średnia na drugim zestawie niecałe 10% spadła na asfaltach i równej, dobrze ubitej glebie. Subiektywnie, zwłaszcza na asfaltach czuje się jakby te 2.6" bardziej zamulało i zdecydowanie nie zachęca to do całodniowych tras rzędu 130-150 km w płaskopolsce z dużym udziałem dobrych dróg. Takie 80-100km ze średnią nieco powyżej 20 km/h i możliwie największym udziałem polnych dróg i leśnych ścieżek zdecydowanie było bardziej przyjemnością, niż katorgą na tych 2.6". Przyczepność zależnie od szerokości ciężko mi porównać, bo zestawy różnią się obręczami i charakterem opon. Te drugie jednak są oczko wyżej, rezygnując nieco z niskich oporów na rzecz lepszej przyczepności. Subiektywnie, ogromna różnica jest w dwóch sytuacjach, gdzie możliwość jazdy z niższym ciśnieniem na 2.6" daje przewagę - kopne piachy, jazda lasem na przełaj bez ścieżki oraz kamieniste uj*by (i spodziewałbym się podobnych korzyści na np suwalskiej tarce na gruntówkach z ruchem samochodowym). Przy moich niecałych 85kg Mezcal 2.25 tonął w piachu i grzęznął, 2.6" eBarzo zazwyczaj pozwoli przejechać. Zazwyczaj, bo w MPK zawsze znajdą się takie wydmy, że i na stromym zjeździe idzie się zakopać, a nie zjechać. Namiastka tylnej amortyzacji nie wymaga raczej tłumaczenia. Cały dzień po kamulcach jak w Beskidzie Śląskim, masywie Policy, Gorcach czy Velkej Fatrze swoje robią. Nie dość że cztery litery podziękują, to i na najbardziej kamienistych zjazdach będziemy nieco mniej się odbijać od kamieni. Zdecydowanie jest to kwestia dobrania opon do tras i preferencji. Jeśli nie używasz droppera, to można pobawić się i dobrać sztycę, która trochę zamortyzuje te drgania, a na większości dobrych tras cieszyć się z szybszych oponek. Jak mówisz o trasach gdzie ludzie na 40c latają, to raczej zdecydowanie 2.6" brzmią jak wybieranie SUVa na jazdy do warzywniaka pod blokiem 😉 Tym bardziej, że pojechać można praktycznie wszystkim i wszędzie, kwestia tego w jakim tempie. Miło się na stokach Turbacza, na czerwonym oglądało emerytowanego już chyba, kolarza zajawkowicza, który gravelem na cieniutkich oponach objeżdżał grupę na pożyczanych e-fullach. Co do hamulców i klamek - najbardziej to czuć na wertepach wg mnie. Jak zjazdy są w miarę gładkie, to przedramiona o wiele mniej dostają. Przy okazji sobie zobaczysz jak z grzaniem ich. Czy przy tym jak szybko i jak stromo zjeżdżasz zaczyna to być problemem (i konieczne będą tarcze 200+ fi), czy nie. Dzięki temu przy ewentualnych modyfikacjach będzie łatwiej wymienić wszystko raz, a dobrze i potem więcej nie musieć nic ruszać. Poza Kralovą Holą, to u nas (i w bliższej okolicy) w grę wchodzą raczej zjazdy (jeśli mówimy o legalnych, bez kombinowania na Babiej czy w Tatrach) do około 900m przewyższenia, na których hamulce powinny pozwolić ci wytracić bezpiecznie twoją energię w te powiedzmy ~15 min. Cytat Różnica sześciu procent w napędzie wydaje mi się że będzie mieć znaczenie jeśli czeka cię może nie jakiś stromy ale długi podjazd na przykład 5 km 12% co w górach nie jest w sumie czymś dziwnym i tutaj te 6% różnicy w napędzie to będzie na pewno kilkanaście kilkadziesiąt oszczędzonych watów co za tym idzie więcej siły na później. Energii zużyjesz tyle samo - przy tak niskich prędkościach musisz włożyć w to tyle energii, aby pokonać opory toczenia (w uproszczeniu iloczyn średniego oporu i dystansu, niezależny od prędkości) i zwiększyć swoją energię potencjalną (wynikającą z masy i przewyższenia). Będziesz mieć wyższą kadencję przy tej samej mocy, albo z tą samą kadencją będziesz proporcjonalnie wolniej jechał (dłużej pracował). Tylko tu już powoli zaczynamy schodzić w tak niskie prędkości, że będzie malała stabilność i coraz więcej energii będziesz zaczynał wkładać w utrzymanie roweru w pionie - stąd mój wtręt o prowadzeniu i wypychu. Ale jak ze wszystkim, tak względnie niewielkie różnice (6%, to jak 'pół biegu', czy nawet 1/3) to jest coś do sprawdzenia jak się subiektywnie odczuwa i sucha matematyka za dużo nie pomoże. Miększe przełożenie to jednocześnie większy moment obrotowy. W miarę zmiękczania przełożenia możesz dojść do punktu, gdzie ograniczeniem nie jest to, z jaką siłą możesz deptać pedały, tylko to, czy koło ma jeszcze przyczepność, czy zaczyna się ślizgać i mielić w miejscu. Wtedy faktycznie umęczysz się jeszcze bardziej, bo będziesz walczył z tym, by nie tracić przyczepności. Znowu, mówimy o drobnym 6%, więc ta różnica nie będzie nie wiadomo jaka. O kompatybilności się nie wypowiem, bo się na tym nie znam i nie chcę w błąd wprowadzić. Odnośnik do komentarza
Sasiad Opublikowano Niedziela o 19:24 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:24 Przepraszam że tutaj piszę ale sprawa dotyczy mojej szosy. Uszkodziła mi się prawa klamko manetka Sram double tap apex 2x10. Może polecicie coś z ALi? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się